Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dewoo Nubira 2.0 2000r - Auto gaśnie po kilku minutach gaśnie

17 Paź 2018 10:49 459 11
  • Poziom 8  
    Autko po kilku minutach gaśnie potem jest problem z ponownym odpaleniem po kilku razach odpala i tak kilka razy aż zacznie pracować w tym czasie słychać piszczenie jakby paska kinowego po ustaniu piszczenie i rozgrzaniu silnika problem jakby zniknął.
    Wczoraj jednak auto nie chcialo zapalić rozladowany akumulator ponowne naśladowanie i znowu to samo aż trzy razy aż w końcu załapał
    Bardzo proszę szanowne grono o pomoc z góry dziękuję
  • MetalWork
  • Poziom 34  
    Zaczął bym od wymiany czujnika obrotów to najczęstsza przyczyna problemów choć miałem raz czy dwa uszkodzony sterownik silnika .
  • Poziom 8  
    Od czujnika obrotów auto by nie chciało odpalic
    A i jeszcze może uzupełnię z dzisiejszych spostrzeżeń
    Po tym jak gaśnie brak iskry paliwo dochodzi na przekreconym kluczyku dochodzi napięcie i masa do cewki po sprawdzeniu na spinacz błędów błąd 12 i nic więcej
  • MetalWork
  • Poziom 34  
    Słuchasz , czy wiesz lepiej ? Jak wiesz lepiej nie pytaj ... Jak chcesz słuchać to wymieniaj te czujniki dostają przerwy jak się nagrzeją ...

    Moderowany przez ociz:

    Rozumiem że kolega "wróżbita" oferuje się zapłacić za ten czujnik jak "diagnoza" będzie mylna?

  • Poziom 8  
    Ok kolego to ty jesteś fachowcem tylko mnie dziwi że po rozgrzaniu problem znika
    Jeszcze jedno pytanie czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik

    Dodano po 7 [minuty]:

    Mówimy o czujnik obrotów wału korbowego
  • Poziom 34  
    Możesz sprawdzić oscyloskopem , Poza tym to są rzeczy narażone na ciągłe zmiany temperatury od - 30 do +70 stopni usterka może być w czujniku , ale również w sterowniku silnika. Czasem w tych autach był problem z czytaniem transpondera z kluczyka w wersji z immo . Proponuję jednak zacząć od rzeczy podstawowych. Warto użyć testera i odczytać błędy gdy auto nie odpala , przy tej okazji będzie widać czy sterownik "widzi" obroty wału . Te auta mają archaiczną elektronikę i diagnostykę więc wiele rzeczy trzeba sprawdzić manualnie .
  • Poziom 8  
    Wszystko się zgadza kolego myślałem że to jest obd2 a to jest anl myślę terz że to nie IMO bo z tego co się orientuję to odcina on pompę paliwa i na gazie powinien chodzić może się mylę nie znam się na elektryce spróbujemy z tym czujnikiem i zobaczymy
    Bardzo dziękuję za odpowiedź dziś zamówię i spróbuję zmienić i zobaczymy

    Dodano po 4 [godziny] 24 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie czy możliwe jest ze za to odpowiedzialne jest koło pasowe wału korbowego podczas szukania czujnika musiałem zdjąć pasek bo idąc po kablu wygląda na to że jest on gdzieś za pompą wspomagania a koło pasowe wygląda tak jakby się rozwarstwilo i jadą cześć hodzi niezależnie od drugiej

    Dodano po 5 [godziny] 24 [minuty]:

    No i niestety wymiana czujnika nie pomogła auto po pięciu minutach zgaslo
  • Poziom 36  
    jarek.mnn napisał:
    Mam jeszcze jedno pytanie czy możliwe jest ze za to odpowiedzialne jest koło pasowe wału korbowego
    Nie, ale Link.
    Masz ładowanie akumulatora ? Coś rozładowuje akumulator, czy to "śmietnik" ?
    Co piszczy ? Koło pasowe ?

    jarek.mnn napisał:
    tylko mnie dziwi że po rozgrzaniu problem znika
    Jeszcze jedno pytanie czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik
    np Link ale impulsów nie i czujnik jest w głupim miejscu
    Dewoo Nubira 2.0 2000r - Auto gaśnie po kilku minutach gaśnie

    i Link
    Masz gaz, zakręć go na zbiorniku, sprawdź jak odpala i jeździ bez gazu. Podobnie Link a na ciepłym może mu się lepiej przepala benzyna z gazem ?
    Cewka dostaje zasilanie, a Link :?: oraz czujnik wału swoje 5V też ? Wtyczkę powinieneś mieć na widoku.
    Iskry masz nie mieć, ale pompa pracuje podczas kręcenia rozrusznikiem ?
    Sterownik masz przy słupku, nie wiem jak u Ciebie w 2.0, ale u mnie w 1,6 zaraz przy wtyczkach jest zaciskane połączenie masowe czujnika wału. W lanosach "blaszki" to porażka, może i tu się objawiła ?

