Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B4 1.9 tdi 90km - Brak mocy

07 Paź 2018 12:57 852 18
  • Poziom 3  
    Witam.
    Od pewnego czasu mam problem z moją B4-ką, mianowicie brakuje mu totalnie mocy. Pedał gazu w podłodze a on się zbiera jak "muł". Parę tygodni temu byłem na przeglądzie i gdy mechanik sprawdzał spaliny to kilkakrotnie "przygazowywał" do 4-5k i po podbitym przeglądzie wyjeżdżam z warsztatu a ten jak nowo narodzony. Turbo działało jak powinno. Po prostu szedł " jak rakieta " :D Po tym czasie jakby go coś przyblokowało. Czasami zdarza się że go "odetka" na moment i pracuje jak powinien ale później znowu to samo i go muli. Sprawdzałem zawór egr i nawet go przeczyściłem i to na nic. Przepływomierz jest ok. Zawór n75 też jest git bo tak "tyka" przy odpalaniu samochodu, choć raz miałem sytuacje jak podgrzewałem świece przed startem że przy 3 przekręceniu stacyjki wogóle go nie słyszałem także nie wiem. Są jeszcze jakieś inne opcje do sprawdzenia ? Bo nie ma co od razu dawać turbiny do regenracji bo może to nie być problemem ;d
    Mam nadzieję że jakaś dobra dusza się znajdzie i udzieli mi pomocy :D

    Pozdrawiam i dzięki za każdą odpowiedź! :D
  • Poziom 35  
    Zrób logi przepływki i ciśnienia doładowania
  • Poziom 10  
    Sprawdź regulację ciśnienia doładowania, chyba są łopatki zatarte.


    Moderowany przez T5:

    90 KM nie posiada zmiennej geometri.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • Poziom 3  
    strus3007 napisał:
    Przepraszam, nie doczytałem że 90km. Sprawdź w sterowniku czy przewód od czujnika ciśnienia doładowania nie jest uszkodzony.

    A jak to sprawdzić czy jest uszkodzony? Trochę zielony w tym jestem :p bo np n75 jak był uszkodzony to nie "tykał" A w tym wypadku jak to sprawdzić?
  • Poziom 28  
    Podłącz urządzenie diagnostyczne sprawdź parametry silnika.
  • Poziom 8  
    sprawdz podcisnienia
  • Poziom 42  
    Ciekawe kiedy użytkownicy aut z brakiem mocy zrozumieją że na ten brak mocy nie ma uniwersalnej recepty. I że wymiana części na pałę generuje tylko koszty. Tylko rzetelna diagnostyka pozwala ożywić takie auto. Analiza parametrów pracy silnika, wartości wymagane i zmierzone, zarówno przez komputer jak i zwykłymi mechanicznymi miernikami.
  • Poziom 35  
    Do sterownika silnika, idzie przewód identyczny jak od podciśnień.
    Problem polega na tym, że w sterowniku silnika jest czujnik ciśnienia doładowania i po jakimś czasie gromadzi się olej i komputer "nie widzi" ciśnienia doładowania. Musisz rozkręcić sterownik, wyczyścić z oleju i jeździć dalej.
  • Poziom 3  
    piachu1994 napisał:
    Do sterownika silnika, idzie przewód identyczny jak od podciśnień.
    Problem polega na tym, że w sterowniku silnika jest czujnik ciśnienia doładowania i po jakimś czasie gromadzi się olej i komputer "nie widzi" ciśnienia doładowania. Musisz rozkręcić sterownik, wyczyścić z oleju i jeździć dalej.


    Ale możliwe jest że czasami turbo zadziała? Bo wczoraj wypalił mi jak szalony :D
  • Poziom 35  
    Oczywiście. Znajomemu jak te cyrki się działy, że silnik nie ciągnie i nagle się zdziwił jak poszedł i zatrzymał się na zderzaku innego kierowcy :D
  • Poziom 3  
    piachu1994 napisał:
    Oczywiście. Znajomemu jak te cyrki się działy, że silnik nie ciągnie i nagle się zdziwił jak poszedł i zatrzymał się na zderzaku innego kierowcy :D

    A jeszcze mam pytanko gdzie ten sterownik się znajduje? Bo szukalem na necie i że niby gdzieś na podszybiu pokazuje Ale tam nie mam xd
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Podszybie, od strony filtra kabinowego.
  • Poziom 3  
    piachu1994 napisał:
    Podszybie, od strony filtra kabinowego.


    Okej dzięki za pomoc dam znać co i jak na dniach:D
  • Poziom 35  
    Bvrtek01 napisał:
    piachu1994 napisał:
    Podszybie, od strony filtra kabinowego.


    Okej dzięki za pomoc dam znać co i jak na dniach:D


    I możesz kupić przewody od podciśnienia, są tanie i przy okazji wymienić. Na prawdę polecam wykonać ten manewr.
  • Poziom 3  
    Witam, przepraszam że mnie długo nie odpowiadalem Ale miałem pewne problemy rodzinne itp.
    Ale do rzeczy.. ostatnio wymieniłem przewód od podciśnienia A mianowicie ten od " gruszki ". Nic to nie dało Ale jak wszedłem pod samochód to widziałem że ta gruszka za dobrze nie wygląda pokryta trochę rdza. Po jakimś czasie rozebralem zawór n75 i zobaczyłem że jest problem z ta sprężyna w środku. Kupiłem nowy zawór będą święcie przekonany że w tym tkwi problem. Samochód dalej ma problemy z mocą mimo wymiany n75...
    Dodam jeszcze że co jakiś czas tak jak pisałem w temacie sam nie wiadomo skąd przywraca mu się prawidlowa moc i ciągnie jak powinien ( aż się zdziwiłem) Ale gdy zwolnią mu obroty np przed znakiem stop gdy się zatrzymuje to wtedy znowu problem się powtarza i samochód nie ciągnie tak jak powinien.
    Nie wiem na prawdę w czym tkwi problem..

    Proszę o dalszą pomoc może w końcu się uda :/

    Ps. Sorry za pisownię Ale pisałem na telefonie I auto korekta słabo działa :p