Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Touran 1.9 TDI 105 KM - Zapaliła się kontolka oleju i zgasł podczas jazdy.

18 Oct 2018 17:29 3942 28
  • Level 16  
    Witam
    Mam problem z autem ojca. Touran 1.9 TDI 105 km , BLS 2007 .
    Wyjechał ze 100 metrów z podwórka. Zapaliła się kontrolka oleju i silnik zgasł.
    Olej w normie na miarce. Wszystko wymieniane na bieżąco. Nic nie stukało , nie dymiło.
    Od czego zacząć weryfikacje. Na chwilę obecną nie mam kompa pod ręką. Doczytałem już że czasem jakies bezpieczniki potrafią to spowodować.
  • TespolTespol
  • Level 35  
    Wał silnika się obraca.
  • Level 16  
    na te chwilę wiemy że w Filtrze paliwa nie było paliwa.
    Czyli z jakiegoś powodu paliwo nie dochodzi.
    Tylko w warunkach podwórkowych od czego zacząć ?
  • Level 43  
    Pompa w zbiorniku działa? Odczyt błędów? Cokolwiek.
  • Level 16  
    niestety ojciec jest na prowincji. Bez dostępu do kompa.
    Telefonicznie się kontaktujemy.
    Od zasilania pompy paliwa zaczniemy jakoś sprawdząc.Tylko pytanie jak.
    Czy jakiś bezpiecznik jest od niej , przekaźnik ?

    Dodano po 20 [minuty]:

    Na razie kontrolka ciśnienia oleju zgasła, samochód pali.
    Ojciec pojeżdzi trochę po okolicy i zobaczy. Na wszelki wypadek paliwo w kanister wziął i doleje bezpośrednio do filtra jakby znów nie dochodziło. I będziemy się zastanawać co dalej.
  • Level 11  
    Z ta awarią raczej nie ma nic współnego kontrolka oleju.
    Albo szwankuje pompka paliwa,[ albo PD przepuszcza.
    Pompkę paliwa mam mogę ci dać za darmo.
  • TespolTespol
  • Level 16  
    Więc tak.
    Pojeżdził i jak wracał dosłownie zgasł mu na podwórku. Filtr paliwa pusty - czyli problemem jest to że paliwo nie dochodzi.
    3 opcje
    a) jakieś brudy podeszły pod pomkę i coś zatkało
    b) brak napięcia ( to się okaże jutro bo będzie ojciec dobierał się to pompki w zbiorniku , to wpierw sprawdzi napiecie na kostce czy tam dochodzi - jeśli tak to znaczy że coś z pompką )
    c) jeśli nie będzie dochodziło napięcie to wrócimy do kwestii bezpieczników/przekaźników.

    Taki plan działania na jutro.

    Teraz go zatankował. I auto pięknie pali. Zobaczymy jak rano będzie. Bo jeśli to nie były jakieś brudy które unieruchomiło pomkę to pewnie działał na paliwie z filtra i też zgasnie. Ale to już jutro dam znać.
  • Level 11  
    To że sprawdzisz czy napięcie dochodzi na kostce wcale nie oznacza że jest OK. Pompka może już niedawac nikiedy właściwego cisnienia i

    Dodano po 1 [minuty]:

    To że sprawdzisz czy napięcie dochodzi na kostce wcale nie oznacza że jest OK. Pompka może już niekiedy nie dawać właściwego ciśnienia i

    Może wymień filtr zalej go ropą ponownie aby nie zapowietrzyć i zobacz co sie dzieje....
  • Level 16  
    wymieniony został.
    Jutro będziemy się dostawać do tej pompki to ją zweryfikujemy . No jeśli napiecie będzie to coś pompką może być . To się już zobaczy co jak jak na wierzchu będzie.
  • Helpful post
    Level 39  
    maciej66666 wrote:
    wymieniony został.
    Jutro będziemy się dostawać do tej pompki to ją zweryfikujemy . No jeśli napiecie będzie to coś pompką może być . To się już zobaczy co jak jak na wierzchu będzie.

    Jedynie jak można ją poprawnie zweryfikować to zmierzyć jakie daje ciśnienie ale w aucie nie na zewnątrz.
  • Level 16  
    Jest taka sytuacja nadal - zapala się zółta kontrolka poziomu oleju. I owszem auto po jakimś czasie gasnie. Ale są jeszcze takie okoliczności. Czytałem gdzies że jeśli niesprawny jest czujnik poziomu oleju , to faktycznie może się tak zdarzać że będzie odcinany dopływ paliwa by nie zatrzeć silnika. A u nas była taka sytuacja w lipcu że ojciec rozwalił miskę olejowa. Kupilismy używaną z czujnikiem ( który faktycznie mógł skończyć żywot ) Czy istnieje taka opcja że to może być wszystko od tego czujnika ?
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Nie ma takiej opcji.
    Niski poziom oleju nie zgasi silnika.
    Szukaj problemu w pompce lub jej zasilaniu.
  • Level 16  
    ok dziś podjedzie człowiek z VCDS zobaczymy co powie
    dzięki za info
  • Level 43  
    Zdejmij węże z filtra idące w tył i włącz zapłon i zobacz czy pompa w ogóle żyje. Jak masz manometr jakikolwiek sprawdz czy podaje cisnienie, jak nie zalewa filtra to taki efekt.
  • Level 16  
    Sytuacja jest taka . Np. rano paliwo w filtrze było czyli pompa sama z siebie działa . Raczej jest problem z jej zasilaniem. Lampka od poziomu oleju to swoja droga. Facet był z vcds i 3 błędy znalazł
    a) przerwa w obwodzie elektrycznym
    b) coś ze swiecą zarową
    c) błąd przekaźnika pompy paliwa

