Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik ładowarka mikroprocesorowa ATmega, lepsza od ctek?

piotrek222 04 Lis 2018 20:15 26253 135
  • #91
    paszczakq
    Poziom 23  
    Część uzna że tak rozładowany to jest trup pewnie dlatego . Wystarczy transformator i jedna dioda prostownicza i będzie naładowany .
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #92
    partyzancik
    Poziom 18  
    Jakim prądem ładowałeś? Jak długo i czy sprawdzałeś temperaturę transformatora i radiatora w trakcie pracy przy max prądzie, zamkniętej obudowie i pasywnym chłodzeniu ? Dobrze byłoby potestować na dużym akumulatorze przez dość długi czas tak jak MrAkumulator męczył kulona bannerem . Ja swoją samoróbkę z toroida 12,5V 75W bez jakiejkolwiek automatyki tez męczę na 140Ah w ciągniku.
  • #93
    piotrek222
    Poziom 17  
    paszczakq napisał:
    Część uzna że tak rozładowany to jest trup pewnie dlatego . Wystarczy transformator i jedna dioda prostownicza i będzie naładowany .


    Bezpieczne nap. rozładowanie aku to właśnie 10.5V.
    W ogóle nie wiem skąd w Tobie tyle złości i krytyki?
    Ktoś coś samemu opracował i zbudował pokazał że działa poświęcił na to swój czas.
    A ty co sprzedajesz te prostowniki z lidla że tak zachwalasz?

    Dodano po 3 [minuty]:

    partyzancik napisał:
    Jakim prądem ładowałeś? Jak długo i czy sprawdzałeś temperaturę transformatora i radiatora w trakcie pracy przy max prądzie, zamkniętej obudowie i pasywnym chłodzeniu ? Dobrze byłoby potestować na dużym akumulatorze przez dość długi czas tak jak MrAkumulator męczył kulona bannerem . Ja swoją samoróbkę z toroida 12,5V 75W bez jakiejkolwiek automatyki tez męczę na 140Ah w ciągniku.


    Kulon daje chyba max 12A więc mogą męczyć i 140Ah.
    Czas nie mierzyłem dokładnie pewnie coś koło 12h.
    Trafo miało w okolicy 70*. Zdarzało się że radiator dobijał do 72* i prostownik schodził z prądem na kilka minut. NIe siedział przy nim ciągle tylu godzin bo po co.
  • #94
    paszczakq
    Poziom 23  
    Nie złośliwy tylko życie . Nie sprzedaję lidlowych . Własnie te CTEKI znalazłem na Allegro z nalepkami Aston Martin i Ferrari . 1000 zł za używkę , chcieć można . To wszystko klepane u tego samego chińczyka , różni się tylko nalepką .

    Pozostało by mi rozpracować jak te rozpoznają uszkkodzony akumlator . Dopisałbyś program . Bo tak w praktyce to mam sporo różnych zasilaczy buforowych , tych trochę inteligentnych i tych "durnych" . Te pierwsze potrafią odłączyć akumulator jeśli rozpoznane zostanie jego uszkodzenie . Pozostałe ładują ile mogą , fajnie płyty wychodzą z obudowy , gotują się , czasem wyleją . Większość robi prosty test co 15 minut obciążajac akumulator i mierząc napiecie , wynik poniżej 10,8V oznacza uszkodzony .
  • #97
    RAMROB
    Poziom 10  
    Gratuluję. W mojej ocenie bardzo dobrą robotę wykonałeś budując ten prostownik. Trzeba przyznać, że Akubiz testowało go na aku 100 Ah, czyli już takim, który ma maksymalne wymagania w stosunku do Twojego prostownika. Pozdrawiam.
  • #98
    misiekzs
    Poziom 2  
    Ale twój prostownik ma 5amper mniej a i tak robi robotę.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #99
    piotrek222
    Poziom 17  
    RAMROB napisał:
    Gratuluję. W mojej ocenie bardzo dobrą robotę wykonałeś budując ten prostownik. Trzeba przyznać, że Akubiz testowało go na aku 100 Ah, czyli już takim, który ma maksymalne wymagania w stosunku do Twojego prostownika. Pozdrawiam.

    misiekzs napisał:
    Ale twój prostownik ma 5amper mniej a i tak robi robotę.


