Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz stereo na LM3886

Mrxnnx 18 Paź 2018 23:28 5283 43
  • Cześć! Jestem tu nowy :) może troszkę się przedstawię :). Nazywam się Kuba i mam 18 lat. To mój pierwszy wzmacniacz DIY, w tematyce elektroniki i audio jestem jeszcze trochę zielony, ale bardzo mnie to interesuje. Do zrobienia wzmacniacza zainspirował mnie kolega z tematu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3136202.html
    oraz oprócz niego potrzeba wzmacniacza stereo do moich starych Tonsili ZG40C.
    Moja budowa jest troszkę uproszczona i pozbawiona bajerów.

    Wzmacniacz jest oparty o dwa sprzężone wzmacniacze mono na lm3886, zasilane przez dwa zasilacze symetryczne (wzmacniacze (AVT1922) i zasilacze(AVT3233) z kitów avt). Trafo to Indel TST 200/014. Jednym słowem budowa bardzo prosta, ale nie ma się co dziwić, dopiero zaczynam zabawę z elektroniką.

    Co do obudowy to są to różne sklejki, wycięte laserem. Jestem w trakcie dopasowywania i montowania, oczywiście jeszcze jakiś lakier, planuje bezbarwny półmat, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł na jaki kolor to zrobić niech śmiało zrobić :)

    Nie wiem co więcej mogę napisać, jeżeli coś jest nie tak z moim postem (zła kategoria itp) proszę dać znać, postaram się wszystko naprawić :)

    Zdjęcia z dalszej budowy będę umieszczał na bieżąco. Przepraszam za słabą jakość zdjęć i słabe ujęcia, niestety dysponuje słabym sprzętem.

    Wasze opinie i rady będą bardzo mile widziane, a teraz życzę dobrej nocy :)



    Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • #2 19 Paź 2018 09:35
    aka63
    Poziom 12  

    Radiatory powinny być obrócone o 90 stopni, tak aby żeberka były pionowo. W układzie "na poziomo" skuteczność radiatora jest ok 30% mniejsza

  • #3 19 Paź 2018 09:38
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Drewno w takich zastosowaniach ma dwie istotne wady. Po pierwsze w razie awarii może rozprzestrzenić pożar, a druga to nie ekranuje. Myślę że warto by było przynajmniej wyłożyć środek folią aluminiową i uziemić ją.
    Przy używaniu obudów izolowanych nie ma potrzeby stosowania dodatkowych podkładek izolacyjnych. Pogarsza to odprowadzenie ciepła. Wystarczy śrubą przykręcić do radiatora stosując odrobinę pasty termoprzewodzącej. Jak by był problem z wydajnością to pomyśl zastosowaniu kostek w obudowie nieizolowanej. Mają lepsze odprowadzenie ciepła.
    Z dwoma zasilaczami trochę przesadziłeś. W zupełności wystarczył by jeden. Ale nie traktuj tego w kategorii błędu.

  • #4 19 Paź 2018 10:19
    Mrxnnx
    Poziom 5  

    Co do radiatorów to zostały one wymienione na ponad 2 razy większe od standardowych, po około godziny gry na maxa mają ~40°C. Z tym, że powinny być obrócone mam tą świadomość, ale ze względu na to, że słabo się grzeją pozostawiłem takie rozwiązanie (dzięki temu wzmacniacz jest trochę niższy).

    Co do wzniecenia pożaru masz racje, bardzo istotna wada.
    Wczoraj zapomniałem napisać o wrażeniach z odsłuchu, wzmacniacz gra czysto i mocno, dla mnie ma trochę za mało basu. Przy regulacji głośności potencjometrem bardzo delikatnie trzeszczy (trzeba się dobrze wsłuchać żeby to usłyszeć), ale to chyba normalna sprawa. Możliwe, że się nie znam, ale jeżeli bez obudowy nie ma żadnych nieporządanych zakłóceń to z nią również nie powinno być?
    Dodam ze kable sygnałowe są ekranowane (to chyba żadne odkrycie)
    Co do zasilaczy, według opisu w AVT wzmacniacz LM3886 generuje ~70w na 4om, wiec uznałem że do każdego wzmacniacza dam oddzielny zasilacz ~100w. Mogę się mylić, ale w szczytowych momentach dwa wzmacniacze mogą brać ~140w, czyli jeden zasilacz nie dal by rady. Przynajmniej takie jest moje rozumowanie. Jeżeli coś jest nie tak to proszę o poprawienie :)

  • #5 19 Paź 2018 10:20
    michas
    Poziom 23  

    I jak wygląda to finalnie po skreceniu ? Widzę ,że kolega się posilał przy składaniu konstrukcji :P (ostatnie zdjęcie)

    Wzmacniacz powinien fajnie zagrać LMy to dobre kosci składam własnie 2 wzmacniacze stereo na oryginałach Nationala z próbek, gdzieś się zachowały-szkoda wyrzucać :) .

