Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IT SerwisIT Serwis
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł ACV Kompakt HR eco 18/24 kW Solo - uwagi, porady, spostrzeżenia, opinie

Prof. SpecMiernik 28 Cze 2020 22:55 20526 201
  • #181
    riotsdc
    Poziom 6  
    Plumpi napisał:

    Co steruje całą tą automatyką?
    Czy jest jakiś sterownik zewnętrzny?
    Jak jest sterowana zewnętrzna pompa? Czy jest podłączona równolegle do wewnętrznej pompy kotła? Przypuszczam, że tak została ona podłączona.

    Wchodziłeś kiedykolwiek w tryby serwisowe? Jeżeli wiesz jak wejść to podaj po kolei jakie masz ustawione parametry.

    Podaj także typ zaworu przełączającego, który został tam zastosowany do przełączania obiegów CO-CWU


    Niestety przy kotłowni zdałem się całkowicie na wiedzę i doświadczenie "fachowców", akurat w tym temacie na ten czas nie wiedziałem praktycznie nic. Jestem po jednym sezonie grzewczym.

    Nie mam żadnego sterownika, firma stwierdziła, że jest zbędny ze względu na specyfikę technologi budynku. I najkorzystniej jest "nic nie zmieniać i będzie dobrze, a jak coś to można to zrobić na kotle, albo założyć sterownik później". Nie mam też czujnika pogodowego...Instalacja mieszana, podłogowa z grzejnikami. Zbiornik cwu Thermagen Splash 120l

    Temp podłogowymi ustawiam na manualnym zaworze mieszającym w kotłowni. Przewód z pompy idzie bezpośrednio do kotła.

    Zawór 3d afriso AZV 642. Nowy serwisant z okolicy postawił diagnozę, że ",zawór jest uszkodzony i będzie się uszkadzał zawsze przez błędne wykonanie całej instalacji i tym, że pompa startuje przy grzaniu cwu" i to jest przyczyna, że ciepło idzie na podłogę. Odłączył wtyczkę od pompy, jest wyłączona i nie startuje. Do sezonu grzewczego konieczna jest rozbudowa kotłowni o "sprzęgła, grupy pompowe i sterowniki pokojowe". .

    Ustawienia trybu serwisowego:
    1-1/2-0/3-60/3.-80/4-80/5-25/5.-90/6--7/7-25/8-1/9-1/A-1/b-0/C-1/c-30/c.-40/d-30/E-40/E.-1/F-70/F.-70/h-43/L-0/n-80/n.-0/O.-0/o-0/o.-3/P-6/P.-0/q-1/r-0
  • IT SerwisIT Serwis
  • #182
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    riotsdc napisał:

    Nie mam żadnego sterownika, firma stwierdziła, że jest zbędny ze względu na specyfikę technologi budynku. I najkorzystniej jest "nic nie zmieniać i będzie dobrze, a jak coś to można to zrobić na kotle, albo założyć sterownik później". Nie mam też czujnika pogodowego...Instalacja mieszana, podłogowa z grzejnikami. Zbiornik cwu Thermagen Splash 120l

    Temp podłogowymi ustawiam na manualnym zaworze mieszającym w kotłowni. Przewód z pompy idzie bezpośrednio do kotła.

    Zawór 3d afriso AZV 642. Nowy serwisant z okolicy postawił diagnozę, że ",zawór jest uszkodzony i będzie się uszkadzał zawsze przez błędne wykonanie całej instalacji i tym, że pompa startuje przy grzaniu cwu" i to jest przyczyna, że ciepło idzie na podłogę. Odłączył wtyczkę od pompy, jest wyłączona i nie startuje. Do sezonu grzewczego konieczna jest rozbudowa kotłowni o "sprzęgła, grupy pompowe i sterowniki pokojowe". .


    Ręce opadają.
    Daj jakieś zdjęcia.

    Czujnik pogodowy to podstawa w przypadku kotła gazowego.
    Podłogówka powinna być regulowana pogodowo. Dokładanie regulatorów pokojowych do ręcznego zaworu mieszającego podłogówką to jakaś parodia, która świadczy o kompletnej niewiedzy instalatora.
    Twierdzenie, że żaden sterownik nie jest potrzebny ze względu na specyficzną technologię budynku, świadczy tylko i wyłącznie o kompletnym braku wiedzy o systemach grzewczych i sposobie sterowanie.

