Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 4 94G 6x2 2000 r - Oś wleczona nie podnosi się

zajac14 13 Paź 2018 11:26 609 20
  • #1 13 Paź 2018 11:26
    zajac14
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z moją Scanią 4 94G 6x2 2000 rok , nie podnosi się oś wleczona, diagnostyka błyskowa nie pokazuje żadnych błędów ale nie wyświetla też braku błędów, po podpięciu pod komputer w zawieszeniu pneumatycznym pokazuje błąd 35 - zwalniacz hamulca postojowego przód, hamulce na wszystkich kołach zwalnia normalnie nie ma żadnych oporów. Poza tym nie działa poziomowanie automatyczne, można tylko ręcznie dźwigać i opuszczać na pilocie. Ma ktoś może jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ? Z góry dziękuje za pomoc

    0 20
  • #2 13 Paź 2018 13:39
    darfur5
    Poziom 30  

    Błąd 35 odnosi się do zaworu elektromagnetycznego dla funkcji zwalniania przedniego hamulca postojowego. Sterownik wykrył zbyt wysokie napięcie lub obwód otwarty między zasilaniem ( styk 29) a masą podwozia (styk 27) gdy zawór nie jest włączony.Sprawdź też rezystancję cewki zaworu: opór powinien wynosić pomiędzy 55-65 omów.Poziomowanie pojazdu jak i opuszczanie/podnoszenie osi wleczonej nie będzie działać dopóki występuje usterka.

    0
  • #3 13 Paź 2018 14:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    A zawór znajduje sie w okolicach skrzynki akumulatorowej i ida do niego dwa przewody. Jak dobrze pamiętam to pomarańczowy i czarny.

    0
  • #4 13 Paź 2018 16:26
    zajac14
    Poziom 9  

    Bezpośrednio obok skrzynki akumulatora zauważyłem tylko zawory nie elektromagnetyczne, po drugiej stronie na wewnętrznej stronie ramy są dwa zawory dwu pinowe i ich opór mieści sie w granicach, wtyczki wyczyszczone, błąd dalej pozostaje. Zauważyłem jeszcze zawory bezpośrednio za kołem lewym i prawym przykręcone do podłużnicy, są one 3 pinowe. Czy może chodzić o te zawory ? Gdzie znajdę styk 27 i 29 ?

    0
  • #5 13 Paź 2018 18:07
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Przy sterowniku ECAS. Pin 27 i 29.

    0
  • #6 13 Paź 2018 18:58
    zajac14
    Poziom 9  

    Styk 27 kabelek cały, bez uszkodzeń idzie do masy pod nogami kierowcy, a styk 29 też kabelek cały bez uszkodzeń idzie do wyjścia kabli z kabiny po prawej stronie i tam sie kończy po drugiej stronie we wtyczce nr 6 (AIR SUSP C268) nie jest już wyprowadzony dalej

    0
  • #7 13 Paź 2018 19:31
    darfur5
    Poziom 30  

    Ta usterka to wystąpiła nagle czy to twój "nowy nabytek" a usterka w pakiecie gratis.

    0
  • #8 13 Paź 2018 19:57
    zajac14
    Poziom 9  

    Nowy nabytek, zauważyłem jeszcze że nie ciekawie wygląda gniazdo bezpiecznika nr 14 (jakby lekko nadpalone) który odpowiada między innymi za ECAS .

    0
  • #9 13 Paź 2018 21:13
    darfur5
    Poziom 30  

    zajac14 napisał:
    a styk 29 też kabelek cały bez uszkodzeń idzie do wyjścia kabli z kabiny po prawej stronie i tam sie kończy po drugiej stronie we wtyczce nr 6 (AIR SUSP C268) nie jest już wyprowadzony dalej
    Więc powinien iść do sterownika ALC ( ECAS) pin 29 o ile dobrze zrozumiałem. Przez złącze stykowe nr. 14.

    0
  • #10 13 Paź 2018 22:02
    zajac14
    Poziom 9  

    Kabel wychodzący na pinie 29 z ECAS (pomarańczowy) idzie do złącz na zewnątrz kabiny po prawej stronie kabiny ( jest tam złącze AIR SUSP C268) i w nim już nie ma dalej pomarańczowego kabla ( nie wygląda jakby go ktoś uciął albo wyrwał tylko jakby go tam nigdy nie było) , reszta kabli z tyczki wchodzi pod auta na ramę. A w skrzynce bezpieczników na bezpieczniku nr 14 który odpowiada między innymi za zasilanie ECAS, tachografu i innych zauważyłem nadpalone gniazdo, jakby sie już coś tam grzało kiedyś

    0
  • #11 14 Paź 2018 02:04
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Numer nadwozia podaj kolego.

