Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Karta sieciowa Ethernet nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP

01 Paź 2018 18:54 5787 10
  • Poziom 4  
    Cześć wszystkim.

    Wczoraj rano przeprowadziłem się do innego miasta i dzisiaj dopiero podpiąłem komputer za pomocą tradycyjnego kabla do routera Arris TG2492S. Komputer początkowo próbował identyfikować sieć i w sumie na tym kończył. Diagnostyka sieci wykazała taki piękny komunikat Karta sieciowa Ethernet nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP Przeszukałem internet wzdłuż i wszerz.Wypróbowałem wszystkie sposoby i ciągle to samo. Ktoś zna może sposób na ten problem ? Z góry dziękuję za pomoc.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post

    Poziom 43  
    W komputerze ustaw Automatyczny IP zamiast stałego, dwa - router do czego podpięty - był na miejscu? Możliwe że ma włączoną filtrację MAC.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 4  
    sosarek napisał:
    W komputerze ustaw Automatyczny IP zamiast stałego, dwa - router do czego podpięty - był na miejscu? Możliwe że ma włączoną filtrację MAC.


    Ustawione jest automatyczne IP. Był na miejscu. Wifi działa bez zarzutu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jimasek napisał:
    Jedmaster napisał:
    dzisiaj dopiero podpiąłem komputer za pomocą tradycyjnego kabla do routera Arris TG2492S.

    Skąd wiesz że usługa dostępu do internetu jest aktywna na tym urządzeniu?


    Korzystam aktualnie z wifi oraz korzystają inni domownicy. Kablowo nie działa.
  • Poziom 4  
    Sytuacja wygląda tak. Zrobilem reinstall sterowników karty sieciowej i nie pomogło. Wpisywałem komendy w wierszu polecenia próbowałem wprowadzać ręcznie ip zmieniać na automatyczne ip i nic to nie dało ciągle sieć niezidentyfikowana
  • Pomocny post

    Poziom 43  
    Sprawdzałeś podpinając kabel do innych portów? Kto ma dostęp do konfiguracji routera?
  • Poziom 4  
    sosarek napisał:
    Sprawdzałeś podpinając kabel do innych portów? Kto ma dostęp do konfiguracji routera?

    Podpinałem. Odpiąłem router na 30 sekund z prądu i takie tam a kto ma dostęp do konfiguracji nie mam bladego pojęcia. Współlokator w trasie wróci w piątek a współlokatorka nie wie co do niej mówię. Szukałem możliwości zalogowania do routera wpisując 192.168.0.1 w przeglądarkę ale nic to nie dało

    Dodano po 3 [minuty]:

    jimasek napisał:
    jimasek napisał:
    karta przewodowa poprawnie jest zainstalowana? Sprawdzałeś w menadżerze urządzeń?

    Karta 0 kb/s wysyłania i odbierania...
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Krok pierwszy - sprawdzenie połączenia fizycznego
    Na początek sprawdź fizyczne połączenie komputera z modemem. Przejdź w Panel sterowania\Sieć i Internet\Połączenia sieciowe kliknij prawym klawiszem myszy na kartę sieciową sprawdzając: stan karty sieciowej (karta powinna być włączona), następnie stan połączenia. Sprawdź czy przy parametrach połączenia będziesz miał podaną szybkość. To potwierdzi poprawność połączenia z modemem. W przypadku gdy kabel sieciowy jest odłączony lub wyszarzona opcja 'stan' oznacza to problem z fizycznym połączeniem. W takim wypadku sprawdź kabel, przepnij go do innego portu routera.

    Jeśli masz połączenie z modemem ale komputer nie ma adresacji IP należy sprawdzić: czy do modemu nie jest podłączony inny router. Często modemy są przestawiane w tryb pracy bridge i za modemem Arris może być podłączony inny router świadczący usługę WiFi. Wówczas komputer powinieneś połączyć do drugiego modemu. Jeśli nie ma podłączonego innego urządzenia do modemu wymagane jest sprawdzenie ustawień sieciowych komputera.

    Krok drugi - próba ustawienia statycznej adresacji i połączenie się z modemem po sieci LAN:
    Jeśli komputer nie ma adresacji IP podłącz się poprzez WiFi. Możesz użyć telefonu i aplikacji (przy wyszukiwaniu aplikacji wpisz: show ip address), która wyświetli Ci adresację jaką otrzymało Twoje urządzenie podłączone po WiFi. Zapisz adresację, maskę sieci, bramę sieciową oraz adres DNS. Następnie ustaw te parametry na swoim urządzeniu zmieniając ostatnią wartość adresu ip (np. jeśli urządzenie miało adres 192.168.0.2/255.255.255.0 to ustaw np. 192.168.0.12). Po ustawieniu poprawnych parametrów sprawdź czy twój komputer 'widzi' router. Sprawdzisz to wywołując polecenie 'cmd' a następnie w oknie konsoli wydając polecenie 'ping adres_bramy_sieciowej' (adres_bramy_sieciowej - jest w parametrach połączenia wifi). Jeśli będziesz miał odpowiedzi po wydaniu komendy ping znaczy, że masz połączenie kablowe z modemem.
    Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie połączenia z internetem (o ile modem odpowiedział na poprzednią próbę ping). W okienku 'cmd' wydaj polecenie 'ping 212.77.98.9'. Jeśli otrzymasz:
    - brak odpowiedzi - oznacza brak połączenia z internetem
    - odpowiedź - internet działa poprawnie

    Krok trzeci - połączenie się z modemem via WiFi
    Modem Arris ma domyślnie ustawione poniższe parametry związane z dostępem do panelu zarządzania. Po połączeniu się z WiFi otwórz przeglądarkę i wpisz http://adres_bramy_sieciowej (patrz opis z punktu 2 skąd pobrać informację o adresacji) i wpisz poniższe dane logowania. Domyślnym adresem url dla dostępu web jest http:// 192.168.0.1

    Username: admin
    Password: password

    W przypadku braku możliwości zalogowania się na modem sprawdź naklejki na modemie - często dedykowane dla operatorów modemy mają inne niestandardowe hasła do panelu web. Po zalogowaniu się do gui sprawdzisz ustawienia modemu - sprawdź czy nie ma filtracji mac-addresów na LAN lub czy porty LAN nie są wyłączone.

    Krok czwarty - factory reset
    Jeśli wszelkie inne opcje zawiodą znajdź na modemie przycisk reset. Przytrzymaj go kilka sekund - spowoduje to restart ustawień urządzenia do parametrów fabrycznych (zdefiniowanych domyślnie przez usługodawcę). Factory reset zwykle pomaga, ale licz się z tym, że zgubisz wszelkie indywidualne ustawienia.
  • Poziom 4  
    Problem był banalny. W routerze w dwa porty były wepnięte dwa kable lanowskie przynajmniej tak myślałem. Odpiałem je chcąc sprawdzić dokąd prowadzą i się okazało że to jeden kabel wepnięty w dwa porty. Po co taki zabieg nie mam pojęcia. Po odpięciu tego kabla internet działa.... dzięki za pomoc wszystkim.