    Pozdrawiam
    Michał.

  • #6 19 Paź 2018 10:22
    Mrxnnx
    Poziom 5  

    michas napisał:
    I jak wygląda to finalnie po skreceniu ? Widzę ,że kolega się posilał przy składaniu konstrukcji :P


    Wzmacniacz jeszcze lezy w czesciach. W planach mam troche go oszlifowac i polakierowac. Zdjecia z prac bede wstawial na bieżaco. Co do posilania sie to butelka lezy na biurku juz okolo roku :)

    Pozdrawiam :)

  • #7 19 Paź 2018 10:39
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    adambyw napisał:
    Z dwoma zasilaczami trochę przesadziłeś. W zupełności wystarczył by jeden. Ale nie traktuj tego w kategorii błędu.

    Nie do końca mogę się z tym zgodzić. Dwa osobne zasilacze (nawet zasilane z jednego transformatora) to nieco lepsze parametry impulsowe kanałów. Po prostu gdy w jednym kanale mamy impuls napięcie siądzie tylko na zasilaczu tego kanału - na drugim pozostanie bez zmian. Taki wybieg (pseudo monoblok) jest stosowany w niektórych wzmacniaczach pretendujących do Hi-End'u; tu Autor zadał sobie wiele (?) trudu w zrobienie efektownej obudowy (chociaż jak sam wspomniałeś a i ja mam podobne odczucia - jakoś nie lubię całkowicie drewnianych obudów wzmacniaczy) i zastosował chyba najlepsze układy scalonych wzmacniaczy mocy, więc taki układ zasilania ma sens.
    Co do LM - dość długo nie mogłem się przekonać do tych układów - pierwsze próby skończyły się niepowodzeniem - trafiłem najwidoczniej na jakieś felerne egzemplarze, ale gdy w końcu się przemogłem i powtórnie podszedłem do tematu - Przyznaję, ze dźwięk z nich jest znacznie milszy dla uszu. Od dłuższego czasu trzymałem się TDA 7294 - i mimo niezbyt pochlebnych opinii o nim - byłem zadowolony (i nadal jestem - tyle, że już nieco mniej) dopóki nie porównałem brzmienia obu końcówek.
    O radiatorach już było ; jest to niestety dość częsty błąd konstruktorów bez większego doświadczenia, którzy zapominają o konwekcji ciepłego powietrza - Dlatego tez szkoda, że już zostały wykonane boczne ścianki - ideałem byłby odwrócenie radiatorów i zamiana szpar wentylacyjnych na pionowe. Ale - jak pisałem - byłoby to ideałem, ale konieczne (otwory wentylacyjne - radiator koniecznie obrócić) nie obowiązkowe. Radiatory mają wystarczająco duże powierzchnie by odprowadzić ciepło, nawet przy niekorzystnym ustawieniu szczelin wentylacyjnych.
    Na razie (na obecnym etapie prac) nie ma o czym dyskutować dalej. Czekam na dalsze prace i zdjęcia.

    P.S. Tak sobie myślę, że może byłoby dobrym pomysłem zamieszczanie przez Autora szkiców/rysunków dalszych prac - uniknęłoby się wtedy (jak w wypadku radiatorów) zbędnych poprawek - np. podczas projektowania ułożenia wiązek połączeniowych. Byłby czas na doradzenie ewentualnych rozwiązań lepszych (o ile będzie to konieczne) i uniknąłby Autor podwójnej roboty...?

  • #8 19 Paź 2018 10:47
    szeryf3
    Poziom 15  

    Pomysł fajny, oraz i wykonanie jak dla młodego człowieka. Przy następnej konstrukcji postaraj się unikać sklejki, aby nie puścić z dymem pożaru rodzicom domu.
    Teraz jak już masz sklejkę to pomyśl jak zrobić obudowę aby wyglądała po pomalowaniu na lata 70-te. Oczywiście to tylko taka moja sugestia.

  • #9 19 Paź 2018 11:22
    vodiczka
    Poziom 43  

    szeryf3 napisał:
    Przy następnej konstrukcji postaraj się unikać sklejki, aby nie puścić z dymem pożaru rodzicom domu.
    Nie traktuj ryzyka pożaru poważnie. To nie telewizor Rubin :)
    Wystarczy prawidłowo dobrać bezpieczniki.
    Na marginesie - kiedyś wszystkie odbiorniki radiowe i telewizyjne oraz radiole (radio, magnetofon, gramofon i wzmacniacz w jednym) były w drewnianych obudowach.

  • #10 19 Paź 2018 13:04
    katakrowa
    Poziom 18  

    Mrxnnx napisał:
    Wczoraj zapomnialem napisac o wrażeniach z odsłuchu, wzmacniacz gra czysto i mocno, dla mnie ma troche za malo bassu.

    Spróbuj zmienić elementy C1 i R2 na większe wartości. Kondensator zmień nap. 2,2uF albo nawet 4,7uF możesz także rezystor R2 zmienić na 22k albo nawet 47k. Zależy też jak i jaki podłączyłeś potencjometr wejściowy bo on razem z kondensatorem wejściowym tworzą filtr górnoprzepustowy ( poniekąd też z R2 ).
    W niekorzystnym układzie ( np. potencjometr 10k) ten kondensator może tworzyć filtr nawet na poziomie 35Hz ( a to już dobrze słychać ).

    Co do drewnianej obudowy to niewątpliwie jest to rozwiązanie gorsze/trudniejsze w realizacji niż metalowa ... Choć w metalowej łatwiej popełnić błędy związane z prowadzeniem masy.
    Wszystko ma swoje wady i zalety. Ktoś wyżej napisał żeby ją ekranować folią .. To prawie nic nie daje. Jeśli już to użyj aluminiowej taśmy klejącej do używanej do uszczelniania wentylacji i kominków. Jest wiele grubsza i mam porównanie z folią aluminiową. Ta kominkowa rzeczywiście nieco chroni np. przed zakłóceniami z komórki leżącej w pobliżu wzmacniacza. W przypadku samego drewna musisz liczyć się z odsłuchem znanego wszystkim "tytyryy ... tytyryy ... tytyryy ... " :-)

    michas napisał:
    Widzę ,że kolega się posilał przy składaniu konstrukcji (ostatnie zdjęcie)

    To zapewne do czyszczenia elektronik :-)

    Akurat ostatnio zabieram się za budowę wzmacniacza na lm3886 i mnogość pomysłów, i dostępnych propozycji implementacji tego układu wręcz przytłacza.
    Na drodze poszukiwań "ideału" znalazłem dość fajny artykuł opisujący bardzo dokładnie budowę wzmacniacza na bazie lm3886 ( niestety jest po angielsku ).
    http://www.circuitbasics.com/design-hi-fi-audio-amplifier-lm3886/
    Bardzo fajnie opisane praktycznie zasady doboru każdego z elementów układu.

  • #11 19 Paź 2018 13:08
    Mrxnnx
    Poziom 5  

    katakrowa napisał:
    Zależy też jak i jaki podłączyłeś potencjometr wejściowy


    Potencjometr logarytmiczny 2x50kOm

    katakrowa napisał:
    Ta kominkowa rzeczywiście nieco chroni np. przed zakłóceniami z komórki leżącej w pobliżu wzmacniacza. W przypadku samego drewna musisz liczyć się z odsłuchem znanego wszystkim "tytyryy ... tytyryy ... tytyryy ... " :-)


    Telefon leżacy okolo 30 cm od sprzętu nie powodowal zadnych zaklocen i niedogodnosci w odsluchu muzyki. Nawet w momencie kiedy ktos na niego dzwonil :)

  • #12 19 Paź 2018 13:25
    michas
    Poziom 23  

    Na te otwory wentylacyjne dałbym od środka siatkę, ponieważ znając złośliwośc rzeczy martwych na pewno wpadnie jakaś blaszka albo moneta :) i będzie wzmacniacz- skarbonka :)

    Pozdrawiam

  • #13 19 Paź 2018 15:07
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    Można, tylko, że wówczas drastycznie ( o ile siatka będzie mieć za małe oczka) zmniejszy się zdolność oddawania ciepła konwekcyjnie do otoczenia. Z kolei większe oczka nie zabezpieczą w pełni wnętrza przed jakimś przypadkowym "ciałem obcym" (śrubka, nakrętka?).
    Moim zdaniem jednak Autor robi ten sprzęt dla siebie i raczej będzie uważać by coś niepotrzebnego wewnątrz się nie znalazło... chyba że w grę wchodzi jakaś drepcząca ciekawska latorośl - wtedy nawet gęsta siatka stalowa nie będzie stanowić problemu...