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    W jaki sposób odczytałeś błędy kodów.

    0
  • #12 14 Paź 2018 10:12
    zajac14
    Poziom 9  

    Tester diagnostyczny Delphi, blad mozna wykasować, po rozłączeniu ze sterownikiem oświeca się zielony guzik, dwie kontrolki z zawieszenia na chwile, ale nadal nie działa i po ponownym podłączeniu błąd powraca.

    0
  • #13 14 Paź 2018 22:03
    piotrek303
    Poziom 13  

    Jeżeli wywala błąd zaworu którego faktycznie nie ma i nie podnosi osi to pewnie wysypało konfigurację przy zabawie testerem typu Delphi.

    0
  • #14 15 Paź 2018 09:22
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jeśli poza tym zaworem wszystko jest ok to twój problem powinno rozwiązać programowanie ECAS za pomocą SP2. Można go po prostu zaprogramować bez zaworu odblokowującego hamulce przedniej osi.

    0
  • #15 15 Paź 2018 15:53
    szaman108
    Poziom 29  

    A jeśli jest problem z dostępem do SP2 i nie chce się odwiedzać ASO to wystarczy podpiąć do sterownika na podane piny cewkę najlepiej z zaworu 4/2 drożnego ze skrzyni biegów i po problemie.

    0
  • #16 15 Paź 2018 20:20
    piotrek303
    Poziom 13  

    szaman108 napisał:
    to wystarczy podpiąć do sterownika na podane piny cewkę najlepiej z zaworu 4/2 drożnego ze skrzyni biegów i po problemie.

    To nie rozwiąże problemu ponieważ nadal nie będzie automatycznego poziomowania i podnoszenia osi. Prawidłowa konfiguracja ECAS i kalibracja powinna rozwiązać problem.

    0
  • #17 15 Paź 2018 20:51
    zajac14
    Poziom 9  

    szaman108 napisał:
    A jeśli jest problem z dostępem do SP2 i nie chce się odwiedzać ASO to wystarczy podpiąć do sterownika na podane piny cewkę najlepiej z zaworu 4/2 drożnego ze skrzyni biegów i po problemie.


    Tak tez dziś zrobiłem, zaświeciła się kontrolka od dźwiganej osi i nic :D zero błędów, nawet podnoszenie dźwiganie z pilota nie działało, ale zauważyłem ze pod nogami mam pare pustych kostek (różowa, zielona, żółta i dwie czarne), i wydaje mi się ze są one od brakującego sterownika abs idąc dalej w liczniku spalona żarówka abs i już wiem czemu nie łączyło z abs ... umie ktoś sprawdzić po vinie jaki sterownik muszę kupić ? Może to być powiązane ?

    0
  • #18 15 Paź 2018 22:05
    szaman108
    Poziom 29  

    A to dlaczego nie rozwiąże problemu gdy sterownik zobaczy rezystancję na pinach to błąd na pewno zniknie.A to że nie podnosi czy opuszcza i niema przy tym błędu to dopiero początek zabawy z zawieszeniem.
    Można sprawdzić po vinie jak najbardziej.Twoja konfiguracja to 6S/6M dostawca Wabco,masz bębny więc EBS nie masz,

    0
  • #19 16 Paź 2018 18:35
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Po opisanym problemie można wywnioskować że poprzedni właściciel wymienił sterownik ECAS. Orginalny sterownik prawdopodobnie miał zwarcie z stąd ten wypalony bezpiecznik. Prawdopodobnie sterownika nie chciało mu się już programować z stąd wszystkie problemy.

    1
  • #20 16 Paź 2018 20:29
    zajac14
    Poziom 9  

    Po rozkręceniu sterownika widać ze już ktoś w nim grzebał ... jutro będę szukał jakiegoś sterownika abs. Dysponuje ktoś może jakimiś schematami pneumatyki w tym aucie ? Chciałbym sprawdzić na ile ktoś coś przerobił żeby auto jeździło a nie stało :D

    SCANIA 4 94G 6x2 2000 r - Oś wleczona nie podnosi się

    0
  • #21 17 Paź 2018 15:26
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Po opisanym problemie można wywnioskować że poprzedni właściciel wymienił sterownik ECAS. Orginalny sterownik prawdopodobnie miał zwarcie z stąd ten wypalony bezpiecznik. Prawdopodobnie sterownika nie chciało mu się już programować z stąd wszystkie problemy.

    0