    Dzięki!
  • #100
    misiekzs
    Poziom 2  
    mam pytanko jakiej wielkości masz zamontowany radiator ?
  • #102
    partyzancik
    Poziom 18  
    piotrek222 napisał:
    ...
    Trafo miało w okolicy 70*. Zdarzało się że radiator dobijał do 72* i prostownik schodził z prądem na kilka minut. NIe siedział przy nim ciągle tylu godzin bo po co.

    Czyli to co było na filmie te piłokształtne falowanie prądu to nic innego jak zadziałanie zabezpieczenia termicznego i redukcji prądu ? Do testow było zrobić wymuszone chlodzenie to szybciej by naładował. Oni wiedzieli że to co im wyszło na wykresie czasowym to wynik przegrzewania się urządzenia ?
  • #103
    partyzancik
    Poziom 18  
    piotrek222 napisał:
    ...
    Trafo miało w okolicy 70*. Zdarzało się że radiator dobijał do 72* i prostownik schodził z prądem na kilka minut. NIe siedział przy nim ciągle tylu godzin bo po co.

    Czyli to co było na filmie te piłokształtne falowanie prądu to nic innego jak zadziałanie zabezpieczenia termicznego i redukcji prądu ? Do testow było zrobić wymuszone chlodzenie to szybciej by naładował. Oni wiedzieli że to co im wyszło na wykresie czasowym to wynik przegrzewania się urządzenia ?
  • #104
    piotrek222
    Poziom 17  
    partyzancik napisał:
    piotrek222 napisał:
    ...
    Trafo miało w okolicy 70*. Zdarzało się że radiator dobijał do 72* i prostownik schodził z prądem na kilka minut. NIe siedział przy nim ciągle tylu godzin bo po co.

    Czyli to co było na filmie te piłokształtne falowanie prądu to nic innego jak zadziałanie zabezpieczenia termicznego i redukcji prądu ? Do testow było zrobić wymuszone chlodzenie to szybciej by naładował. Oni wiedzieli że to co im wyszło na wykresie czasowym to wynik przegrzewania się urządzenia ?


    Właśnie dochodzę do wniosku że nie. BO wtedy wykres był by prostokątny a jest piło-kształtny.
    Obstawiam że AlfaBat nie radzi sobie z pomiarem prądu impulsowego.
    Na chińskim prostowniku Alfabat tez pokazuje głupoty.
  • #105
    Jawi_P
    Poziom 34  
    piotrek222 napisał:
    Obstawiam że AlfaBat nie radzi sobie z pomiarem prądu impulsowego.


    Gdyby tak było, to wykres w funkcji czasu byłby bardzo poszarpany i "gesty", dla okresów rzędu sekund może minut?. Spójrz na wykres tam są odnotowane spadki w przedziałach rzędu kilkudziesięciu minut/ godziny. To wina ładowarki. Tej chińskiej zapewne też.
    W ogóle, tak to jest czerpać wiedze z youtuba. Skręca mi kiszki jak widzę takie wrzutki.
    informacyjnie, jako dodatkowy materiał, na rozluźnienie - OK. I na tym koniec.
  • #106
    piotrek222
    Poziom 17  
    Jawi_P napisał:
    piotrek222 napisał:
    Obstawiam że AlfaBat nie radzi sobie z pomiarem prądu impulsowego.


