Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 - Dzwonienie zaworów gaśnięcie

10 Paź 2018 18:26 1038 32
  • Poziom 7  
    Witam szanownych forumowiczów zwracam się z prośbą o pomoc sprawa dotyczy Audi 80 B4 2.0E 115km silnik 2.0 ABK. Zmieniłem silnik z auta na identyczny z Niemiec pracował dobrze w innym aucie po przekładce są następujące problemy.
    1.Silnik gaśnie po kilku minutach pracy na wolnych obrotach na benzynie. Silnik pracuje równo jak zegarek nic nie faluje i po prostu gaśnie tak jak by ktoś go wyłączył bez szarpania kaszlania czy cos. Sytuacja ma miejsce tylko na benzynie niezależnie od temperatury silnika i otoczenia.
    2. Dzwonienie zaworów podczas przyspieszania tylko na benzynie niezależnie od temperatury silnika i otoczenia
    3. Odpalanie. Czasem pali od strzała dotykam kluczyk i chodzi innym razem trzeba pokręcić kilka sekund 2-3 w jeszcze innym wypadku ma objaw jak by odbił w druga strona tak jak przy zbyt wczesnym zapłonie po czym jest straszni ciężko go odpalić do 40 sekund kręcenia i załapuje ledwo co z dodawaniem gazu.

    Po wymianie silnika zrobiona adaptacja sterownika sprawdzony zapłon rozrząd na znaki. Nowa sonda lambda dedykowana oryginał filtry nowe regulator ciśnienia paliwa nowy oryginał przekaźnik 30 sprawny juz kilka sztuk. Ciśnienie sprężania 14 14 13 14. Brak błędów w pamięci komputera. Co z tym robić wykluczam kwestie mechaniczne zostaje problem z elektryką tylko jaki??
  • SterControlSterControl
  • Poziom 19  
    Auto ma instalacje gazową
  • Poziom 7  
    Tak ma stag 100 i śruba. Ale na gazie wszystko ok. Pozatym na gazie ten silnik tylko 500km przejechał.
  • Poziom 19  
    Możliwe, ze pompka paliwa się przyciera, ale żeby wykluczyć, trzeba podpiąć manometr i obserwować
  • Poziom 7  
    Bylo pompa jest w porządku. To coś z prądem wygląda tak jak by prąd nagle przestawal gdzies dochodzić albo sterownik przestaje dostawać jakies sygnały.
  • Poziom 19  
    Gdyby z prądem to na gazie byłby problem, a piszesz , że tylko na benzynie.
  • Poziom 7  
    Pompa paliwa jest nowa wiec musi byc dobra poza tym w czasie jazdy jest dobrze tylko na wolnych obrotach gaśnie naprzyklad w korku. A jak wytłumaczyć dzwonienie zaworow i te odbijanie w drugą stronę przy odpalaniu? Wczoraj zrobiłem maly test podpiolem diody LED do listwy wtryskowej dioda pulsuje do silniczka krokowego świeci ciągle i do hallotronu ciągle swiecenie silnik pracuje nagle gaśnie dioda od listwy ma dlusza przerwa w pulsowaniu raz mignie i gasnie. Pozostale swieca. Dlatego stawiam na elektryke ten komputer cos miesza może przestawia zaplon z jakiegoś powodu to by tłumaczyło dzwonienie zaworow trudne odpalanie i to gasniecie.
  • Moderator Samochody
    Ten silnik ma czujnik spalania stukowego, warto go odkręcić, wyczyścić powierzchnię styku z blokiem silnika i dokręcić ponownie momentem 20Nm (ważne !)
    Druga rzecz, tam jest czujnik położenia wału korbowego ?, jeśli tak, to do wymiany
  • Poziom 19  
    grzegorzcaban napisał:
    Tak ma stag 100 i śruba. Ale na gazie wszystko ok. Pozatym na gazie ten silnik tylko 500km przejechał.

