Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Poprawność rozdzielnicy w mieszkaniu

01 Paź 2018 10:30 1662 40
  • Poziom 13  
    Witam.
    Jestem w trakcie remontu i elektryk przedstawił mi koncepcję nowej rozdzielnicy. Chciałem się zapytać czy zastosowana przez elektryka koncepcja jest prawidłowa.

Pokój 1 + Korytarz - obwód 1
    RDC + zabezpieczenie oświetlenia (B10) + zabezpieczenie gniazd (B10)

Pokój 2 - obwód 2

Pokój 3 - obwód 3

Kuchnia - obwód 4
    RDC + zabezpieczenie oświetlenia (B10) + zabezpieczenie gniazd (B16) + zabezpieczenie zmywarki (b16) + lodówka (b16) + okap (b16)
    Dla płyty indukcyjnej:
    RDC3 fazowe + zabezpieczenie 3 fazowe

łazienka - obwód 5
    RDC + zabezpieczenie oświetlenia (B10) + zabezpieczenie gniazd (B16) + zabezpieczenie pralki (b16)

(plus zabezpieczenie, które znajdują się przez RDC)

Postanowiłem napisać ten temat ponieważ zastanawiam się nad zastosowaniem aż tylu modułów. Nie jest problemem kupno tych wszystkich modułów, problemem jest wykucie miejsca dla takiej rozdzielni.
    Czy również prawidłowym rozwiązaniem było by zastosowaniem jednego RDC na Pokój 1, Pokój 2, Pokój 3, Korytarz ?

Przy ewentualnym zadziałaniu włącznika różnicowoprądowego mamy możliwość odłączenia poszczególnych obwodów w pokojach. W tym momencie również jesteśmy w stanie znaleźć obwód, który powoduje wyzwolenie RDC.

Czy oba rozwiązania są prawidłowe? i To tylko ode mnie zależy, które rozwiązanie zastosuje?
  • IGE-XAO
  • Poziom 21  
    Dlaczego na obwody gniazdowe zastosowano wyłącznik nadmiarowo-prądowy B10?
    Czyżby przekrój tych przewodów wynosił 1,5mm².

Czy remont polega na wymianie instalacji, czy tylko na wymianie rozdzielnicy?

Gdzie rozłącznik FR oraz wzkaźnik obecności faz w tym zestawieniu?

Obwody oświetleniowe (oprócz łazienkowego) nie muszą być objęte ochroną przez RCD.
  • Poziom 13