    Sprzęgło hydrauliczne w takim mieszanym układzie bezwzględnie musi być, tak jak i sterownik zarządzający całą instalacją oraz przynajmniej mieszający dla podłogówki sterowany pogodowo.

    Aby nie być gołosłownym oto jedna z moich robót, którą właśnie skończyłem w zeszłym tygodniu. Daję akurat ten przykład, bo tutaj jest zastosowany dokładnie taki sam zawór przełączający Afrizo oraz układ instalacji identyczny jak u Ciebie.

    Kocioł ACV Kompakt HR eco 18/24 kW Solo - uwagi, porady, spostrzeżenia, opinie Kocioł ACV Kompakt HR eco 18/24 kW Solo - uwagi, porady, spostrzeżenia, opinie Kocioł ACV Kompakt HR eco 18/24 kW Solo - uwagi, porady, spostrzeżenia, opinie


    Układ, który zastałem to był kocioł węglowy wpięty bezpośrednio w obiegi grzejników oraz podłogówek. Przy czym podłogówki były wyposażone w mieszacz ustawiany ręcznie oraz rozdzielacz bez rotametrów - rozdzielacz grzejnikowy. Sterowanie podłogówkami odbywało się przy użyciu 2 regulatorów pokojowych umieszczonych od siebie w odległości ok. 2m oraz siłowników termicznych.
    W efekcie tego podłogi raz gorące i parzące w stopy, a raz całkiem zimne. Obiegi pozapychane brudem i szlamem z instalacji. Instalacja plastikowa z rur PEX przegrzana, co z resztą widać na fragmencie starej rury tuż ponad kawałkiem czerwonej otuliny na zdjęciu, która osłania czujnik temperatury.
    Żeby było ciekawiej to najważniejszy czujnik znajdujący się przy retortowym podajniku węgla, przypięty do retorty plastikową opaską. Czujnik ten miał zabezpieczać zasobnik węgla przed pożarem w razie cofnięcia się ognia w kierunku zasobnika. Takie cofnięcie w kotłach retortowych zdarza się wtedy, kiedy ulegnie uszkodzeniu uszczelka w zasobniku lub ktoś zapomni go szczelnie zamknąć.
    Właściciele męczyli się z tym systemem kilka lat. W końcu dotarł do nich gaz, a ja im przerobiłem cała kotłownię, wyczyściłem całą instalację ze szlamu i doprowadziłem całość do normalności.

    Jest kocioł gazowy z czujnikiem temperatury zewnętrznej.
    Zawór przełączający Afrizo zamontowany jest na powrotach, bo taka jest jego specyfikacja producenta. Aby ciepło z zasobnika CWU nie wędrowało grawitacyjnie do kotła czy sprzęgła to zarówno na zasilaniu jak i powrocie wody grzewczej do zasobnika CWU zastosowane są zawory zwrotne.
    Z kotłem współpracuje sprzęgło hydrauliczne zintegrowane z rozdzielaczem.
    Obieg podłogówki posiada zawór mieszający z siłownikiem regulowany pogodowo wg krzywej grzewczej. Krzywą grzewczą w tym przypadku wypracowuje sterownik całego systemu grzewczego Tech i2
    Grzejniki natomiast współpracują bezpośrednio z kotłem i to własnie w kotle ustawiana jest krzywa grzewcza dla obiegu grzewczego grzejników. Ponieważ na piętrze są tylko grzejniki, ale na parterze także są 2 grzejniki to zrezygnowałem ze sterowania obiegami grzejnikowymi przy użyciu regulatora pokojowego. Temperatury w pomieszczeniach z grzejnikami regulowane są przy użyciu termostatycznych zaworów grzejnikowych.
    Podłogówki natomiast poza regulacją rotametrami (zbalansowanie systemu) są dodatkowo regulowane sterownikiem pokojowym. Tyle, że regulacja ta nie zatrzymuje pompy obiegu podłogówek czy też nie zamyka obiegów. Ona po prostu po osiągnięciu zadanej temperatury w pomieszczeniu referencyjnym tylko i wyłącznie obniża temperaturę wody w obiegu podłogówek. W ten sposób doregulowuje układ regulacji pogodowej.
    Zadaniem sterownika i2 poza obsługą zaworu mieszającego podłogówki jest także zarządzanie pracą pomp CO (podłogowej i grzejnikowej), sterowanie pracą kotła (zapotrzebowanie na ciepło) oraz ładowaniem zasobnika CWU.
    To właśnie i2 decyduje, kiedy ma być doładowywany zasobnik CWU. Kiedy pojawi się zapotrzebowanie na ciepło dla CWU, sterownik i2 zatrzymuje pompy CO (podłogową oraz grzejnikową), daje czas na przełączenie się zaworu przełączającego obiegi CO-CWU (Afrizo) oraz załącza kocioł aby ładował zasobnik CWU. Kiedy zakończy się cykl ładowania CWU to sterownik wyłącza kocioł, daje czas na przełączenie się zaworu na obieg CO i dopiero wtedy uruchamia pompy CO oraz zgłasza zapotrzebowanie na ciepło - tzn, załacza kocioł na grzanie CO.
    Ponadto sterownik ten też decyduje o sezonie grzewczym. W sterowniku ustawia się temperaturę, po przekroczeniu której ogrzewanie CO automatycznie się wyłącza.
    P.S. Rury i sprzęgło celowo nie są zaizolowane, aby trochę ciepła pozostawało w kotłowni. Zaizolowane są tylko i wyłącznie obiegi grzewcze zasobnika CWU.
    Regulacja temperatury obiegu grzejników w i2 nie ma znaczenia, ponieważ o temperaturze wody grzewczej w grzejnikach decyduje kocioł wg własnej obliczonej krzywej grzewczej na podstawie temperatury zewnętrznej.

