Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa 1.3cdti Z13DT - Skok obrotów z jałowych do 1500, 'APP at Idle' do 11%

MacArtur 11 Paź 2018 00:07 255 0
  • #1
    MacArtur
    Poziom 10  
    Opel corsa 1.3 cdti, 2005 rok, ok. 160 tys. km przebiegu, silnik Z13DT. Przy stopniowym dodawaniu gazu początkowo obroty silnika nie wzrastają (bieg jałowy), aby za chwilę gwałtownie wskoczyć na ok. 1500 i potem już dalej wzrastają płynnie.

    Brak błędów w sterowniku silnika. Przy odczytywaniu bloków pomiarowych widać poprawną reakcję na wciskanie pedału gazu (APP Sensor 1 i APP Sensor 2 zmieniają się w sposób płynny podobnie jak w innym oplu, którego odczyty porównywałem i parametr wyliczonego procentowego wciśnięcia gazu płynnie zmienia się od 0% do 100%). Problem w tym, że w tym samym czasie parametr APP at Idle Position (pedał w pozycji biegu jałowego) pozostaje w stanie "aktywny" aż do 11% wciśnięcia gazu. Po dodaniu gazu do 12% parametr przechodzi w stan "nieaktywny" i wtedy silnik zwiększa obroty (skacząc od razu do ok. 1500 obr/min).

    Skutek jest taki, że nie można pedałem gazu ustawić np. 1200 obr/min. Jadąc z hamowaniem silnikiem nie można potem płynnie przyspieszyć, tylko silnik nie reaguje, a potem gwałtownie szarpie i wyrywa do przodu.

    Po podmianie pedału gazu zachowanie identyczne. Co prawda APP Sensor 1 i APP Sensor 2 pokazują nieco inne napięcia, ale nadal obroty zaczynają wzrastać dopiero po wciśnięcia gazu powyżej 11%.

    Czy parametr APP at Idle Position jest "wyliczany" w ECU, czy też jest to np. sygnał zwrotny z potencjometru przepustnicy (chociaż nazwa wskazuje, że raczej nie)? Czy w związku z tym przeczyszczenie przepustnicy mogło by pomóc?

    Proszę o poradę.