Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra - Opel Astra H Z16XER Błąd P0011 Zmienna faza rozrządu

maxiu99 01 Oct 2018 18:52 28089 10
  • #1
    maxiu99
    Level 9  
    Witam, posiadam opla astrę H 2009r z silnikiem z16xer (1,6 benzyna gaz). Już od momentu zakupu świecił się błąd P0011 "Pozycja referencyjna mechaniki uzgadniania faz wlotowego wału rozrządu-sygnał poza zakresem (bank1)". Oprócz tego słychać było klekotanie w silniku, więc poszukałem trochę w internecie i dowiedziałem się że to KZFR. Po wymianie klekot ustał, lecz błąd zapala się co chwile. Dodam że rozrząd został ustawiony na blokadach i wg mnie jest OK silnik chodzi równo. Czy miał ktoś podobny problem? Czy wymiana oleju na gęstszy może pomóc? (aktualnie 5w30).
  • #2
    robin161
    Level 25  
    Sprawdzałeś i przemyłeś selenoidy (elektrozawory) sterujące KZFR? Otwierają się w pełnym zakresie, filterki czyste ? Jakie masz - stare czy te nowsze, po modyfikacji? Przy starszych - filterki usuwa się, bo blokują przepływ oleju. Dodatkowo, do sprawdzenia stan przewodów i i piny wtyczki tychże.
    Olej ma być tylko taki, jak podaje producent (5W30) - inny olej może spowodować problemy w przepływie oleju przez wąskie kanaliki selenoidu i KZFR (poprzez odkładanie się w nich nagaru). Ponadto częściej wymieniać olej (co 10-12 tkm) - nie będzie problemu z rozrządem i KZFR.
    Wg TIS2000 - po naprawie trzeba zresetować bieżące parametry adaptacyjne menu programowania (klawisz F5 jednostki sterującej, grupa usterki 13).
  • #3
    maxiu99
    Level 9  
    robin161 wrote:
    Sprawdzałeś i przemyłeś selenoidy (elektrozawory) sterujące KZFR? Otwierają się w pełnym zakresie, filterki czyste ? Jakie masz - stare czy te nowsze, po modyfikacji? Przy starszych - filterki usuwa się, bo blokują przepływ oleju. Dodatkowo, do sprawdzenia stan przewodów i i piny wtyczki tychże.
    Olej ma być tylko taki, jak podaje producent (5W30) - inny olej może spowodować problemy w przepływie oleju przez wąskie kanaliki selenoidu i KZFR (poprzez odkładanie się w nich nagaru). Ponadto częściej wymieniać olej (co 10-12 tkm) - nie będzie problemu z rozrządem i KZFR.
    Wg TIS2000 - po naprawie trzeba zresetować bieżące parametry adaptacyjne menu programowania (klawisz F5 jednostki sterującej, grupa usterki 13).


    Pewności co do tych elektrozaworów nie mam, ale zamieniłem je miejscami bo są takie same, a błąd został dalej na ssącym więc myślę że to nie będzie wina elektrozaworu, a jak rozpoznać czy są stare czy nowe ? i o co chodzi z tym resetem parametrów? jak to wykonać?
  • #4
    Toomek22
    Level 7  
    Rozwiązałeś może problem? Mam to samo tylko ze w 1.8 140. Silnik dieslował diagnoza koła zmiennych faz. Zostały wymienione. Jak wcześniej był błąd p0014 to po wymianie mam p0011. Czyściłem zaworek, zmianiałem miejscami, koniec końców kupiłem nowy i nadal błąd wyskakuje... Silnik pracuje cicho, no odpalenie po dłuższej chwili daje charakterystyczny chrobot na 1 sec do 2 sec. ale tak silnik tylko cyka. Już nie wiem nie chce wymieniać pół samochodu żeby ten błąd wyeliminować.
  • #5
    zbyszek1997
    Level 7  
    Uporałeś się z tym tematem?

    U mnie w Opel Zafira B 1.6 A16XER - wymienione: 2 koła KZFR, elektrozawór, nastawnik wałka dolotowego, wszsytko pięknie wyczyszczone, przedmuchane i lipa. Samochód ładnie jeździ tylko na zimnym silniku do pierwszego wyłączenia. Po ponownym uruchomieniu brak mocy i czaami zapala się pomarańczowa kontrolka z kluczykiem. Komputer pokazuje błąd 0011. Mechanik twierdzi że jeszcze można spróbować wymienić czujnik położenia wałka rozrządu dolotowego. Ręce opadają.
    Pozdrawiam
  • #6
    robin161
    Level 25  
    zbyszek1997 wrote:

    ... U mnie w Opel Zafira B 1.6 A16XER - wymienione: 2 koła KZFR, elektrozawór, nastawnik wałka dolotowego, wszsytko pięknie wyczyszczone, przedmuchane i lipa. Samochód ładnie jeździ tylko na zimnym silniku do pierwszego wyłączenia. Po ponownym uruchomieniu brak mocy i czaami zapala się pomarańczowa kontrolka z kluczykiem. Komputer pokazuje błąd 0011. ...


    Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju na wolnych obrotach na zimnym i rozgrzanym silniku (to odnośnie błędu P0011) oraz luzy zaworowe (mogą być podparte zawory na gorącym silniku) - stąd problemy po jego ponownym uruchomieniu. Luzy na zaworach sprawdza się na zimnym silniku, tak na marginesie.
  • #8
    zbyszek1997
    Level 7  
    Dzięki Panowie, jutro, (wtorek 04.06) jadę do elektromechanika, przekażę Wasze uwagi. Jak się z tym uporam, napiszę co i jak.
  • #9
    zbyszek1997
    Level 7  
    Uszkodzony był czujnik położenia wałka ssącego. Błąd 0011 się nie pojawia.
    Pozdrawiam
  • #10
    4808
    Level 2  
    Witam . W mojej Astrze ten sam problem .Kupiłem w salonie nowy samochód 2019 r i zamontowałem gaz STAG w firmie autoryzowanej. I wtedy pojawił sie ten błąd .Moje pytanie to czy od czerwca czyli od naprawy błąd sie pojawił u Pana ?.
  • #11
    4808
    Level 2  
    Witam . Szukam informacji na temat Błedu p0011 w Oplu Astar H 16XER I trafiłem na Pański post . Moja histotia jest identyczna z Panską .Kupiłem Opla w salonie ałozyłym gaz Stag i sie zaczeło..przejechałem 60000 km i w łaczasie kilka razzy tygodniowo silniczek ,Kupiłm INTERFEJS ELM 327 BLUETOOTH BT OBD2 ikasuje bład i tak jadę. zastanawiam się czy ten błądd jest wiaany ze motaem STAG .A jak Pan tym sobie poradził??