    Reasumując: Bez dodatkowego sterownika po prostu nie da się prawidłowo zarządzać taką instalacją.
    Instalatorzy, którzy zrobili instalację u Ciebie po prostu potraktowali gazowy kocioł kondensacyjny jak zwykły kocioł węglowy. Praca takiego kotła bez czujnika pogodowego to ogromne marnotrawstwo gazu, bo w kotle będzie ustawiana zawsze wyższa temperatura grzewcza niż potrzeba, a wyższa temperatura grzewcza w takim kotle to mniejsza sprawność.
  • #183
    riotsdc
    Poziom 6  
    Widzisz, a nie wyglądali na firmę Krzak. Duża firma z Częstochowy, 4-5 ludzi, firmowe auta, certyfikaty, dobre opinie, dobre narzędzia, wszystko terminowo i sprawnie. Przez dwa lata jeździli do mnie 80 km na przegląd. W tym roku był kto inny i było jak pisałem, "kto Panu to tak..."
    Pluję sobie w brodę, że nie zdążyłem dokształcić się także w tym temacie podczas budowy, a niestety czasy takie, że człowiek musi znać się na wszystkim sam dwa razy bardziej niż ludzie którzy mu to robią. Przyjść najlepiej z gotowym projektem, rozpiską co chce, a potem stać i patrzeć na ręce przy montażu. Sam sugerujesz, że ten nowy serwisant to też ze znikomą wiedzą, więc każdy przyjeżdża i sprzedaje swoje racje, że on to Panie tak robi, że klienci zza granicy dzownią po niego. Ten także powiedział mi, że pogodowy czujnik nie jest tutaj potrzebny, więc jak to jest ? Osobiście widzę, że jest niezbędny już po pierwszym sezonie grzewczym. No ale mam jak mam i pytanie co z tym zrobić?
    Rozumiem, że te ustawienia serwisowe co mam nie mają znaczenia
    Kocioł ACV Kompakt HR eco 18/24 kW Solo - uwagi, porady, spostrzeżenia, opinie
    Kocioł ACV Kompakt HR eco 18/24 kW Solo - uwagi, porady, spostrzeżenia, opinie

    Kocioł ACV Kompakt HR eco 18/24 kW Solo - uwagi, porady, spostrzeżenia, opinie
    Kocioł ACV Kompakt HR eco 18/24 kW Solo - uwagi, porady, spostrzeżenia, opinie

