Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207sw 2008 1.4 benzyna - faluje na jałowym i nie odpala na ciepłym silni

02 Paź 2018 14:29 1611 18
  • Poziom 3  
    Dzień dobry. Proszę o pomoc, bo problem trwa już za długo. Sprawa wygląda tak.
    Peugeot 207 SW AKT 1.4 benzyna 16V VTI 70 kW. Kupiony w kwietniu br. Ma wgniecione oba progi zaraz pod przednimi drzwiami (jakby zjechał mocno z krawężnika, lub najechał na coś i się zawiesił. Spalanie średnio 7,5/100km
    Z historii w fv poprzedniego właściciela sprowadzony w 2016.
    w 12.2016 - wymieniony olej, filtry, ustawienia zbieżności
    w 08.2017 - poszedł łańcuch. z Fv wynika, że wymieniono: świecę iskrową, olej, filtr oleju, uszczelkę kolektora, uszczelkę pok. zaworów, śruby głowicy, uszczelkę głowicy cylindrów, rozrząd-kpl. łańcuchowy bez kół plus naprawa głowicy-wymiana zawórów,-planowanie, wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana rozrządu.
    w 12.2017 - wymieniono sprzęgło kpl. i tłumik środkowy
    Już u mnie:
    W dniu zakupu zaczął falować bardzo mocno po włączeniu klimatyzacji. Trafił od razu do warsztatu, gdzie oprócz kwestii mechanicznych (łożysko przednie i wymiana przednich tarcz z klockami)
    wymieniono świece i łącznik stabilizatora - problem zniknął na 5 minut.
    po podpięciu do komputera dwa błędy P0172 (błąd regulacji składu mieszanki) i P0014 (błąd przesuniecia fazowego wydechowego wałka rozrządu)
    Kolejny mechanik - 3 tyg, stwierdził, ze pewnie po wymianie rozrządu coś nie ustawili jak trzeba i ustawił go wg zaleceń producenta. Nic się nie zmieniło. Pokazał za to w silniku dwa wałki - do których dochodzą takie płytki blaszane i stwierdził, że blaszki zrobiły mikrowgniecenia i stąd falowanie, które po dociśnięciu gazu doda oleju i wyeliminuje problem.
    Po przeczytaniu opinii tu na forum zasugerowałam sprawdzenie elektrozaworów. Okazało się, ze dwa walnięte.Ich wymiana nie zlikwidowała usterki, natomiast zniknęły błędy i teraz po poodpinaniu do komputera nie ma nic.
    kolejny mechanik - warsztat aut francuskich: zaczęli znów od wymiany świec, potem poszła do wymiany przepustnica (używana, potem nowa), znów elektrozawór wzniosu zaworu(podobno były jakieś opiłki na sitku, po przeczyszczeniu podobno odpalił bez problemu, ale po złapaniu temperatury wszystko od nowa.
    Wizyta w serwisie firmowym i kalibracja nie przyniosły żadnej poprawy. Ani nie zniknęła usterka ani nie wywalił błędu.
    pierścienie na wałkach zmienione z metalowych na plastikowe,
    ustawiony rozrząd, podobno sprawdzone (na moją prośbę) czujniki temperatury powietrza i położenia przepustnicy.
    Parametry w normie - ciśnienie paliwa 3,5B
    Problem nie zniknął, błędów nie ma, na zimnym silniku po nocy nie ma problemu, odpala, obroty idą na 1100 - 1200 i jest ok. Wystarczy jednak przejechać parę km, zgasić i lipa, po przekręceniu kluczyka załapuje, ale od razu spadają obroty na 800 - 650 i gaśnie. Po przygazowaniu odpala. Faluje tylko na luzie, lub trzymaniu wciśniętego sprzęgła i to nie zawsze. falowanie jest bardzo delikatne i bardziej słyszalne niż ruszające wskazówką od obrotów. Co ciekawe na końcówce rezerwy faluje mocniej.
    No i tyle. Na pytania chętnie odpowiem, tylko niech w końcu ktoś mądry coś podpowie, bo nie mam czym jeździć, a sponsoring nietrafionych diagnoz nie jest zupełnie na moją kieszeń:(. a na forach ten sam problem kończy się niepodaniem rozwiązania:(
    W międzyczasie na warsztat trafił identyczny model - mechanicy przełożyli komputer i okazało się, że chodzi bez zarzutu, ale dymi i kopci na biało, zamówili nowy komputer ale nie dało się ogarnąć immobilajzera.
    Panowie pomóżcie!
  • Poziom 21  
    Egr on posiada?Jesli tak to wyczysc.Zobacz na rozgrzanym ile mg na sek podaje kazdy wtryskiwacz oraz temp silnika jaka widzi.
  • Poziom 3  
    Ręki sobie uciąć nie dam, ale wydaje mi się, że EGR to tylko w dieslu... Na wszelki wypadek w poniedziałek przekażę pytanie do warsztatu.
  • Poziom 3  
    No to jednak ten nie ma:/
  • Poziom 7  
    W tym aucie wymiane rozrządu trzeba wklepac komputerem. Sama wymiana bez wklepania nowego rozrządu nic nie da

