Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel tigra A 1,4 96r - Opis przekaźników pod maską

jarekM1978 16 Paź 2018 23:48 144 5
  • #1 16 Paź 2018 23:48
    jarekM1978
    Poziom 8  

    opel tigra A 1,4 96r - Opis przekaźników pod maską
    Potrzebuje wiedzieć co załącza trzeci i czwarty przekaźnik w oplu Tigra A z 96r 1,4 benzyna z klimatyzacją
    Pierwszy od lewej to sprzęgło klimatyzacji
    Drugi dostaje sygnał z termo-włącznika trzypinowego znajdującego się w chłodnicy i załącza wentylator w komorze silnika.
    Trzeci dostaje sygnał z termo-włącznika dwupinowego znajdującego się w chłodnicy na samym dole pod wcześniejszym termo-włącznikiem trzypinowym. Powiedzcie mi co on ma załączać. Prąd dochodzi , przekaźnik klika ale nie ma żadnej reakcji
    Czwarty jest osznurowany ale nie było tam przekaźnika , Co on może załączać
    Nadmienię że nie działa mi klimatyzacja bo gaz uciekł. Ale to będę patrzył później i wydaje mi się ze mam zbyt wysoką temperaturę płynu chłodzącego bo wentylator załącza się trochę powyżej 100C ale podobno to w oplach normalne a wszystkie termo-włączniki wymieniłem oraz termostat .

    0 5
  • #2 17 Paź 2018 00:55
    chisel
    Poziom 26  

    Te miejsce na przekaźnik od podgrzewacza paliwa i świec żarowych w przypadku diesla (którego nie było). Prawdopodobnie pozostałość po kopiowaniu szkieletu z opla corsy B.

    0
  • #3 17 Paź 2018 20:10
    LENIWIEC_PL
    Poziom 22  

    chisel napisał:
    Te miejsce na przekaźnik od podgrzewacza paliwa i świec żarowych w przypadku diesla (którego nie było)

    Opel corsa B i opel tigra to niemal to samo. O ile opel corsa B miał silniki diesla od isuzu (pojemności 1.5, 1.7) o tyle w tigrze były montowane tylko silniki benzynowe(a przynajmniej nigy diezla w tigrze nie widziałem i nie słyszałem).
    jarekM1978 napisał:
    Ale to będę patrzył później i wydaje mi się ze mam zbyt wysoką temperaturę płynu chłodzącego bo wentylator załącza się trochę powyżej 100C ale podobno to w oplach normalne a wszystkie termo-włączniki wymieniłem oraz termostat .

    W corsie B jak i również w tigrze normalna temperatura płynu chłodzącego to pomiędzy 90 a 95 stopni. Czujnik załączania wentylatora załącza wentylator przy temperaturze 99 stopni a wyłącza przy temperaturze 95stopni i jest to normalne. Jeśli jednak temperatura wchodzi ci na czerwone pole a mimo to nie załącza się wentylator to coś jest nie tak. U mnie w corsie z silnikiem 1.0 (chodź miałem i większe pojemności) temperatura przy normalnej jeździe stoi cały czas na poziomie 93 stopnie. Czasami w lato podczas stania w korku potrafi się zagrzać do momentu włączenia wentylatora lecz rzadko gdyż moja ma potężną chłodnicę jak na silnik 1.0 ;-) Twoja jak się domyślam też ma dużą chłodnicę?

    0
  • #4 18 Paź 2018 09:46
    jarekM1978
    Poziom 8  

    Dziękuję wam za podpowiedzi ale w tym poście chciałbym dowiedzieć się od czego jest 3 i 4 przekaźnik i co ma załączać ten włącznik termiczny dwu-pinowy od 3 przekaźnika
    Ze względu że wydaje mi się ze mam zbyt wysoka temperaturę chce najpierw sprawdzić czy wszystkie urządzenia działają prawidłowo
    pod względem elektrycznym. Czujniki i termostat wymieniłem a nie dało to żadnej zmiany , wentylator załącza się przy 100C , pompa wody pracuje . Do czerwonych kresek na liczniku nie dochodzi ale wskazówka trzyma się w górnej części wskaźnika . Według mnie też powinno trzymać między 93 a 95C. a nie 100 a 103 w korku podczas jazdy jest 95 a 98C. Jeszcze tylko pirometrem nie sprawdzałem czy temperatury pokrywają się

    0
  • #5 18 Paź 2018 12:05
    LENIWIEC_PL
    Poziom 22  

    Witam.
    Właśnie sprawdziłem u znajomego w tigrze i u niego nie ma wogule żadnej takiej skrzynki z przekaznikami pod maską. U ciebie jest z prawej strony przy serwie hamulcowym?

    0
  • #6 18 Paź 2018 14:56
    jarekM1978
    Poziom 8  

    LENIWIEC_PL napisał:
    Witam.
    Właśnie sprawdziłem u znajomego w tigrze i u niego nie ma wogule żadnej takiej skrzynki z przekaznikami pod maską. U ciebie jest z prawej strony przy serwie hamulcowym?

    Tak

    0