Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 1.9 TDI - Pobór prądu- ciągły prąd na styku X, światła świecą bez kl

03 Paź 2018 14:10 801 5
  • Poziom 13  
    Witam, mam problem z niedawno zakupionym Audi A6 C5 1.9 TDI. Pewnego dnia, rozładowało akumulator po nocy, podstawiam drugi, odpalam auto, wyłączam, zamykam drzwi i mierzę pobór prądu, było coś dużo, część pobierał włącznik stopu, wymieniłem, i znów mierzę, po jakimś czasie nie wiem 30 min pobór spadł do 0.35A, wyciągam po kolei bezpieczniki i patrzę, po wyjęciu bezpiecznika nr 36 napiecie spadło do 0,01, niby to bezpiecznik od świateł przeciwmgielnych. Co ciekawe do tego bezpiecznika dochodzi prąd nawet po wyjęciu kluczyka, a nie powinien, ale druga ciekawostka, gdy go wyjmę, prąd znika, a gdy włożę go spowrotem, nadal prądu nie ma ! i napięcie wynosi 0.01A. I tak się utrzymuje, chyba że przekręcę kluczyk w pozycję zapłon, wyłącze, i znów prąd w nim jest, wyjmę i włożę bezpiecznik- już nie ma. Co ciekawe gdy właśnie przekręcę kluczyk, włączę światła i wyjmę kluczyk- światła nadal świecą, choć powinno przejść w postojówki. Co ciekawe, dziś tak sprawdzam i sprawdzam, wyjąłem kluczyk, i światła nie świecą, tylko postojówki, myślę okej, się naprawiło, nawet przy próbie odpalenia auta na światłach, przekaźnik odciążający styk X je wyłącza na czas uruchomienia, ale po kilku odpaleniach auta problem znów wrócił, czyli światła świecą nawet bez kluczyka, przekaźnik nie wyłącza odbiorników prądu na czas odpalenia auta, słychać że cyka, ale nie wyłącza. Koledzy, proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny? Przekaźnik wymieniłem, czy to może być winna kostka stacyjki? Brakuje już mi pomysłów, że raz jest okej, a raz nie.
    Z góry dziękuję za pomoc, myślę że w miarę zrozumiale wytłumaczyłem problem
    Pozdrawiam!

    Dodano po 17 [godziny] 27 [minuty]:

    Kostka stacyjki zmieniona- bez rezultatu, pomoże ktoś?
  • Poziom 30  
    Zespawane styki przekaźnika, oraz popraw napięcie na prąd bo kłuje w oczy.
  • Poziom 13  
    Ale którego przekaźnika?
  • Poziom 34  
    Widzę, że się napracowałeś, więc z chęcią wytłumaczę Ci co jest grane. Faktycznie zestyk zwierny przekaźnika zasila jego uzwojenie w ten sposób, że ten wzbudza się dodatnim impulsem. Jednak nie musi przychodzić on wprost od przekaźnika i raczej nigdy tak się nie dzieje. Przedmówco sklejone zestyki nie są tego powodem. Możliwości jest jakby dwie. Pierwsza zwarcie np. bardzo często coś w stylu przetarcie wiązki klapy bagażnika, usterka włącznika, itp. - łatwe w naprawie. Druga to odwrócenie polaryzacji uzwojenia jako skutek np. usterki elektrycznego sterownika, itp. - trudne, ale nie częste.

    W tym przypadku impulsem wzbudzenia jest tzw. plus po zapłonie i próba z bezpiecznikiem powinna wyglądać odwrotnie do tej, którą właśnie zrobiłeś, tj. przed przekręceniem kluczyka na zapłon - ten wskaże obwód, który ma zwarcie.


    p.s.
    Nie komplikujmy sprawy, bo np. ja nie wiem co to jest styk X i mnie to nie interesuje.
  • Poziom 13  
    Jak na razie bezpiecznik od halogenów jest wyjęty, poboru prądu nie ma i wszystko wygląda okej, nawet to że to bezpiecznik od halogenów, a mimo wszystko one działają, sam nie wiem co jest grane, może wina leży w przełączniku świateł ?
  • Poziom 34  
    Weź to sobie przyswój jakoś, bo już lepiej tłumaczyć nie umiem.