  • Poziom 34  
    ds060895 napisał:
    W tym aucie wymiane rozrządu trzeba wklepac komputerem. Sama wymiana bez wklepania nowego rozrządu nic nie da


    piękny zestaw bzdur w tym temacie. EGRY, komputerowe wymiany rozrządu :0
    Nie musi być EGR bo VTI może tak zrobić że współotwarcie zaworów robi za recylkulator spalin.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    citromaniak napisał:
    Sprawdz czy nie ssie lewego powietrza w dolocie


    Ten benzyniak jakby się postarał to może pracować na biegu jałowym z otwartą przepustnicą.
  • Poziom 7  
    Kolego damdam proszę czytać ze zrozumieniem. To nie jest komputerowa wymiana rozrządu. Po wymianie rozrządu należy wprowadzić do sterownika wymiane. Inaczej auto będzie wariowalo tak jak przed wymiana rozrządu. I to nie są bzdury a własne doświadczenie z 1.4 i 1.6 vti
  • Poziom 25  
    IZGR napisał:
    Proszę o pomoc...

    Obawiam się, że to nie jest prosty silnik na tym forum dostaniesz wiele odpowiedzi nie prowadzących do naprawy samochodu. Moim zdaniem powinieneś jechać do warsztatu, gdzie dobrze znają ten silnik i mają pozytywne doświadczenia z jego naprawą. Podczas całej historii napraw, w którymś momencie mogło dojść do pomyłki i niestety wszystko trzeba zaczynać od ponownego sprawdzania. Według mnie podejrzana jest naprawa głowicy. Znam przypadki, gdzie warsztat z ogromną renomą i wieloletnim doświadczeniem w remoncie głowic, pomylił się przy składaniu zmiennych wzniosów zaworów i w efekcie objawy były podobne do Twoich. Na pewno trzeba będzie zdjąć pokrywę zaworów, jeszcze raz sprawdzić ustawienie rozrządu i naciąg łańcucha oraz sprawdzić mechanizm zmiennych wzniosów, na przykład czy poprawnie założone są sprężyny lub czy przekładnia ślimakowa nie jest uszkodzona. Trzeba też zachowując wszystkie warunki wykonać adaptację komputerem.
  • Poziom 21  
    [quote="damdam"]
    ds060895 napisał:
    W tym aucie wymiane rozrządu trzeba wklepac komputerem. Sama wymiana bez wklepania nowego rozrządu nic nie da


    piękny zestaw bzdur w tym temacie. EGRY, komputerowe wymiany rozrządu :0
    Nie musi być EGR bo VTI może tak zrobić że współotwarcie zaworów robi za recylkulator spalin.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    citromaniak napisał:
    Sprawdz czy nie ssie lewego powietrza w dolocie


