Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Citroen - Podłączenie oryginalnego modułu haka 3008II 208 2008 c4 Picass

glapsson 16 Oct 2018 19:00 5364 17
  • #1
    glapsson
    Electronics specialist
    Witam
    Do pobrania instrukcja
    Jak w oryginalną instalacje wpiąć oryginalny moduł haka.
    Opis dotyczy dwóch nowszych BSI
    Continental
    Valeo

    Na pewno przyda się w
    Peugeot 208
    Peugeot 2008
    Peugeot 3008 II nowy model
    C4 picasso II
    I pewnie w kilku innych wyposażonych w to BSI

    Instrukcja opisuje szczegółowo wyprowadzenia kabli
    Podłączenie CAN

    W instrukcji nie opisuje procedur telekodowania BSI
    a to dlatego że w każdej marce i modelu mogą występować pewne różnice
    I mógłby powstać spory bałagan.
  • #2
    krzy5iek1991
    Level 10  
    C4 Picasso 2012 będzie tak samo?
  • #3
    glapsson
    Electronics specialist
    wszystko zależy jaki masz typ BSI
    jest kilka modeli
    różnią się wtedy wprowadzeniami
    Obawiam się że c4 Picasso I z 2012 roku będzie miała
    BSI JC ( johnson controls)
    kwestia ustalenia wyprowadzeń do haka ze schematów

    Ale jest spora szansa że odpowiednia instalacja znajduje się w odpowiednim miejscu - kwestia podpięcia modułu i dołożenia wiazki do haka

    zdarzało się np. w 3008 I ( BSI JC ) że instalacja do BSI już była.

    tutaj opisałem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3051868.html
  • #4
    glapsson
    Electronics specialist
    Pojawiły się nowe informacje w kwestii doposażenia w hak i montaż oryginalnego modułu haka.
    W przypadku modułu uniwersalnego nie ma potrzeby telekodować BSI.
    Ale dla modułu fabrycznego telekodowanie jest koniecznością - bo nie zadziała prawidłowo oświetlenie jak nie będziemy mieć przypisanego modułu haka do BSI.
    Jedyne na co możemy wtedy liczyć to postojówki i awaryje.... i to nie zawsze.
    Do 2016 roku nie ma problemu - dopisujemy w BSI moduł BSR i po sprawie.
    Ale po 2016 roku kodowanie może odbywać sie tylko online..... w serwisie.
    Z mojej strony udowadniam że nie jest konieczne aby robić to online - ale potrzeba minimum sprzętu ( zwykły programator pamięci szeregowych ) i wiedzy - zapraszam do moich opracowań.

    RÓŻNICE

    moduł uniwersalny:
    - podłączenie z ingerencja w instalacje
    - konieczność ręcznego rozłączania parktroników tylnych
    - Światła przeciwmgielne tylne świeci zarówno w samochodzie jak i w przyczepie.

    moduł fabryczny :
    - podłączenie poprzez dołożenie instalacji CAN i haka ( chyba ze istnieje to tylko wpięcie modułu )
    - wszystkie funkcje rozłączania parktroników tylnych działają automatycznie
    - funkcje świateł automatyczne

    Dla aut po 2016 roku jak wiadomo wymagane jest telekodowanie online - serwis ok 180zł
    Nawet za pomocą żetonów z serviceboxa nie wszystkie kodowania idzie wykonać - ograniczenia SEDRE

    Ale da się to obejść z poziomu pracy na wsadzie binarnym w edytorze a nawet w samym oknie programatora eeprom.

