Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1.8t 150 ANB świeży zakup od Niemca

Faltyn 10 Paź 2018 21:35 423 3
  • #1 10 Paź 2018 21:35
    Faltyn
    Poziom 10  

    Witam Wszystkich.

    Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka, nie puka, w środku cisza, skrzynia fajnie, buta ma. Z tym, że kupiłem go na głębokiej rezerwie, podjechałem na najbliższy CPN, zalałem za "stówę"...

    Następnego dnia odpaliłem furkę, a tu zaczęło kołysać silnikiem, tak z 30sek. Przejażdżka, wszystko ok. Na VCDS "wypadanie zapłonów", ale spokój. Zamówiłem sobie graty na pierwszy przegląd w Polsce. Następnego dnia uruchamiam auto, żeby kwity do WK zawieźć, a tu lipa.. Buja, szarpie, nie ma mocy, nagle wbija w fotel. Nic,tylko paliwo, pojechałem dolałem do pełna 98, ale dalej nie jedzie. Błędy wypadania zapłonu. Temperatura czujnika płynu ok. Następnego dnia wjeżdżam na warsztat, bo Żona chce jeździć...

    W elemencie odmy (takie kolanko, co dochodzi do TIP-u) wywiercone 2 otwory, zawór DV uszkodzony w dziwny sposób- przebija ciśnienie z turbiny do wężyka idącego do zaworu pod kolektorem. Pęknięty przewód podciśnieniowy łączący drugi zawór pod kolektorem z zaworem od powietrza wtórnego, pęknięta spirala od pompy wtórnego powietrza(wymieniony). Zawór DV wymieniony na nowy oryginał, N75 sprawdzony- działa jak nowy oryginał, zaworki pod kolektorem ssącym to samo. Wszystkie zwrotne i przewody sprawdzone. EZEKTOR NIE JEST W PEŁNI SPRAWNY- ZATKANY JEST PRZEWÓD ŁĄCZĄCY Z TRÓJNIKIEM GUMOWYM OD ODMY, zawór zwrotny w ezektorze działa prawidłowo. Uznałem, że nie jest konieczne zasysanie oparów z odmy. Odma wyczyszczona, kompresja na zimnym 4x12, na ciepłym 4x12. Po dokładnych oględzinach zauważyłem, że misa silnika była ściągana, bo jest czysty silikon, natomiast śruby wózka nie są świeżo odkręcane, po czym wnioskuję, że auto długo stało, a mało jeździło. Wszystkie filtry nowe, świece ładne, ale zmienione na nowe dedykowane BOSCH. Cewki wszystkie oryginalne, ogólnie wszystko wygląda ładnie- brak połamanych spinek, wszystkie połączenia elektryczne jak nowe. Zajrzałem do sterownika, bo woda na podszybiu stała, ktoś zaglądał do obudowy, bo nie było jednej śruby (od strony wycieraczek), ale nie ma nawet śladu wilgoci. Po zakończeniu podstawowej diagnostyki i napraw, ruszyłem na przejażdżkę. Dalej to samo, zero różnicy- źle się wkręca, brak mocy, po dłuższej chwili jakby zaczynał jeździć. Niestety, wygląda na tryb awaryjny- VCDS- sonda lambda 1 rezystancja za wysoka. Dziś dostał nową sondę BOSCH dedykowaną. Rano zapalił na dotyk, ale od razu na 800obr/min, zero "ssania" temperatura cieczy około 7st, na zegarach 9st. Dalej źle chodzi. No to jadę zrobić logi, po 20 min jazdy wszystko prawie ożyło. Zrobiłem logi

    http://vaglogi.pl/log-003_020_QXNh7V.html




    http://vaglogi.pl/log-002_033_7I2FG.html
    http://vaglogi.pl/log-115_118_oOEv31.html
    http://vaglogi.pl/log-003_020_l85pu1n.html

    Jakie było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem, że wskoczył mi bład "mieszanka za uboga". Czyli znów "tryb awaryjny".. Postanowiłem więc zajrzeć do zbiornika- jakie było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem, że ktoś niedawno tam był- czysto pod pokrywką. Zlałem jakieś 20 litrów paliwa przez filtr, żeby zobaczyć czy nie zapchało się coś- pompa na "luzie" leje 2l w 30sek, więc uznałem że jest ok, ale i tak wyjąłem zespół pompy. Wygląda na to, że pompa jest nowa- plastikowy wąż zabezpieczony "cybantem", a nie oryginalną opaską, filtr na ssaniu jak nowy, w zbiorniku nieznaczne refleksy kawałków miedzi, ale czysto.

    Silnik bez LPG, pod maską kultura wysoka, olej czysty, 5w30. Nie wiem, którędy mam iść dalej. Ściągana misa i nowy czujnik ciśnienia oleju wskazuje trochę na minione usterki mechaniczne, ale autem wróciłem na kołach w idealnych warunkach. Według mnie silnik pracuje bardzo ładnie - nie dzwoni, nie reaguje na odkręcenie korka paliwa czy oleju. Dziwi mnie fakt, że jak jadę autem, to w bloku 115 w rubryce 3 prawie cały czas jest 1000mbar, chyba że przytrzymam pedał w podłodze dłużej, to zaczyna rosnąć i turbina dogania ciśnienie, tak jakby sterownik nie chciał rozpędzać silnika. Nie wiem też, czemu sonda ma takie niskie napięcie. Trochę przerasta mnie ta benzyna, nie sprawdzałem ciśnienia paliwa, ale jak będzie taka konieczność, to sprawdzę. Może Ktoś ma pomysł, co dalej można sprawdzić, nie chcę podmieniać cewek, sterowników i innych podzespołów bez konkretnych przesłanek, nie ze względów ekonomicznych, a technicznych.

    Z góry dziękuję Wszystkim, którzy przeczytali mój post.

    0 3
  • #2 10 Paź 2018 22:23
    Prot
    Poziom 31  

    Podobne efekty miałem w swoim Passacie B5 1.8t - brak mocy, falowanie obrotów, przy wolnym przyspieszaniu nagłe zrywy itp. Pojechałem do wyspecjalizowanego warsztatu - pierwsze podejrzenia padły na zacieranie się turbiny :cry: Jednak po przejażdżce z komputerem mechanik ustalił inną przyczynę - hallotronowy czujnik przepływu powietrza :idea: :D Strzał był na 100% - choć wydawało mi się to nieprawdopodobne - czujnik bez elementów ruchomych zepsuł się jednak po przebiegu ok. 120 tys. km tak, że fałszował wskazania powietrza w mieszance :cunning:
    Po wymianie wszystko ustąpiło jak ręką odjął :ok:

    0
  • #3 10 Paź 2018 22:37
    Faltyn
    Poziom 10  

    Faktycznie przepływomierz dziwnie wygląda w tym samochodzie, zobaczę czy znajdę coś na podmianę, niemniej patrząc na logi przepływomierz zmienia wartości, myślę jeszcze sprawdzeniu katalizatora i reszty wydechu. Dziękuję za sugestie, będę próbować dalej.

    0
  • #4 12 Paź 2018 11:46
    Faltyn
    Poziom 10  

    Witam. Tak jak wspomniałem-przeplywomierz wyglądal jakby miał jakiś nalot rdzawy, wygląda identycznie jak większość wkladow z tamtych lat. Podłożyłem od 1.9 tdi i wszystko jest znow tip-top. A stawialem na listwę wtryskową.. Pojeżdżę i zobaczę, czy to wszystko. Dziękuję Koledze za słuszną podpowiedź.

    0