Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik ładowarka mikroprocesorowa ATmega, lepsza od ctek?

piotrek222 04 Lis 2018 20:15 15258 108
  • #91 04 Lis 2018 20:15
    paszczakq
    Poziom 20  

    Część uzna że tak rozładowany to jest trup pewnie dlatego . Wystarczy transformator i jedna dioda prostownicza i będzie naładowany .

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • CControls
  • #92 04 Lis 2018 20:35
    partyzancik
    Poziom 17  

    Jakim prądem ładowałeś? Jak długo i czy sprawdzałeś temperaturę transformatora i radiatora w trakcie pracy przy max prądzie, zamkniętej obudowie i pasywnym chłodzeniu ? Dobrze byłoby potestować na dużym akumulatorze przez dość długi czas tak jak MrAkumulator męczył kulona bannerem . Ja swoją samoróbkę z toroida 12,5V 75W bez jakiejkolwiek automatyki tez męczę na 140Ah w ciągniku.

  • CControls
  • #93 04 Lis 2018 20:56
    piotrek222
    Poziom 16  

    paszczakq napisał:
    Część uzna że tak rozładowany to jest trup pewnie dlatego . Wystarczy transformator i jedna dioda prostownicza i będzie naładowany .


    Bezpieczne nap. rozładowanie aku to właśnie 10.5V.
    W ogóle nie wiem skąd w Tobie tyle złości i krytyki?
    Ktoś coś samemu opracował i zbudował pokazał że działa poświęcił na to swój czas.
    A ty co sprzedajesz te prostowniki z lidla że tak zachwalasz?

    Dodano po 3 [minuty]:

    partyzancik napisał:
    Jakim prądem ładowałeś? Jak długo i czy sprawdzałeś temperaturę transformatora i radiatora w trakcie pracy przy max prądzie, zamkniętej obudowie i pasywnym chłodzeniu ? Dobrze byłoby potestować na dużym akumulatorze przez dość długi czas tak jak MrAkumulator męczył kulona bannerem . Ja swoją samoróbkę z toroida 12,5V 75W bez jakiejkolwiek automatyki tez męczę na 140Ah w ciągniku.


    Kulon daje chyba max 12A więc mogą męczyć i 140Ah.
    Czas nie mierzyłem dokładnie pewnie coś koło 12h.
    Trafo miało w okolicy 70*. Zdarzało się że radiator dobijał do 72* i prostownik schodził z prądem na kilka minut. NIe siedział przy nim ciągle tylu godzin bo po co.

  • #94 04 Lis 2018 21:22
    paszczakq
    Poziom 20  

    Nie złośliwy tylko życie . Nie sprzedaję lidlowych . Własnie te CTEKI znalazłem na Allegro z nalepkami Aston Martin i Ferrari . 1000 zł za używkę , chcieć można . To wszystko klepane u tego samego chińczyka , różni się tylko nalepką .

    Pozostało by mi rozpracować jak te rozpoznają uszkkodzony akumlator . Dopisałbyś program . Bo tak w praktyce to mam sporo różnych zasilaczy buforowych , tych trochę inteligentnych i tych "durnych" . Te pierwsze potrafią odłączyć akumulator jeśli rozpoznane zostanie jego uszkodzenie . Pozostałe ładują ile mogą , fajnie płyty wychodzą z obudowy , gotują się , czasem wyleją . Większość robi prosty test co 15 minut obciążajac akumulator i mierząc napiecie , wynik poniżej 10,8V oznacza uszkodzony .

  • #97 26 Lis 2018 13:54
    RAMROB
    Poziom 9  

    Gratuluję. W mojej ocenie bardzo dobrą robotę wykonałeś budując ten prostownik. Trzeba przyznać, że Akubiz testowało go na aku 100 Ah, czyli już takim, który ma maksymalne wymagania w stosunku do Twojego prostownika. Pozdrawiam.

  • #98 27 Lis 2018 14:20
    misiekzs
    Poziom 2  

    Ale twój prostownik ma 5amper mniej a i tak robi robotę.

  • #99 27 Lis 2018 15:38
    piotrek222
    Poziom 16  

    RAMROB napisał:
    Gratuluję. W mojej ocenie bardzo dobrą robotę wykonałeś budując ten prostownik. Trzeba przyznać, że Akubiz testowało go na aku 100 Ah, czyli już takim, który ma maksymalne wymagania w stosunku do Twojego prostownika. Pozdrawiam.

    misiekzs napisał:
    Ale twój prostownik ma 5amper mniej a i tak robi robotę.


    Dzięki!

  • #100 28 Lis 2018 13:59
    misiekzs
    Poziom 2  

    mam pytanko jakiej wielkości masz zamontowany radiator ?

