Motocykl : Kawasaki ZXR250C 1991 rok. silnik R4.
Moduł zapłonowy : Denso 21119-1322 J
Motocykl kupiłem z brakiem iskry i niestety ktoś zaglądał do modułu przez co nie było jego obudowy a z nią numerów urządzenia. Po roku grzebania na forach znalazłem informacje aby zakupić moduł odpowiedni do tego modelu i jest on wyżej wymieniony. Po wpięciu drugiego modułu niestety iskra dalej sie nie pojawiła. Zacząłem szukać problemu w wiązce gdyż widziałem tam ślady czyjejś ingerencji. Po wstępnym rozeznaniu postanowiłem podłączyć moduł do motocykla bez używania oryginalnej wiązki tylko na swoich połączeniach wykorzystując fabryczny schemat.
Kolory:
GY - 12V
Y- czujnik indukcyjny
BK/W - czujnik indukcyjny
BK/BR- 12V + zasilanie cewek WN
G/BK - masa
BK/Y - masa
G- cewka wn
B- cewka wn
Jednak nawet tym sposobem nie udało mi sie wzbudzić iskry. Czujnik indukcyjny sprawny, jego rezystancja także poprawna.
Sprawdzałem modul przy pomocy zwykłego miernika z tabela rezystancji podana przez producenta w serwisowce i na całej linii pin A jest Martwy. Reszta się zgada. Pin A jest to 12v po zapłonie (BK/BR na schemacie). Gdy do układu który opisałem wyżej(na krótko z ominięciem wiązki) podłączam oryginalny modul i jako ostatni podłączam kabel plusowy bezpośrednio pod aku to w chwili dotknięcia pojawia się jeden mały przeskok iskry na świecy. Dzieje się tak za każdym razem gdy dotknę do 12V. Moduł który zakupiłem używany przy tym samym podłączeniu nie powoduje takiego zjawisk
Niestety ale zakup kolejnego modułu nie wchodzi w gre gdyż dostępność w europie jest bardzo mała jakich kol-wiek części do tego modelu. Poniżej zamieszczam schematy jak i zdjęcia modułu.
Chciałbym sie dowiedzieć czy jest ktos w stanie opisać mi jak mogłbym namierzyć uszkodzony element w module bo zapewne jest to jakas drobnostka o ile bede w stanie w ogole robić to w domowych warunkach.

Moduł zapłonowy : Denso 21119-1322 J
Motocykl kupiłem z brakiem iskry i niestety ktoś zaglądał do modułu przez co nie było jego obudowy a z nią numerów urządzenia. Po roku grzebania na forach znalazłem informacje aby zakupić moduł odpowiedni do tego modelu i jest on wyżej wymieniony. Po wpięciu drugiego modułu niestety iskra dalej sie nie pojawiła. Zacząłem szukać problemu w wiązce gdyż widziałem tam ślady czyjejś ingerencji. Po wstępnym rozeznaniu postanowiłem podłączyć moduł do motocykla bez używania oryginalnej wiązki tylko na swoich połączeniach wykorzystując fabryczny schemat.
Kolory:
GY - 12V
Y- czujnik indukcyjny
BK/W - czujnik indukcyjny
BK/BR- 12V + zasilanie cewek WN
G/BK - masa
BK/Y - masa
G- cewka wn
B- cewka wn
Jednak nawet tym sposobem nie udało mi sie wzbudzić iskry. Czujnik indukcyjny sprawny, jego rezystancja także poprawna.
Sprawdzałem modul przy pomocy zwykłego miernika z tabela rezystancji podana przez producenta w serwisowce i na całej linii pin A jest Martwy. Reszta się zgada. Pin A jest to 12v po zapłonie (BK/BR na schemacie). Gdy do układu który opisałem wyżej(na krótko z ominięciem wiązki) podłączam oryginalny modul i jako ostatni podłączam kabel plusowy bezpośrednio pod aku to w chwili dotknięcia pojawia się jeden mały przeskok iskry na świecy. Dzieje się tak za każdym razem gdy dotknę do 12V. Moduł który zakupiłem używany przy tym samym podłączeniu nie powoduje takiego zjawisk
Niestety ale zakup kolejnego modułu nie wchodzi w gre gdyż dostępność w europie jest bardzo mała jakich kol-wiek części do tego modelu. Poniżej zamieszczam schematy jak i zdjęcia modułu.
Chciałbym sie dowiedzieć czy jest ktos w stanie opisać mi jak mogłbym namierzyć uszkodzony element w module bo zapewne jest to jakas drobnostka o ile bede w stanie w ogole robić to w domowych warunkach.