    I moje pytanie .
    W którym miejscu ci jak jest oznaczony ten przekaźnik czy jakiś bezpiecznik od pompy paliwa ?
  • Level 16  
    2006 rok chyba miał inny układ.
    W 2007 brak w ogóle tych bezpieczników niektórych
  • Helpful post
    Level 39  
    maciej66666 wrote:
    Sytuacja jest taka . Np. rano paliwo w filtrze było czyli pompa sama z siebie działa . Raczej jest problem z jej zasilaniem. Lampka od poziomu oleju to swoja droga. Facet był z vcds i 3 błędy znalazł
    a) przerwa w obwodzie elektrycznym
    b) coś ze swiecą zarową
    c) błąd przekaźnika pompy paliwa

    I moje pytanie .
    W którym miejscu ci jak jest oznaczony ten przekaźnik czy jakiś bezpiecznik od pompy paliwa ?

    Moim zdaniem walnięta pompka i raz działa raz nie.
  • Level 16  
    możliwe
    ale zaczniemy od sprawdzania przekaźników.
    Musimy robić wszystkie po kolei bo nikt nie wie gdzie jest od pompy paliwa .
    Bo widocznie w 2007 w BLS inne rozmieszczenie niż w 2.0 czy BKC z 2006
  • Helpful post
    Level 43  
    Nie bezpuexznik a kontrolka w złącze od tyłu i pomiar czy ma zasilanie
  • Level 16  
    andrzej20001 wrote:
    Nie bezpuexznik a kontrolka w złącze od tyłu i pomiar czy ma zasilanie



    9 V jest z tyłu na tej kostce co w pompkę wpinana ( jak włączy się zapłon )

    nie wiem czy tam 12 powinno być ?
  • Helpful post
    Level 43  
    KONTROLKĄ 1000 razy pisałem, sprawdzamy wysokoprądowe obwody.
  • Level 16  
    podpiąć żarówkę i ma się świecić ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    więc tak żarowka na 12 v podpięta nie świeci po tym jak przekręci się zapłon
    Pytanie wiec czy tam na tej kostce powinno być 12v już po przekręceniu zapłonu czy uruchomieniu silnika
  • Level 39  
    Zacznij kręcić rozrusznikiem i wtedy obserwuj.
  • Level 43  
    Przy włączeniu zapłonu ma już podać.
  • Helpful post
    Level 11  
    Wg mnie nie jest to pompa paliwa.

    1.Czy podczas odpalenia świeca się świece żarowe?jeżeli tak to OK. jeżeli nie przekaźnik do wymiany.

    2.Możliwe że poszła czujnik ciśnienia.
    3. Do sprawdzenia Przepustnica + EGR
    4.PD- uszczelniacze do wymiany.
    5.Czujnik położenia wału.

    Może wynika to z zwarcia w aucie. - wyeliminuj większość obwodów w aucie i zobacz........



    Moderated By T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • Level 16  
    Przy włączeniu zapłonu nie podaje napięcia do zapalenia się kontrolki 12v .
    Czyli tak jakby przekaźnik / bezpiecznik był jakiś uwalony zgodnie z tym co VCDS zakomunikował.
    Wstawiam zdjęcia skrzynek bezpieczników. Może ktoś zorientowany umie na nich zaznaczyć w których miejscach są bezpieczniki/przekaźniki od pompki paliwa i od świec żarowych.
    Jest to rocznik 2007. 1.9 TDI BLS 105. VIN mogę podać w razie potrzeby. Znalazłem post na elektrodzie też z Turanem ale bodajże 2 litry identyczne objawy - uwalony był ten przekaźnik od pompki paliwa. I tam człowiek zasilanie puścił od klaksonu czy coś. Ale ja aż tak nie jestem zorientowany i wpierw wolałbym sprawdzić właściwy bezpiecznik / przekaźnik który to tutaj będzie od tego.
    Z góry dziękuje.
  • Helpful post
    VAG group specialist
    To nie wina bezpiecznika.
    Masz błąd przekaźnika pompy a to oznacza że sterownik nie widzi jego cewki.
    Sterownik kontroluje tylko obwód cewki przekaźnika a bezpiecznika tutaj nie ma, bezpiecznik jest po drugiej stronie przekaźnika ktora nie jest kontrolowania przez sterownik.
    Wydaje mi się że będzie to ten mały przekaznik ze środkowego zdjęcia.
    Wyjmij go, bedzie miał on dwie cienkie i dwie grube nóżki.
    Możesz wpiąć w gniazdo przekaźnika żarówkę i zobaczyć czy zaświeci przy próbie kręcenia rozrusznikiem.
    Druga opcja to zrobić zworkę tam gdzie wchodzą grube nóżki w gniazdo przekaźnika - pompa powinna zacząć działać.
  • Level 16  
    na forum modelu auta znalazłem dokładne schematy i opisy wszystkich przekaźników i bezpieczników.
    Wszystko zmierzyłem, preparatem do styków potraktowałem i auto póki co działa jak należy.
    80 km dziś zrobione. Zobaczymy jak na tygodniu będzie. Ale coś musiało niekontaktowac/lub zaśniedziało. Bo elektryka w Touranach potrafi z powodu wilgoci, z upływem czasu spłatać figla. Także jak na razie nie było potrzeby nic wymieniać.
    A i lampka od poziomu oleju zgasła.

    Zobaczymy co na tygodniu będzie się działo. Posta na razie nie zamykam.
    Dziękuje też Wszystkim za udzielone wskazówki.