    Skoro na gazie wszystko ok, nawet dzwonienie ustaje.
    To skup się tak jak ci radziłem, jeszcze do tego możesz dorzucić przepływomierz.
    Jest jeszcze możliwość , że to nie jedna usterka (1.gaśnięcie i 2.dzwonienie ).
  • SterControlSterControl
  • Poziom 7  
    Niema czujnika położenia walu. Czujnik spalania stukowego czyszczony dokrecany kluczem na 20 na 25 i 30Nm i nic to nie zmienia. Jak dzwonienie i gaśnięcie może nie byc usterka? A co z tym odpalaniem?
  • Moderator Samochody
    carrot napisał:

    Ten silnik ma czujnik spalania stukowego, warto go odkręcić, wyczyścić powierzchnię styku z blokiem silnika i dokręcić ponownie momentem 20Nm (ważne !)
    Druga rzecz, tam jest czujnik położenia wału korbowego ?, jeśli tak, to do wymiany
    To nie jego wina raczej.
    carrot napisał:
    Druga rzecz, tam jest czujnik położenia wału korbowego ?
    Nie ma tam czegoś takiego - to full grupa, jedynym czujnikiem zapłonu jest tam hall w aparacie zapłonowym. Obstawiałbym że coś jest źle podłączone - od sprawdzenia KWZ bym zacżął (bo dlatego dzwoni), a potem skupiłbym się na tym co ginie w momencie gdy silnik gaśnie - zasilanie pompki, halla czy modułu zapłonu. To chyba uproszczony Digifant, bez jakiegokolwiek czujnika obciążenia (bez przepływomierza).
  • Poziom 7  
    Jest przepływomierz taki duży aluminiowy klapowy. KWZ na jalowym na znak jest. Zasilanie pompy jest bo to ta sama linia co zasilanie listwy i grzalki sondy lambda tak wydumalem patrząc na schemat znaleziony w sieci hallotron i silniczek krokowy tez nietraca zasilania sprawdziłem za pomocą probówki z diody LED.
  • Poziom 19  
    grzegorzcaban napisał:
    Jak dzwonienie i gaśnięcie może nie byc usterka?
    marek0712 napisał:
    Jest jeszcze możliwość , że to nie jedna usterka (1.gaśnięcie i 2.dzwonienie ).

