Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[EXCEL] Tabela decyzyjna - jak uzyskać wszystkie możliwe kombinacje?

14 Paź 2018 00:10 336 6
  • Poziom 10  
    Potrzebna pomoc z Excelem. Dokładniej chodzi o sprawdzenie poprawności tablicy decyzyjnej.

O co chodzi?
    Mam: wypisane wszystkie możliwe wartości i zrobioną tablicę decyzyjną.
    Chcę: otrzymać tabelkę w której będą wszystkie możliwe kombinacje moich wartości wraz z przypisaną odpowiedzią na podstawie tabeli decyzyjnej.

Problem opisałam dokładniej na prostym przykładzie tabeli decyzyjnej "Czy kupić napój?":
    https://goo.gl/kFrcmA (link do pliku na Google Drive)

Nie znam się niestety na makrach i nigdy nie praktykowałam VBA. Co do funkcji Excelowych- próbowałam ale chyba moja wiedza nie starcza tak daleko aby znaleźć odpowiednie....
  • Poziom 10  
    Nie. Prosty przykład obrazujący w skrócie mój problem do zrobienia w pracy.
  • Moderator Programowanie
    Myślę, że taką tabelę dałoby się wygenerować w VBA. Ale przykład jest w Google Docs, a to nie Excel. Nie ma tam również VBA, tylko GAS oparty o Javę...

Makra napisane w Excelu nie będą działać w GDocs.
  • Poziom 10  
    To się dobrze składa.
    Swoją rzeczywistą tabelę trzymam w Excelu. Tylko przykład napisałam w Google Docs bo tak najłatwiej było mi udostępnić.

Możesz pomóc jak to zrobić w VBA?
  • Moderator Programowanie
    Noo, trzeba zagnieździć co najmniej kilka pętli...
    Ale coś mi tu nie pasuje. Czy rodzaj nawiasów w kolumnie "cena napoju" tabelki Nr.2 ma znaczenie? Bo widzę niezgodność w opisie.
    Tu przydałby się jakiś jasny system. Mamy 6 rodzajów nawiasów ( { [ ) } ]
    Może to wykorzystać?
    Jednak najprościej byłoby rozdzielić to na dwie kolumny (min|max) i podawać ceny z operatorem. Np dla "przypadek1" byłoby min =4 max >4, dla "2" min >2 max =5 itd
    Cytat: