Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tulejka korbowodowa jak założyć

20 Paź 2018 16:58 657 4
  • Poziom 1  
    Witam, kupiłem tulejki korbowodowe do ursusa c360 nominał, po wciśnięciu w korbę nie mogę wsunąć sworznia. Czy muszę rozwiercać tulejki?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Tak musisz je rozwiercać .
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Wymiana tulejki korbowodowej w silniku diesla to nie jest prosta sprawa.
    Otwór na sworzeń w tulejce może nie być w osi tulejki. Fabrycznie rozwiercana tulejka koryguje wymiar korbowodu tak aby odległość pomiędzy osią sworznia a osią czopa korbowodowego była stała i zgodna z normą. Osie te muszą być jeszcze równoległe.
    Fabrycznie założona tulejka na pewno nie wypadnie z korbowodu a montowanymi przez laików bywa różnie.
  • Poziom 14  
    Gdzie ty taką tulejkę widziałeś i od jakiego silnika?
  • Poziom 37  
    Władysław O napisał:
    Gdzie ty taką tulejkę widziałeś i od jakiego silnika?

    Według sztuki to tuleja korbowodowa powinna być najpierw wciśnięta surowa a następnie wytoczona i prze honowana zachowując nominalny wymiar odległości itp jak pisał kolega wyżej.
    Takie tuleje surowe są dostępne do C360 w bodajże 4 albo 5 nad wymiarach.