    Ten benzyniak jakby się postarał to może pracować na biegu jałowym z otwartą przepustnicą.
    Moderowany przez robokop:

    zep sie tak kolego bo jeszcze ci cos poleci z podniecenia.[mod="robokop"]No to poleciało - ostrzeżenie - 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • Poziom 3  
    a tymczasem peż dalej stoi w warsztacie...
  • Poziom 3  
    Panowie - w sobotę odbieram auto po ponad pół roku. Rachunek 2500 zł, przyczyna nie znaleziona, auto nie naprawione. W sobotę będę mieć listę wszystkiego co było sprawdzone i nie przyniosło skutków. Bardzo proszę, jeśli ktoś jest kompetentny w temacie o przeczytanie w sobotę i pomoc.
  • Poziom 21  
    Sprawdz oscyloskopem synchronizacje dwoch czujnikow walu i walka.Podjedz do jakiegos elektryka porzadnego.Trzeba by miec tez przebieg wzorcowy dla porownania.
    Oraz dwoch czujnikow walka rozrzadu sprawdz sygnaly powinny sie pokrywac ze soba na wolnych obrotach.Sprawdzcie takze sygnak z zaworka sterujacego zmiennymi fazami.Ktos kto ma oscyloskop dwukanalowy szukaj.
  • Poziom 3  
    No to pan z warsztatu powiedział, że wszystkie sugestie powyżej sprawdzone. Rachunek 2050zł. Auto dalej nienaprawione. Na zimnym okey, na ciepło faluje i po zgaszeniu trzeba dogazować, żeby odpalił.
    Na rachunku prócz sprawdzonych rzeczy powyżej znalazło się:
    koło wałka rozrządu (ssącego)
    koło wałka rozrządu (wydechowego)
    pierścienie uszczelniające wałki
    wymiana kół i pierścieni
    środek do płukania układu tłokowo-korbowego, olej, wymiana oleju
    spawanie kolektora wydechowego ( pęknięty wzdłuż między żebrami
    Ogólnie auto kupione za 10500 wsadzone w naprawy/diagnostykę ok 5500zł.
    Nic tylko siąść i zaliczyć zgon;/
  • Poziom 3  
    Na ten moment jeżdżę na małych dystansach i jakoś dajemy radę. Obserwuję wskaźniki temperatury wody i oleju. Dopóki są na poziomie 90 i 80-90 stopni nic się nie dzieje. Silnik nie faluje i jest ok. Standardowo jak go zgaszę, to przy normalnym zakręceniu kluczykiem nie załapie i gaśnie, chyba, że lekko go podgazuję, to zaraz jest ok. Nie wiem tez czy szukać przyczyny jednej dla obu objawów czyli nieodpalania na ciepło i falowania, czy to dwie różne rzeczy. Głowa mi puchnie, ale spróbuję jeszcze poszperać w internecie po forach w artykułach, może nie jestem wyjątkiem.
  • Poziom 1  
    Witam, przepraszam że rozgrzebuje temat ale czy udało się naprawić ustęrkę ? Jakie było rozwiązanie ? W moim sprawa wygląda podobnie. Proszę o Pomoc
  • Poziom 3  
    łączny rachunek napraw ponad 10 tyś zł.
    ostatni remont, w tym głowica w silniku, po regeneracji której auto dalej falowało
    przed regeneracją jazda na nerwach do roztelepania i wyrzucenia błędu dt cylindrów silnika, wymiana cewki na nową i tak jazda do kolejnego telepani i wywalenia błędu....
    Po rozebraniu silnika głowica do roboty.
    Niestety pomimo regeneracji dalej problem.
    Następnie wymieniono pompę vacum, co zminimalizowało objawy, ale nie usunęło.
    Teraz raz faluje, raz nie.
    Dalej za każdym razem na ciepłym silniku jest problem z odpalaniem.
    Pomysłów i środków na naprawę brak.
  • Poziom 26  
    a może warto spróbować po takich bojach teletransmisji nowego softu do ecu