Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 308cdi - Dogrzewacz sprinter opis działania i przeróbka

shdv911 11 Oct 2018 10:15 1821 3
  • #1
    shdv911
    Level 2  
    Witam, proszę o pomoc osoby obeznane, gdyż błądze po różnych stronach już kilka dni i żadnego konkretnego rozwiązania nie znalazłem. Mam sprintera 2002 rok produkcji 308 cdi. Według vinu mam zamontowane opcje:



    H12 - hot water additional heater
    HZ9 - heater booster, diesel
    KL1 - Fuel-level sensor for auxliary heater.

    W samochodzie mam pokrętło do włączania dogrzewacza jedynie z rysunkiem trzech kresek i plusem nad nimi. Dogrzewacz działa jak chce tzn. czasem po włączeniu działa długo, czasem chwilę, a czasem wcale. Paliwo prawie full, akumulator ma jeden sezon. Czy jest tu ktoś kto jest w stanie wyjaśnić mi dokładnie działanie w/w opcji zamontowanych w moim samochodzie? Potrzebuje korzystać z tego jak z ogrzewania postojowego niestety nie zawsze mi się to udaje. Odwiedziałem juz kilku michanikow i elektrykow ale szkoda gadac, kazdy tylko kreci nosem i odsyła dalej. Proszę was o pomoc i tylko konkretne odpowiedzi bez zbędnych pierdół jak w większości postów które juz czytałem i niczego nie wyjaśniały. z góry dzięki i pozdrawiam.
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    shdv911 wrote:
    Proszę was o pomoc i tylko konkretne odpowiedzi bez zbędnych pierdół jak w większości postów

    To znaczy jak mam to rozumieć? Informacja to informacja - która niby jest pierdołą?
    shdv911 wrote:
    W samochodzie mam pokrętło do włączania dogrzewacza jedynie z rysunkiem trzech kresek i plusem nad nimi.

    Jesteś pewien, że to pokrętło? nie przypominam sobie rozwiązania dogrzewacza z pokrętłem regulacyjnym.
    shdv911 wrote:
    Potrzebuje korzystać z tego jak z ogrzewania postojowego niestety nie zawsze mi się to udaje.

    Bo urządzenie działa jako dogrzewacz i jego działanie jest powiązane z silnikiem - a nie z ogrzewaniem kabiny zależnie od woli kierowcy. Załącza się automatycznie w czasie pracy silnika - przy temperaturze płynu chłodzącego poniżej 79 stopni pracuje z max wydajnością, w temperaturze 79 do 86 stopni pracuje "na pół gwizdka" a wyłącza się powyżej 86 stopni.
    Podane kody specjalnie niczego nie wyjaśniają, bo nie wynika z nich ani rodzaj zastosowanego ogrzewania (były dwa: Eberspacher i Webasto) ani rodzaj sterowania i typ panela w kabinie (z pokrętłem?) Poza tym zależnie od silnika możliwe było, że zabudowane są nawet dwa "piecyki" w układzie tandemowym - jeden pracuje jako ogrzewacz dodatkowy, drugi jako "heater booster"
    Działanie dogrzewacza jest dosyć dokładnie opisane w internecie - nawet konkretnie dla sprintera. Przeróbki dogrzewacza na pełne ogrzewanie postojowe też - zwłaszcza na forach zagranicznych. Np. tu:
    https://sprinter-source.com/forum/showthread.php?t=14939
  • #3
    shdv911
    Level 2  
    Mercedes 308cdi - Dogrzewacz sprinter opis działania i przeróbka
    Tak wygląda mój włącznik dogrzewacza.
    Dlaczego więc na zgaszonym silniku ogrzewanie czasem działa mi nieprzerwanie całą noc dając ciepłe powietrze do kabiny, czasem załącza się tylko na kilkanaście minut, a czasem wcale? Nie mam możliwości ustalenia czy jest to eberspacher czy webasto, bo nie widze niestety żadnych oznaczeń , ale wygląda to mniej więcej tak:
    Mercedes 308cdi - Dogrzewacz sprinter opis działania i przeróbka