Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 GTI 2.0 8V - Zamierzam kupić GTI 2.0 na co zwracać uwagę przy zakupie

20 Paź 2018 22:03 945 11
  • Poziom 4  
    Noszę się z zamiarem kupna GTI 2.0
    3 drzwiowy,187.000km,z niemiec znalazłem na otomoto.
    Auto chcę zarejestrować za rok na żółte tablice,wiec czadu będzie wystarczająco aby doprowadzić go stanu min 80% oryginał i 100% sprawności.
    Na co patrzeć w tym modelu,na co zwracać uwagę?
    Wiem ze koroduja,silnik wytrzymały choć pisza ze pożera olej? Nie wiem jak wygląda sprawa skrzyni biegów i sprzęgła.
    Jakieś wskazowki i rady???
  • Poziom 17  
    Przed rocznikiem 95 blachy były mniej podatne na korozję i twardsze.
    Ogólnie błotniki, nadkola, progi, kielichy przednie i klapa, te elementy najczęściej dopadała korozja. W każdym razie blacharka w tych autach to dosyć prosta sprawa.
    Co do silnika to 2.0 8V to pancerna jednostka, jeśli pracuje równo, przyśpiesza i nie kopci po rozgrzaniu to jak najbardziej można brać.
    I koniecznie znajdź taki model gdzie jak najmniej było "przerabiane", wiadomo jak te modele kiedyś były traktowane.
    Generalnie to niezawodne autka które po włożonym w nie czasie i pieniądzach na pewno się odwdzięczą ;)
  • Poziom 4  
    Rdza to problem nawet golfa mk6.
    Model który znalazłem wyglada poza gałką do zmiany biegów na oryginalny. Nawet airbox siedzi pod maska zamiast stożka.
    Jak jest ze skrzynią biegów, pytam o jej wytrzymałość, także sprzęgło.
    Czytałem gdzieś że problematyczne są ABS-y w tym modelu.
    Nie wiem czy chodzi, o czujniki czy też pompę i sterowanie?
  • Poziom 17  
    Skrzynia bez problemu przejedzie tyle co silnik albo i więcej, co do sprzęgła to wszystko zależy od użytkownika, ciężko mi określić jego trwałość lecz nigdy nie spotkałem się z negatywną opinią na ten temat.
    Być może chodzi o czujniki ABS, które ludzie wymieniają na najtańsze a później się dziwią czemu tylko pół roku wytrzymał ;)
  • Poziom 4  
    Ok,dzieki
    Jeździłem kilkoma japońskim autami gdzie 120km/h na 2gim biegu to norma,bez pisku palenia gumy.
    Silniki po 200.000km pracowały wzorowo (oczywiście serwisy książkowo robione,plus czyszczenie przepystnicy i air flow przeplywomierz,takze świece irydowe,bo zalecane przez producenta max 30.000km wytrzymywaly )
    bez ubytku oleju nawet przy przelotach 600km autostrada,ale sprzęgło miękkie i czuć bylo ze kończy sie szybciej niż np w VW.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    @SebA 76PL Zapomnij w trójce że na dwójce osiągniesz setke. Góra 80. Mieliśmy od 2000 roku gdzieś do 2011 trójkę z tym silnikiem z 1994 roku. Nie był wcale taki pancerny. Palił mi tyle co koledze 1.4 w tej samej budzie. Miał przy zakupie jakoś 140000 przelotu. Był jak nowy. Totalna seria. Co do usterek to zdarzały się ale to wina raczej osprzętu. Czujnik halla w aparacie zapłonowym, później cewka się spaliła, uszkodzony czujnik temperatury spowodował wzrost spalania, zamarzła odma kiedyś zimą, termostat się zaciął i nie dogrzewał się. Nagła awaria kostki stacyjki i jej kłopotliwa wymiana kilkaset kilometrów poza domem była katorgą. Innym razem jakimś cudem wyskoczyły piny w stacyjce i nie szło włożyć kluczyka. W skrzyni 5 bieg zaczął wyskakiwać. Po rozebraniu okazało się że rozleciał się koszyczek łożyska igiełkowego. Po wymianie spokój. Sprzęgło wytrzymało do końca. Abs też, w sumie to tylko pompa (ile teraz kosztuje sprawna ? 30 zł ?)Oddany na złom jakoś w 2011 roku, przegnił kielich prawy z przodu już do tego stopnia że opona rysowała o sprężynę amortyzatora. Na plus zawieszenie i prostota konstrukcji tego zabytkowego silnika.