    Ciężko zrobić zdjęcie całości bo pomieszczenie 2x2 i jeszcze graciarnia
  • IT SerwisIT Serwis
  • #184
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    Na szybko jakie tu widzę błędy:
    1. Zawór zamontowany jest siłownikiem w pozycji dolnej - jest to jedyna pozycja w której nie wolno montować tego zaworu i jak byk jest to to pokazane w instrukcji. Nawet najdrobniejsze wycieki wody będą dostawały się do elektroniki tego zaworu i będą ją uszkadzały. Najlepsza pozycja dla tych zaworów to siłownik w pozycji górnej. Dopuszczalna pozycja to siłownik na boku, pod warunkiem, że powyżej siłownika nie będą się znajdować żadne złączki, zawory, odpowietrzniki itd., z których może następować wyciek wody.
    2. Źle podłączone naczynie przeponowe oraz zawór bezpieczeństwa. Zawór bezpieczeństwa powinien być na zasilaniu czyli tam, gdzie obecnie jest naczynie, zaś naczynie powinno być podłączone po stronie powrotu.
    3. Brak zabezpieczenia wymiennika kotła przed uszkodzeniem w razie przegrzania wymiennika. Może dojść do takiego przegrzania jeżeli chociaż jeden z zaworów odcinających kocioł zostanie zamknięty, a kocioł pozostanie w trybie załączonym to znaczy ma grzać CO lub CWU.
    Przypatrz się jak ja to zrealizowałem. Pod kotłem tuż poniżej niebieskiej otuliny na powrocie kotła, umieszczony jest specjalny zawór nadmiarowo-upusowy (ten w pozycji poziomej z czarnym pokrętłem). Wlot tego zaworu podłączony jest wprost do zasilania kotła. Natomiast wylot tego zaworu połączony jest giętką, nierdzewną rurą karbowaną z powrotem kotła. Zawór ten spina z sobą zasilanie oraz powrót kotła i w tym obiegu nie ma żadnego zaworu odcinającego czy choćby nawet filtra. Zadaniem tego zaworu jest umożliwienie obrócenia wodą między zasilaniem, a powrotem kotła jeżeli którykolwiek z zaworów odcinających kocioł zostałby zamknięty lub zapchałby się filtr przed kotłem. Jest to bardzo ważne dla kotłów kondensacyjnych, ponieważ czujniki temperatury są umieszczone na rurkach przyłączeniowych wymiennika. Niestety w instrukcji jest to trochę lakonicznie napisane w punkcie 6.1 ale jeżeli instalatorzy jeżdżą na szkolenia to wiedzą co trzeba zrobić przy tym kotle, aby go zabezpieczyć.
    4. Filtry skośne są umieszczone w pozycjach, które nie zapewniają wychwytywanie śmieci z instalacji. Najlepszą dla nich pozycją jest pozycja o 180 stopni obrócona, czyli nakrętką koszyczka filtra w dół lub pozycja pozioma zaworu śrubą koszyczka w dół. W wyjątkowych sytuacjach jest dopuszczalne zamontowanie zaworów tak jak w tym przypadku, ale poniżej tych zaworów powinny się znajdować spusty, którymi będzie można usunąć zanieczyszczenia zatrzymane przez filtr.
  • #185
    riotsdc
    Poziom 6  
    Plumpi napisał:
    Na szybko jakie tu widzę błędy:


    Świetnie...

    A czy teoria nowego serwisanta, że zły montaż pompy obiegowej uszkodził zawór 3d i przez grzeje przy cwu także początek podlogówki jest słuszna ? Kotłownia ma 2 lata, a tutaj proponują mi już przeróbki za 3-4 tys.zł...

    Czy ustawienia serwisowe są ok ? Czy w ogóle nie ma sensu nic tam ruszać?

    Co tutaj należy przerobić i w jakich kosztach, żeby funkcjonowało to należycie. Technologia domu pozwala ogrzać go świeczką, a przy ostatniej "zimie" szło 9m3 gazu na dobę. Dom 100m2

    Pytanie do reszty:

    Czy w sprawach usług instalacyjnych funkcjonują jacyś rzeczoznawcy ? Którzy wydają opinie o partactwie, która może być podstawą do dalszych roszczeń ?
  • #186
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    riotsdc napisał:

    A czy teoria nowego serwisanta, że zły montaż pompy obiegowej uszkodził zawór 3d i przez grzeje przy cwu także początek podlogówki jest słuszna ?


    Myślę, że nie jest to możliwe.

    riotsdc napisał:

    Kotłownia ma 2 lata, a tutaj proponują mi już przeróbki za 3-4 tys.zł...


