Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda accord 1994 - Alternator ładuje a kontrolka świeci

02 Oct 2018 18:15 2373 20
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #2
    robin161
    Level 25  
    Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora).
    Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
  • Helpful post
    #3
    andrzej20001
    Level 43  
    W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
  • Helpful post
    #4
    robin161
    Level 25  
    System Dual Honda/Acura stosowała od wczesnych lat 90-tych i stosuje do dzisiaj, a konstrukcja niewiele się zmieniła (jako nieliczni stosują zasadę, jeśli coś jest niezawodne i działa - to tego nie zmienia się):
    [url=]Honda's Dual-Mode Charging System[/url]
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Kontrolkę gasi regulator. Pin L
  • Helpful post
    #8
    Megawe
    Level 34  
    Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika.
    Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu silnika to znajdziemy przyczynę. W przewód pomiędzy kontrolką a alternatorem możemy wpiąć diodę katodą do alternatora. W czasie gaszenia silnika kontrolka od ładowania po wyłączeniu zapłonu powinna chwilkę świecić aż silnik straci obroty.
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #10
    robin161
    Level 25  
    gromleon wrote:
    Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos
    ...
    Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie 14,35V.


    Gaśnie po wyjęciu wtyczki bo m.in. pozbawiasz go sterowania z ECU.
    Oznaczenia:
    IG - (15) napięcie po zapłonie;
    FR - sygnał wyjściowy z alternatora do ECU informujący o jego obciążeniu;
    C - sterowanie z ECU (powoduje obniżenie napięcie ładowania) - w zwykłych alternatorach oznacza pin do obrotomierza, ale nie tu;
    L - terminal załączający regulator nap. oraz informujący ECU o stanie ładowania
    (również gasi kontrolkę wzbudzenia) - nie jest typowym pinem znanym z "zwykłych" alternatorów.
    Sugerowłym podłączyć Hondę pod komputer - na pewno wyświetli się błąd.
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    @robin161 jasne szczególnie wynika to ze schematu kolegi. Czytanie a naprawianie mała różnica.
    robin161 wrote:
    Sugerowłym podłączyć Hondę pod komputer - na pewno wyświetli się błąd.
    ja bym sugerował popracować na alternatorach.
  • #13
    robin161
    Level 25  
    Jeśli już - to przyjrzałbym się modułowi/czujnikowi obciążenia elektrycznego ELD, bo on najprawdopodobniej miesza :).
    @Megawe dziękuję za schemat.
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    robin161
    Level 25  
    Obwód C odpowiada za sterowanie trybem ładowania. W zależności jakie jest zapotrzebowanie na energię, ECU sygnalizuje tryb niskiego lub wysokiego poziomu wyjściowego.
    Niskie napięcie ładowania (12,4-12,9V) utrzymywane jest przez ECU podczas uruchamiania silnika lub przy spełnieniu warunków:
    - prąd obciążenia mniej niż 15A (odbiory wyłączone);
    - obroty poniżej 3000 obr/min.;
    - temp. płynu chł. 75°C i więcej;
    - temp.powietrza na dolocie +20°C.
    Inaczej:
    - niskie nap. ładowania alternatora (12,4-12,9V), to na pinie C będzie 0 V;
    - wysokie nap. ładowania alt. (14,4-14,9) = na pinie C ok. 8 V, np. przy wysokim obciążeniu (dmuchawa, światła, klima, ogrzewanie tylnej szyby itp. (poza rozruchem).
    PS. Napięcia mierz nie rozłączając połączeń (wpinając się sondą miernika od tyłu wtyczki), bo możesz uszkodzić elektronikę.
    Quote:
    ładowanie na jałowych na poziomie 14,35V.

    Jaki jest stan akumulatora, bo napięcie 14,35 V sugeruje, że jest duże obciążenie alternatora.
  • #17
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    robin161
    Level 25  
    Ściagnij sobie manuala: accord94-PL.pdf ze strony [url=]Link[/url], na str. 1227 i 1245 masz rozrysowane połączenia.
  • #19
    User removed account
    Level 1  
  • #21
    User removed account
    Level 1