  • #14 19 Paź 2018 17:00
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Mrxnnx napisał:
    Mozliwe, ze sie nie znam, ale jezeli bez obudowy nie ma zadnych nieporzadanych zakłóceń to z nią rowniez nie powinno byc?

    Zakłócenia działają w obie strony. Zapewne będzie łatwiej przechwytywać je z otoczenia n.p komórka, ale również będzie generować, co może być odbierane w innych urządzeniach (niekoniecznie audio). Dlatego zasugerowałem wyłożenie wnętrza folią aluminiową. To typowy i niedrogi patent wykorzystywany np w gitarach elektrycznych. Wystarczy dociąć na wymiar i przykleić klejem do wnętrza obudowy.

    398216 Usunięty napisał:

    Nie do końca mogę się z tym zgodzić. Dwa osobne zasilacze (nawet zasilane z jednego transformatora) to nieco lepsze parametry impulsowe kanałów.

    Dlatego pisałem, żeby nie traktować tego w kategorii błędu. W typowych komercyjnych aplikacjach stosuje się do tej jednej kostki 2x 3300?F, kolega zastosował 6x 3300?F. Na etapie projektu można było tak nie przesadzać, ale jak już jest, to zapewne nie zaszkodzi. To tak, jak z koniami pod maską samochodu; 60 koników zwykle wystarcza ale...

  • #15 19 Paź 2018 17:50
    Mrxnnx
    Poziom 5  

    adambyw napisał:
    Dla tego zasugerowałem wyłożenie wnętrza folią aluminiową. To typowy i niedrogi patent wykorzystywany np w gitarach elektrycznych. Wystarczy dociąć na wymiar, i przykleić klejem do wnętrza obudowy.


    Masz racje,w gitarach tez cos podobnego wystepuje, sam gram to kojarze :) cos bede kombinowal, albo folia albo tasma

    adambyw napisał:
    kolega zastosował 6x 3300µF. Na etapie projektu można było tak nie przesadzać, ale jak już jest to zapewne nie zaszkodzi.


    Taki byl kit na AVT nie chciałem go modyfikowac,bo jak sam wspomniales, jak juz jest to nie zaszkodzi :)

    Dodano po 7 [minuty]:

    vodiczka napisał:
    Wystarczy prawidłowo dobrać bezpieczniki.


    Obecnie jest bezpiecznik do 1.6A, wydaje mi sie ze to duzo, ale 0.7A oraz 1.2A sie palily (1.4A nie sprawdzalem) Czasami nawet 1.6A mi sie przepali. Dziwi mnie dlaczego az tak duzy prąd idzie, ale zrobilem prosty eksperyment odłaczajac obiążenie trafa i nawet 0.4A sie nie przepalal. Wydaje mi sie ze na poczatku prąd jest duzy z uwagi na potrzebe naladowania kondensatorow na zasilaczu.

  • #16 19 Paź 2018 18:05
    katakrowa
    Poziom 18  

    W sumie ja bym jeszcze soft-start dorzucił. Trochę tych kondensatorów za trafem jest. A samo trafo też 200W ma. Kondensatorom wyjdzie na zdrowie a i szansa wybicia bezpiecznika będzie znikoma.

  • #17 19 Paź 2018 18:25
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    Mrxnnx napisał:
    Dziwi mnie dlaczego az tak duzy prąd idzie
    Po pierwsze - małe straty w rdzeniu transformatora i możliwość włączenia zasilania w momencie, gdy przepływający prąd wygeneruje strumień magnetyczny o zwrocie odwrotnym niż szczątkowo namagnesowany rdzeń. Daję głowę, że gdybyś trafił z włączaniem napięcia na odpowiedni fragment sinusoidy to i ten 0,4A też by się przepalił.
    Druga sprawa (w tym wypadku nieco ważniejsza) to duże pojemności które należy naładować do nominalnego napięcia.
    Dla 200W transformatora nie ma jeszcze potrzeby dodawania układu łagodnego startu - używałem nie raz i 400W transformatorów toroidalnych w swoich konstrukcjach (mostek 10A i kondensatory po 10 000uF na gałąź) i bezpiecznik się nie przepalał - oczywiście prawidłowo dobrany bezpiecznik. A, że bezpiecznik MUSI zawsze być z zapasem chyba nie trzeba powtarzać - on i tak zadziała w wypadku awarii, ale nie ma prawa przy włączaniu zasilania (dla takiej mocy, rzecz jasna, jak u Autora).
    Tu szczególnym problemem (o ile można to tak nazwać) jest ILOŚĆ kondensatorów, a nie tyle ich pojemność; łączenie równoległe kondensatorów powoduje nie tylko zwiększenie pojemności takiej baterii, ale i zmniejszenie ESR takiej baterii - stąd większy (niż dla pojedynczego kondensatora o takiej samej jak wypadkowa kilku) prąd "rozruchowy".
    Tak więc - wszyscy mają rację ;) Przy projektowaniu nawet takiej prostej (zdawało by się) rzeczy jak zasilacz transformatorowy należy brać pod uwagę takie "drobiazgi"...
    Oczywiście że soft start zniwelowałby udar prądowy, ale - jak pisałem - dla raptem 200W (nawet toroida) nie ma takiej potrzeby.

