Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kruger&matz flow KM0416 - Serwis smartfona

anton_29 05 Oct 2018 14:33 1038 24
  • #1
    anton_29
    Level 11  
    Moja przygoda z w/w fonem.
    Telefon po gwarancji, ale taka usterka chyba nie powinna mieć miejsca w żadnym urządzeniu.
    Przy ładowaniu telefonu (oryginalna bateria i taki też zasilacz ) nastąpił wybuch baterii.
    Proszę oto zdjęcia :
    kruger&matz flow KM0416 - Serwis smartfonakruger&matz flow KM0416 - Serwis smartfonakruger&matz flow KM0416 - Serwis smartfonakruger&matz flow KM0416 - Serwis smartfonakruger&matz flow KM0416 - Serwis smartfonakruger&matz flow KM0416 - Serwis smartfona

    A teraz reakcja serwisu producenta:
    Po kontakcie z serwisem i żądaniu przesłania telefonu, telefon wysłano do serwisu.
    Dopiero po interwencji mailowej reakcja . (mail 3.10.2018 odpowiedź 4.10.2018.)
    Zwrot telefonu w stanie w jakim został wysłany (patrz zdjęcia)

    cytat:
    PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY
    NAZWA 1 ADRES PODMIOTU SKŁADAJĄCEGO REKLAMACJĘ:
    NAZWA REKLAMOWANEGO TOWARU:
    KM0416
    Ilość towaru: 1.00 szt. Smartfon Kruger
    Dołączony opis usterki: NIE / TAK
    Numer seryjny urządzenia: 866573020286000
    Numer seryjny urządzenia: 866573020286018
    Opinia serwisu: Sprzęt nie podlega gwarancji
    Urządzenie zakupione dnia 15.06.2015. Posiada ślady użytkowania, otarcia, obicia rogów, zarysowania ramki i ekranu. Uszkodzony jest switclî volume down.
    Urządzenie po zapłonie baterii. Korpus tylny, panel przedni nie posiadają żadnych oznak kontaktu z ogniem. Klapka nadpalona/stopiona w dolnym prawym rogu. Bateria zwęglona całkowicie.
    Po instalacji nowej baterii urządzenie działa poprawnie. Nie wykazano żadnych odchyleń w działaniu płyty głównej i magistrali połączeniowych. Ładowarka działa poprawnie.
    Kabel USB nie został przesłany.
    Zgodnie z wiadomością 2018050310001871 do zapłonu doszło podczas ładowania. W związku z poprawnym działaniem urządzenia należy sądzić, że powodem zapłonu baterii były przyczyny zewnętrzne.
    Dodatkowo informuję, że stan baterii ( odkształcenia, napięcie) należy kontrolować w krótkich odstępach czasowych. :crazyeyes:
    2018-10-04 Technik nr 014
    Data rozpatrywania reklamacji Podpis osoby dokonującej oględzin sprzętu

    LECHPOL ELECTRONICS sp. z o.o. sp.k.; Miętne; ul. Garwolińska 1; 08-400 Garwolin
    Nie wyrażamy zgody na pozasądowe rozwiązywanie sporów.
    koniec cytatu.
    Tak, że "polecam sprzęt i serwis" firmy KRUGER&MATZ
  • TespolTespol
  • #3
    nutergsm
    Moderator of GSM
    A co miał Ci odpisać serwis skoro telefon był już po gwarancji. Baterie wybuchają zapalają się czy tez puchną.
    Jakiego rodzaju była to bateria? Bateria nie była całkowicie rozładowana jak podłączyłeś telefon do ładowania?
  • TespolTespol
  • #4
    anton_29
    Level 11  
    Było w poście "bateria i zasilacz oryginalne"
    A gdzie tak często te baterie wybuchają i jakiego producenta?
  • #5
    nutergsm
    Moderator of GSM
    anton_29 wrote:
    Było w poście "bateria i zasilacz oryginalne"

    Ale jakiego rodzaju, Li-Ion, Li-Poly.
    anton_29 wrote:
    A gdzie tak często te baterie wybuchają i jakiego producenta?

