Witam.
Przymierzam się do budowy roweru elektrycznego.
Szukam podzespołów. Wstępne zamierzenia- zasilanie z baterii Li-ion. Silnik 24V 250W. Tyle na początek. Dalej- waga rowerzysty ok 89-93 kg. Zasięg- dziennie około 20-30 km. Dawca- rower na kołach 26 cali.
Problem- jaki silnik i zasilanie.
Elementy - aku jak wspomniałem Li-ion. Ogniwa zbierane są z baterii od laptopa. Na chwilę obecną mam około 40 ogniw. Kosztowały mnie - 30 PLN. Sprawnych, czyli mających 3,7 V jest około 20. Cena ogniwa - 13, 50 PLN. Docelowo mam zamiar kupić jeszcze kilka baterii.
Silnik. Biorę pod uwagę wyłącznie ! 250 W 24 V, najlepiej z kołem, montowany z tyłu. Na razie niefart-> wyłącznie silniki są, koła mi nie pasują, średnice nie pasują. Pomijam. Jeśli aku zdechnie mam dojechać dalej wyłącznie pedałując. Czyli BLDC? Żadne szczotkowe wynalazki? Wkrętarki, etc. ? Ceny- od 100 do 500. Założyłem budżet max 200PLN.
Aku- z netu wychodzi 10Ah. Ogniwo dobre, nówka 2200mAh. Czyli padaki około, strzelam 2000mAh. Więc 5 sztuk równolegle. Silnik 24V. więc minimum 8 szeregowo. Dla bezpieczeństwa -9. Max 10. Daje mi to od 45 do 50 ogniw. Dobrze kombinuję?
Dalej -BMS. Ustrojstwo na 5 równoległych? Koszty baterii policzyłem strzelam -> 200 max 300 PLN. Budżet - do 1000 PLN ze wszystkim. Baterie albo pod ramą albo na bagażniku.
Ciekawostka-> można dokupić samą kieszeń na baterię. Ciekawe, czy ma osławione BMS?
Co zyskam? Mobilność i oszczędność. No i czas, bo poznańskie korki wykończą nawet świętego.
Wszelkie uwagi mile widziane, na bieżąco monitoruję strony poświęcone elektrykom. Ważne-> akumulatory żelowe nie biorę pod uwagę, ogniwa żelazowe _. cen nie znam, ale raczej drogie.
Przymierzam się do budowy roweru elektrycznego.
Szukam podzespołów. Wstępne zamierzenia- zasilanie z baterii Li-ion. Silnik 24V 250W. Tyle na początek. Dalej- waga rowerzysty ok 89-93 kg. Zasięg- dziennie około 20-30 km. Dawca- rower na kołach 26 cali.
Problem- jaki silnik i zasilanie.
Elementy - aku jak wspomniałem Li-ion. Ogniwa zbierane są z baterii od laptopa. Na chwilę obecną mam około 40 ogniw. Kosztowały mnie - 30 PLN. Sprawnych, czyli mających 3,7 V jest około 20. Cena ogniwa - 13, 50 PLN. Docelowo mam zamiar kupić jeszcze kilka baterii.
Silnik. Biorę pod uwagę wyłącznie ! 250 W 24 V, najlepiej z kołem, montowany z tyłu. Na razie niefart-> wyłącznie silniki są, koła mi nie pasują, średnice nie pasują. Pomijam. Jeśli aku zdechnie mam dojechać dalej wyłącznie pedałując. Czyli BLDC? Żadne szczotkowe wynalazki? Wkrętarki, etc. ? Ceny- od 100 do 500. Założyłem budżet max 200PLN.
Aku- z netu wychodzi 10Ah. Ogniwo dobre, nówka 2200mAh. Czyli padaki około, strzelam 2000mAh. Więc 5 sztuk równolegle. Silnik 24V. więc minimum 8 szeregowo. Dla bezpieczeństwa -9. Max 10. Daje mi to od 45 do 50 ogniw. Dobrze kombinuję?
Dalej -BMS. Ustrojstwo na 5 równoległych? Koszty baterii policzyłem strzelam -> 200 max 300 PLN. Budżet - do 1000 PLN ze wszystkim. Baterie albo pod ramą albo na bagażniku.
Ciekawostka-> można dokupić samą kieszeń na baterię. Ciekawe, czy ma osławione BMS?
Co zyskam? Mobilność i oszczędność. No i czas, bo poznańskie korki wykończą nawet świętego.
Wszelkie uwagi mile widziane, na bieżąco monitoruję strony poświęcone elektrykom. Ważne-> akumulatory żelowe nie biorę pod uwagę, ogniwa żelazowe _. cen nie znam, ale raczej drogie.