Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Danfoss Link - Tryb wakacyjny - Jak działa data powrotu z wakacji?

Hooch180 02 Oct 2018 22:41 885 8
  • #1
    Hooch180
    Level 10  
    Witam,
    Mam pytanie dotyczące działania trybu "Wakacje".

    W ustawieniach systemu Danfoss Link mam ustawione ogrzewanie w trybie adaptacyjnym. Czyli jak w harmonogramie mam 22°C od 16:00 do system zacznie grzać odpowiednio wcześniej, tak aby o 16:00 była ta temperatura 22°C.

    Przy włączaniu trybu "Wakacje" mogę ustawić datę powrotu.
    I tutaj czas na moje pytanie.
    Czy jak ustawię datę powrotu na (na przykład) 13.10.2018 16:00 to czy system zacznie dopiero grzać od tej pory, czy zacznie grzać odpowiednio wcześniej aby w dniu przyjazdu już było w mieszkaniu ciepło?
  • #2
    Szczecin62
    Level 20  
    Zacznie grzać odpowiednio wcześniej albo o godz. 16. Gratuluję wielkości problemu :-) Może po prostu to sprawdzić? Czy jak wejdziesz do mieszkania o godz 16 13 października to będzie 7*C Czy już 20*C Naprawdę to jest Twój problem czy robisz sobie żarty?
    Pozdro

    Moderated By piracik:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #3
    Hooch180
    Level 10  
    Dzięki za pomocną odpowiedź.

    A tak na serio. Nie mam jak tego przetestować. Nie mogę chwilowo włączać trybu wyjazdowego, bo jestem w mieszkaniu cały czas i nie chcę tu wychłodzić. Włączenie na pare godzin nic nie da, bo w mieszkaniu i tak temperatura nie spadnie nawet o pół stopnia.

    Zadaje to pytanie, bo wystarczy jedna jedyna osoba, która używała tego trybu i powie czy jak ustawiła powrót na 16:00 to czy o 16 było już ciepło czy dopiero się włączy ogrzewanie.
  • #4
    Szczecin62
    Level 20  
    Witam,
    Ok masz Twym zdaniem problem i trza to uszanować :-))) Zamiast się zamartwiać to na wszelki wypadek ustaw to to na godzinę przed powrotem czyli na 15 i po temacie! Na pewno o 16 będzie ciepło tylko pozostanie Twoje pytanie czy było ciepło już o 15 czy o 15 zaczął grzać. Daj spokój.
    Pozdro
  • #5
    Hooch180
    Level 10  
    Chyba tak będę musiał zrobić. Jak na dworze spadnie temperatura i zajdzie słońce przestanie tak grzać to to przetestuję. Chwilowo jest taki problem, że słońce nagrzewa przez okna w ciągu dnia do temperatury 23 stopni kiedy na termostacie mam ustawione 22.

    Jadę na wyjazd pod koniec listopada. Tak więc jeszcze trochę czasu mam.

    Jak to przetestuję to zostawię odpowiedź dla potomnych.
  • #6
    Tomi_
    Level 12  
    Ja mam inne pytanie dotyczące Trybu Wakacyjnego.
    Używam go na wiosnę aby wyłaczyć ogrzewanie do jesieni, nie podaję żadnego terminu zakończenia tego trybu.
    Niestety po jakimś czas ten tryb sam się wyłącza (po różnym, czasem jest to kilka dni, czasem kilkanaście), co powoduje że ten tryb jest dla mnie bezużyteczny jako sposób na wyłączenie ogrzewania na okres letni (zdarzało mi się przez to, że właczyło się grzewanie w czerwcu w jakiś pochmurny i deszczowy dzień).

    Też tak macie ?
  • #7
    Hooch180
    Level 10  
    Nie włączaj trybu wakacyjnego na wiosnę. Po prostu włącz "Wstrzymanie ogrzewania".

    Swoją drogą tryb wakacyjny nie powinien się sam wyłączać. Sprawdź czy nie masz problemów z zasilaniem do głównego panelu. Może się resetuje. Jak nie, to oddaj na gwarancji sam panel główny.
  • #8
    Tomi_
    Level 12  
    Problemu z zasilaniem nie mam, ale faktycznie zauważam, że czasem centralka CC resetuje się samoczynnie.
    Niestety gwarancja wynosi tylko rok, a system mam już dwa lata.

    Użycie Wstrzymania Ogrzewania jest bardziej kłopotliwe niż Wakacje bo trzeba to robić dla każdego z pomieszczeń - ale faktycznie jest to jakieś rozwiązanie. Dzięki za poradę.
  • #9
    Hooch180
    Level 10  
    Gwarancja może i wynosi 1 rok. Ale rękojmia obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu (tutaj odpowiedzialny jest sprzedawca).
    Tak więc, jak nie minęły dwa lata to radzę zgłosić się do sprzedawcy i zgłosić problem z tytułu rękojmi.

    Proponowałbym jeszcze aktualizację do najnowszej wersji firmware'u. Może to pomoże.