Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zwiększyć świecenie żarówki

15 Paź 2018 16:10 930 18
  • Poziom 3  
    Mam problem w skuterze kingway koyot 50, gdyż podczas nocnej jazdy mało co widze drogi po przez słabe świecenia żarówki. Pytanie polega na tym czy mogę jakoś to zmienić, aby świeciła efektownej albo jaką żarówkę zamontować. Dodatkowo jak jechałem, ciagle przyciskalem aby uzyskać większość jasność światła długie i przez to słabiej swieci mi kierunkowskaz. Co może być tego przyczyna ?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 43  
    Witam!
    Przyczyną Twoich problemów jest utrata siły magnesów w prądnicy: generowane jest za niskie napięcie, a sprawność żarówki zależy w 5 potędze od dostarczonego napięcia (zwiększenie napięcia o 5% zwiększa ilość światła o 35%).
    Możesz pytać o lampy LED do motorowerów lub motocykli - ale UWAGA! - żarówka nie odróżnia prądu stałego od zmiennego, a lampa LED - TAK!
    Niemniej, z pustego to i Salomon nie naleje ...
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 3  
    Rzuuf napisał:
    Witam!
    Przyczyną Twoich problemów jest utrata siły magnesów w prądnicy: generowane jest za niskie napięcie, a sprawność żarówki zależy w 5 potędze od dostarczonego napięcia (zwiększenie napięcia o 5% zwiększa ilość światła o 35%).
    Możesz pytać o lampy LED do motorowerów lub motocykli - ale UWAGA! - żarówka nie odróżnia prądu stałego od zmiennego, a lampa LED - TAK!
    Niemniej, z pustego to i Salomon nie naleje ...

    Czyli według cb lepiej będzie kupić led-a ?
  • Poziom 23  
    Zamiast kombinować z ledami i innymi wynalazkami. Moze najpierw sprawdzic jakiej mocy masz żarówki, a następnie sprawdzić napięcia wychodzące z prądnicy i co dochodzi do żarówek. Kolego Rzuuf ty jesteś jasnowidzem ? że postawiłeś diagnoze bez jakichkolwiek pomiarów. Słabe swiatła mogą być przyczyna rozmagnesowania koła ale może to też być regulator, spadki napięcia na przewodach wtyczkach itp itd przyczyn może byc mnóstwo. Wiec kolego sztos podaj moc żarówek rozdzaj instalacji i jakies pomiary
  • Poziom 31  
    RafalGT2 napisał:
    Zamiast kombinować z ledami i innymi wynalazkami. Moze najpierw sprawdzic jakiej mocy masz żarówki, a następnie sprawdzić napięcia wychodzące z prądnicy i co dochodzi do żarówek.
    Nie zaszkodzi sprawdzić. Ale nowy/sprawny skuter ma gorsze światła niż ja w rowerze i warto się nad tym pochylić.

    Ledy to dobre rozwiązanie.
  • Poziom 23  
    Kolego wedkarz nie zgodze sie z Tobą ze każdy skuter. Wszystko zależy od modelu wielkości kształtu lamp ilości żarówek. Bardzo duzo chińczyków ma świetne fabryczne swiatła. Nie jestem przeciwnikiem ledów, ale uwazam ze przed jakim kolwiek tuningu poprawianiu fabryki reszta podzespołów ma byc w nienagannym stanie
  • Poziom 31  
    Nie napisałem, ze każdy :) Miałem na myśli tego typu skutery.
  • Poziom 43  
    RafalGT2 napisał:
    Słabe swiatła mogą być przyczyna rozmagnesowania koła ale może to też być regulator, spadki napięcia na przewodach wtyczkach itp itd przyczyn może byc mnóstwo ...
    Taaaak, to może poprawić ilość światła nawet o 100%, natomiast przejście z żarówek na LEDy (przy tej samej mocy) zwiększa ilość światła nawet 5-krotnie (=500%!), tego nie da żadne inne "dłubanie".
    Alternatywą (znacznie droższą!) są lampy ksenonowe.
  • Poziom 3  
    RafalGT2 napisał:
    Zamiast kombinować z ledami i innymi wynalazkami. Moze najpierw sprawdzic jakiej mocy masz żarówki, a następnie sprawdzić napięcia wychodzące z prądnicy i co dochodzi do żarówek. Kolego Rzuuf ty jesteś jasnowidzem ? że postawiłeś diagnoze bez jakichkolwiek pomiarów. Słabe swiatła mogą być przyczyna rozmagnesowania koła ale może to też być regulator, spadki napięcia na przewodach wtyczkach itp itd przyczyn może byc mnóstwo. Wiec kolego sztos podaj moc żarówek rozdzaj instalacji i jakies pomiary