  • #102 29 Lis 2018 08:03
    partyzancik
    Poziom 17  

    piotrek222 napisał:
    ...
    Trafo miało w okolicy 70*. Zdarzało się że radiator dobijał do 72* i prostownik schodził z prądem na kilka minut. NIe siedział przy nim ciągle tylu godzin bo po co.

    Czyli to co było na filmie te piłokształtne falowanie prądu to nic innego jak zadziałanie zabezpieczenia termicznego i redukcji prądu ? Do testow było zrobić wymuszone chlodzenie to szybciej by naładował. Oni wiedzieli że to co im wyszło na wykresie czasowym to wynik przegrzewania się urządzenia ?

  • #103 29 Lis 2018 08:03
    partyzancik
    Poziom 17  

    piotrek222 napisał:
    ...
    Trafo miało w okolicy 70*. Zdarzało się że radiator dobijał do 72* i prostownik schodził z prądem na kilka minut. NIe siedział przy nim ciągle tylu godzin bo po co.

    Czyli to co było na filmie te piłokształtne falowanie prądu to nic innego jak zadziałanie zabezpieczenia termicznego i redukcji prądu ? Do testow było zrobić wymuszone chlodzenie to szybciej by naładował. Oni wiedzieli że to co im wyszło na wykresie czasowym to wynik przegrzewania się urządzenia ?

  • #104 01 Gru 2018 10:00
    piotrek222
    Poziom 16  

    partyzancik napisał:
    piotrek222 napisał:
    ...
    Trafo miało w okolicy 70*. Zdarzało się że radiator dobijał do 72* i prostownik schodził z prądem na kilka minut. NIe siedział przy nim ciągle tylu godzin bo po co.

    Czyli to co było na filmie te piłokształtne falowanie prądu to nic innego jak zadziałanie zabezpieczenia termicznego i redukcji prądu ? Do testow było zrobić wymuszone chlodzenie to szybciej by naładował. Oni wiedzieli że to co im wyszło na wykresie czasowym to wynik przegrzewania się urządzenia ?


    Właśnie dochodzę do wniosku że nie. BO wtedy wykres był by prostokątny a jest piło-kształtny.
    Obstawiam że AlfaBat nie radzi sobie z pomiarem prądu impulsowego.
    Na chińskim prostowniku Alfabat tez pokazuje głupoty.

  • #105 01 Gru 2018 13:01
    Jawi_P
    Poziom 33  

    piotrek222 napisał:
    Obstawiam że AlfaBat nie radzi sobie z pomiarem prądu impulsowego.


    Gdyby tak było, to wykres w funkcji czasu byłby bardzo poszarpany i "gesty", dla okresów rzędu sekund może minut?. Spójrz na wykres tam są odnotowane spadki w przedziałach rzędu kilkudziesięciu minut/ godziny. To wina ładowarki. Tej chińskiej zapewne też.
    W ogóle, tak to jest czerpać wiedze z youtuba. Skręca mi kiszki jak widzę takie wrzutki.
    informacyjnie, jako dodatkowy materiał, na rozluźnienie - OK. I na tym koniec.

  • #106 01 Gru 2018 15:34
    piotrek222
    Poziom 16  

    Jawi_P napisał:
    piotrek222 napisał:
    Obstawiam że AlfaBat nie radzi sobie z pomiarem prądu impulsowego.


    Gdyby tak było, to wykres w funkcji czasu byłby bardzo poszarpany i "gesty", dla okresów rzędu sekund może minut?. Spójrz na wykres tam są odnotowane spadki w przedziałach rzędu kilkudziesięciu minut/ godziny. To wina ładowarki. Tej chińskiej zapewne też.
    W ogóle, tak to jest czerpać wiedze z youtuba. Skręca mi kiszki jak widzę takie wrzutki.
    informacyjnie, jako dodatkowy materiał, na rozluźnienie - OK. I na tym koniec.


    Pytanie jak często jest robione próbkowanie do tego wykresu!?
    Tak widziałem właśnie że to jest rozciągnięte w długim czasie a raczej skompresowany.
    Tylko wyjaśnij mi dlaczego wykres ma kształt piły a nie jest prostokątny!?
    Jak wiem jak działa moja konstrukcja po przekroczeniu temp. prąd jest ograniczony do połowy czyli na wykresie powinna być prosta kreska a nie powolne schodzenie w dół.

    To wina ładowarek piszesz a co obchodzi ładowarki jak mierzy Aflabat jak one ładują akumulator i to ich zdanie.

    Drugiej części twojej wypowiedzi nie rozumiem.

  • #108 03 Gru 2018 01:45
    valdi221
    Poziom 10  

    Jawi_P napisał:
    A bo ktoś tam wcześniej podał link to youtuba właśnie z komentarzem,że wszystko jasne.
    A nie jest jasne, tym bardziej w świetle tego co piszesz.


    Czytaj ze zrozumieniem nie "Jasne" ale " wszytko w temacie"