    Myślę, że jeżeli chciałbyś to zrobić jak ja to robię to ciut więcej. Raczej tak koło 5-6 tys. Sprzęgło z rozdzielaczem, mieszacz z siłownikiem, sterownik mieszacza, czujniki, robocizna.
    Oczywiście nie możesz żądać, aby w ramach tamtej roboty zmienili Ci ten układ na taki jaki Ci pokazałem na moich zdjęciach, bo zapłaciłeś za te roboty, które zostały wykonane oraz za te materiały, które Ci zamontowano. W ramach rękojmi czy też niezgodności możesz żądać wymiany uszkodzonego zaworu przełączającego o ile jest uszkodzony oraz zmiany jego pozycji montażu, która jest błędna oraz poprawienia układu podłączenia czyli wykonania zgodnie z wymaganiami. Jak ma być kocioł podłączony, znajduje się w instrukcji. Tam są rysunki oraz wykaz tego wszystkiego, co jest wymagane przy kotle i jak ma być podłączone.

    riotsdc napisał:

    Czy ustawienia serwisowe są ok ? Czy w ogóle nie ma sensu nic tam ruszać?


    Ustawienia serwisowe powiedzmy są w miarę OK i nie mają wpływu na Twoje problemy.

    riotsdc napisał:

    Co tutaj należy przerobić i w jakich kosztach, żeby funkcjonowało to należycie. Technologia domu pozwala ogrzać go świeczką, a przy ostatniej "zimie" szło 9m3 gazu na dobę. Dom 100m2


    To zależy jaki miałby być zakres wykonywanych prac?
    Zapytam jeszcze: masz może jakiś regulator pokojowy?
    Np. taki: https://thermagen.pl/dla-uzytkownika/oferta/a...ymiennik-c-w-u-wykonany-z-blachy-emaliowanej/
    Czasami instalatorzy montując takie regulatory typu Open Therm nie podłączają czujnika temperatury zewnętrznej, ponieważ regulatory te potrafią wyliczyć krzywą grzewczą na podstawie zachowania obiektu oraz różnicy temperatur w obiegu grzewczym.
    Jeżeli jest inny regulator lub go w ogóle nie ma to bezwzględnie należy zainstalować czujnik temperatury zewnętrznej.

    Jeżeli chodzi o podciąganie ciepłej wody do obiegu grzewczego podczas ładowania zasobnika CWU to trzeba by zdiagnozować kiedy się to dzieje. Czy na samym początku ładowania czy też w trakcie czy po naładowaniu zasobnika.
    Zazwyczaj problem leży w tym, że pompa w kotle staruje wcześniej zanim zawór zdąży się przełączyć, a pompy obiegów CO pracują w trakcie ładowania zasobnika. Ale ten problem można załatwić 1 przekaźnikiem, który będzie wyłączał pompy obiegowe na czas ładowania zasobnika.
    W tym celu cewkę przekaźnika należy wpiąć do zacisków 5 i 6 na listwie X2 w kotle, a styki przekaźnika wpiąć w szereg zasilania pomp w taki sposób, aby się rozwierały, kiedy kocioł jest w trybie ładowania zasobnika CWU.

    riotsdc napisał:

    Czy w sprawach usług instalacyjnych funkcjonują jacyś rzeczoznawcy ? Którzy wydają opinie o partactwie, która może być podstawą do dalszych roszczeń ?


    Tego to nie wiem. Zapewne sądy dysponują wykazem rzeczoznawców.
    Tylko zanim postanowisz sprawę skierować do sądu to spróbuj się dogadać.

    Co zaś się tyczy zużycia gazu to opisz dokładnie jak jest wykonany dom, jak ocieplony i jak jest wykonana instalacja grzewcza i z jakich materiałów.
  • #187
    riotsdc
    Poziom 6  
    Plumpi napisał:


    To zależy jaki miałby być zakres wykonywanych prac?
    Zapytam jeszcze: masz może jakiś regulator pokojowy?

    Co zaś się tyczy zużycia gazu to opisz dokładnie jak jest wykonany dom, jak ocieplony i jak jest wykonana instalacja grzewcza i z jakich materiałów.


    Nie posiadam sterownika pokojowego. Instalator zasypał mnie teoriami, że "ten sterownik zrobi więcej szkody niż pożytku. Że mój dom nie akumuluje ciepła, szybko się wychładza i szybko nagrzewa i "gmeranie" przy sterowniku będzie bez sensu". Skończyło się na tym, że jak już będę bardzo chciał to po paru sezonach mogę sobie założyć, przy okazji serwisu, do którego nie chcą już przyjeżdżać.