    Samsung, Xiaomi, poszukaj sobie w necie na ten temat.
  • #6
    mam to samo2
    Level 2  
    Co z tego, że po gwarancji? Jak się skończy okres gwarancji to sprzęt może co najwyżej przestać działać, a nie wybuchać i powodować zagrożenie! To niedopuszczalne.
  • #7
    nutergsm
    Moderator of GSM
    mam to samo2 wrote:
    Co z tego, że po gwarancji?

    A to, że wtedy producent nie ma żadnego obowiązku.
    mam to samo2 wrote:
    sprzęt może co najwyżej przestać działać, a nie wybuchać i powodować zagrożenie! To niedopuszczalne.

    Ale się zdarza.
    Gdyby użytkownik ucierpiał czy doszło by do jakiejś tragedii to jedyna opcja to oddanie spawy do sądu.
    Mamy teraz czasy jakie mamy. Produkty są coraz gorszej jakości. Liczy się ilość, a nie jakość.
  • #8
    mam to samo2
    Level 2  
    nutergsm wrote:
    mam to samo2 wrote:
    Co z tego, że po gwarancji?

    A to, że wtedy producent nie ma żadnego obowiązku.


    Prawnego obowiązku może nie ma, ale każda szanująca się firma jakoś próbowałaby zrekompensować stratę (choćby w najmniejszym stopniu). A Kruger? Cóż... Polska firma, polska obsługa i niestety polskie dziadostwo! Po raz kolejny to się potwierdza.
  • #9
    nici
    Moderator of Car Maps
    mam to samo2 wrote:
    Polska firma, polska obsługa i niestety polskie dziadostwo! Po raz kolejny to się potwierdza.
    .. towar Chiński :]
  • #10
    mam to samo2
    Level 2  
    nici wrote:
    mam to samo2 wrote:
    Polska firma, polska obsługa i niestety polskie dziadostwo! Po raz kolejny to się potwierdza.
    .. towar Chiński :]

    Ale dystrybutor polski i to u niego dokonałam zakupu. Sam sobie wyrabia opinię takim zachowaniem.
  • #11
    anton_29
    Level 11  
    FIRMA a firemka.
    Kupiłem tuner TV firmy WIWA . Dwa tygodnie po skończeniu gwarancji padł. Dzwonię do serwisu w Wawie, co z tym zrobić "proszę przysłać".
    Wysyłam po kilku dniach wraca naprawiony. Ale po ok miesiącu pada, telefon do serwisu, decyzja "proszę wyrzucić do śmieci wysyłamy nowy".
    Za trzy dni mam nowy tuner który działa do dziś. I to jest moim zdaniem FIRMA ,która dba o swój wizerunek a nie tylko o pełną kasę kosztem klienta.
  • #13
    nici
    Moderator of Car Maps
    bubu1769 wrote:
    Może taniej im wyszło wysłać go tobie aniżeli za chwilę poddawać utylizacji.

    Oczywiście, utylizacja urządzenia wartego dolara jest droższa niż sam ten dolar... Oczywiście utylizacja zgodnie z prawem a nie do lasu.
  • #14
    anton_29
    Level 11  
    Czytajcie ze zrozumieniem. Pisałem, że przysłali nowy tuner, więc co Wy cały czas o utylizacji.
  • #15
    sosarek

    Level 43  
    Ja nie rozumiem po co ten wątek, telefon po gwarancji, bateria pewnie była napuchnięta i przeładowana - tyle. Na jakiej podstawie w takim razie serwis miałby cokolwiek zrobić?
  • #16
    bubu1769
    Level 40  
    anton_29 wrote:
    Czytajcie ze zrozumieniem. Pisałem, że przysłali nowy tuner, więc co Wy cały czas o utylizacji.

    My czytamy. Tu chodzi o to że sprzedawcy bardziej się opłaca wysłać tobie drugie nowe urządzenie w ramach "gwarancji" aniżeli miałby to samo nowe urządzenie poddać później utylizacji gdy popyt na nie się skończy i będą zalegać w magazynie tworząc niepotrzebne koszty.

    sosarek wrote:
    Ja nie rozumiem po co ten wątek, telefon po gwarancji, bateria pewnie była napuchnięta i przeładowana - tyle. Na jakiej podstawie w takim razie serwis miałby cokolwiek zrobić?

