Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda accord 1994 - Alternator ładuje a kontrolka świeci

02 Paź 2018 18:15 747 20
  • Poziom 33  
    Witam. Panowie, czy ktoś może mi wytłumaczyć takie zjawisko. Kontrolka po przekreceniu kluczyka świeci, po uruchomieniu silnika nadal świeci a ładowanie jest. Podmieniłem alternator na sprawny, nadal to samo. Szukałem sniedzi , masa silnika skrzynka z bezpiecznikami ok. Gdzie szukac, a własciwie jakie moga byc przyczyny takiego zachowania. Odłaczenie wtyczki alternatora gasi kontrolke. Alternator denso z wtyczka 4 pinową.

    Dodano po 11 [godziny] 59 [minuty]:

    Nikt nic nie podpowie?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora).
    Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    System Dual Honda/Acura stosowała od wczesnych lat 90-tych i stosuje do dzisiaj, a konstrukcja niewiele się zmieniła (jako nieliczni stosują zasadę, jeśli coś jest niezawodne i działa - to tego nie zmienia się):
    [url=]Honda's Dual-Mode Charging System[/url]
  • Poziom 33  
    Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos
    Honda accord 1994 - Alternator ładuje a kontrolka świeci
    Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie 14,35V.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Kontrolkę gasi regulator. Pin L
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika.
    Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu silnika to znajdziemy przyczynę. W przewód pomiędzy kontrolką a alternatorem możemy wpiąć diodę katodą do alternatora. W czasie gaszenia silnika kontrolka od ładowania po wyłączeniu zapłonu powinna chwilkę świecić aż silnik straci obroty.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    gromleon napisał:
    Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos
    ...
    Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie 14,35V.


    Gaśnie po wyjęciu wtyczki bo m.in. pozbawiasz go sterowania z ECU.
    Oznaczenia:
    IG - (15) napięcie po zapłonie;
    FR - sygnał wyjściowy z alternatora do ECU informujący o jego obciążeniu;
    C - sterowanie z ECU (powoduje obniżenie napięcie ładowania) - w zwykłych alternatorach oznacza pin do obrotomierza, ale nie tu;
    L - terminal załączający regulator nap. oraz informujący ECU o stanie ładowania
    (również gasi kontrolkę wzbudzenia) - nie jest typowym pinem znanym z "zwykłych" alternatorów.
    Sugerowłym podłączyć Hondę pod komputer - na pewno wyświetli się błąd.
  • Poziom 43  
    @robin161 jasne szczególnie wynika to ze schematu kolegi. Czytanie a naprawianie mała różnica.
    robin161 napisał:
    Sugerowłym podłączyć Hondę pod komputer - na pewno wyświetli się błąd.
    ja bym sugerował popracować na alternatorach.
  • Poziom 23  
    Jeśli już - to przyjrzałbym się modułowi/czujnikowi obciążenia elektrycznego ELD, bo on najprawdopodobniej miesza :).
    @Megawe dziękuję za schemat.
  • Poziom 33  
    Witam, panowie nie daje rady z ta kontrolka. Ładowanie jest, modułu eld wg mnie brak. Napiecie na kontrolce od strony zapłonu. Brak zwarcia na wiazce potwierdza to rownież gasniecie jej po wyjeciu wtyczki z alternatora. Hm ... chyba nue sprawdziłem jeszcze napiecia na wtyczke alternatora po zapłonie, ale czy w momencie wzbudzenia kontrolka i tak nie powinna zgasnac? Ide to zmierze.


    Napiecie po zapłonie na wtyczce jest. Ja juz nic nie rozumiem. Alternator sprawny bo przełożony z innego accorda. Jaki sygnał występuje na pinie C alternatora jaki być powinien przy prawidłowym ładowaniu?

    Znalazłem przetarty przewód przy sterowniku silnika, zwierał do masy. W sterowniku , przypalony opornik i zapewne coś jeszcze. Kupno drugiego sterownika jest bez sensu, jak obejść sterowanie ładowaniem z poziomu sterownika? Co podać na pin C alternatora by się normalnie wzbudzał i gasił kontrolkę? Wygląda jak by teraz się wzbudzał tylko z magnetyzmu szczatkowego bo nie startuje od razu ale po przegazowce tak koło 3 tyś.
  • Poziom 23  
    Obwód C odpowiada za sterowanie trybem ładowania. W zależności jakie jest zapotrzebowanie na energię, ECU sygnalizuje tryb niskiego lub wysokiego poziomu wyjściowego.
    Niskie napięcie ładowania (12,4-12,9V) utrzymywane jest przez ECU podczas uruchamiania silnika lub przy spełnieniu warunków:
    - prąd obciążenia mniej niż 15A (odbiory wyłączone);
    - obroty poniżej 3000 obr/min.;
    - temp. płynu chł. 75°C i więcej;
    - temp.powietrza na dolocie +20°C.
    Inaczej:
    - niskie nap. ładowania alternatora (12,4-12,9V), to na pinie C będzie 0 V;
    - wysokie nap. ładowania alt. (14,4-14,9) = na pinie C ok. 8 V, np. przy wysokim obciążeniu (dmuchawa, światła, klima, ogrzewanie tylnej szyby itp. (poza rozruchem).
    PS. Napięcia mierz nie rozłączając połączeń (wpinając się sondą miernika od tyłu wtyczki), bo możesz uszkodzić elektronikę.
    Cytat:
    ładowanie na jałowych na poziomie 14,35V.

    Jaki jest stan akumulatora, bo napięcie 14,35 V sugeruje, że jest duże obciążenie alternatora.
  • Poziom 33  
    Akumulator jest w dobrym stanie, 14, 35 to napięcie na biegu jałowym, czyli wg mnie alternator pracuje prawidłowo brakuje po prostu obrotów. Pomiar pod obciążeniem, ogrzewanie szyby, wentylacja na max , światła itd. napięcie 14,6 V obr około 2500. Czyli niby ok. Pomierze jeszcze pin C będzie chyba wtedy już wszystko jasne. Dzięki za te informacje.
  • Poziom 23  
    Ściagnij sobie manuala: accord94-PL.pdf ze strony [url=]Link[/url], na str. 1227 i 1245 masz rozrysowane połączenia.
  • Poziom 33  
    No i naprawione , sam się wkopałem w grzebanie w instalacji bo byłem przekonany o sprawności tego drugiego alternatora a uszkodzone były oba , jeden szczotki a drugi , ktory dawał poprawne napiecia ale kontrolka świeciła uszkodzoną miał diodę. Po wymianie szczotek wszystko w normie. Napisze tylko gdyby ktoś kiedyś szukał , nie ma w tym modelu ELD, jest tylko pomiar częstotliwości przez sterownik silnika.