Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).

szymon14april 02 Paź 2018 16:09 546 12
  • #1 02 Paź 2018 16:09
    szymon14april
    Poziom 7  

    Witam. Mimo że komputer wykrywa połączenie (napis: Sieć 15 - Połączono, brak internetu) to nie można nawiązać połączenia.
    Połączenie sprawdzane na kilku komputerach (zarówno kabel jak i WiFi).

    Internet dochodzi kablem koncentrycznym od gniazda w bloku do modemu CISCO EPC3008 (4 diody zielone świecą i dioda link pomarańczowa mruga - wg instrukcji wszystko ok).

    Od modemu idzie kabel RJ-45 do routera TP-LINK TL-WR841N (gniazdo WAN) i od tego routera kablem od gniazda LAN do karty sieciowej komputera. Komputer wykrywa sieć ale nie może się połączyć.

    Router próbowałem konfigurować wg różnych instrukcji - i tematy na elektrodzie, i na innych serwisach, i podręcznik użytkownika tego routera itd. WiFi skonfigurowałem i można się połaczyć. Ale internetu nie ma ani po kablu ani po WiFi.

    Od dostawcy dostałem tylko adres MAC i wpisałem go w ustawieniach routera jako WAN MAC Adress (jak jest potrzeba to mogę wysłać zdjęcia).

    Ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak to skonfigurować żeby internet działał? Podłączenie bezpośrednio do modemu też nie pomaga - identyczna sytuacja jest.

    0 12
  • Pomocny post
    #2 02 Paź 2018 19:11
    Erbit
    Poziom 33  

    szymon14april napisał:
    ... Od dostawcy dostałem tylko adres MAC i wpisałem go w ustawieniach routera jako WAN MAC ...


    Z tego wynika, że IP uzyskujesz z DHCP i tak powinien być skonfigurowany port WAN routera.

    Pokaż wynik ping 216.58.215.99, a następnie wynik ping google.pl

    Pokaż zakładkę "Status" routera.

    0
  • Pomocny post
    #3 03 Paź 2018 11:25
    calixto
    Poziom 17  

    Podłącz bezpośrednio swój komputer z modemem Cisco i sprawdź czy internet zacznie Ci działać. Sprawdź czy karta sieciowa komputera jest przełączona w tryb automatycznej konfiguracji (DHCP). Jeśli internet zadziała przy bezpośrednim połączeniu z modemem Cisco znaczy, że modem TP-LINK jest niepoprawnie skonfigurowany.

    0
  • #4 03 Paź 2018 13:16
    szymon14april
    Poziom 7  

    Napisałem w moim poście, że podłączenie się bezpośrednio do modemu nic nie zmienia.

    Ale teraz stało się coś dziwnego - otóż podłączyłem wszystko kablem i internet w komputerze zaczął działać (normalnie kabel od routera do komputera) - natomiast z WiFi pozostał ten problem co wcześniej - "Połączono, Brak Internetu". Dziwne to dla mnie dlaczego nagle zaczęło działać po kablu, a jeszcze dziwniejsze że WiFi nie zaczęło działać.

    Na zdjęciu wstawiam screen z zakładki Status.

    Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).

    0
  • #5 03 Paź 2018 13:45
    Erbit
    Poziom 33  

    Pingi potrzebne - oczywiście wtedy gdy "brak internetu".

    Dodano po 5 [minuty]:

    szymon14april napisał:
    Napisałem w moim poście, że podłączenie się bezpośrednio do modemu nic nie zmienia....


    Chyba nie napisałeś w poście.

    Czy przy podłączeniu bezpośrednio do modemu zmieniłeś mac karty sieciowej na "podany przez dostawcę" ?

    0
  • Pomocny post
    #6 03 Paź 2018 14:09
    calixto
    Poziom 17  

    Podeślij konfigurację tego routera. Najlepiej zaloguj się na modem TPLINK via ssh i wykonaj polecenia:

    cat /etc/config/wireless
    cat /etc/config/network

    0
  • #7 03 Paź 2018 21:22
    szymon14april
    Poziom 7  

    Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).

    calixto napisał:
    Podeślij konfigurację tego routera. Najlepiej zaloguj się na modem TPLINK via ssh i wykonaj polecenia:


    Niestety nie wiem jak to zrobić. To polecenie basha nie działa u mnie na Windowsie.

    Tutaj zamieszczam wykonane polecenia dotyczące pingów (zrobiłem je na laptopie podłączonym przez WiFi - teraz niby pokazuje że jest dostęp do internetu ale nie można nic załadować):
    Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).

    0
  • Pomocny post
    #8 03 Paź 2018 21:41
    Erbit
    Poziom 33  

    Podłącz komputer kablem do CISCO. W konfiguracji karty wpisz podany MAC Address. Następnie:

    - ping google.pl
    - ipconfig /all

    0
  • #9 04 Paź 2018 00:08
    calixto
    Poziom 17  

    Nie masz poprawnie skonfigurowanego modemu TPLink i dlatego nie działa Ci internet po WiFi. Prawdopodobnie nie masz zrobionego nat-a z WAN-do-LAN. Czy możesz wysłać zrzuty ekranu z konfiguracją modemu - chodzi o zakładki Network->Interfaces i Network->WiFi?

    0
  • #10 04 Paź 2018 01:36
    szymon14april
    Poziom 7  

    Oto zdjęcia z zakładek Interfaces oraz WiFi - jeśli jeszcze czegoś potrzeba to podeślę. Mam nadzieję że uda się to ustawić.

    Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).


    Erbit napisał:
    Podłącz komputer kablem do CISCO. W konfiguracji karty wpisz podany MAC Address. Następnie:

    - ping google.pl
    - ipconfig /all


    Zrobiłem to mając podłączony komputer kablem do routera, a router jest połączony kablem z modemem. W ten sposób normalnie korzystam obecnie z internetu. Czy mam przepinać kabel bezpośrednio do modemu i robić to jeszcze raz?

    Brak dostępu do sieci mimo że internet jest wykrywany (połączenie z routerem).

    0
  • Pomocny post
    #11 04 Paź 2018 11:11
    calixto
    Poziom 17  

    Sieć Wifi powinna być połączona tylko z LAN (br-lan). Na WAN powinno być ustawione jako protokół 'Klient Dhcp', na LAN należy ustawić stały adres IP routera i włączyć DHCP na tym interfejsie dla klientów. Pomiędzy Wifi a LAN powinien być bridge.

    Zrób screen z ustawień LAN (edycja).

    0
  • #12 04 Paź 2018 21:25
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    szymon14april napisał:
    Podłączenie bezpośrednio do modemu też nie pomaga - identyczna sytuacja jest.

    Odłącz od prądu jednocześnie modem Cisco i router TP Link, poczekaj koło minuty i podłącz do prądu obydwa sprzęty jednocześnie ponownie.
    Na WAN TP Linka winno być wszystko na AUTO.

    0
  • #13 07 Paź 2018 23:52
    szymon14april
    Poziom 7  

    Panowie :D Odznaczenie "Wan" w ustawieniach Wi-Fi pomogło i internet bezprzewodowo działa świetnie. Wielkie Dzięki za pomoc, szczególnie dla calixto :) Temat uważam za rozwiązany

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dzięki radom użytkowników ustawiłem WiFi tylko na LAN a nie LAN\WAN, należało wpisać podany adres MAC w ustawieniach.

    0