Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 HDI 90KM muł - Peugeot 307 2.0 hdi 90KM pancerny muł?

EmilD 06 Oct 2018 13:22 2358 8
  • #1
    EmilD
    Level 5  
    Dzień dobry użytkowalem Lanosa 1.6 16v 106km.
    Do setki 11 sekund i prędkość max 185km.
    Zmieniłem na peugota 307 2.0 hdi 90km na ten model bo wszyscy mi chwalili "tu nie ma dwumasy nie ma dpf" I turbo więc wcale tak źle nie będzie ale widzę że auto nie jedzie
    Do setki to jeszcze jakoś pojedzie jak gaz w podłodze to te 13/14 sekund i jakoś ruszy ale żeby do 150 się rozpędzić to trzeba nogę w podłodze mieć przez minutę gdzie w Lanosie to trwało dużo krócej.
    307 2.0 hdi 90km to czołg ten typ tak ma?
    Czytałem że peugot ma większy moment obrotowy niż Lanos czyli powinien szybciej się zbierać a żeby rozpędzić się do tych 150 to noga musi być w podłodze..
    Auto nie przerywa i czuć turbine przy około 1900 takie uczucie jakby dynamiczniejeszy ruch i Oboty ładnie trzyma ale te przyspieszenie tragedia. Nie wiem czy mam coś zepsute czy jak?
    By lanosem do 140 dojechać wystarczyło nogę mieć w połowie lub 3/4 na 5 biegu a w peugocie noga musi być w podłodze

    Miał ktoś ten silnik by się wypowiedzieć?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    pepe150
    Level 36  
    W 90 KM nie masz intercoolera.
    Więc powyżej tych 3 tys. obrotów temperatura powietrza dolotowego się zmienia z powodu rozgrzania turbiny.

    Zauważ również jaką masę ma Lanos, a jaką 307.
  • #3
    strucel
    Level 32  
    Kupiłeś słabszy i cięższy samochód i liczysz że będzie jechał podobnie do poprzednio używanego.
    Odpowiedzią są wyniki tego silnika na hamowni
    http://www.kreatormocy.pl/katalog/peugeot/chip-tuning-peugeot-307-2-0-hdi-90-km/#
    Po pierwsze przejrzałem kilka wykresów różnych firm tunningowych i niestety w peugocie nie ma jak w starszych dieslach vw bonusu kilku koni od producenta - zawsze jest mniej parę koni w serii
    , nie wiem czy producent fantazjował w danych technicznych czy tak szybko te silniki tracą moc w związku ze zużyciem.
    Po drugie to w punkcie największego momentu masz do dyspozycji jakieś 70KM mocy, póżniej (w punkcie najwyższej mocy) moment spada w okolice tego z lanosa , aby jechać tym autem w miarę dynamicznie musiałbyś mieć kilka przełożen skrzyni więcej do dyspozycji.
  • #4
    EmilD
    Level 5  
    strucel wrote:
    Kupiłeś słabszy i cięższy samochód i liczysz że będzie jechał podobnie do poprzednio używanego.
    Odpowiedzią są wyniki tego silnika na hamowni
    http://www.kreatormocy.pl/katalog/peugeot/chip-tuning-peugeot-307-2-0-hdi-90-km/#
    Po pierwsze przejrzałem kilka wykresów różnych firm tunningowych i niestety w peugocie nie ma jak w starszych dieslach vw bonusu kilku koni od producenta - zawsze jest mniej parę koni w serii
    , nie wiem czy producent fantazjował w danych technicznych czy tak szybko te silniki tracą moc w związku ze zużyciem.
    Po drugie to w punkcie największego momentu masz do dyspozycji jakieś 70KM mocy, póżniej (w punkcie najwyższej mocy) moment spada w okolice tego z lanosa , aby jechać tym autem w miarę dynamicznie musiałbyś mieć kilka przełożen skrzyni więcej do dyspozycji.


    W takim razie dziękuje bardzo ;) No coż rzeczywiście kupiłem widocznie za słabe auto tak to jest jak się nie znam. Chciałem auto pod względem wydajności coś na poziomie lanosa a tu czuć że wolniejszy. A niestety głównie jeżdżę w trasie więc troche lipka ale dzięki wielkie za pomoc;)

    Dodano po 36 [sekundy]:

    pepe150 wrote:
    W 90 KM nie masz intercoolera.
    Więc powyżej tych 3 tys. obrotów temperatura powietrza dolotowego się zmienia z powodu rozgrzania turbiny.

    Zauważ również jaką masę ma Lanos, a jaką 307.


    Tobie również dziękuje cóż wkopałem się w czołg :D
  • #5
    strucel
    Level 32  
    Jak planujesz tym autem trochę pojeżdzić a jest w miarę zdrowe to można zainwestować w chiptuning - za kilkaset zł uzyskasz kilkanaście koni więcej.
  • #6
    EmilD
    Level 5  
    strucel wrote:
    Jak planujesz tym autem trochę pojeżdzić a jest w miarę zdrowe to można zainwestować w chiptuning - za kilkaset zł uzyskasz kilkanaście koni więcej.

    Tak szczerze te pare stów nie problem ale boje się pod jednym względem miałem najbardziej odpicowanego lanosa w swoim mieście wszystko w nim np czujniki parkowania i wiele wiele wiele bajerów ale pomijając to silnik padł i mogiła tutaj dałbym bez problemu te 800zł ale boje się o trwałość silnika a moc wiadomo więcej = lepiej.
  • #7
    pepe150
    Level 36  
    Z tego co wiem z 90KM swobodnie 107 podciągają bez problemów z fabrycznym osprzętem.
  • #8
    EmilD
    Level 5  
    pepe150 wrote:
    Z tego co wiem z 90KM swobodnie 107 podciągają bez problemów z fabrycznym osprzętem.
    a jak to jest z tą trwałością? psuje się potem na potęge ?
  • #9
    pepe150
    Level 36  
    Kolega z 90KM miał wyciagnięte 141KM, ale sprzęgło zmieniane na wzmocnione, koło zamachowe odchudzone, modyfikacje w dolocie, w turbinie.

    RHY to wersja 90KM bez intercoolera, stała turbina i bez dwumasy.
    RHZ to wersja 110KM z intercoolerem, zmienną geometrią turbiny i dwumasą.
    A słupek silnika, a możliwe że i głowica jest identyczna.

    Więc bez problemu 107KM zrobią.