Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo Fh13 440 2006r manual - Odcina gaz dziwne błędy

Krystianoo_92 05 Paź 2018 20:34 351 9
  • #1 05 Paź 2018 20:34
    Krystianoo_92
    Poziom 4  

    Witam tak jak w temacie volvo odcina gaz raz na jakiś czas wystarczy puscic i wcisnąć ponownie i znów jest i generuje takowe błędy.
    Mid 144 psid 231 fmi 2 dodam ze pedał gazu cały wymieniony. Sądzę że to pewnie jakiś kabel tylko gdzie tego szukać?

    0 9
  • #2 06 Paź 2018 22:12
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Jest śmiesznie, bo taki kod błędu nie istnieje i nie ma też Volva FH13, tylko FH.

    0
  • #3 07 Paź 2018 12:48
    Krystianoo_92
    Poziom 4  

    Volvo Fh13 440 2006r manual - Odcina gaz dziwne błędy

    Masz cymbale foto błędu. Zastanawiam się po co komentujesz skoro nic nie wnosisz do tematu.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    0
  • #4 07 Paź 2018 15:14
    ogarniamSAM
    Poziom 7  

    Z oprogramowaniem delfhi tak jest ze czasami przeklamuje i tylko orginalny tester jest w stanie pokazać błąd a z deski jaki blad wychodzi?

    1
  • #5 07 Paź 2018 16:13
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Sprawdź kable i styki pod kabinom od strony kierowcy

    1
  • #6 07 Paź 2018 16:16
    Krystianoo_92
    Poziom 4  

    Narazie przełożyłem cały pedał gazu od takiego samego volvo bo raczej ten nowy tez był zepsuty. Przejechałem wczoraj z 20km i nic się nie dzieje.

    0
  • #7 07 Paź 2018 16:23
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Awaria pedału gazu nie generuje takiego błędu, tracisz komunikacje z kasetom silnika i dlatego masz ten błąd i brak gazu.

    0
  • #8 07 Paź 2018 16:27
    Krystianoo_92
    Poziom 4  

    Kurde to mnie teraz zastrzeliłeś ja myślałem ze to błąd to właśnie od potencjometra gazu.

    Nie prulem jeszcze wiązki ale jak w poniedziałek awaria powróci to będzie trzeba pruć i przeglądać

    0
  • #9 07 Paź 2018 17:10
    maxetm
    Poziom 17  

    Krystianoo_92 troszke zachowałeś się nie ładnie. Piszesz o błędzie Mid 144 psid 231 - który nie istnieje , a potem wklejasz fotke z innym błędem i obrażasz kogoś kto by mógł ci pomóc.
    Mając ten kod przecież od razu wiadomo że szukasz w przewodach tak jak napisał piotr budzowski. Objaśnienie jest jasne jak słońce .......Jednostka sterująca nie odbiera komunikatów przez kanał danych SAE J1939. Zniszczone lub częściowo uszkodzone okablowanie kanału danych. Uszkodzone lub utlenione styki w złączach.

    0
  • #10 08 Paź 2018 01:04
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Widzę, że nie wiesz nic, albo liczysz na łatwe pozbycie się problemu. Chciałbym tylko, abyś wiedział więc, że na SID 231 nie ma jednoznacznej recepty. Szczególnie we Volvie elektryka (oprócz paru uciążliwych wad) jest naprawdę bezawaryjna i jest to dosyć rzadkie, lecz arcy wymagające wiedzy w diagnozie, która pozwoli miec stuprocentową pewność przyczyny błędu. Dlatego przed zrobieniem czegokolwiek pasuje poznać historię błędów (tj. w Twoim przypadku przez jazdę próbną), która niestety została wykasowana. Potem koniecznie pomierzyć napięcia wiązki silnikowej. Następnie przeżegnać się ze trzy razy, że wada ma charakter stały, tzn. bez względu na to czy (na postoju) błąd jest pasywny. Mając to za sobą tak najkorzystniej zabrać się za kostki w pierwszej kolejności, gdyż objawy tego rodzaju niesprawności właśnie takie są. Naprawa powinna skutkować powrotem do normy tych napięć CAN. Wersja optymistyczna dlatego, że na forum znajdziesz sporo pomocnych informacji dot. SID 231 w Reno dxi, które pod względem awaryjności CAN jest zupełnym przeciwienstwem Volvo i tam jest to nagminne.

    p.s.
    Informacyjnie dorzucę, że usterka pedału oraz brak kodu usterki pedału gazu zapamiętanego w sterowniku nadwozia VECU z winy domniemanego czujnika pedału gazu jest permanentnie niewykonalne. Koniec dyskusji. Koniec i kropka.

    0