  • #19 19 Paź 2018 20:25
    Mrxnnx
    Poziom 5  

    Kajox napisał:
    Kolega wkładał bezpieczniki zwłoczne czy szybkie?.


    Bezpiecznik ktory jest użyty to zwykly bezpiecznik szybki.
    Jest zintegrowany z gniazdem sieciowym (IEC chyba tak sie nazywa)

  • #20 19 Paź 2018 20:32
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    Mrxnnx napisał:
    Bezpiecznik ktory jest użyty to zwykly bezpiecznik szybki.
    Zwykłe są zwłoczne - i taki powinieneś zastosować.

  • #21 19 Paź 2018 21:23
    Kajox
    Poziom 12  

    Myślę, że zwłoczny powinien załatwić sprawe. Co do sprzętu wykonanie bardzo fajne. Też czasem nie widzę sensu tworzenia płytki drukowanej do montażu jednej czy kilku diod. Wracając do bezpieczników to ja jestem tego przekonania, że jak najmniejszy, który działa. Zawsze denerwuje klientów gdy zwracam wzmacniacze samochodowe i wkładam im 10A wkładki. Zawsze wymieniają na 30A bo więcej mocy. Bezpiecznik bezpiecznikowi nie równy. Ostatnio w hulajnodze nap aku 54V pobór 35A jeździłem na chinskim 10A bezpieczniku unival co było dla mnie dziwne. Jednak stwierdziłem, że może przy tym napięciu nie ma tej wartości nominalnej. Po 50km zajrzałem do oprawki bezpiecznik przytopiony trochę słaby styk. Włożylem 10A z innego źródła i spalił się od razu. Dopiero 30A daje rade czyli jednak napięcie znaczenia nie ma tylko producent bezpiecznika i jego "normy".

  • #22 19 Paź 2018 23:31
    Mrxnnx
    Poziom 5  

    Jak będę miał możliwość o wymienię bezpiecznik na zwłoczny.

    Fajnie widzieć takie grono osób i odzew z waszej strony na temat mojego DIY, nakręca do robienia dalej.

    Dziś niestety ze względu na sporą ilość zajęć dopiero teraz mogę siąść do wzmacniacza. Jutro wieczorem powinienem wrzucić inne zdjęcia jeżeli coś zdołam zrobić :)

  • #23 20 Paź 2018 12:22
    pier
    Poziom 23  

    aka63 napisał:
    Radiatory powinny być obrócone o 90 stopni, tak aby żeberka były pionowo. W układzie "na poziomo" skuteczność radiatora jest ok 30% mniejsza


    Nie wiem co niektórzy mają z tymi radiatorami.
    Zobaczcie jak to robią naprawdę solidne firmy audio
    Wzmacniacz stereo na LM3886

    Co do konstrukcji to nie bardzo wiem w jakim celu autor ją umieścił skoro nie skończona?

