Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW beta CC (m158)

hal7 30 Aug 2005 00:23 23298 22
  • #1
    hal7
    Level 13  
    Dostalem takie radyjko, mam do niego rowniez prawidlowy kod, ale nie mam pojecia jak go wpisac.. po wlaczenie pokazuje sie SAFE.. poczytalem troche na forum, przejrzalem carbase.. tam jest napisane ze to radyjko nie posiada kodu.. a co ciekawsze na panelu przednim jest napisane "VW gamma" a na nalepce bocznej "VW beta CC (M158) VWZ1Z2 blaupunkt" probowalem zostawiac radyjko wlaczone na pare godzin ale nic sie nie dzieje, na zaden z przyciskow nie reguje.. czy mam bawic sie w zczytywanie eproma? czy jest cos o czym poprostu nie wiem nt tego radia
  • #2
    SlaweK
    Level 43  
    Podłącz oba zasilania, Wciśnij dwa klawisze z 4 w "kwadracie" leżące po przekątnej, bodaj jest do U i M albo VF i DX ale mogę się mylić co nie mam tego radia przed sobą, trzymając te klawisze włącz radio i przytrzymaj jeszcze chwilę. Powinno się po chwili pojawić 1000. Wpisz kod i zatwierdź go tymi samymi dwoma klawiszami.
    Było sporo radii VW podobnych do siebie a tutaj ktoś pewnie zakleił prawdziwy model naklejką z innego radia. Poszukaj w pobliży wytłoczonego numeru VW, pewnie będzie się różnił od tego na naklejce, chciał w ten sposób ukryć trafne pochodzenie radia i nie zdziwiłbym się gdyby kod okazał się również zły. Tak to jest jak się kupuje od oszutów i złodzieji.

    SławeK
  • #3
    hal7
    Level 13  
    wiec po dokladniejszych ogledzinach...:

    faktycznie nalepka na ktore jest model "Beta CC..." widac ze zastapila miejsce jakiejs innej.. a napis na przodzie "VW gamma" jest bardzo slabo widoczny, niemal starty... nie mam tez co liczyc pewnie na to ze napisany na nim kod jest prawidlowy..

    nie moge w zaden sposob wejsc do trybu wpisywania kodu, obydwa zasilania sa podlaczone, probowalem kazda kombinacje dwa klawisze razem i power on.. jedynie gdy wcisne U + VF to na wyswietlaczu nic sie nie pokazuje i nic sie nie dzieje.. A teraz co w srodku: radyjko nie pasuje do zadnego opisu z carbase.. procek TMP47P800N, podpieta bezposrednio do niego X24C04.. jest tez 24C02 ale chyba korzysta z niej TEA6300.. teraz pytanie: zczytam zawartosc X24C04, i czy kod jest zawsze zapisywany przez ten procesor pod ta sama pozycja??
  • #4
    SlaweK
    Level 43  
    Cosik mi się zdaje ze to radio to słynna GAMMA4 Philipsa a rozkodowanie jej to wyższa szkoła jazdy bo kodu nie ma w żadnej z tych pamięci. Poczytaj sobie bo było o niej wiele razy. Kombinacja do niej to VF i M jak pamiętam.

    SławeK


    Oczywiście że Gamma3 , przejęzyczenie.
  • #5
    bol123
    Level 22  
    A ja bardziej stawiam że to GAMMA 3 Philipsa sądząc po procku to nawet napewno i pomoże tylko klepacz .
    A jeśli koledze nie reaguje na żadną kombinację to może poprostu pisze SAFE 2 .
  • #6
    hal7
    Level 13  
    Zgadza sie, pozniej doszedlem do tego ze to gamma 3.. schemat prostego klepacza z przekaznikiem, wyjety mechanizm kasety, spowolnienie pracy kompa, program pod dosa i.... jest! po 30 minutach kod znaleziony :-).. co prawda program nie zatrzymal sie na wlasciwym kodzie, klepal dalej.. ale widac bylo na lcd ze radyjko odpalilo :-) kod oczywiscie nie zgadzal sie z tym napisanym przez kogos na nalepce..
    Radio sprawnie, lecz nie do konca, prawdopodobnie ktos grzebal przy mechanizmie kasety, nie zawsze wciaga i wyrzuca kasete, blokujac sie przy tym.. pozatym dziwi mnie to ze nawet jak odlacze zasilanie na dluzsza chwile, rozladuje kondensatory, itp. to radio nie wola o kod.. i nie moge w zaden sposob wejsc w tryb wpisywania kodu..
  • #7
    SlaweK
    Level 43  
    Jeśli używałeś klepacza to popraw komórkę #CD i komórki z kodem na wartość #10 i #00 a będzie pytać o kod. A tak ma marginesie to wypada pogratulować dociekliwości i szczęscia bo większość użytkowników tutaj pyta, pyta... coraz mniej mądrze a na końcu okazuje się że radio jest już nie do reanimacji.

