Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] B207R Z20NET Opel Saab - Opis pinów cewki zapłonowej H6T60271 (mitsubishi)

Dyzio_997 10 Paź 2018 12:57 474 10
  • #1 10 Paź 2018 12:57
    Dyzio_997
    Poziom 13  

    Witam,

    Potrzebuję opisu pinów w cewce, silnik 2.0T Opel Vectra C (Z20NET lub też B207R w Saabie).
    Chodzi mi o podłączenie sygnału obrotów do sterownika LPG i wiem, że muszę podpiąć przewód pod pin masowy obrotów z cewki, ale nie wiem, który to jest (są 4 piny). Będę wdzięczny za schemat lub potwierdzony opis.

    B207R Z20NET Opel Saab - Opis pinów cewki zapłonowej H6T60271 (mitsubishi)

    0 10
  • #2 15 Paź 2018 09:36
    lukasz12345678910
    Poziom 23  

    Są tam dwa grubsze i dwa cienkie kable. Grubsze to zasilanie, te cieńsze to sygnał bo to cewka podwójna. Możesz sprawdzić probnikien ledowym.

    0
  • #3 16 Paź 2018 18:27
    psooya
    Poziom 37  

    Jeśli dobrze pamiętam to tam jest czujnik położenia wałka halla i warto się podłączyć. Cewki odradzam jak mogę.

    0
  • #4 17 Paź 2018 06:04
    Dyzio_997
    Poziom 13  

    psooya napisał:
    Jeśli dobrze pamiętam to tam jest czujnik położenia wałka halla i warto się podłączyć. Cewki odradzam jak mogę.


    Masz rację, jest tam czujnik halla, ale nie jest to czujnik położenia wałka tylko wału korbowego a ten, z tego co wiem nie jest dobrym sygnałem obrotów dla sterownika lpg.

    0
  • #5 17 Paź 2018 09:18
    psooya
    Poziom 37  

    A to niby czemu? Jaki sterownik montujesz? Stagi pięknie działają z czujnika wałka. Tech też. Większość jest przystosowana do pracy z wałka.

    0
  • #6 17 Paź 2018 09:20
    lukasz12345678910
    Poziom 23  

    Psooya, dlaczego odradzasz wpinanie się w cewke zapłonowa?

    0
  • #7 17 Paź 2018 09:40
    psooya
    Poziom 37  

    Bo:
    1. Jak trafisz na DIS taki jak w VC 2.2 czy 2.3 to masz astalavista po cewce w kilka minut.
    2. Masz tam bardzo dużo zakłóceń.
    3. Nie zawsze za się uzyskać stabilne RPM.
    Sterownik podłączamy:
    1. Pod wałek.
    2. Pod nic i bierzemy sygnał z wtrysku.
    3. Pod cewkę.
    Kolejność nie przypadkowa.

    0
  • #8 17 Paź 2018 10:08
    Dyzio_997
    Poziom 13  

    Cały czas mam wrażenie, że rozmawiamy o dwóch innych rzeczach, zgodzę się, że najlepiej pod czujnik wałka rozrządu jest najlepiej się wpiąć z sygnałem, ale w silniku 2.0T go nie ma.
    Do wyboru mam tylko czujnik położenia wału KORBOWEGO i cewkę. Jak mam niepodłączony sygnał i obroty są brane z czasu wtrysku to powyżej 5tyś. obr/min. sterownik (KME Nevo) przestaje widzieć obroty i auto strasznie szarpie. Tak jak napisał kolega wyżej, jest to cewka podwójna, sygnał należy wziąć z przewodu sygnałowego masowego, ale nadal nei jestem pewny, który to jest.

    0
  • #9 17 Paź 2018 10:11
    psooya
    Poziom 37  

    Sorry zle doczytałem. Weź z wtrysku. Bezpiecznie. Wału się nie dotyka.
    Kme..... no tak. Pokaż wtyczkę to zobaczymy jakie tam są przewody.

    0
  • #10 07 Sty 2019 15:52
    Dyzio_997
    Poziom 13  

    Dla potomnych:
    W silnikach B207/Z20NET czyli 2.0T montowane w Saabach i oplach należy się wpinac tylko i wyłącznie w cewkę nr 1, przewód czarno czerwony (pin 27 w kostce ECU tej bliżej filtra powietrza).

    Pozdrawiam,

    0
  • #11 07 Sty 2019 15:54
    Dyzio_997
    Poziom 13  

    Dla potomnych:
    W silnikach B207/Z20NET czyli 2.0T montowane w Saabach i oplach należy się wpinac tylko i wyłącznie w cewkę nr 1, przewód czarno czerwony (pin 27 w kostce ECU tej bliżej filtra powietrza).

    Pozdrawiam,

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pin 27 w kostce ECU od strony filtra powietrza (czyli czarno czerwony przewód cewki nr1)

    0