Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Toyota - Carina 2.0 3S-FE zginęła iskra

09 Oct 2018 17:19 906 9
  • Level 33  
    Witam. Auto zwiezione lawetą z drogi, zgasło podczas jazdy po rzekomym przełączeniu na gaz. Po pierwszym zerknięciu, brak paliwa i iskry. OK, paliwo wróciło ( pognite piny przy pompie) niemniej iskry brak. Oczywiście bezpieczniki OK. Pytanie za 100pkt: jak sprawdzić występujący tam 4 pinowy HALL ze zintegrowanym aparatem i CHYBA cewką???... Na każdym pinie po zapłonie jest ok. 0.7V...
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 39  
    Jak dobrze kojarzę powinieneś mieć tam masę, 12V po zapłonie i dwa sterowania ze sterownika silnika.
    Gdzieś uciekło ci 12V.
  • Moderator of Cars
    Ja bym zaczął od znalezienia schematu - a potem zaczął interesować się resztą, tym bardziej że
    polonez15 wrote:
    Na każdym pinie po zapłonie jest ok. 0.7V...
    Brak zasilania.
  • Level 33  
    Schemat pokazuje, że wszystkie 4 piny lecą z ECU, na ktorym to też nie ma nic więcej na tych pinach... Immo może mieszać? Chyba nie zgasl by od tego...no i jezt moduł zapłonowy, ktory ma zasilanie, masę, 2 przewody do cewki ( czyli bezposrednio do aparatu???)...
  • Moderator of Cars
    Pokaż no ten schemat. Bo ja nie mogę znaleźć a opisałeś to tak, że wiesz.... Jak jest to tak jak w mazdach, to w aparacie są łącznie 2 czujniki - jeden jest czujnikiem GMP, drugi czujnikiem fazy (czyli CKP i CMP), sygnały z obydwu muszą iść do sterownika - czyli dwie linie, masa i zasilanie - następne co najmniej 2 linie -(pod warunkiem że halle są zasilane tak jak moduł i cewka z 12V), do tego co najmniej jedną linią musi wracać sygnał sterujący wzmacniaczem zapłonu. Czyli jakby nie patrzeć 5 kabli sztywno musi być.
    Tam nie ma 2 kostek przypadkiem?
  • Level 33  
    Toyota - Carina 2.0 3S-FE zginęła iskra

    B132- domniemam, że aparat zapłonowy, bez żadnych zasilań, na każdym pinie 0.7V
    A52 - moduł zapłonowy( oddzielny, przykręcony koło aku): zasilanie i masa jest
    T1 - cewka - nie może być w rozdzielaczu wg schematu...

    Gubię się z tym...:)
  • Level 21  
    Nie pamiętam już, czy to taki silnik. Miałem taki sterownik na stole. Miał wylany kondensator, i koło niego wyżartą ścieżkę, i coś tam jeszcze się rozpuściło. Pamiętam tylko że nie podawał zasilań na komponenty silnika i chyba nie załączał żadnego przekaźnika. Ecu miało białe szerokie gniazdo pod wtyczki, produkcja Denso albo Fujitsu. Jak już jesteś w autodacie, to zobacz czy nie ma opisu pinów i wartości napięć na nich nie koniecznie w tym modelu, ale w podobnym roczniku
  • Level 33  
    grzesiekw12 wrote:
    Nie pamiętam już, czy to taki silnik. Miałem taki sterownik na stole. Miał wylany kondensator, i koło niego wyżartą ścieżkę, i coś tam jeszcze się rozpuściło. Pamiętam tylko że nie podawał zasilań na komponenty silnika i chyba nie załączał żadnego przekaźnika. Ecu miało białe szerokie gniazdo pod wtyczki, produkcja Denso albo Fujitsu. Jak już jesteś w autodacie, to zobacz czy nie ma opisu pinów i wartości napięć na nich nie koniecznie w tym modelu, ale w podobnym roczniku


    No niestety, nic nie ma poza schematem...

    Toyota - Carina 2.0 3S-FE zginęła iskra

    Edit: znalazłem dla camry 2.2, schemat niemal identyko, mam tam parametry więc jutro mierzę.

    Dodano po 19 [godziny] 37 [minuty]:

    Tak więc co następuje: z modułu zapłonowego wychodzi przewód diagnostyczny do złącza diag. Po wpięciu diody w odpowiedniej piny, powinna ona migać przy kręceniu rozrusznikiem, natomiast tu dioda swieci od razu po zaplonie światłem stałym. Zwarty moduł zaplonowy??
  • Level 33  
    Rozwiązano - pęknięta, uszkodzona cewka. Po wymianie wraz z modułem pali od strzała.