    SławeK
  • #8
    hal7
    Level 13  
    Drobna regulacja mechaniki i radio juz w pelni sprawne :-) Temat uwazam za zamkniety.

    Dzieki i pozdrawiam
  • #9
    BIGer
    Level 12  
    Witam.
    Mam podobny problem. Mam kod ale nie mam pojęcia jak go wpisać. Po włączenia na wyświetlaczu pisze "SAFE".
    Radio (wg opisów na obudowie i nalepce):
    Blaupunkt beta CC VWZ1Z2P9xxxxxx 7 643 846 060
    Z góry serdeczne dzięki za pomoc.
    P.S. Najlepiej jak zrobię fotki i wrzucę na forum - z wyglądu różni sie nieco od innych które znalazłem.
  • #10
    SlaweK
    Level 43  
    Jak pamiętam to włącz radio, wciśnij razem klawisze TA i TP i trzymając je zaczekaj kilka sekund. Powinno pojawić się 1000, wpisz kod i tak samo dwoma klawiszami zatwierdź.

    SławeK
  • #11
    BIGer
    Level 12  
    Dokładnie tak mi poradzono i tak właśnie zrobiłem - niestety radio nie reaguje i nie pojawia się "1000" :(
    A jeszcze... wpisywanie kodu odbywa się klawiszami "<" i ">"
  • #12
    SlaweK
    Level 43  
    A nie pojawia się cyferka obok SAFE np 1 lub 2 ?

    Podstawową rzeczą jest to że musisz mieć włączony zapłon w aucie.
    Radii o nazwie Beta było kilkadziesiąt i to różnych producentów w różnych liniach wzorniczych na wygląd praktycznie nie różniących się poza seriami. Coś mi się wydaje że w tej nie trzeba nic naciskać lecz tylko włączyć radio na włączonym zapłonie w aucie i czekać godzinę (bo był wpisany zły kod i radio przyblokowało się) aż pokaże się 1000.
    Gdybym widział zdjęcie tego radia to łatwiej by było je skojarzyć. Spróbuj na włączonym zapłonie lub chociaż kluczyku w pozycji ACC ( pomiędzy wyjęciem kluczyka a włączonym zapłonem jest taka pozycja) poczekać na włączonym radiu nieco ponad godzinę nic nie naciskając. W takiej wersji kod zatwierdza się klawiszem ">" lub "<".

    SławeK
  • #14
    BIGer
    Level 12  
    SlaweK wrote:
    A nie pojawia się cyferka obok SAFE np 1 lub 2 ?

    Sprawdziłem tylko SAFE bez numerków.

    SlaweK wrote:
    Podstawową rzeczą jest to że musisz mieć włączony zapłon w aucie.

    Włączony lub wyłączony zapłon nie będzie miał tu znaczenie - zasilanie stałe i po stacyjce podłączyłem do tego samego "plusa" (brak przewodu z zasilaniem po włączeniu zapłonu).

    SlaweK wrote:
    Coś mi się wydaje że w tej nie trzeba nic naciskać lecz tylko włączyć radio na włączonym zapłonie w aucie i czekać godzinę (bo był wpisany zły kod i radio przyblokowało się) aż pokaże się 1000.

    Spróbuję tego rozwiązania - może pomoże.

    SlaweK wrote:
    Gdybym widział zdjęcie tego radia to łatwiej by było je skojarzyć.

