Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Cieknie woda z zaworu bezpieczeństwa

lisu24 13 Oct 2018 21:25 63276 35
Automation24
    lisu24
    Level 9  
    Witam
    Rozpocznę od tego, że jestem laikiem w temacie i zupełnie się na tym nie znam, ale do rzeczy. Mam piec c.o. na węgiel, drewno, układ otwarty z naczyniem przelewowym. Ciągle mi kapie woda z tego zaworu z niebieskim kapturkiem. Czy ktoś podpowie, jaka może być przyczyna, czy wymiana tego zaworu rozwiąże problem?

Cieknie woda z zaworu bezpieczeństwa
  • Automation24
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Brak ciśnienia wstępnego powietrza w naczyniu przeponowym. Biały baniak.
    Trzeba zakręcić dopływ zimnej wody, odkręcić kran z ciepłą wodą i pompować powietrze do tego baniaka, aż manometr pokaże 3 bary, a woda z kranu przestanie lecieć.
    lisu24
    Level 9  
    Z białym baniakiem kombinowałem na wszystkie sposoby,wpompowywałem 2 bary potem 3 bary i kapanie nie ustawalo.Co zauważyłem, im woda w baniaku jest gorętsza tym kapanie jest mniejsze.Czyli co jak problem nie tkwi w białym baniaczku to zawór do wymiany czy może być jeszcze inna przyczyna?
    Edzien
    Level 9  
    Lisu24, mam ten sam problem tyle że na układzie otwartym.
    Po prostu od czasu do czasu z niego kapało, szczególnie kiedy było "napalone".
    Kupiłem nowy za około 20zł i wymieniłem, problem znowu się powtórzył.
    Nie mam za bardzo czasu żeby grzebać, podstawiłem wiadro i tak kapie przez miesiąc.
    Ale przyłączam się do tematu.
    darek.jacek
    Level 13  
    Po co zawór bezpieczeństwa w układzie otwartym?
    lisu24
    Level 9  
    U mnie też układ otwarty, patent mam ten sam (wiadro z tego kapania potrafi się napełnić w kilka dni). Jeżeli nie zawór, to w czym może leżeć problem?
    piracik
    Piszecie o układzie otwartym ale układzie CO. Kapie wam zaś z zaworu CWU!
    lisu24 wrote: