Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 5 1.6 MPI GT - Inspekcja olejowa - żółta lampka świeci.

MM2X 15 Oct 2018 18:13 18792 2
  • #1
    MM2X
    Level 26  
    Golf 5 GT, silnik zwykły 1.6 MPI, 2008r. wyświetliła się inspekcja olejowa (żółta lamkpa jak na fotce) komunikat "olsdtand prufen", dolanie oleju do stanu powyżej środka bagnetu nic nie zmienia, kasowanie inspekcji, odłączenie akumulatora (reset diagnostyki) też nic. VCDS nie pokazuje żądnego błędu.
    Na wskaźniku jest druga taka sama kontrolka ale czerwona, ona chyba sygnalizuje poważniejsza usterkę(czujnik, pompa oleju itd.) ale ta jest ok.

    Jak zgasić żółtą kontrolkę?, czy można z tym jeździć. Ponieważ świeci się już po przełączeniu kluczyka ale nie uruchomionym silniku wydaje się, że nie ma bezpośredniego przełożenia na brak ciśnienia w misce olejowej Golf 5 1.6 MPI GT - Inspekcja olejowa - żółta lampka świeci. .

    Trochę doczytałem zaczynam od sprawdzenia mikrostyku przełącznika klapy silnika :)
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    misiek-888
    Level 36  
    MM2X wrote:
    VCDS nie pokazuje żądnego błędu.
    pod jakim adresem nie pokazuje błędu???? To lampka od niskiego poziomu. Dolej oleju pod max. Sprawdż błedy i parametry 01 i 17 .
  • #3
    MM2X
    Level 26  
    misiek-888 wrote:
    pod jakim adresem nie pokazuje błędu????

    Nie ma jakiegokolwiek błędu przy skanowaniu tj. mam na myśli standardową procedurę VCDS, bez wchodzenia w poszczególne bloki (nie wiem które?), teraz rozumiem, że mam wejść w bloki 01 i 17?

    Dolałem olej na maxa, wcześniej doczytałem na forum golfa5 i niestety nie pomogło, za ich radą odkręciłem zamek klapy silnika i miałem wygięty w bok sprężysty trzpień mikrostyku, wyprostowałem przesmarowałem i lampka zgasła ale teraz swieci się czerwona z otwartej klapy silnika i alarm reaguje po uzbrojeniu, ze wyczuwa otwarty obwód (3 sygnały dźwiękowe).
    Zatem mikrowyłącznik do wymiany, albo może wyreguluje jutro położenie zamka klapy i zaskoczy.
    Na w/w forum podają ,że w bloku 01-silnika Measurig/bloks/Basic Seting/group 009 można sprawdzić poziom oleji silnika dane w mm np 45, 50.