Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung QuickDrive WW80M741NOA - Nowa pralka wybija bezpiecznik po włączeniu.

_johan_ 12 Paź 2018 18:20 147 14
  • #1 12 Paź 2018 18:20
    _johan_
    Poziom 10  

    Witam szanownych forumowiczów.
    Sprawa wygląda następująco. Kupiłem pralkę Samsung Quick Drive WW80M741NOA i po podłączeniu do gniazdka i uruchomieniu panelu elektronicznego (naciśnięcie przycisku POWER) wybiło bezpiecznik.
    Instalacja do pralki to 1 obwód z 1 gniazdkiem, masa jest zerowana i wszystko zabezpieczone bezpiecznikiem 10A. Wcześniejsza pralka, która pracowała na tym gniazdku miała moc znamionową 2150W/230V i nigdy nie było problemów.
    Po załączeniu bezpiecznika mogłem kilka razy włączyć i wyłączyć pralkę i po około 5 razach znowu wybiło bezpiecznik.

    Dodam, iż uruchamiana w pralce jest sama elektronika - nie chodzi mi tutaj o uruchamianie programów piorących - samo załączenie urządzenia - czyli melodyjka, podświetlenie itp. (nie silnik lub grzałka). Wypróbowałem jeszcze inny obwód, również z zabezpieczeniem 10A i tutaj znowu ta sama sytuacja.
    Nowa pralka ma moce znamionowe 2000W/220V lub 2400W/240V.

    Czy ma ktoś z forumowiczów taką pralkę podłączoną na 10A lub może ją w ten sposób podłączyć. Uważam iż nie jest to normalne zachowanie się urządzenia. Skąd bierze się taki pik prądowy, który wybija 10A bezpiecznik tylko przy wstępnej inicjacji urządzenia?

    0 14
  • #2 12 Paź 2018 18:50
    brofran
    Poziom 37  

    _johan_ napisał:
    Uważam iż nie jest to normalne zachowanie się urządzenia
    Na pewno. Trzeba przeprowadzić pomiary na zwarcie. Jeżeli nie masz przyrządów to wezwij fachowca od AGD, lub zgłoś reklamację do sklepu gdzie pralkę kupiłeś . Przyślą serwisanta i on posprawdza co i jak.

    0
  • #3 12 Paź 2018 18:59
    Kenworth 18
    Poziom 31  

    Niektóre pralki są czułe na tzw. polaryzację czyli należało by zmienić układ biegunów w gniazdku elektrycznym by nie ingerować w nowe urządzenie. Innymi słowy zamienić fazę i zero stronami.
    Jeżeli to nie przyniesie rezultatu to jedynie kontakt z serwisem lub wezwać elektryka by sprawdził czy z instalacją elektryczną w mieszkaniu jest wszystko w porządku.

    0
  • #4 12 Paź 2018 19:49
    _johan_
    Poziom 10  

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Reklamacje oczywiście zgłosiłem, przyjechał również serwis.
    Pan po 2 godzinach intensywnych poszukiwań i pomiarów stwierdził, iż instalacja w domu jest poprawna. Przemierzył również samą pralkę i również nie wykrył żadnych nieprawidłowości.
    Generalnie stwierdził iż na protokole należy napisać, że klient nie chce naprawiać pralki ponieważ ma dopiero kilka dni i należy ją wymienić.
    Następnie z żoną zaczął się już komunikować sam serwis, który przekazał, zalecenie wymiany bezpiecznika na 16A .
    Zadzwoniłem jeszcze raz do technika, który był na miejscu i on znowu potwierdził, że coś z pralką musi być nie tak, ale odgórnie kazali mu mówić, o wymianie bezpiecznika na wyższy. Przy moim pytaniu co pobiera tak duży prąd przy uruchomieniu, technik kręcił iż są w pralce 2 silniki inwerterowe. Po mojej argumentacji, że silniki przecież w ogóle nie są załączane i to samo tyczy się grzałki, wrócił z powrotem do swojej wypowiedzi o 16A bezpieczniku. Generalnie technik bardzo się plątał w swoich wypowiedziach i było widać, że nie może od siebie wiele powiedzieć.
    Ostatecznie właśnie przed chwilą otrzymałem na maila informację o odrzuceniu reklamacji w której przytoczono wypowiedź serwisu:

    "W opinii serwisu pralka elektrycznie i mechanicznie jest w pełni sprawna.
    Problem spowodowany jest przyłączem elektrycznym nieprzystosowanym do zasilania pralki.
    Brak więc podstaw do wymiany sprawnego urządzenia."


    Wygląda na to, że będę zmuszony do wymiany bezpiecznika na 16A ewentualnie zastanawiam się na wstawienie 10A zwłocznego.

    0
  • #6 12 Paź 2018 22:23
    _johan_
    Poziom 10  

    Niestety w instrukcji jest jedynie napisane:

    Zasilanie i uziemienie
    • Bezpiecznik lub rozłącznik prądu
    zmiennego 220 - 240 V / 50 Hz
    • Osobne rozgałęzienie obwodu zasilania
    obsługujące wyłącznie pralkę.

    Na tabliczce również brak informacji

    0
  • #8 12 Paź 2018 22:33
    _johan_
    Poziom 10  

    Klasyczne esy na szynie

    0
  • #10 12 Paź 2018 22:38
    _johan_
    Poziom 10  

    Oznaczenia z bezpiecznika:

    S161
    L10A

    0
  • #12 12 Paź 2018 22:50
    _johan_
    Poziom 10  

    Znalazłem coś takiego:
    Rozporządzenie Ministra Przemysłu z dnia 8 października 1990 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać urządzenia elektroenergetyczne w zakresie ochrony przeciwporażeniowej. (Dz. U. Nr 81, poz. 473 z dnia 26 listopada 1990 r.) moc prawna utracona.Tabela nr 3 Wyłącznik instalacyjny nadmiarowy zgodnie z normą PN/E-93002:
    1) typ L:
    a) na prąd znamionowy do 10 A = 5,2
    b) " " 16 do 25 A = 4,9
    c) " " 32 do 63 A = 4,5

    czyli odpowiada charakterystyce B:

    Ia=3In dla A
    Ia=5In dla B
    Ia=10In dla C
    Ia=20In dla D

    0
  • #14 13 Paź 2018 11:33
    Robo-technical
    Poziom 26  

    Sugerowałbym jednak wsadzić dla świętego spokoju b13 lub b16. Być może pralka w ramach autotestu uruchamia na chwilę grzałkę i stąd to zachowanie.

    0
  • #15 13 Paź 2018 13:01
    Piotr2608

    Poziom 38  

    Cudowna pralka z plastikowym silnikiem - nie lubi gdy się przeładowuje wsad - silnik się topi :)
    A teraz instalacja (dane z tabeli - instrukcja obsługi):
    - 220V 2200W
    - 240V 2400W

    Wymagane zabezpieczenie nadprądowe B16.
    8A -10A to montowano bezpieczniki dla starych pralek.

    10 lat gwarancji na silnik Digital Inverter oraz Direct Drive (od 3 do 10 roku gwarancja obejmuje wyłącznie część) i tu pojawia się ambaras - robocizna jak i dojazd jest płatny (ceny takowej usługi przemilczę)

    1