    Dom w konstrukcji prefabrykatu drewnianego. Przekrój ściany zewnętrznej to od środka płyta gk/płyta mfp/ 20 cm wełny mineralnej/ płyta mfp/ 10 cm wełny elewacyjnej/ tynk. Dom pow. 100 M2 po podłogach. Stropy ocieplone wełną mineralną

    Ogrzewanie piętro 5 grzejników + drabinka łazienka
    Dół 45 M2 podłogówki, rury PEX co 10 cm, styropian podłogowy z folią 7cm.
    Kocioł thermagen solo 18 + zasobnik thermagen Splash 120l. Pompa obiegowa LFP Experia 25/60l. Mieszacz podłogówki afriso 20-43
  • #188
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    Teraz kocioł mocno taktuje i często się załącza i wyłącza. Przez to pracuje z niską sprawnością i pobiera więcej gazu niż powinien.
    Sam kocioł jest rewelacyjny i jeżeli instalacja byłaby zrobiona prawidłowo to byłbyś z niego bardzo zadowolony.
    Tak naprawdę ten kocioł się nie nadaje do Twojej instalacji w takiej konfiguracji, ponieważ jego minimalna moc to 5kW, a to jest moc jaka jest potrzebna dla tego domu w największe mrozy, kiedy na zewnątrz będzie -20'C.

    Aby wykorzystać możliwości tego kotła powinien być zamontowany bufor ciepła minimum 500 litrów, który pełniłby jednocześnie rolę sprzęgła hydraulicznego. Tylko takie rozwiązanie zapewni ciągłe oddawanie ciepła przez grzejniki, a jednocześnie ograniczy taktowanie kotła i koszta. Obiegi grzejników oraz podłogówek wyprowadzone równolegle z bufora. Oba obiegi wyposażyłbym w mieszacze z siłownikami, a całość sterowałbym sterownikiem Tech i2 + 2 najtańsze sterowniki pokojowe. Jeden na parter, drugi na piętrze.
    P.S. Podłogówkę masz niepotrzebnie tak gęsto ułożoną.
  • #189
    mathia74
    Poziom 12  
    Odświeżam nieco temat.
    Dzisiaj miałem coroczny przegląd kotła. Wszystko wypadło całkiem dobrze.
    Serwisant wydawał się bardzo zorientowany, co nie często się zdarza, jeżeli chodzi o znajomość kotła. Ale czy na pewno?
    Otóż podczas przeglądania przez niego menu serwisowego gdy dojechał do parametru "6" czyli minimalnej temp. krzywej grzewczej gdzie jak wiemy mozna min. ustawić na -9 stC okazało się, że można dalej zjeżdżać w dół tą temperaturą aż do bodajże -23 czy -25 st C (!!!). Ze względu na ograniczenia wyświetlacza - dwa miejsca, przy obniżaniu tej temperatury znika znak minus ale liczby dalej biegną i można np ustawić parametr "6" na -18st C. Czy ktoś z serwisantów to może potwierdzić bo wszystkie papiery i instrukcje mówią, że min. to -9 i niżej się nie da, a jednak....
  • #190
    mathia74
    Poziom 12  
    Halo? Panowie instalatorzy? :) Czy ktoś może sprawdzić ten parametr "6" czy też się da zjechać niżej niż te -9 stC i czy temp. krzywej grzewczej dalej wzrasta wraz z obniżaniem tego parametru ponad to -9stC ???
  • #191
    kafel1969
    Poziom 1  
    Witam.
    Nie jestem instalatorem ale mam kocioł ACV Kompakt HR eco 18 solo zakupiony miesiąc temu i w instrukcji jest info że parametr "6" można regulować w zakresie -30 do 10 stopni Celsjusza. Sprawdziłem dzisiaj w menu pieca i można takie temperatury ustawić.
  • #192
    mathia74
    Poziom 12  
    No właśnie mam tak samo i chciałem potwierdzić to czy inni mają to samo. Jak widać u mnie jest jeszcze stara instrukcja, która mówi, że minimalna to -9 w parametrze "6", a w rzeczywistości na kotle da się ustawić krzywą grzewczą aż do -30. To świetna wiadomość.
  • #193
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    W instrukcji wiele informacji brakuje lub wręcz wprowadza w błąd.
    W rzeczywistości w starszych modelach kotłów ACV minimalna temperatura to -9'C.
    W nowszych modelach zostało to zmodyfikowane i da się ustawić niższą temperaturę.
  • #194
    mathia74
    Poziom 12  
    Plumpi napisał:
    W instrukcji wiele informacji brakuje lub wręcz wprowadza w błąd.

