Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 440 E5 - Dziwne szarpanie

maciej.wojta 06 Paź 2018 00:47 492 11
  • #1 06 Paź 2018 00:47
    maciej.wojta
    Poziom 3  

    Panowie co jeszcze może być powodem delikatnego podszarpywania ciągnika podczas jazdy (po odpuszczeniu gazu ustaje).
    Posiadam to auto od dwóch lat i generalnie występowało to od samego zakupu. W tym czasie zrobione ok 200tkm (teraz ma 860).
    Wymieniane było kompletne sprzęgło, wszystkie cztery sierżanty (łączniki) tylnego zawieszenia (miały luzy) oraz nowe opony i dalej to samo.
    Generalnie można się do tego przyzwyczaic i z tym jeździć ale mam nowego kierowcę i jest to nastepny który zwrócił na to uwagę.
    Zresztą ja sam to odczuwam jak czasami jeżdżę więc wierzę.
    Raczej to nie jest problem sprzęgnięcia naczepy na siodle ponieważ podszarpuje też w czasie jazdy samym koniem.
    Nie mogę wyczuć czy jest to przerwa na ułamek sekundy w silniku czy też w przeniesieniu napędu.
    Dodam że to lowdeck i ktoś może powiedziec że ten typ tak ma, ale moim zdaniem nie w takim stopniu.
    Opony zdziera w mierę równo na napędowej, chociaż sam objaw podszarpywania jest jakby gubił trakcję na chwilkę.
    Co jeszcze powinienem sprawdzić Waszym zdaniem?
    Wtryski, pompę? Błędów nie ma. Może most?
    Auto pali normalnie w okolicach 30-31ale często ma też ciężko na naczepie.

    0 11
  • #2 06 Paź 2018 09:27
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ja bym w piwrwszej kolejnosci sprawdzil krzyzaki na wale oraz wywazyl wal.

    0
  • #3 06 Paź 2018 10:16
    kakibara
    Poziom 28  

    Kierowca lub ty - nie potrafi jednoznacznie określić, co jest powodwm szarpania? Tzn jednostka napędowa czy ogólnie pojęte zawoeszenie.
    Jak sprawdzales luz na siodle- narzędziem czy z podłączona naczep?
    Sprawdzone silentbloki z przodu? Lub jeżeli jest resor połączenia?a@

    0
  • #4 06 Paź 2018 17:10
    maciej.wojta
    Poziom 3  

    Jak bym bardziej obstawiał jednostkę napędową. Jechałem dzisiaj tym koniem kilka km bez naczepy.
    Raczej nie wał ani krzyżaki bo nie czuć żadnych wibracji ani drgań na kabinie.
    Natomiast czuć nierytmiczne powiedzmy co kilka- kilkanaście sekund mikroszarpnięcie przód-tył niezależnie od obrotów czy prędkości.
    Nowy kierowca twierdzi że już go plecy bolą od tego podszarpywania.

    0
  • #5 08 Paź 2018 20:13
    darfur5
    Poziom 30  

    Silnik w TGX jest po zęby uzbrojony w elektronikę więc powinien pojawić się na wyświetlaczu błąd. Kolega we wcześniejszym poście zaproponował sprawdzenie krzyżaków na wale napędowym , zdemontuj wał i sprawdź czy krzyżaki się nie zacinają.

    0
  • #6 09 Paź 2018 09:18
    maciej.wojta
    Poziom 3  

    Najlepiej to nakręcę film następnym razem jak będę nim gdzieś jechał.
    Dziwne jest to że jeszcze nic sie nie rozsypało.
    Dwa lata temu wymieniałem sprzęgło w serwisie Man w pietrzykowicach i dalej to samo.
    Poprosiłem o diagnoze komputerem i wyjechałem z mechanikiem na autostrade do pierwszego zjazdu i z powrotem.
    Mówił że w Man catsie wszystko ok w sprzęgle i silniku.
    Odczucia są takie jakby odcinało paliwo na ułamek sekundy (aż brzuch podskakuje)

    0
  • #7 09 Paź 2018 10:24
    kakibara
    Poziom 28  

    Ale po co? Sorry kolego ale nikt ci tego auta nie naprawi na odległość z tą usterką -można dac ci kilka wskazówek ale Pan elektryk czy diagnosta musi to stwierdzić/potwierdzić i zaradzić.
    Jak sam stwierdziles to problem jednostki napędowej i lub elektryki.
    Komputer edc. Wtryski.Pompa. Wiązka i wtyczki. Mechatronika na skrzyni biegów. Przewody elektryczne. Olej w przewodzie elektrycznym z wtryskow lub samym komputerze. Zbr. Lub PTM. Przekaznik slaby styk na nóżkach. Zła masa. Ogólnie mając zaplecze na podmiane części to robotki na max 2 dni.
    Kluczyk.
    Ogolnie pierwsze bym go podmienil - zdarza się że tgx sam potrafi nawet zgasnac przez znieksztalcony sygnał z kluczyka.
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 09 Paź 2018 14:36
    svavecone
    Poziom 25  

    Jezeli wykluczyles zawieszenie i naped od silnika do kol ...zostaje silnik ,a tam wtryski , ktorys nie podaje rowno przy zwiekszonym obciazeniu silnika .Nie generuje to bledow , rowna praca silnika jest regulowana poprzez korekcje dawki paliwa lecz tylko do pewnej granicy obciazenia ...nie wiem ile to ,lecz mysle ze ok 30% , jezeli wtrysk niedomaga tylko na wyzszych zadanych wartosciach .... zarowno testy warsztatowe nic nie wykaza jak i bledy EDC nie wystapia .
    Lecz zanim wciagniesz sie w wymiane kosztownych wtryskow , badz pewien ze nie ma innych bledow EDC , silnik nie dymi itp zewnetrznych objawow usterki .

    0
  • #9 15 Paź 2018 11:11
    akkaxdmk

    Poziom 7  

    manual, czy automat?

    0
  • #10 15 Paź 2018 11:14
    maciej.wojta
    Poziom 3  

    Automat, chociaż wątpię aby to skrzynia.

    0
  • #11 15 Paź 2018 11:18
    akkaxdmk

    Poziom 7  

    Miałem takie sytuacje i po kalibracji sprzęgła ustawało, lecz w automacie nie zrobisz kalibracji. Skoro wiązka by siadadała to by wariowały tak samo komputery MAN jest zbyt czułym pojazdem na elektronike i kable...

    0
  • #12 10 Kwi 2019 09:58
    piptrek03
    Poziom 2  

    witam , czy usterka została usunięta ?? i jaki był powód ??

    0