Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] citroen berlingo 2.0 Hdi - wymiana modułu sterującego nadmuchem z pnp na npn

co99met 15 Oct 2018 18:11 555 3
  • #1
    co99met
    Level 11  
    Otóż zakupiłem moduł sterujący silnikiem dmuchawy nawiewu moduł, otrzymałem inny niż na zamieszczonym do aukcji zdjęciu. W/w moduł zainstalowałem, tylko jest pewien problem, silnik wentylatora reaguje na położenia przełącznika siły nadmuchu, ale nie wyłącz się całkowicie- wirnik się obraca.
    Czy jest to usterka tego modułu , czy też wina leży gdzie indziej?W Oryginale jest on zrobiony na tranzystorach p-n-p, ten zaś na n-p-n. samochód posiada klimę sterowaną manualnie. Pomierzyłem napięcia sterujące tym modułem zmienia się ono w granicach +2,59 do przeszło+ 14V, na żółtym przewodzie, na brązowym nieznacznie w granicach +14V. Ponieważ radiator nie ma kontaktu z masą, gdyż obudowa jest plastikowa nie ma to znaczenia dla pracy układu, zmieniono FW26025A na M11016 Wysłałem zapytanie do sprzedawcy, może ktoś jednak spotkał się z podobnym problemem?
  • #2
    degenerat11
    Level 15  
    Kopiłem kiedyś podobny moduł do Citroena Xsara II, również z klimatyzacją. W moim wypadku w samochodzie nie działał wcale. Sprawdzałem na stole, wtedy okazało się, że jest odwrotna zasada działania tego modułu. Sterowanie odbywa się przez rezystor do masy, odwrotnie niż w samochodzinie. Problem rozwiązałem kupując nowy moduł innej firmy, nie chiński.
  • #3
    co99met
    Level 11  
    Zakupiony moduł zwróciłem i zająłem się regeneracją starego:
    Początkowo zastosowałem tranzystory MJ 11015, które okazały się za słabe, wymieniłem na:MJ11033G mocniejszy zamiennik MJ11015Gwg sprzedawcy -spełniły swoją rolę.
    Sterowanie działa, ale silnik nie wyłącza się całkowicie, pracuje b.wolno. Czyli w tym wypadku wina leży po stronnie panelu sterowania nawiewem –podwójnym potencjometrze .
    Reasumując: nie ma znaczenia na jakich tranzystorach zbudowany układ, sterowanie powinno działać. Ma to tylko znaczenie przy doborze zamienników.
    Dla zainteresowanych zdjęcia z wymiany tranzystorów na priv.
  • #4
    co99met
    Level 11  
    Zakupiony moduł zwróciłem i zająłem się regeneracją starego:
    Początkowo zastosowałem tranzystory MJ 11015, które okazały się za słabe, wymieniłem na:MJ11033G mocniejszy zamiennik MJ11015Gwg sprzedawcy -spełniły swoją rolę.
    Sterowanie działa, ale silnik nie wyłącza się całkowicie, pracuje b.wolno. Czyli w tym wypadku wina leży po stronnie panelu sterowania nawiewem –podwójnym potencjometrze .
    Reasumując: nie ma znaczenia na jakich tranzystorach zbudowany układ, sterowanie powinno działać. Ma to tylko znaczenie przy doborze zamienników.
    Dla zainteresowanych zdjęcia z wymiany tranzystorów na priv.