    Zwróć uwage na powypadkową przeszłość i jakość napraw blacharskich. Większość golfów to niestety już szroty.

    Dodano po 36 [sekundy]:
    A co do tego przebiegu to golfy kręciły do 300 tyś a później od nowa. Także tym sie nie sugeruj w 25 letnim aucie. Patrz na stan.
  • Poziom 4  
    Odma kiedyś mi przymarzla mk2 ,ciśnienie wywaliło simering z kola zebatego rozrządu i olej poszedł na pasek rozrządu,nie ryzykowalem dalszej jazDy
    Wszyscy piszą ze to właśnie blacharka jest największą bolaczka golfow mk2,3,...A szkoda

    Warto sie pobrudzic i zajrzeć w każdą szpare przy zakupie, by mieć pewność ze auto nie z wypadku i nie sklejony z dwóch różnych golfow
  • Poziom 4  
    Jaki olej Klaudek669 UŻYWAŁES do GTI?
    WIDZIALEM OPINIE ŻE ma to być 10W60 do aut wyścigowych,sportowych i wysilonych.
    Dlatego zastanawiam sie dlaczego nie 5W30 lub dobry polsynteryk 10W40.
    Dodam ze mialem 12 lat temu Honda CBR 600F 2006 rok,ponad 100KM,z przebiegiem 3000km,zrobiłem prawie 40.000km używając motula 10W40 zalecanego przez producenta,i każdy kto.słuchał pracy silnika twierdził ze nie ma wiecej niż 10.000km.
    Oczywiście wizualnie fabryka i oryginał 100%.
    Te ponad 100KM w VW GTI 2.0 może kiedyś czyniło go królem ulic,dziś to sentyment z mojej strony bo auto nie dość ze klasyczne to ma zacięcie sportowe ale bardziej wizualnie.
  • Poziom 16  
    @SebA 76PL Półsyntetyk lałem do niego, nie było wtedy takiego wyboru i dostępności jak teraz. Nie pamiętam dokładnie ale chyba to był jakiś castrol w białej butli. 10w40 raczej. Później chyba mobil 1 10w40. Zrobisz płukankę i zalejesz taki jaki zaleca oroducent i tyle w temacie. Nie ma się co zastanawiać, to nie jest jakiś cud techniki ten silnik.
  • Poziom 4  
    Tez tak myślę ze castrol gtx 10w40 w zupelnosci wystarczy na początek,ma ponoc właściwości czyszczące,wiec najpierw płukanie potem swiezy olej filtry,świece,pewnie rozbiórka aparatu zapłonowego,czyszczenie,ocena stanu zużycia.
  • Poziom 27  
    Pomysł, najmłodszy golf 3 może mieć ponad 20 lat. Dzieląc ten przebieg przez wiek wychodzi poniżej 10 tys. km. Rocznie. Sytuacja prawie w Niemczech nierealna. Owszem, zdarzają się takie auta, ale kosztują 3 razy tyle co normalnie. A licząc takie normalne przebiegi to wyjdzie ze to auto ma około 300-400 tys. I to nic abstrakcyjnego bo spokojnie tyle wytrzymywaly. Nastaw się na auto w którym trzeba będzie robić remonty, albo były robione na jakichś zamiennikach i też zaraz coś będziesz robił. Mam takiego golfa w domu, tylko zwykły 1.8 no i co chwile coś tam trzeba dlubnac mimo że robi z 5 tys km rocznie.
  • Poziom 4  
    Jasne,liczę sie z tym ze przebieg jest duzo większ niż na zegarze.
    Wiem jak jeździ sie w niemczech,setki razy przecinalem ten kraj autem czy tez motocyklem.
    W egzemplarzu który znalazłem kierownica oryginalnie pyla poszyta skóra i pomarańczowy szew,tak jak mieszek zmiany biegów skórą ze szwem pomarańczowym.
    Ostatecznie ktoś zmienił kierownice na standardową,takze odciął gałkę zmiany biegów i zastąpił od Audi A3,bynajmniej w mojim z 2006 byla identyczna.
    Co ciekawsze w ogłoszeniu opis mowi o 2 poprzednich właścicielach.
    Nie było łatwo doprosić sie o zdjęcia dowodu rejestracyjnego,ale kiedy dostałem okazało sie ze właścicieli bylo 6.
    Prawda ma krótkie nogi,
    I szkoda szasu aby dalej interesować sie tym modelem.
    Kilka dni temu widziałem gti 2.0 1994 z przebiegiem 325000km i w środku był jak nowy,wszystko oryginalne.
    Niestety nie był na sprzedaż...