Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Honda Civic 1.7 ctdi - Silnik

Romani80 04 Oct 2018 16:13 1029 10
  • #1
    Romani80
    Level 3  
    Mam Honde Civic 1.7 ctdi i zastanawiam się nad jednym objawem gdy auto postoi całą noc to przy pierwszym odpaleniu lampka oleju gaśnie dopiero po 4.. 5 sekundach a przy następnym odpalaniu gaśnie od razu. I tak jest po każdym dłuższym postoju. Dodam jeszcze że rozrząd nowy i pompa oleju też.
  • #2
    gieniapierda
    Level 22  
    Kolego, masz wyciek chłodziwa do układu smarowania silnika. Głowica silnika do zdjęcia NA BANK.


    Moderated By szymitsu21:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #3
    Romani80
    Level 3  
    Ale płynu w ogóle nie ubywa.
  • #4
    Romani80
    Level 3  
    I co nikt nie miał takiego przypadku? Bo ten kolega z tą głowicą to trochę przesadził.
  • Helpful post
    #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No i tak musi zostać - przez dłuższy czas olej spływa zewsząd, chwila się zejdzie zanim pompa uzupełni ubytek.
  • #6
    Romani80
    Level 3  
    Znowu tragedii nie ma z tym 4. 5 sekund ale zastanawiam się co będzie w zimie jak olej zgestnieje ile sekund po odpaleniu będzie chodził bez smarowania.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No tragedia to to jest, bo smarowanie powinno gasnąć w sprawnym silniku jeszcze na rozruszniku - tutaj skoro pompa jest nowa, to pozostaje albo zatkany filtr, albo luzy na smarowanych czopach takie, że pompa ledwo zdąża.
  • #8
    helmud7543
    Level 43  
    Czy po zgaszeniu gorącego silnika i odpaleniu po np kilkudziesięciu minutach kontrolka gaśnie szybciej? Nie znam konstrukcji układu smarowania w tym silniku ale wygląda to jakby olej spływał w całości z magistrali, może powinien być blokowany jakimś zaworem zwrotnym. Podłączyłbym jeszcze czujnik zegarowy i sprawdził jak buduje ciśnienie po rozruchu, może być tak, że czujnik się zawiesza.
    Tragedia, nie tragedia, ale w autach, którymi jeździłem, to kontrolka świeciła dłużej albo w silne mrozy (-30 parę lat temu), albo auto nie odpalane 2 miesiące. I było to jakieś 3 może 4 sekundy. I jedna już trochę zajechana Corsa B, ale tam dłużej świeciła na gorącym silniku.
  • #9
    Romani80
    Level 3  
    Jak jest gorący i tak po 30 minutach odpale kontrolka gaśnie od razu albo tak po 1 Góra 2 sekundach
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Paproch w zaworze zwrotnym albo cuś. Spływa do miski wszystko.
  • #11
    Romani80
    Level 3  
    Podobno ten typ tak ma jest to silnik Isuzu i czujnik ciśnienia oleju jest po drugiej stronie silnika pod termostatem i chwilę trwa zanim olej tam doleci więc lampka gaśnie po paru sekundach.