    Gdyby tak było, to wykres w funkcji czasu byłby bardzo poszarpany i "gesty", dla okresów rzędu sekund może minut?. Spójrz na wykres tam są odnotowane spadki w przedziałach rzędu kilkudziesięciu minut/ godziny. To wina ładowarki. Tej chińskiej zapewne też.
    W ogóle, tak to jest czerpać wiedze z youtuba. Skręca mi kiszki jak widzę takie wrzutki.
    informacyjnie, jako dodatkowy materiał, na rozluźnienie - OK. I na tym koniec.


    Pytanie jak często jest robione próbkowanie do tego wykresu!?
    Tak widziałem właśnie że to jest rozciągnięte w długim czasie a raczej skompresowany.
    Tylko wyjaśnij mi dlaczego wykres ma kształt piły a nie jest prostokątny!?
    Jak wiem jak działa moja konstrukcja po przekroczeniu temp. prąd jest ograniczony do połowy czyli na wykresie powinna być prosta kreska a nie powolne schodzenie w dół.

    To wina ładowarek piszesz a co obchodzi ładowarki jak mierzy Aflabat jak one ładują akumulator i to ich zdanie.

    Drugiej części twojej wypowiedzi nie rozumiem.
  • #108
    valdi221
    Poziom 11  
    Jawi_P napisał:
    A bo ktoś tam wcześniej podał link to youtuba właśnie z komentarzem,że wszystko jasne.
    A nie jest jasne, tym bardziej w świetle tego co piszesz.


    Czytaj ze zrozumieniem nie "Jasne" ale " wszytko w temacie"
  • #110
    piotrek222
    Poziom 17  
    Witam.

    Dużo osób prosiło mnie, żeby wydłużyć czas nasycania elektrolitu. Więc powstała nowa wersja z softu V 1.4 z następującymi czasami:
    15 min, 30 min, 1 h, 2, 3, 4, 5, 6.
    Co 5 min wyświetlany jest czas, jaki pozostał do zakończenia etapu.
    Jest też kilka innych ulepszeń.
    Zostało dodane sterowanie wentylatorem od temp. Załączenie przy 35 stopniach. Wyłączenie przy 32 stopniach.
    Jest nowsza wersja PCB, gdzie stabilizator jest w jednej linii z MOSFET.
    Prostownik ładowarka mikroprocesorowa ATmega, lepsza od ctek?
  • #111
    paszczakq
    Poziom 23  
    Ja tak dla testów zbadałem że te ładowarki normalnie zapewniają prąd 4A do uzyskania naładowania a potem jest 2,5 A konserwujące i na końcu podtrzymanie .

    Pomimo i tak bawienia się w podtrzymywanie akumulatora i inne gusła jego napiecie po 2 dniach spada do 12,2V . Chyba że mu faktycznie z 16V przywalę . Jednak prędzej to pójdzie na reklamację .
  • #112
    marcingebus
    Poziom 10  
    paszczakq napisał:
    Pomimo i tak bawienia się w podtrzymywanie akumulatora i inne gusła jego napiecie po 2 dniach spada do 12,2V

    Raczej słaby ten aku. Ale dla 100% pewności musiałbyś, go rozładować i zmierzyć ile wyciągniesz. Dopiero wóczas ocenisz stan tego aku.

    To, że zapakujesz mu wyższe napięcie, to znaczy, że jest szansa, że mu wciśniesz więcej Ah. To, że traci napięcie spoczynkowe, nie zależy od tego ile mu wpakowałeś Ah, ale od tego, że ma jakieś samorozładowanie.

    Jeśli to aku z elektrolitem płynnym, to wyższe napięcie mu krzywdy nie zrobi, ale będzie ci gazował, więc uważaj na temperaturę i ulatniający się wodór i uzupełnij wodą destylowaną. Jeśli to nie z płynnym elektrolitem, to go możesz zniszczyć wyższym napięciem, bo nie będziesz miał jak uzupełnić elektrolitu.
  • #113
    piotrek222
    Poziom 17  
    Mam pod ręką aku. AGM 7.2Ah.
    I co tam napisane jest na obudowie:
    "Cycle use: 14.4V-15.0V"

    Dodano po 1 [minuty]:

    paszczakq napisał:


    Pomimo i tak bawienia się w podtrzymywanie akumulatora i inne gusła jego napiecie po 2 dniach spada do 12,2V . Chyba że mu faktycznie z 16V przywalę . Jednak prędzej to pójdzie na reklamację .