    Czytaj ze zrozumieniem tzn. że możesz mieć co najmniej dwie usterki. [/quote]
    robokop napisał:
    (bez przepływomierza
    ABK posiada przepływomierz.
  • Poziom 31  
    Moim zdaniem do sprawdzenia tzw. krokowiec - czyli zawór biegu jałowego.
    Najprościej można to zrobić usuwając go i zaślepiając otwór całkowicie a obroty biegu jałowego wyregulować na przepustnicy.
  • Poziom 7  
    Przepraszam niedoczytalem pospiech. Znalazłem jeszcze jeden szczegół katalizator pusty w środku ktos wywalił wklad. Ale to raczej niema nic do rzeczy.
  • Moderator Samochody
    WędkarzStoLica napisał:
    Moim zdaniem do sprawdzenia tzw. krokowiec - czyli zawór biegu jałowego.
    Najprościej można to zrobić usuwając go i zaślepiając otwór całkowicie a obroty biegu jałowego wyregulować na przepustnicy.
    Jeśli brzęczy, to nic mu nie brakuje.
    Dyskutowałbym - na schemacie który znalazłem, nie ma. Live - nie pamiętam, sprawdzić też nie mam gdzie. Ale jeśli faktycznie jest - to pewnie jego wina będzie. Bez jego wskazań sterownik nie będzie dawkował benzyny.
  • Poziom 7  
    Krokowiec działa wymyty benzyno sprawdzany na krótko wszystko z nim ok. Poszedłem tym tropem dalej nawet druga przepustnica z potencjometrem założyłem bo akurat mam tak i nadal to samo. Może to wina przeplywomierza klapa sie w moim niedomyka do konca ale na wolnych i tak jest uchylona wiec to chyba nie to. Zauważyłem tez ze świece są osmolone wiec za bogata mieszanka ale jak to wyregulować.
  • Poziom 19  
    Odepnij przepływomierz i zobacz czy jest różnica.
    Jesteś pewien paliwa w zbiorniku?
  • Moderator Samochody
    W przepływomierzu zgięła się oś klapy pomiarowej na skutek wybuchu gazu, teraz się zacina i stąd dziwne problemy
  • Moderator Samochody
    marek0712 napisał:
    Odepnij przepływomierz i zobacz czy jest różnica.
    Róznicy nie będzie, bo Digifant bez przepływomierza nie odpali.
    carrot napisał:
    W przepływomierzu zgięła się oś klapy pomiarowej na skutek wybuchu gazu, teraz się zacina i stąd dziwne problemy
    To możliwe, z tym że z reguły przy strzale to tam dno obudowy wyrywało od razu.
  • Poziom 11  
    Dzwonienie zaworów i duże problemy z odpalaniem też miałem w ABK.
    Po wymuszeniu odpalenia na lpg odpalał bardzo ładnie, to samo z dzwonieniem zaworów.
    Kombinowałem na różne sposoby i pomogła od ręki wymiana czujnika ciśnienia paliwa na końcu listwy.
    Czytałem, że wymieniłeś ale...
  • Poziom 19  
    marek0712 napisał:
    podpiąć manometr i obserwować
    już kilka postów wyżej mu to sugerowałem, ale uparty brnie w schematy, krokowce i przepustnice,
    Ciężko jest komuś pomóc kto szuka pomocy ale wie lepiej.
  • Poziom 11  
    a odwrócony filtr paliwa ?
  • Moderator Samochody
    bartoslav napisał:
    ale to mi pomogło i na stukanie i na ciężki odpał
    Od pomiaru ciśnienia paliwa powinno się z reguł diagnostykę zaczynać....
  • Poziom 19  
    A nie mówiłem, mierząc ciśnienie na listwie możemy od razu wykluczyć pompkę i regulator.
  • Poziom 7  
    Wczoraj założyłem drugi sterownik mój byl KEN a teraz jest SIEMENS i tak odpalanie bez zmian nadal ma naloty jak przy zbyt wczesnym zapłonie odbija w drugą stronę. Co do regulatora ciśnienia byl tam wlozony Topran bez jakich kolwiek oznaczeni teraz siedzi Bosch na 3 bary zakladalem tez Boscha na 4 bary na każdym chodzi. Niewiem jaki tam powinien byc na jakie ciśnienie. Ciśnienia na listwie niestety niemam jak sprawdzić bo ktos manometr pożyczył i .....
    Po zmianie sterownika juz nie gaśnie chodzi i chodzi ma tylko wyższe obroty 1000-1050. Zostalo tylko dzwonienie zaworów i odpalanie. Ktos wspominał o odwrotnie zalozonym filtrze nie da sie tak jedna sroba jest większa. Pompa paliwa jest nowa VDO.
    Paliwo testowane różne Orlen Lotos pare zwykłych stacji. Odpinanie przeplywomierza nic nie daje silnik tak samo pracuje po dłuższej jeździe ma tylko za duze wolne obroty. Co do samego przeplywomierza jest caly nie pogięty tylko klapa sie nie domyka zatrzymuje sie 6-7mm przed tym zderzakiem.
  • Poziom 11  
    Bosch powinien być 3 barowy - takie oznaczenie 0 280 160 557.
    Przepływka moim zdaniem zamyka się do zera na wolnych obrotach (głowy sobie nie dam uciąć)

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jeszcze dodam, że bawiłem się trochę w takim ABK z ustawieniem zapłonu. Legendy są różne, że przed regulacją się go powinno wprowadzić w tryb awaryjny i takie tam różne :)
    W końcu zapłon ustawiłem do jazdy na gazie, żeby się ładnie zbierał, na tym ustawieniu jednak na benzynie zawory mi lekko postukiwały przy mocnym przyspieszaniu. Dawało się bez problemu ustawić żeby nie postukiwały na benzynie, ale wtedy jechał gorzej na gazie.
    Jeździł i jeździł... i sprzedałem
  • Poziom 31  
    grzegorzcaban napisał:
    KWZ na jalowym na znak jest.


    Opóźnij mu testowo i zobacz jak będzie. Może coś pomieszane np inne koło pasowe i znaki wprowadzają w błąd. Sprawdzasz na kole pasowym czy na zamachowym?
    Zapłon zdecydowanie za wczesny skoro dzwoni i odbija przy rozruchu.