Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siemens SL45i problem

model3100 30 Sie 2005 12:51 1110 14
  • #1 30 Sie 2005 12:51
    model3100
    Poziom 11  

    Witam,
    dziś w domciu grzebiąc po szawkach znalazłem SL45i z całymi dodatkami. Mój brat kiedyś go użytkował, ale ze względu na to, iż klawiatura ciężko chodziła a prawie wcale. Trzeba dusić jeden przycisk żeby zadziałał że palec boli. I znam elekronika który robi komórki. Zrobiłby mi to. Ale on będzie miał czas później.Narazie chciałbym się od was dowiedziec co bym musiał wymienić w tym telefonie żeby zadziała klawiatura leciutko tak jakbyło to w nowym telefonie?? Bo chce zobaczyć czy koszt mi się będzie opłacał roboty takiego telefona. Aha i chciałbym wymienić diody na niebieskie albo białe. Jakki by był koszt wymiany??
    Chciałbym żebyście powiedzieli przez co te guziki tak słabo chodzą oraz jaki będzie koszt wymiany?? Oraz koszt wymiany diód na niebieskie albo białe?? Wielkie dzięki

    0 14
  • #2 30 Sie 2005 13:15
    198338
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Sie 2005 13:22
    Pitol2
    Poziom 11  

    Przyciski są zanieczyszczone.SLka ma to do siebie,ze jest bardzo delikatnym i drogim w naprawie telefonem.Musisz ją rozłożyć i wyczyścić jeśli to nie pomoże to trzeba będzie je wymienić.Koszt około iu 30zł.PS.obudowa po rozłozeniu przez nowicjusza jest praktycznie do wyrzucenia.Diody jest ciężko wymienić,poniewasz są umieswzczone na tasiemce(wyświetlacz).Powodzenia.

    0
  • #4 30 Sie 2005 13:22
    model3100
    Poziom 11  

    No czy ja wiem czy to zabrudzenie?? Raczej bym powiedział że ta płytka jest uszkodzona. Ta co sie zdejmuje obudowe. Zresztą na 100$ niewiem wiem że większość guzików bardzo słabo działa.

    Bo jak naprzykład ciskam przycisk jest takie kliknięcie i nic się niedzieje dopiero jak dodusze mocno to działa. Więc napisałem dowas. Może ktos powie co sie stało.
    Jeśli inni użytkownicy mogą niech napiszą co sądzą o tym przypadku??

    0
  • #5 30 Sie 2005 13:27
    NOOKIA
    Poziom 28  

    SL-ki mają to do siebie że po jakimśczasie ciężko chodząklawisze jak powiedział ziomal84 trzeba je wyczyścić a co do zmiany podświetlania to jak masz troche wprawy to sięzabieraj ze to beż przeszkód
    fakt na wyświetlaczu ciężko się zmienia diody ale troche cierpliwości i jest ok w SL-kach zmieniałem diody nie raz i jeszcze nic nie udało mi się uszkodzić :)

    0
  • #6 30 Sie 2005 23:12
    model3100
    Poziom 11  

    Nokia a ogólnie ile bierzesz od zmiany diód?? Obudowe na brzegach mam porysowana zdejmował niby fachowiec albo obudowe uszkodził :|ALe da się korzystać :)
    Jak niebędzie umiał kolo zmienic podświetlania to niebędę zmieniał ważne żeby klawisze działały. Kiedyś oddałem do naprawy Simensa tego samego i oddali dobrego. Przyczyna tasama, ale już jest po gwarancji.
    Więc po waszej głowie mogą być 3 przyczyny??:
    Brud w komie
    Klawiaturka popsuta
    Popsuta płytka.

    Chciałbym poznać jescze więcj opini użytkowników bądź dobrze znających się na tych telefonach.

    Dodano po 3 [godziny] 22 [minuty]:

    Witam jeszcze raz. Ze względu na to że dodzwoniłem się dziś do gostka który będzie robił mi tel to powiedział że koszt to 35-40zł w tym czyszczenie telefonu, zmiana diód pod wyświetlacz białe pod klawe niebieskie, robocizna. Aha 35zł jak nietrzeba wymieniac klawy jak trzeba to 40zł.
    Więc jak myślicie czy taka cena niejest zbyt wygórowana??
    Teraz się jeszcze z nim dogadałem że wymieni mi soft na modyfikowany. 40-45zł to wsio będzie kosztować 45 jak klawe trzeba nową. Więc jak sądzicie opłaca się?? Czy chce ze mnie zedrzeć skóre??

    0
  • #7 31 Sie 2005 15:02
    model3100
    Poziom 11  

    Halo jest tam kto. Może ktoś powiedzieć czy to się opłaci?? Czy zadrogo to wsio??

    0
  • #8 31 Sie 2005 16:05
    ...:::przemek:::...
    Poziom 29  

    Soft zmeiniaj sobie samemu. Przez stacje dokujaca spoko idzie. Co wiecej mozesz sobie tworzyc swoj wlasny soft :) Za zmiane i czyszczenie 35 pln to spoko. Malo komu chce sie babrac z tym podswietleniem. Klawy nie zmieniaj chyba, ze na oryginalna.

