Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1.8 APT - Brak wolnych obrotów na zimnym silniku

13 Paź 2018 20:12 1299 1
  • Poziom 15  
    Witam.
    W samochodzie Audi A4 B5 1.8 20v APT bez lpg, pojawił się problem przy niskich temperaturach (około 10C), mianowicie samochód odpala i od razu gaśnie lub silnik pracuje bardzo nierówno obroty spadają bardzo nisko, później falują itd. Co ciekawe po naciśnięciu pedału przyspieszenia i trzymaniu wyższych obrotów jest dobrze. Usterka wydaje się typowa, czyli przepustnica, czujnik temperatury itp. ale wykonałem sporo pomiarów i testów, żaden nie wykazał co może być przyczyną falowania i gaśnięcia na wolnych obrotach. Dodam, że po rozgrzaniu do około 30C problem znika. Żadnego falowania. Podobnie po porannym odpaleniu auto stoi np. 6-7h i odpala bez problemów i falowań. Na następny dzień rano problem powraca.

    Ze względu, że na bieżąco serwisuje ten samochód, dodam że zamontowany jest nowy przepływomierz oryginał Bosch, nowe świece zapłonowe Bosch.

    Poniżej opiszę co do tej pory zrobiłem i w jakiej kolejności:
    1. Diagnostyka VCDS:
    -P0130 -35-10 Usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny

    - sprawdziłem korekty paliwowe STFT=0% LTFT=0.8% (wyglądają dobrze),
    - zmierzyłem rezystancję grzałki na pinach 1-2 R=15 Ohm (poprawna),
    - zmierzyłem zasilanie grzałki na pinach 1-2 i było zgodne z akumulatorem(poprawne),
    - zmierzyłem sygnał na pinach 3-4 i wynosił V=450mV (poprawny),
    - przeprowadziłem test sondy za pomocą programu VCDS i wyszedł pozytywnie,
    - sprawdziłem pracę sondy i tutaj jest ciekawa rzecz, mianowicie na zimnym silniku podczas rozgrzewania korekta na sondzie wynosiła ponad 20% czyli ubogo, po osiągnięciu temperatury ~90C korekta obniża się i utrzymuje się na poziomie +- 2%

    Po skasowaniu błąd już nie powrócił, nawet po kolejnym falowaniu. Więc mogę przypuszczać, że P0130 to jakiś stary kod. Zastanawiające jest, że w grupie 32 korekty bliskie 0% a w grupie 33 po odpaleniu korekta ponad 20%...hmm?

    2. Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa N80:
    - sprawdziłem rezystancję cewki R=25 Ohm (poprawna),
    - sprawdziłem czy zaworek nie puszcza, wszystko dobrze,
    - po nagrzaniu silnika zaworek cyka i puszcza impulsowo ciśnienie ze zbiornika do dolotu.

    Czyli EVAP wykluczam.

    3. Czujnik temperatury:
    - porównałem wskazania temperatur na zimnym silniku i pomiary wyszły tak:
    temperatura cieczy ECU 13C
    temperatura otoczenia 13C
    temperatura powietrza dolotowego 13C
    temperatura cieczy zegary 30C - tutaj jest nieprawidłowość, ale temperatura podana na zegary chyba nie ma wpływu na pracę silnika?

    Po nagrzaniu temperatury cieczy z ECU i zegarów wyrównują sięńa 89-90C.

    4. Przepustnica (bez linki, przepustnica DBW):

    - zdemontowałem przepustnicę i porządnie umyłem, nie była mocno zabrudzona,
    - rozebrałem część elektroniczną, wyczyściłem ścieżki potencjometrów,
    - wydmuchałem wszystkie króćce,
    - zamontowałem i przeprowadziłem adaptację VCDS, adaptacja OK.

    Zamieszczam jeszcze link do logów (już na rozgrzanym silniku):
    http://vaglogi.pl/log-002_033_30vjq70.html

    Przepływka mierzy dobrze, sonda pokazuje dobrze.

    I tutaj już rozkładam ręce. Co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie? Czy coś pominąłem? Jutro rano podejmę kolejną próbę, macie jakieś porady co mogę zmierzyć, sprawdzić, porównać...?
  • Testo
  • Poziom 15  
    W przepustnicy jest silnik, który zwyczajnie zawodzi. Jak jest zimno to ''mu się nie chce pracować prawidłowo"
    :)