    Masa z aku na silnik, z silnika na komputer - jest kilka punktów, plusy, wiązki silnika, bo możesz tracić zasilanie sterownika.
  • Poziom 8  
    Narazie zmieniłem czujnik położenia wału i jest to samo jutro zakręcie gaz i zobaczymy ale gdy gaśnie brak iskry natomiast pompa pracuje
    A jeżeli chodzi o koło pasowe to usterka wykryto przy okazji to koło pasowe paska kinowego jest o lane gumą takzwany tłumik drgań
    Czujnik jest w takim miejscu że trzeba zdejmować sprezarke od klimy i pompę wspomagania a wtyczka też jest schowane pod listwa wtryskowa
    Masy są nad skrzynka bezpiecznik ów po lewej stronie zaś ecu po prawej stronie wszystko przeczyszczone i popsiukane na przewodzenie
    To co mi się jeszcze udało sprawdzić to że na kostce zasilającej cewke jest napięcie na jednym styku plus a na drugim obok minus natomiast dwa pozostałe to sterowanie na cylindry 1/4 ina2/3 tylko nie wiem jak sprawdzić sygnały sterujące zaznaczam że nie posiadam oscyloskopu
    Jutro ciąg dalszy walki
    Bardzo dziękuję szanownemu gronu za pomoc

    Dodano po 12 [godziny] 9 [minuty]:

    Po odpaleniu na benzynie pięć minut auto zgasło ale tym razem od razu zaskoczyło brak mi już pomysłów jakby zanikalo jakieś zasilanie lub masa
  • Poziom 36  
    jarek.mnn napisał:
    gdy gaśnie brak iskry natomiast pompa pracuje
    Żeby pracowała, sterownik musi dostawać sygnał o obracającym się wale korbowym.
    Czyli można założyć że czujnik "nadaje", bo pompa pracuje. I tyle bez oscyloskopu...
    Mniemam tylko że podczas kręcenia, podłączona równolegle z pompą lub cewką żarówka, nie miernik, to pokazuje. Na słuch, to nie wiem, może ją słychać podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Jesteś tego pewny, nie musisz zakręcać gazu.
    Chociaż ? Zakręcony, nieużywany...
    Problem braku iskry nie powoduje gaz - może lecieć dławiąc silnik nadmiarem paliwa, i sobie gaśnie, ale z iskrą to szybciej jego instalacja elektryczna - skąd LPG bierze impulsy do działania ? Gdzie jest podłączone ? Do sterowania cewki ?
    Co to za gaz ? Gaśnięcia niezwiązane z brakiem iskry to zwykle to powyżej i niewłaściwe ustawienie instalacji LPG, emulacja sondy, gdzie na problemy pomaga często reset sterownika benzyny. Taki reset możesz mieć założony przy gazie 1/2 generacji, i błędów silnika nie uświadczysz. Automatycznie są kasowane po wyłączeniu zapłonu.
    No, ale masz nie mieć iskry... Błędów cewki, czy czujników też w związku z powyższym resetem.
    jarek.mnn napisał:
    dwa pozostałe to sterowanie na cylindry 1/4 ina2/3
    Czy cewka dostaje impulsy na A i B, sprawdzisz diodą LED na 12V, przy czym dioda ma plus i minus - źle włożysz diodę, nie zaświeci. I na tym się skup - jest sterowanie cewką, czy go nie ma.
    Jakiej firmy masz cewkę zapłonową ? Masz inną ?

    Zważ też na ostatnie posty w temacie ze sprawdzaniem impulsów na cewkę. Masy, a dokładniej kilka mas zasilających komputer. Narożna szpilka kolektora ssącego, górna śruba mocowania rozrusznika, jeszcze jedna na środku kolektora, ale to z perspektywy mojego silnika 1,6. Jedna z nich /szpilka/, bezpośrednio odpowiadała za sterowanie parą wtryskiwaczy, źle kontaktując załatwiła sterujący nimi tranzystor w sterowniku.
    Czy cewka ma podobną masę ? Nie wiem... Zasilanie cewki tak, ale zasilanie sterowania w sterowniku ?
    Naderwane przewody, luźne czy brudne oczka, cewka, czujniki, mogą źle "pracować" na zimnym, jak i ciepłym silniku.
    jarek.mnn napisał:
    tylko mnie dziwi że po rozgrzaniu problem znika

    Jednemu tak, drugiemu inaczej... Ciepło wprowadza zmiany, miękkie przewody nie/łączą, czujniki nie/kontaktują.
    Zasilania wg schematu, tu nikt na odległość tego nie sprawdzi.