    0
  • #9 31 Sie 2005 16:32
    kazik_j
    Poziom 22  

    Mam (miałem) SL45i, przerobiłem z nim już wszystkie motywy jakie się chyba da, dokupiłem do niego już 2 wyswietlacze, 3 klawiatury.
    Przyczyną ciężko chodzących klawiszy jest brudna membrana klawki, ewentualnie taśma wewnątrz telefonu. Diody w swoim zmieniałem zwykłą transformatorówką, zmieniłem na jasno-niebieskie i na standardowej klawiaturze efekt widać tylko w nocy.

    0
  • #10 31 Sie 2005 16:39
    model3100
    Poziom 11  

    Nie raczej niebędę się bawił z softem bo nieumiem. Jak ten gościu wrzuci za 5zł to niech wrzuca.
    45zł jak będzie trzeba nową klawe wstawić.
    Niewiem jaką da czy orginalną czy nie.
    Jeszcze ma mi napisac co to za soft. Jak jakiś zwalony to zostane przy orginałku najwyżej sam sobie wgram oczywiście z czyjąś pomoca ale wgram :)
    Aha i jeszcze pytanko przemek mój patronie do Ciebie. WIesz może jak przez stacje dokująca wgrać mp3 na telefon?? Nigdy tego nierobiłem i zabardzo niewiem. Jeśli ktoś wie niech opisze krok po kroku co trzeba robić??

    0
  • #11 31 Sie 2005 18:10
    NOOKIA
    Poziom 28  

    potargój się jeszcze z kolesiem troche bo 45 zł to troche dużo jak dla mnie i żadnego babrania tam niema bardzo prosto się to czyści trzeba tylko wiedzić jak się za to zabrać zmiana softu też jest "pikuś"
    więc na dobrą sprawe powinieneś sobie sam przeczyścić a diody niech ci fachowiec zmieni(mam nadzieje że nie pseudo fachowiec :))

    0
  • #12 31 Sie 2005 19:30
    ...:::przemek:::...
    Poziom 29  

    Diody daj mu zeby Ci zmienil, bo jak sie nie znasz to fona mozna zwalic :( Co do softu to nie da sie chyba tak uwalic sl, zeby jej nie postawic tym samym sprzetem.
    Tu masz art o modyfikacji softu: http://simplegsm.info/articles.php?id=130 . Jak sam sobie zrobisz to masz np swoja grafike i nie masz niepotrzebnych opcji, ktore moga powodowac zwiechy i jakies dziwne rzeczy. Ja kiedys zrobilem sobie sam soft i bylem z niego bardzo zadowolony, bo mialem tylko to co potrezbowalem (oczywiscie mruganie podswietlenia tez <lol>). Wgrywa sie bardzo latwo, wiec jak cos to wal na pw.
    Mp3 wgrywa sie bardzo latwo. Instalujesz ten program z plyty (nie pamietam nazwy) i w moj komputer bedziesz mial ikonke teleofnu z folderem w tle czy jakos tak ;) Wchodzisz jak na normalny dysk i masz foldery, a tam sa wszystkie pliki. Mp3 oczywiscie do folderu mp3 wgrywa sie ;)
    Klawiatury nie zmieniaj na gumowa bo to szajs. Oryginalna napewno jest dobra tylko sie zabrudzilo w srodku. Ja swoja otwieralem raz na jakis czas kilka razy mocno dmuchalem i dzialala elegancko :)

    0
  • #13 03 Wrz 2005 16:58
    Marro8
    Użytkownik obserwowany

    CZesc co do telefonu od uzytkownika model3100 hehe przyciski wiec wystarczy otworzyc sl przeczyscic sawidem albo spirytusem (tylko nie gardło ) płyte główną kaj som przyciski i membrane takie małe kółeczka srebrne na klawiaturze jezeli by nie szło membran przeczyscic mozna wziąc papier scierny drobny albo gombke sciernąi delikatnie przeczyscic do srebrnego koloru i przyciski bedą smigać ;] a diody to tak ja mam białe na ekraniku koszt 4*2,9zł i 8 niebieskich na przyciskach po 2,5zł za sztuke wygląda naprawde fajnie i koszt mnie wyniusł 32 zł sam lutowałem :D Pozdrawiam Marek

    0
  • #14 03 Wrz 2005 17:54
    NOOKIA
    Poziom 28  

    Marro8 z kąd ty te diody kupowałeś przecież teraz koszt 1 diody wacha się w granicach 40 gr

    sam kupuje zawsze po 50 i wychodzi mi około 30 zł

    0
  • #15 03 Wrz 2005 23:08
    kazik_j
    Poziom 22  

    Ja do SLki kupowałem diody na raty nówki w komisie, to były po 3,5zł za sztukę. Ale chyba zacznę się zaopatrywać na allegro albo w jakimś serwisie, to napewno będzie taniej

    0