    Jak będę w domu czyli w piątek. Wiec podać moc żarówki i co jeszcze ?
  • Poziom 39  
    Podejrzewam że cały problem wynika z uszkodzonego regulatora napięcia, który zaniża napięcie na żarówkach. Mają one świecić na biało a nie na żółto jak świeczka. W sposób profesjonalny można sprawdzić napięcie na oświetleniu miernikiem z TrueRMS.
    Po drugie żarówka może być źle podłączona (zamieniona masa - świecenie obu włókien). Może być założona żarówka marki Awina która świeci w niebo a nie na drogę.
  • Poziom 16  
    Witajcie.
    @Sztos89 nie wymieniałeś czasem żarówki na mocniejszą? Mam podobny Chiński motorower, żarówka przednia może mieć maksymalnie 35W, przy większej prądnica nie da rady i spada napięcie. Zmieniłem sobie na halogenową 35/35W, trochę lepiej. I też wpadłem na pomysł, żeby kupić sobie LED-ową. Żeby nie ryzykować większej kasy, na znanym Chińskim portalu kupiłem sobie żarówkę LED BA20D 2x20W Hi/Lo 6000K - jakieś 8$. Ledy są z jednej strony żarówki, jeden bliżej, drugi dalej - coś jakby dwie wersje "krótkich z odbłyśnikiem jednostronnym" z halogena, a na czubku żarówki jest wentylatorek :) . Światło jest jaśniejsze o jakieś 100-150%, "krótkie" mają zasięg jakieś 15-20 metrów - podobnie jak oryginał, "długie" jakieś 50-70m - bliżej niż halogen. Tylko kolor nie bardzo, wystarczy trochę mgły i mamy "białą ścianę". Lepsza byłaby barwa 2700-3000, ale nie było takich w sprzedaży.
    Ogólnie szukam trochę mocniejszej i z ciepłym światłem, bo idzie zima a przy śniegu to będzie trzeba w okularach przeciwsłonecznych w nocy jechać :) (dojeżdżam do pracy) .
  • Poziom 43  
    ptero napisał:
    Światło jest jaśniejsze o jakieś 100-150%
    i o to chodziło!
    ptero napisał:
    ... jakieś 50-70m - bliżej niż halogen ...
    - chyba DALEJ, niż halogen???
    ptero napisał:
    Lepsza byłaby barwa 2700-3000 ...
    Wstaw filtr żółty, ew. bańkę żółtą ze spalonej żarówki "drutowej".
  • Poziom 3  
    Czyli mówisz żeby kupić tą żarówkę ledowa ?
  • Poziom 33  
    Jeśli chcesz stracić dowód rejestracyjny, a w razie, odpukać, kolizji do końca życia spłacać szkody zaistniałe u poszkodowanego to wstawiaj LED-a. Zresztą kiedyś z ciekawości dorwałem takiego LED-a BA20D. Świecił dokładnie tak samo jak żarówka 35/35W. Owszem, zużycie energii było znacznie mniejsze. Trwałość również. Po godzinie zaczął ciemnieć, aż w końcu szlag go trafił zupełnie. W reflektorze nie ma warunków do chłodzenia.
    Sprawdź, czy moc żarówki/żarówek zgadza się z instrukcją producenta. Czy styki nie są zaśniedziałe, czy światło mijania i długie świecą mniej więcej jednakowo. Jeśli masz miernik z True RMS to możesz dokonać pomiaru napięcia na stykach żarówki. Ew. zwykły, analogowy woltomierz prądu zmiennego.
  • Poziom 23  
    Kolego Rzuff i co mamy wyczytać z twojego linka ? Że ktoś chce nam sprzedać żarówki LED ? Bez Homologacji ? Taki test sam moge zrobić kupując tanie żarówki LED .Bo jakos nie widzę aby ktoś sprzedawał led z homologacja. OK założyciel tematu może zamontować ledy ale najpierw powinien sprawdić czy ma sprawna instalacje i odpowiednie żarówki. Nie jestem przeciwnikiem ledów ale niech kolega bedzie świadomy. Jeśli będzie miał sprwaną instalacje odpowiednie żarówki a światła nadal będzie miał słabe OK niech montuje Ledy ale tylko z homologacja. Jak doradzamy róbmy to bezpiecznie jak kolega wyżej pisze. OK co do policji jakoś by sie udawało ale w razie wypadku nawet słoneczny dzień jedzie na takich żarówkach nie z jego winy jest wypadek i co wtedy. Sprawca stwierdza ze nie widział i przez żarówki ubezpieczyciel może stwierdzić ze pojazd nie powinien przejścv badań i moze odmówić wyplaty odszkodowania. Rzuff link który podałeś zobaczy skąd maja te super żarówki pewnie z Ali... maja certyfikat CE a zadnej homologacji. I zobacz ile kosztuja na ali i co sa warte
  • Poziom 16  
    ptero napisał:
    ... jakieś 50-70m - bliżej niż halogen ...
    - chyba DALEJ, niż halogen???

    @rzuuf Bliżej - halogen na długich świecił dalej i bardziej poziomo, oświetlał asfalt i drzewa, a led ze względu na budowę, świeci tylko po asfalcie i wyraźnie bliżej.

    @Teskot Co do homologacji to policja nigdy mi nie zwróciła uwagi, ale faktycznie dowód rejestracyjny można stracić. A jeżdżę już od wczesnej wiosny. Cały czas na "krótkich", czasami wieczorem na "długich". Żarówka działa już ponad 100 godzin, choć faktycznie słychać jak działa wentylatorek.

    Ale, jak nie kupię ciepłej, to zmienię z powrotem na halogen... :(
  • Poziom 33  
    Przepraszam z góry za offtopic, ale ja miałem taką bez wentylatora i ... Do drugiej, którą miałem jeszcze sprawną wentylator założyłem. Podarowałem ją koledze, który ma starego Junaka (tam wiecznie brakuje prądu) i jeździ z nią już sezon. Ale to motocykl na żółtych blachach. Nikt się niczego nie czepia tylko patrzy z nostalgią:)