    To coś nie tak powinien trzymać przynajmniej 12.5V.
  • #114
    marcingebus
    Poziom 10  
    paszczakq napisał:
    Chyba że mu faktycznie z 16V przywalę .

    piotrek222 napisał:
    "Cycle use: 14.4V-15.0V"

    https://youtu.be/Mdk4ugBN8SA
    To co na filmie, mówią też karty katalogowe (jeśli chodzi o cykle i długość życia akumulatora). Ładowanie do napięcia podanego jako "do pracy cyklicznej" nie wydłuża życia akumulatora. A tym bardziej do napięcia powyżej, a szczególnie w aku w których nie możesz uzupełnić elektrolit.

    Jeśli ten aku pójdzie na złom, to możesz spróbować zrobić, to co ludzie piszą w necie: strzykawkami do rzucają wody destylowanej, ale jakieś małe ilości. Ponoć pomaga. Bo to takie uzupełnienie wody destylowanej.

    Mam 3 aku takie małe AGM 6V/kilka Ah. Wszystkim trzem zmierzę pojemność. Do jednego wstrzyknę tyle co piszą ludzia, do drugiego mam inną koncepcją jak dobrac ilość "dodawanej wody" a z trzecim nic nie będę robił. Później znowu zmierzę pojemność. Jak będę miał wyniki to się pochwalę. :-)
  • #115
    piotrek222
    Poziom 17  
    marcingebus napisał:
    paszczakq napisał:
    Chyba że mu faktycznie z 16V przywalę .

    piotrek222 napisał:
    "Cycle use: 14.4V-15.0V"

    https://youtu.be/Mdk4ugBN8SA
    To co na filmie, mówią też karty katalogowe (jeśli chodzi o cykle i długość życia akumulatora). Ładowanie do napięcia podanego jako "do pracy cyklicznej" nie wydłuża życia akumulatora.


    Zależy co chcemy uzyskać czy max pojemność czy max żywotność!?
    Dlatego w UPSach ładuje się niższym nap. żeby wydłużyć żywotność.
  • #116
    marcingebus
    Poziom 10  
    piotrek222 napisał:
    Dlatego w UPSach ładuje się niższym nap. żeby wydłużyć żywotność.

    Jest też tak, że w UPSach takie napięcie jest stale 7/24/365, a do pracy Cyklicznej, to się średnio-maksymalnie raz dziennie ładuje i raz dziennie rozładowywuje i pewno mak-średnio 5/365. Więc także dlatego.
  • #117
    paszczakq
    Poziom 23  
    Żelowe u mnie wszędzie mają utrzymywane 13,8V . Dobre sztuki służą 5 a nawet było że 8 lat . Teraz nawet te markowe po 4 latach śmietnik i to już kończą żywot nie z powodu odrzutu z pomiarów tylko ... rozlatują się . Dlatego trzymam się tego że czasem choćby niewiem jak cudować z ładowaniem to nic nie pomoże na badziewny produkt .
  • #118
    stratos37
    Poziom 10  
    Na czym polega różnica między ładowarką Ctek MXS 5.0 lub podobną tej firmy a ładowarką z Lidla, oprócz oczywiście ceny, czy faktycznie różnią się np. algorytmem ładowania itp.
  • #119
    paszczakq
    Poziom 23  
    Ceną .

    Widziałem też używki tych ładowarek z logo Porshe , Ferrari . To dokładnie ten CTEK tylko cena 1400 zł . Za używany .
  • #120
    stratos37
    Poziom 10  
    Może ktoś jeszcze się wypowie pod względem technicznym, sposobem ładownia itd.