    Niby takie ale z drugiej strony to producent powinien tak zaprojektować urządzenie by nie dopuścić do sytuacji w którym bateria zamienia się w mała bombę.
  • #17
    strucel
    Level 31  
    bubu1769 wrote:


    Niby takie ale z drugiej strony to producent powinien tak zaprojektować urządzenie by nie dopuścić do sytuacji w którym bateria zamienia się w mała bombę.


    Wszystkim nie dogodzisz - jak zaprojektuje np licznik ładowań po których blokuje baterie to krzyczą że planowane postarzanie i uniemożliwia korzystanie z urządzenia za które zapłacili.Jak nie ma zabezpieczeń to używają dopóki się da, chyba że wcześniej pojemność spadnie tak że staje się bezużyteczny.
  • #18
    sosarek

    Level 43  
    bubu1769 wrote:
    producent powinien tak zaprojektować urządzenie by nie dopuścić do sytuacji w którym bateria zamienia się w mała bombę.

    Producent baterii - zewnętrzna firma, wystarczy błąd w procesie produkcji, niewłaściwe użytkowanie itd. - tego nie da się przewidzieć.
    Poza tym często w samej gwarancji znajdują się informacje o tym że nie obejmuje ona np.baterii.
    Zupełnie jakby Autor po przejechaniu na jednym komplecie opon miliona kilometrów miał pretensje do producenta że nie ma bieżnika tylko druty już mu wystają.
    Bardziej wydaje mi się że Autor liczył że po gwarancji firma ofiaruje mu wspaniałomyślnie nowy aparat patrząc na to jak akcentuje przypadek tunera.
  • #19
    bubu1769
    Level 40  
    Wykluczenie z gwarancji kluczowych komponentów daje nam świadectwo o podejściu do klienta, moim zdaniem używanie nawet starszych urządzeń zgodnie z zaleceniami producenta nie powinno być obciążone ryzykiem uszczerbku na zdrowiu.
    Elektronika zabezpieczająca w baterii powinna być tak skonstruowaną żeby nie doprowadzić do podobnych sytuacji, w końcu dość często nawet w baterie jest wbudowane własny pomiar temperatury.
    Co do liczników cykli i przewidywanym zużyciu to jest to dla mnie nieporozumienie.
    Ostatnio ciotce odświeżałem windows-a na laptopie i z ciekawości przyjrzałem się baterii, według elektroniki bateria która miała nieco ponad 2 lata ale przez ten czas była ładowana zaledwie 16 razy, z racji tego że laptop jest używany sporadycznie i jako urządzenie stacjonarne, pokazywał jej żywotność na jakieś 15%.
    Z ciekawości wyjąłem ogniwa i sprawdziłem ładowarką mikroprocesorową, okazało się że mają ponad 95% deklarowanej pojemności tylko właśnie elektronika pokazuje bzdury, oczywiście prostego sposobu na kalibrację nie ma.
  • #20
    sosarek

    Level 43  
    bubu1769 wrote:
    Wykluczenie z gwarancji kluczowych komponentów

    Akurat bateria, uszkodzenie ekranu to w głównej mierze uszkodzenia wynikające z winy użytkownika.
    bubu1769 wrote:
    Elektronika zabezpieczająca w baterii powinna być tak skonstruowaną żeby nie doprowadzić do podobnych sytuacji, w końcu dość często nawet w baterie jest wbudowane własny pomiar temperatury

    Owszem, a co jeśli zostła uszkodzona w wyniku złego użytkowania, podłączania baterii do urządzeń do tego nie przeznaczonych itp.?
    bubu1769 wrote:
    bateria która miała nieco ponad 2 lata ale przez ten czas była ładowana zaledwie 16 razy, z racji tego że laptop jest urzywany sporadycznie i jako urządzenie stacjonarne
    Złe zliczanie cykli - próbowałeś zresetować sterownik w baterii?
  • #21
    bubu1769
    Level 40  
    Bardziej chodziło mi o sytuację w której pomimo użytkowania zgodnie z przeznaczeniem i według instrukcji urządzenie ulega uszkodzeniu a producent się na nas wypina, pozdrawiam Apple.
    Co do baterii w laptopie, jedyna opcja to przeprogramowanie kontrolera a do tego nie mam wiedzy ani oprogramowania bo jak dla mnie jest za drogie na prywatną zabawę. Laptop Lenovo.
  • #22
    sosarek