    I kolejny lapsus: Parametr "P" w instrukcji, tej starej, jest możliwa nastawa od 0 do 10 min. , a w rzeczywistości możliwe jest jego ustawienie aż do 15min. To świetna sprawa dla osób, którym taktuje kocioł ponieważ da się wydłużyć czas przerwy pomiędzy załączeniami do 15min. ale o tym w tym wątku już było wcześniej. Niemniej jednak cieszy mnie możliwość szerszej regulacji krzywej grzewczej w parametrze "6".
  • #195
    Prof. SpecMiernik
    Poziom 24  
    mathia74 napisał:
    I kolejny lapsus: Parametr "P" w instrukcji, tej starej, jest możliwa nastawa od 0 do 10 min. , a w rzeczywistości możliwe jest jego ustawienie aż do 15min.

    Pisałem o tym na pierwszej stronie w poście #5 w październiku 2018.
  • #196
    titia
    Poziom 2  
    witam jestem od miesiąca posiadaczem acv hre eco 18/24 mam kocioł podłączony przez wymiennik płytowy do starej instalacji grawitacyjnej chcę go wyrzucić ponieważ strata ciepła wynosi plus minus od 5 do 7 stopni proszę kolegów o jakąś rade odnośnie filtrów na powrocie z góry dziękuje.
  • #197
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    Najlepiej filtroodmulnik magnetyczny z separatorem powietrza lub filtr magnetyczny.
    Zobacz sobie na Allegro masz całą masę tego typu filtrów. Zainteresuj się ofertami firm Elterm, Caleffi, Ferdom.
    Jeżeli chodzi o te kotły to można je wpinać bezpośrednio w takie, stare instalacje. Warto jednak oczyścić instalację z mułu. Kotły te mogą pracować w układzie zamkniętym jak i otwartym.
  • #198
    Prof. SpecMiernik
    Poziom 24  
    titia napisał:
    jestem od miesiąca posiadaczem acv hre eco 18/24

    Ja bym na Twoim miejscu spuścił teraz wodę z grzejników (bo już trochę instalacja "pochodziła), przepłukał (oczywiście tą "grzejnikową") wodą choćby z sieci (każdy grzejnik pojedynczo jeśli się da), napełnił układ i zalał preparatem Ferdom lub Fernox - znajdziesz na popularnym portalu. Grzejesz przez 2 tygodnie, spuszczasz wodę i widzisz czy leci syf. Jak leci to powtórka. Wtedy usunięcie wymiennika i filtry jak pisał Plumpi.
    Wiem, ż dla tego kotła syf nie straszny ale po co "prowokować".
    Jesteś w "dobrym momencie" bo możesz sobie płukać instalację nie brudząc kotła.
    A co do samych filtrów to był nawet kiedyś temat na forum.
  • #199
    titia
    Poziom 2  
    witam dziękuje za rade z filtrem mam pytanie jak kocioł ustawić bo jest na ustawieniach fabrycznych nie mam regulatora pokojowego ani pogodówki dom ok 200m do ogrzania ocieplony 10cm styropian strop 20cm wełny dach 20cm wełny stara instalacja co plus kaloryfery alu rury zasilanie 2 cale powrót też pozdrawiam
  • #200
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    Brak czujnika pogodowego to błąd. Dzięki czujnikowi kocioł lepiej wykorzystuje kondensację, a tym samym obniża rachunki za gaz.
  • #201
    Prof. SpecMiernik
    Poziom 24  
    titia napisał:
    jak kocioł ustawić bo jest na ustawieniach fabrycznych

    O które dokładnie ustawienia pytasz? Przeczytałeś instrukcję i ten temat od pierwszej strony? Część można dopasować pod siebie ale trzeba wiedzieć co się zmienia i robić to małymi krokami. Część ustawień nie wolno ruszać a część ma sens tylko w wypadku np. posiadania czujnika pogodowego.
  • #202
    titia
    Poziom 2  
    Witam odnośnie do ustawień kotła chodzi mi o moc min CO o obroty wentylatora fabrycznie są 30 czy można zejść do np 25 parametr c w instrukcji mam że można zejść do 20 kocioł 18/24 hre eco komin przez ścianę pozdrawiam.