Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylator chłodnicy Opel Astra h 1.6 Xep nie załącza się

06 Paź 2018 13:53 390 4
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich serdecznie, mam problem z wentylatorem chłodnicy Opel Astra h 1.6 2005 r xep. Wentylator pod czas włączonej klimatyzacji pracuje prawidłowo jednak bez włączonej klimy wentylator nie rusza ani przy 95 stopniach i tak do 110 nic. Po podłączeniu na krótko wentylator załącza się. Wymieniłem już czujnik temperatury na chłodnicy który znajduje się w lewym dolnym rogu chłodnicy jednak nic to nie zmieniło, następnym podejrzeniem był rezystor oporowy jednak dalej nie pomogło. Oczywiście bezpieczniki, przekaźniki zostały sprawdzone i są sprawne. Dodam jeszcze że nie zapala się przy zapłonie kontrolka temperatury. Chciałem wymienić żarówkę 😂 Po zdjęciu zegarów moim oczom ukazały się ledy więc raczej marne szanse że Led się przepalil od tej kontrolki myślę że może byc to spowodowane brakiem napięcia w obwodzie układu chłodzenia. Przewód od sterownika może być uszkodzony tylko który to? Ma ktoś pomysł co jeszcze może być powodem usterki , bądź wiedzę które to przewody? Dodam jeszcze że termostat działa prawidłowo, chłodnica także. Będę wdzięczny za wszelkie informacje bądź zdjęcia, Pozdrawiam 😊
  • Moderator Samochody
    Gdzie widzisz problem? Przecież ma się włączać przy 110.
  • Poziom 2  
    Ma się włączyć wcześniej przy 95 powinien już pracować 1 bieg, już raz mi się samochód zagrzal i dym poszedł spod maski dla tego chce usunąć ta usterkę

    Dodano po 32 [minuty]:

    Po za tym jak dym poszedł sprawdziłem temp i wynosiła 117 stopni. Na szczęście po za ucieczka płynu chłodzącego specjnym otworem awaryjnym w zbiorniku nic się nie stało.
  • Moderator Samochody
    117 to też jeszcze niewiele, nawet przy 140 nic się nie powinno dziać. Szukasz usterki nie tam gdzie trzeba.
    Domkol napisał:
    95 powinien już pracować 1 bieg

    Niby po co, jak przy 105 ma się dopiero termostat otworzyć...
  • Poziom 2  
    Przy 140 to było by już po uszczelce pod głowica i silniku. Mój kolega ma taką samą astre i u niego normalnie wentylator się włącza. Na początku czytałem wiele na ten temat i że niby przy 105 pierwszy bieg inni mówili że 95 ale jedno jest pewne skoro samochód puścił dym spod maski to wina wentylatora. Podpięcie pod PC specjalistyczny wskazał coś tam z wiatrakiem że nie prawidlowe działanie czy coś z obwodem nie pamiętam dokładnie bo dawno było. Masz rację termostat 105 stopni. Jeszcze zastanawia mnie fakt że kontrolka nie świeci czy to wina diody i sama dioda do wymiany czy nie dostaje dioda napięcia i temu nie świeci co by mogło sugerować że nie ma napięcia w obwodzie. Dodam jeszcze że gdy była temp 110 sprawdziłem napięcie na wtyczce to było 0.1v wraz ze wzrostem temp minimalnie rosło o setki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeszcze 105 na termostacie to okej ale jeśli taka temp jest na 2 czujnik na dole chłodnicy to lipa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Proszę o pomoc koledzy i koleżanki może jakieś zdjęcia opisanych przewodów posiadacie w wiazce, lub ktoś ma jakieś podejrzenia co nawalilo :/