    Level 43  
    bubu1769 wrote:
    Bardziej mi chodziło o sytuację w której pomimo urzytkowania zgodnie z przeznaczeniem i według instrukcji urządzenie ulega uszkodzeniu

    NAwet po gwarancji w wyniku złego użytkowania?
    bubu1769 wrote:
    Co do baterii w laptopie to jedyna opcja to przeprogramowanie kontrolera a do tego nie mam wiedzy ani oprogramowania bo jest jak dla mnie za drogie jak na prywatną zabawę.

    Przejrzałeś temat w Dziale o regeneracji baterii?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1340620.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1572103.html
  • #23
    bubu1769
    Level 40  
    No rozumiem że urządzenie przestaje działać bądź jego urzytkowanie jest uciążliwe ze względu na zużycie, sam mam kilka telefonów gdzie albo pamięć jest już zajechania albo bateria nie trzyma nawet jednego dnia, ale nie to że może wybuchnąć i przy okazji spalić mi dom.

    Tak jak pisałem nie mam wiedzy żeby bawić się w ręczne programowanie scalakow a dla jednej baterii która nie była w tym wypadku jakimś priorytetem nie widzę sensu zagłębiać się w na razie w temat. Może kiedyś jak będzie mi to bardziej potrzebne.
  • #24
    sosarek

    Level 43  
    bubu1769 wrote:
    sam mam kilka telefonów gdzie albo pamięć jest już zajechania albo bateria nientzyma nawet jednego dnia

    Mimo minięcia okresu gwarancyjnego masz o to pretensje do producenta jak Autor tematu? Bo tylko o to się rozchodzi.
    bubu1769 wrote:
    ale nie to że może wybuchnąć i przy okazji spalić mi dom.

    Są to jednostkowe przypadki wynikające z wielu czynników które opisałem wcześniej - równie dobrze akumulator w aucie może eksplodować(skrajny przykład) bądź elektrolity w zasilaczu telewizora przykładowo - do kogo będziesz miał pretensje? Tego NIE da się przewidzieć, tak samo jak tego że idąc ulicą spadnie Ci na głowę dachówka.
  • #25
    bubu1769
    Level 40  
    Napisałem że rozumiem że elektronika się zurzywa i z czasem jej urzytkowanie staje się męczące i niema co do tego żadnych pretensji ale powinna być ona tak zaprojektowana by podczas urzytkowania według zaleceń być bezpieczna.
    Przypadki takie jak opisane przez autora tematu raczej nie powinny mieć miejsca a jeśli już to producent powinien się jakoś poczuwać do odpowiedzialności za swój produkt a nie odpisać na odczepne że awaria nastąpiła z przyczyn zewnętrznych. Jeśli tylko bateria zawiodła to znaczy że to ona była źle zabezpieczona.
    Akumulator w samochodzie w którym jest prawidłowe ładowanie, nie ma jakiegoś zwarcia i jest urzytkowany prawidłowo sam z siebie nie wybuchnie nawet jak będzie stary, no chyba że miał wadę fabryczną.
    Elektrolity w zasilaczach też puchną i wybuchają jak są źle dobrane przez producenta bądź dostawca przyjanuszowal na materiale. Jak by mi dachówka spadła na głowę to bym się udał po odszkodowanie do zarządcy budynku bo to jest jego obowiązkiem pilnowanie by budynek nie stanowił zagrożenia. Ale jak to w świecie bywa puki komuś się nie stanie krzywda i w ruch nie pójdzie machina sądowa to winę za zaistniałą sytuację można przezucać w tą i z powrotem. A i tak zazwyczaj za całą sytuację zostanie posądzony urzytkownik bo miał gorszych prawników.