    Zapraszam tutaj :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3743099.html
  • #5
    krzy5iek1991
    Level 10  
    Niestety nie mam wiązki w samochodzie. Kojarzysz, gdzie można dokupić samą wiązkę, lub ewentualnie same wtyczki, żeby kable dorobić? Moduły na szczęście są dostępne
  • #6
    glapsson
    Electronics specialist
    Witam
    Oryginał to albo serwis albo trzeba " polować --- allegro , OLX "
    Najszybciej zrobisz sam.
    Przewody z metra i do dzieła.
    Pamiętaj ze CAN powinien być skręcony.
    Jeżeli auto po 2016 roku to kodowanie raczej online = czyli serwis, lub edycja eeprom.
    Jak edytować i kodować BSI przy pomocy edycji eeprom opisałem w innych instrukcjach.
    Szukać w moich tematach.
  • #7
    matuch
    Level 11  
    Witam
    Posiadam C4GP z roku 2018 i mam zamiar zamontować hak
    W samochodzie jest już zamontowany moduł 9812711280
    Obsługuje on światła zamontowane w tylnym zderzaku
    Kierunkowskazy i światła - aktywowane po otwarciu tylnej klapy oraz światła przeciwmgłowe
    Czy do zainstalowania modułu 9810050080 muszę prowadzić nową wiązkę
    Czy mogę adaptować istniejąca wtyczkę oraz podpięcie istniejących świateł w zderzaku.
    Pozdrawiam
    Łukasz Matuszewski
  • #8
    glapsson
    Electronics specialist
    Należy podłączyć według schematu dla danego samochodu.
    Nie powiem z pamięci czy CAN modułu świateł to ten sam CAN co hak.
    Oraz jak jest rozwiązany system zasilania po stałym 12V i po zapłonie.
    Mam schematy tylko do peugeotów.
    większych różnic nie przewiduję.
    Myślę że po podłączeniu jak w opisie - będzie działać.
    Kwestia odpowiedniego kodowania BSI może być problematyczna bo jest na bank o online.
    albo .... ten wątek.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3743099-60.html
  • #9
    matuch
    Level 11  
    Dziękuję za informację
    Sprawdziłem wtyczki na module, podłączony jest +(pin9),-(pin4), can(pin 3 i 5) oraz pin 14 którego nie było na schemacie.
    Muszę jeszcze sprawdzić piny w BSI czy wychodzą z pinów 23 i 25 ( dość trudny dostęp bez rozkręcania)
    Na początku zamienię moduły 9812711280 na 9810050080 i sprawdzę czy obsłuży funkcję dla świateł w zderzaku bez kodowania,
    Oczywiście podzielę się informacjami
    Pozdrawiam
    Łukasz
  • #10
    glapsson
    Electronics specialist
    ??
    moduł świateł zostaje... raczej.
    moduł haka to inny moduł - dodatkowy.
  • #11
    matuch
    Level 11  
    W środku wyglądaj jak moduł haka tylko brakuje dużej części elektroniki
    Sprawdzę gdzie jest podłączony do BSI
  • #12
    glapsson
    Electronics specialist
    Niestety nie posiadam schematów do c4picasso z opcją hak.
    mam tylko z modułem BSGS - czy jest on zamienny na moduł haka - nie wiem.


    W 3008II są małe różnice w tym temacie.
    Jedyne co to używałem modułu od picasso do 3008 II bo był dostępny
  • #13
    JendrekMak
    Level 15  
    Dzięki za schemat, chyba właśnie zaoszczędziłem min. 500 zł na wiązce pomiędzy BSI a modułem. Zamontuję hak w C4 picasso 2016 i dam znać jak poszło.
    Moduł będzie z niebieską/brązową wtyczką czyli PSA 9810050080. Oryginalnie w zestawie z tym modułem nie ma przekaźnika więc trzeba będzie trochę inaczej dać zasilania po bezpiecznikach.

    Dla modułu 9812711280 (wtyczka brązowa/szara) wiązka pomiędzy BSI a modułem miała przekaźnik.

    W okolicy BSI w 2016 roku są tylko gotowe wtyczki do podłączenia oryginalnej wiązki prowadzącej do modułu haka. Wiązka jest w zestawie z modułem i gniazdem/wiązką haka. Ceny kosmos -> 700-900zł
    Dla C4 Picasso II cały zestaw montażowy od BSI do haka (razem z modułem) dla przedlifta ma numer OE 1611271580 (do OPR 13510, moduł 9665524180), nowszy zestaw montażowy dla polifta (od 05.2016, moduł 9810050080) ma nr OE 1618048580.
  • #15
    JendrekMak
    Level 15  
    Widać na tym opisie z 3008 II, że pod fotelem kierowcy jest jedno z zasilań +12V (rys. 47/48). Natomiast przy BSI, czarna wtyczka 6 pinowa (rys. 32), ma wstawionych 6 pinów więc tych kabelków może być trochę więcej niż 4 szt., idących z BSi do modułu.
    Ciekawe ile dalej idzie w oryginalnej wiązce do modułu, bo wiadomo, że nie musi być kontynuacji wszystkich 6 sztuk w tym złączu przy BSI.
  • #16
    glapsson
    Electronics specialist
    tak wygląda schemat - czyli 6
    Peugeot Citroen - Podłączenie oryginalnego modułu haka 3008II 208 2008 c4 Picass
  • #18
    bizon_126
    Level 30  
    Witam widzę że mądrze gadają zapytam i ja
    Pacjent to peugeot 308sw z 2012roku 1,6ehdi
    Chcę zamontować hak mechanika nie problem natomiast jeśli możliwe chciałby uniknąć montowania uniwersalnego modułu haka
    Gdy robię test globalny lexia to zostaje wykryty moduł przyczepy bsr mogę się z nim połączyć zrobić test świateł
    Samego modułu nie odnalazłem
    W bagażniku jest moduł sterujący czujnikami parkowania obok niego nie widzę bsr
    Możliwe że nie ma czy poprostu jest gdzieś głębiej schowany?