    Jutro wrzucę fotki.

    damiancz wrote:
    A wprowadzanie kodu jest nie < > ale klawiszami 1,2,3,4 (o ile jest to ta beta o której myślę bo było ich parę)

    A jak wpisać np.9 gdy klawisze są od 1 do 6?
  • #16
    BIGer
    Level 12  
    Radio rozkodowane działa!
    Aby pojawiła sie możliwość wpisywania kodu ("1000") trzeba było trzykrotnie nacisnąć klawisz(e) tylko nie wiem które bo nie było mnie przy tym.
    Powstał natomiast nowy problem - gra tylko jeden kanał ale to już inna bajka.
    Serdeczne dzięki za pomoc!
  • #17
    SlaweK
    Level 43  
    Jakiej bajki opowiadasz, ale mniejsza z tym skoro działa. Teraz ja Ci powiem, poreguluj sobie balansem prawo-lewo bo pewnie masz źle ustawiony ;)

    SławeK
  • #18
    BIGer
    Level 12  
    Radio (Blaupunkt beta CC VWZ1Z2P9xxxxxx) wygląda tak jak w załączniku.
    Sprawa z regulacją balansu niby banalna ale nijak nie mogę jej wyczaić a nie chce mi się wierzyć że wogóle nie ma balansu.
    Przydałaby się instrukcja lub coś takiego...
  • #19
    SlaweK
    Level 43  
    To na zdjęciu to BETA 4 Grundiga VWZ2Z2..... i ten model nie posiada regulacji balansu, z resztą jak wiele radii do VW, ma grać równo i koniec, taka była ich filozofia. Podobnie jest z podświetleniem wyświetlacza, w dzień go widać dostatecznie a zapala sie dopiero jak włączysz swiatła. Aha, fadera też nie ma bo ten model jest na dwa głośniki. ;)

    SławeK
  • #20
    BIGer
    Level 12  
    Wygląda na to że nalepka na radiu nie jest taka jak być powinna. Wyjaśniało by to parę spraw.
  • #21
    SlaweK
    Level 43  
    Zobacz na wybity numer VW obok naklejki, no chyba że spiłowany jest a to potwierdzi Twoje przypuszczenie. Jak pamiętam BetaCC nie była kodowana i nie miała RDSu a do tego była Blaupunkta o czym mówi 1 w VWZ1..., Grundigi miały VWZ2... a Philips VWZ6....

    SławeK
  • #22
    wmszkopek
    Level 1  
    UWAGA DOTYCZY RADIA BETA V - BLAUPUNKT

    PO PODŁACZENIU RADIA NA WYSWIETLACZU BEDZIE 1000, WPISZ KOD UZYWAJAC PRZYCISKOW "1" DOTYCZY PIERWSZEGO ZNAKU KODU "2" DOTYCZY DRUGIEGO ZNAKU KODU "3" DOT. TRZECIEGO ZNAKU KODU I "4" DOT. CZWARTEGO ZNAKU KODU, POTEM NALEZY WCISNAC ABY ZATWIEDZIC- I TU MAM PROBLEM BO NIEWIEM CO WCISNALEM ALE POPROBUJCIE NAPEWNO SIE UDA TAK JAK MI POZDRAWIAM


    Regulamin, pkt.9 i ... <SławeK>
  • #23
    tgrabski
    Level 11  
    A ja mam problem z rozkodowaniem tego radia. Wciskałem TP i FM pojawiło się SAFE i po chwili 1000 ale nie mogłem wpisać żadnego kodu naciskałem kilkakrotnie klawisze 1,2,3,4. Potem za każdym razem po włączeniu pojawia się odrazu SAFE a potem 1000 i dalej nic, jeżeli odczekam około godziny to radyjko gra z tym że działa CD i 5 oraz 6 stacja. Nie działają stacje 1,2,3,4 nie działa regulacja balansu, tonów niskich i wysokich czyli połowa przycisków jest "zablokowana". Radyjko działało jakieś pół roku temu ale było wypiete bo było zamienione na 4 kanałowe, teraz gdy je znowu zamontowałem nie chce dzialać.