Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZBR2 81.25806-7072 MAN TGA - AWARIA ZASILANIA PO AGREGACIE ROZR. TVS I 4 DIODY

11 Paź 2018 01:31 390 1
  • Poziom 12  
    Witam!
    Wywaliło TVS główny SM6S30A i automatycznie to co przed nim po drodze, wszystkie 4 diody.Moduł palił bezpieczniki.
    Wywalone do kompletu z ZBR :
    ECAS STEROWNIK poziomowania i wysokości (TVS DIODA SM6S30A + Spalona scieżka zabezpieczająca - naprawiony WSTAWIONO 5KP30A+ klej termoprzewodzący dochładzajacy obudowę.)
    ALARM ORG stabilizator 5 VOLT (naprawiony)
    STER. ABS (NIE WIEM JESZCZE)
    ZF AS TRONIC -Sterownik zintegrowany skrzyni automatycznej czeka na rozbiórkę)
    STEROWNIKI W DRZWIACH OBA L+P (odłączone - czekaja na weryfikację)
    Potrzebna pomoc w doborze (PCB ZBR2 MAN) diód w obudowie smd SMC lub DO 214AB O KODACH GFP69A LUB TEZ GFP85A (kod szyfrowany? - dla producentów automotive).

    Są to diody zasilające z różnych punktów cały ZBR2 wyglada ze to prostowniczelub przełączajace średniej-dużej mocy, ale ciężko znależć coś większego niż 5A /40V.
    Miał ktoś taki przypadek? Co tam wpalić na podmianę?
    Tu jest pcb tego ZBR jest na st10xxx - zdjęcie o co mi dokładnie chodzi:
    ZBR2 81.25806-7072 MAN TGA - AWARIA ZASILANIA PO AGREGACIE ROZR. TVS I 4 DIODYZBR2 03162..._1_mod.JPG Download (753.55 kB)
    O te cztery po prawej mi chodzi - dwie wylutowane - wszystkie sa przebite, a dwie z lewej lekko pęknięte z rezystancją około 2 omy.
    Pozdrawiam forum.
  • PCBway
  • Poziom 12  
    Co myślicie o tym?
    Schotkiego SK88-DIO 80V/8A
    https://www.tme.eu/pl/details/sk88-dio/diody-schottky-smd/diotec-semiconductor/sk88/
    albo zwykła :
    S5G-DIO 400V/5A/1,5us
    https://www.tme.eu/pl/details/s5g-dio/diody-uniwersalne-smd/diotec-semiconductor/s5g/
    A teraz co lepsze ? Diody Schotkiego mają mniejszy spadek napięcia Vf przy przewodzeniu kierunkowym, a wiec lepiej powinny znosić impulsowe przepięcia zbierane przez diodę ASV -ochronną. Mają tez nominalnie wyższy prąd przewodzenia- niby dedykuje się je do układów impulsowych, a tu raczej jest ciagłe zasilanie ale i drivery chyba co po niektóre tez pracują na PWM -ie.
    Teoretycznie zwykła dioda po przekroczeniu obciążenia wystrzeli czyli się przerwie. no i są dwie równolegle po ...Bezpiecznikach 2x 25 A w kazdym gnieżdzie -tak wychodzi za schematów. Auta nie mam, ale dodatkowo ten sam punkt zasilania skupiony na katodzie diody głównej AVS wzmacnia jeszcze włączenie stacyjki poprzez przekażnik główny - bo tez idzie tam napięcie przez trzecia diodę i jest jeszcze jedna, która tez doprowadza tam zasilanie chyba bezposrednio ze stacyjki. wyjatkowo poczwórnie zasilany moduł z 4 -ech różnych zródeł, dla bezpieczeństwa chyba. Wszystkie musiały być aktywne w trakcie przepiecia ponieważ wszystkie się przebiły , ale tylko dwie się otwarły-pękły te co po 25 amperach była zasilane.
    Nie byłoby problemu gdybym znał obciązenie maxymalne tego obwodu w warunkach pracy , ale auto jest niekompletne, a więc kółko się zamyka.
    Zamówiłem oba typy - może ktoś się objawi co ogarnął te kodowane oznaczenia , albo ma praktyką w naprawach tych modułów i sprawdził mu się odpowiedni typ diody i działają bezawaryjnie dłuższy czas.