Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Ładowanie w skuterze 125cm.

gabdob 10 Paź 2018 17:37 1518 43
  • #31
    gabdob
    Poziom 8  
    Regulator prawie nowy. Ma niecały tydzień.
  • Pomocny post
    #32
    gumisie
    Poziom 42  
    gabdob napisał:
    Regulator prawie nowy. Ma niecały tydzień.
    Nie koniecznie musi być sprawny.
    Należałoby sprawdzić Uwe./Uwy. regulatora.
  • Pomocny post
    #33
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • Pomocny post
    #34
    kikis1
    Poziom 11  
    w takich bzykach za ładowanie odpowiada prądniczka; zacznij od tego, że na wejście regulatora napięcia, dostarczane jest napięcie zmienne, po odpaleniu silnika zmierz to napięcie; będzie wiadomo czy z prądnicy wychodzi zmienne napięcie; nie ma też twojej odpowiedzi jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem skutera i po jego uruchomieniu i odczekaniu z minutę; nowy naładowany aku 12V ma napięcie 12,7V; stary aku ma 12V; jeżeli po odpaleniu bzyka napięcie na aku wzrośnie do 13,5- 13,8 to znaczy, że ładowanie jest ok; jeżeli nie to trzeba szukać od prądnicy poprzez regulator; wszystko w temacie; zamieść zdjęcia wyprowadzeń na regulator napięcia; jeżeli są trzy kable to masz prądniczkę trójfazową a jeżeli dwa to jednofazową;
  • #35
    gabdob
    Poziom 8  
    kikis1 napięcia przed uruchomieniem, jak to nazywasz, bzyka :) ostatnio nie sprawdzałem, ale wcześniej napewo powyżej 12v.Po uruchomieniu napięcie w zakresie 13.5 - 14.0v.
    Ale po włączeniu świateł spada do 12.7v.
    Jak jutro starczy czasu to zerknę na te wprowadzenia na regulator napięcia.
  • #36
    BANANvanDYK
    Poziom 39  
    Pytanie zasadnicze, w tym skuterze fabrycznie są światła ze silnika czy z akumulatora?
    Po drugie jakiej mocy są zamontowane żarówki w przednich lampach?
  • #37
    gabdob
    Poziom 8  
    BANANvanDYK
    Nie wiem jak to rozpoznać.
    Światła działają bez odpalenia silnika, ale też można wyjąć akumulator, odpalić z kopki i też światła działają.
    Fabryczne żarówki to 25W dwie sztuki, ale dziś założyłem ledy 10W i będę testował.
  • Pomocny post
    #38
    kikis1
    Poziom 11  
    i dobrze zrobiłeś z tymi ledami; sprawdź teraz napięcie na aku jak odpalisz i potem z zapalonymi światłami; miałeś obciążenie prądnicy ze światłami 50W/12,7V=3,94A teraz będzie 20W/13V=1,54A; powinno być lepsze napięcie ładowania; w takich małych bzykach prądnica pewnie z 80W więc cudów się nie spodziewaj;
  • Pomocny post
    #39
    jack63
    Poziom 42  
    kikis1 napisał:
    i dobrze zrobiłeś z tymi ledami


    Niekoniecznie. Wszystko zależy od pomysłu na instalację i rodzaju regulatora.
    gabdob napisał:
    Światła działają bez odpalenia silnika, ale też można wyjąć akumulator, odpalić z kopki i też światła działają.

    Jeżeli tak było w oryginale, nikt nie przerabiał zasilania świateł na zasilanie z aku, to problem tkwi w regulatorze. Może nie być dostosowany do pomysłu na instalację.
    Może być też nieprzystosowany do pracy z LEDami.
    Za mało danych o instalacji
    Daj zdjęcia końcówek kabli wiązki idącej z silnika oraz zdjęcie regulatora tak aby było widać kolory kabli wychodzących z niego lub oznaczenia styków.
  • Pomocny post
    #40
    BANANvanDYK
    Poziom 39  
    Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz amperomierz i obserwuj wskazania "na plus" (ładowanie) i minus (rozładowywanie). Zwróć uwagę aby też z tyłu nie świeciły się ciągle światła STOP wzgl. czy żarówki nie są zamontowane na odwrót, gdyż będą kradły za dużo energii i ładowania zbraknie. Poza tym uszkodzony akumulator nie pozwoli na prawidłowe działanie regulatora.
  • #41
    gabdob
    Poziom 8  
    Dzięki za pomoc.
    No właśnie. Akumulator też będę na dniach wymieniał. Zdjęcia ewentualnie dopiero w weekend mogę porobić i przesłać.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A z tymi światłami stopu to nie do końca rozumiem BANANvanDYK. Może je odwrotnie zamontować. Bo teoretycznie świecą ok. Pozycje normalnie a stop mocniej hmmm.....
  • #42
    gabdob
    Poziom 8  
    Witam ponownie.
    Minął prawie tydzień po wymianie żarówek na ledy i poprawa jest znaczna. Skuter cały ten czas odpala z rozrusznika bez ładowania akumulatora prostownikiem. Wcześniej codziennie musiałem to robić 👍
  • #43
    kikis1
    Poziom 11  
    pisałem Ci, że będzie dobrze; masz mniejsze obciążenie; nie ma uszkodzenia; możesz jeździć na tym samym aku co masz aż przestanie odpalać; nie zostawiaj tylko aku na zimę w bzyku; postaw gdzieś w dodatniej temp;