  • #24 20 Paź 2018 14:21
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    pier napisał:
    Zobaczcie jak to robią naprawdę solidne firmy audio
    Takich przykładów można mnożyć. Jednak - jak wspominałem - należy to uwzględnić w fazie projektu i obliczeń.
    Myślę, że w każdej fabrycznej konstrukcji takie obliczenia były wykonywane i jeśłi zastosowano akurat takie ustawienie radiatorów nie wynikało to z przypadku - po pierwsze dostępność odpowiedniego radiatora; taniej zastosować większy radiator niż zamawiać wykonanie jakiegoś "nietypu.
    Po drugie - jeśłi MOŻNA zrobić lepiej - czemu tego nie zrobić?
    Chociażby dla tego by zapamiętać jak być powinno, i jakie prawa rządzą tym "drobiazgiem" - na pewno przyda się w przyszłości...
    Po trzecie - w przedstawionym projekcie radiator dodatkowo jest przysłonięty boczkami obudowy - nawet jeśłi są szerokie wycięcia wentylacyjne ogranicza to oddawana do otoczenia ciepła.
    Wydaje mi się więc, że dobrze się stało, że pojawił się ten wątek - wszystkie za i przeciw miały możliwość się pokazać, a Autor zapamięta na przyszłość - zapewne inni użytkownicy czytający ten temat również.

  • #25 20 Paź 2018 14:31
    katakrowa
    Poziom 18  

    pier napisał:
    Nie wiem co niektórzy mają z tymi radiatorami.
    Zobaczcie jak to robią naprawdę solidne firmy audio


    Być może mają to tak wyliczone, że mogą sobie na to pozwolić ( radiator jest odpowiednio duży ). Nie trzeba jednak wielkiego wysiłku by zobaczyć, że w tego typu obudowach audio stosuje się radiatory pionowe. Wystarczy użyć google : https://www.google.pl/search?q=audio+chassis+...gpXeAhWmM-wKHXt0DAMQ_AUIDigB&biw=1680&bih=939
    Nie zmienia to faktu, że w przypadku wolno stojącej obudowy lepsze odprowadzanie ciepła będzie w przypadku radiatorów pionowych.

  • #26 20 Paź 2018 14:37
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    katakrowa -> No to jest nas dwóch :) ... Dokładnie to samo napisałem wyżej.

  • #27 20 Paź 2018 15:26
    katakrowa
    Poziom 18  

    398216 Usunięty napisał:
    Dokładnie to samo napisałem wyżej.

    Jak zaczynałem odpisywać byłem jeszcze sam ale poszedłem robić kawę :-)

  • #28 21 Paź 2018 00:56
    Mrxnnx
    Poziom 5  

    Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886 Wzmacniacz stereo na LM3886


    Tak jak obiecałem, dalsze prace. Obudowa skręcona tylko po to by zobaczyć jak to mniej więcej będzie wyglądało. Dziś nawierciłem resztę otworów, zamocowałem radiatory na blaszki, początkowo chciałem je dać na dystansach ale trudno było wszystko zrobić z mega precyzją (ponieważ otwór w ściance na radiator był wycinany laserem i on jest mega precyzyjny). Również szlifowałem drewno aby było przyjazne w dotyku, teraz tylko lakier (chce zrobić przezroczysty półmat, jeżeli ktoś ma jakiś ciekawy pomysł jak go ozdobić proszę o komentarz, chce aby wyglądał jak najlepiej. Może jakaś okleina ? ). Niewiele do zrobienia żeby go skończyć, ale zapewne wiele brakuje do ideału. Chętnie posłucham waszych opinii i rad.

    Kończę na dziś. Dobrej nocy :)

    PS. Przepraszam za jakość zdjęć. Końcowy efekt postaram się zrobić lepszym aparatem i w lepszym otoczeniu :)

  • #29 21 Paź 2018 01:29
    michas
    Poziom 23  

    Obudowa duuuużo za duża mogłeś to inaczej rozplanować. Wszystko to poskładane kity. Lecz od czegoś trzeba zacząć, następne konstrukcje będą na pewno bardziej przemyślane. Jeśli planujesz dać jakiś potencjometr regulacji głośności będziesz musiał przeciągnąć kable ekranowane przez całą długość obudowy.

    Pozdrawiam
    Michał

  • #30 21 Paź 2018 01:34
    katakrowa
    Poziom 18  

    Mrxnnx napisał:
    Również szlifowałem drewno aby było przyjazne w dotyku, teraz tylko lakier (chce zrobić przezroczysty półmat, jeżeli ktoś ma jakiś ciekawy pomysł jak go ozdobić proszę o komentarz, chce aby wyglądał jak najlepiej. Może jakaś okleina ?

    Pod tym Linkiem masz przykład sklejki lakierowanej na półmat. 6 warstw lakieru a między malowaniami szlifowanie ... Efekt końcowy wg mnie średni. Żałuję, że nie użyłem forniru. Z samej sklejki cudów nie uzyskasz - chyba, że to sklejka z jakiegoś szlachetnego drewna.

  Szukaj w 5mln produktów