    Może jest alarm ? Coś odcina ?
  • Poziom 8  
    Dzieki kolego za podpowiedzi jutro powalcze w samochodzie jest założone sterowanie gazem firmy elpi gaz parownik lowato. Zasilanie gazu idzie z cewki. Posprawdzam jeszcze raz masy i muszę pos, ukac rozpiski przewodów wychodzących z eku to wtedy Posprawdzam bym czy wychodzą sygnały ale na razie nie mogę znaleźć
    A i jeszcze jedno dostałem się do sterownika i tam bezpośrednio pod niego jest podłączony chyba emulator sądy lambda [img-1] Dewoo Nubira 2.0 2000r - Auto gaśnie po kilku minutach gaśnie

    Dodano po 13 [godziny] 34 [minuty]:

    Może ktoś się orientuje gdzie znaleźć ten wyłącznik bezpieczeństwa Dewoo Nubira 2.0 2000r - Auto gaśnie po kilku minutach gaśnie

    Dodano po 32 [minuty]:

    Wyczytałem że za rozruch silnika odpowiedzialny jest czujnik położenia wału i czujnik położenia przepustnicy
    Czy to możliwe żeby awaria czujnika położenia przepustnicy powodowało te dolegliwości
  • Poziom 36  
    jarek.mnn napisał:
    Może ktoś się orientuje gdzie znaleźć ten wyłącznik bezpieczeństwa

    A co ? Rozrusznik nie kręci ?
    Akurat ten włącznik jest tylko w automacie, na biegu nie odpalisz, nie zadziała rozrusznik.
    Ten od pompy paliwa w mojej jedynce jest za dźwignią otwierania klapki wlewu paliwa, między fotelem kierowcy i progiem, a w dwójce :?: gdy nie ma jak w jedynce, to może po przeciwnej stronie ? Odcina pompę, nie iskrę, i może go nawet nie zamontowano.
    jarek.mnn napisał:
    Czy to możliwe żeby awaria czujnika położenia przepustnicy powodowało te dolegliwości
    Za brak iskry to nie sądzę by odpowiadał, odpali bez TPS, ale dziwne obroty i gaśnięcie jest możliwe. Źle ustawiony TPS mógłby gasić silnik "zbyt małymi obrotami". W 2.0 to 0,33V na zamkniętej przepustnicy.
    Tak samo jak "krokowy", nieruchawy może źle regulować dopływ powietrza do silnika, a że mieszanka paliwowa to powietrze/tlen wymieszane z benzyną/gazem w dość ściśle określonych proporcjach, to za dużo/mało powietrza zdusi silnik niepalną już mieszanką ? Gdyby zawór IAC stanął w złym miejscu, mógłby nie odpalać bez dodania gazu.
    Tylko co te rzeczy mają wspólnego z brakiem iskry na świecach ?

    Jesteś pewny braku iskry, pompa działa gdy kręcisz rozrusznikiem, paliwo leci z filtra paliwa, może nawet sprawdziłeś że i wtryskiwacze pracują pyląc benzynę, to sprawdź te impulsy do cewki diodą - są czy nie - będą, wymień cewkę, nie będą, szukaj wg schematu podłączenia cewki do ecm.

    Możesz przełączyć po odpaleniu od razu na LPG ? Też zgaśnie ?
    Jak jeździsz do wawy, to mogę pożyczyć interfejs na COM i sprawną cewkę.
    jarek.mnn napisał:
    Posprawdzam jeszcze raz masy i muszę pos, ukac rozpiski przewodów wychodzących z eku to wtedy Posprawdzam bym czy wychodzą sygnały ale na razie nie mogę znaleźć


    Dewoo Nubira 2.0 2000r - Auto gaśnie po kilku minutach gaśnie
    I o ile pamięć mnie nie zawodzi, wtyczki ecm są opisane. Masz chyba sam naprawiam, przynajmniej jeden obrazek, tam też są te opisy - str 206,
    A>D14
    B>C14.