Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co warto się douczyć, żebym mógł pracować w tym czym mi się marzy?

rook96 15 Oct 2018 12:08 1329 14
SterControl
    rook96
    Level 8  
    No hej,

mam pytanie odnośnie nauki. Jestem studentem zaocznym automatyki na agh, na razie na studiach I stopnia. Zamierzam po inżynierze wziąć się za pracę projektanta od automatyki, albo coś pośrednio między projektantem - doradca technicznym a serwisantem. Wiem, że dużo firm ma takich ludzi, którzy handlują, czasem naprawiają a też dużo projektują dla firm różnego rodzaju układy.

Jeśli chodzi o dziedziny technik, w których się dobrze odnajduję (które lubię) :

- diagnostyka maszyn (hydraulika, pneumatyka, elektryka, sterowanie)
    - hydraulika i pneumatyka (projektowanie prostych układów, serwis)
    - elektrotechnika - tutaj ogólnie wszystko mnie interesuje jak działa, jak jest zbudowane i dlaczego działa to tak a nie inaczej, co prawda nie bardzo znam się w tych tematach na projektowaniu, ale przy tym jak i przy hydraulice/pneumatyce chyba najchętniej by mi się pracowało
    - automatyka/informatyka - układy sterownicze, komunikacja
    - robotyka (sterowanie, projektowanie układów i linii produkcyjnych)

Co robię w chwili obecnej?

a) na studiach
    - Napędy elektryczne - dobieranie ich pod kątem układów mechanicznych
    - Napędy hydrauliczne-pneumatyczne
    - Mechanika płynów
    - Techniki mikroprocesorowe

b) poza studiami
    - nauka elektrotechniki (napędy (silniki, falowniki), zasilania (zasilacze, transformatory, linie przesyłowe))
    - nauka PLC (na razie siemens, chcę go opanować na takim poziomie powiedzmy 6/10, żeby się umieć odnaleźć w większości prostych i średnich pod względem skomplikowania układach, a zaczynam od podstaw)