Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra - Opel Astra H Z16XER Błąd P0011 Zmienna faza rozrządu

maxiu99 01 Oct 2018 18:52 18321 10
  • #1
    maxiu99
    Level 9  
    Witam, posiadam opla astrę H 2009r z silnikiem z16xer (1,6 benzyna gaz). Już od momentu zakupu świecił się błąd P0011 "Pozycja referencyjna mechaniki uzgadniania faz wlotowego wału rozrządu-sygnał poza zakresem (bank1)". Oprócz tego słychać było klekotanie w silniku, więc poszukałem trochę w internecie i dowiedziałem się że to KZFR. Po wymianie klekot ustał, lecz błąd zapala się co chwile. Dodam że rozrząd został ustawiony na blokadach i wg mnie jest OK silnik chodzi równo. Czy miał ktoś podobny problem? Czy wymiana oleju na gęstszy może pomóc? (aktualnie 5w30).
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    robin161
    Level 25  
    Sprawdzałeś i przemyłeś selenoidy (elektrozawory) sterujące KZFR? Otwierają się w pełnym zakresie, filterki czyste ? Jakie masz - stare czy te nowsze, po modyfikacji? Przy starszych - filterki usuwa się, bo blokują przepływ oleju. Dodatkowo, do sprawdzenia stan przewodów i i piny wtyczki tychże.
    Olej ma być tylko taki, jak podaje producent (5W30) - inny olej może spowodować problemy w przepływie oleju przez wąskie kanaliki selenoidu i KZFR (poprzez odkładanie się w nich nagaru). Ponadto częściej wymieniać olej (co 10-12 tkm) - nie będzie problemu z rozrządem i KZFR.
    Wg TIS2000 - po naprawie trzeba zresetować bieżące parametry adaptacyjne menu programowania (klawisz F5 jednostki sterującej, grupa usterki 13).
  • #3
    maxiu99
    Level 9  
    robin161 wrote:
    Sprawdzałeś i przemyłeś selenoidy (elektrozawory) sterujące KZFR? Otwierają się w pełnym zakresie, filterki czyste ? Jakie masz - stare czy te nowsze, po modyfikacji? Przy starszych - filterki usuwa się, bo blokują przepływ oleju. Dodatkowo, do sprawdzenia stan przewodów i i piny wtyczki tychże.
    Olej ma być tylko taki, jak podaje producent (5W30) - inny olej może spowodować problemy w przepływie oleju przez wąskie kanaliki selenoidu i KZFR (poprzez odkładanie się w nich nagaru). Ponadto częściej wymieniać olej (co 10-12 tkm) - nie będzie problemu z rozrządem i KZFR.
    Wg TIS2000 - po naprawie trzeba zresetować bieżące parametry adaptacyjne menu programowania (klawisz F5 jednostki sterującej, grupa usterki 13).


    Pewności co do tych elektrozaworów nie mam, ale zamieniłem je miejscami bo są takie same, a błąd został dalej na ssącym więc myślę że to nie będzie wina elektrozaworu, a jak rozpoznać czy są stare czy nowe ? i o co chodzi z tym resetem parametrów? jak to wykonać?
  • #4
    Toomek22
    Level 6  
    Rozwiązałeś może problem? Mam to samo tylko ze w 1.8 140. Silnik dieslował diagnoza koła zmiennych faz. Zostały wymienione. Jak wcześniej był błąd p0014 to po wymianie mam p0011. Czyściłem zaworek, zmianiałem miejscami, koniec końców kupiłem nowy i nadal błąd wyskakuje... Silnik pracuje cicho, no odpalenie po dłuższej chwili daje charakterystyczny chrobot na 1 sec do 2 sec. ale tak silnik tylko cyka. Już nie wiem nie chce wymieniać pół samochodu żeby ten błąd wyeliminować.
  • #5
    zbyszek1997
    Level 6  
    Uporałeś się z tym tematem?

    U mnie w Opel Zafira B 1.6 A16XER - wymienione: 2 koła KZFR, elektrozawór, nastawnik wałka dolotowego, wszsytko pięknie wyczyszczone, przedmuchane i lipa. Samochód ładnie jeździ tylko na zimnym silniku do pierwszego wyłączenia. Po ponownym uruchomieniu brak mocy i czaami zapala się pomarańczowa kontrolka z kluczykiem. Komputer pokazuje błąd 0011. Mechanik twierdzi że jeszcze można spróbować wymienić czujnik położenia wałka rozrządu dolotowego. Ręce opadają.
    Pozdrawiam
  • #6
    robin161
    Level 25  
    zbyszek1997 wrote:

    ... U mnie w Opel Zafira B 1.6 A16XER - wymienione: 2 koła KZFR, elektrozawór, nastawnik wałka dolotowego, wszsytko pięknie wyczyszczone, przedmuchane i lipa. Samochód ładnie jeździ tylko na zimnym silniku do pierwszego wyłączenia. Po ponownym uruchomieniu brak mocy i czaami zapala się pomarańczowa kontrolka z kluczykiem. Komputer pokazuje błąd 0011. ...


    Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju na wolnych obrotach na zimnym i rozgrzanym silniku (to odnośnie błędu P0011) oraz luzy zaworowe (mogą być podparte zawory na gorącym silniku) - stąd problemy po jego ponownym uruchomieniu. Luzy na zaworach sprawdza się na zimnym silniku, tak na marginesie.
  • #8
    zbyszek1997
    Level 6  
    Dzięki Panowie, jutro, (wtorek 04.06) jadę do elektromechanika, przekażę Wasze uwagi. Jak się z tym uporam, napiszę co i jak.
  • #9
    zbyszek1997
    Level 6  
    Uszkodzony był czujnik położenia wałka ssącego. Błąd 0011 się nie pojawia.
    Pozdrawiam
  • #10
    4808
    Level 2  
    Witam . W mojej Astrze ten sam problem .Kupiłem w salonie nowy samochód 2019 r i zamontowałem gaz STAG w firmie autoryzowanej. I wtedy pojawił sie ten błąd .Moje pytanie to czy od czerwca czyli od naprawy błąd sie pojawił u Pana ?.
  • #11
    4808
    Level 2  
    Witam . Szukam informacji na temat Błedu p0011 w Oplu Astar H 16XER I trafiłem na Pański post . Moja histotia jest identyczna z Panską .Kupiłem Opla w salonie ałozyłym gaz Stag i sie zaczeło..przejechałem 60000 km i w łaczasie kilka razzy tygodniowo silniczek ,Kupiłm INTERFEJS ELM 327 BLUETOOTH BT OBD2 ikasuje bład i tak jadę. zastanawiam się czy ten błądd jest wiaany ze motaem STAG .A jak Pan tym sobie poradził??