Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Termet Gold Plus sinusoida mocy palnika

James1994 22 Nov 2018 14:28 9090 139
  • #91
    Kropek3
    Level 12  
    Max_O wrote:
    Mam podobny temat

    Piec Gold plus 20kW 1 funkcyjny ograniczony do 32% mocy
    sterowany przez open term CR11011 + pogodówka
    pompa moduluje od 35 do 50%

    Palnik moduluje do wymaganej temperatury falując od mocy minimalnej do ograniczonej w tym przypadku do 32%.

    Czy to normalne?
    Czy nie powinno ustabilizować na "średniej wartości"

    https://filmy.elektroda.pl/40_1542817961.mp4


    Jaką masz wersję oprogramowania sterownika kotła?

    Dodano po 34 [minuty]:

    GETomek wrote:
    Quote:
    Stuka zawór zwrotny, który jest zamontowany na zasilaniu, przy wydajności pompy 50% jego klapką zaczyna opadać i styka o obudowę.

    Kocioł jest ok ewidentnie skopana instalacja. Mam ten sam kocioł i on reaguje na spadek temp o 1C a u ciebie to temp skacze jak szalona zanim zwolni wentylator ty masz +3 stopnie. Ogranicz mu jeszcze moc na centralnym.


    Tutaj, to kolegę trochę poniosło ze stwierdzeniem, że instalacja jest skopana...
    Z tego co czytałem, to została wykonana w najprostszy z możliwych sposobów. Kocioł...rury miedziane fi 25 doprowadzające czynnik do jednocalowych rozdzielaczy, a później rurami PEX 16 do grzejników, których odległość nie przekracza 15 metrów. Czy można prościej? Układ czysty, odpowietrzony. filtry czyste, z tego co pamiętam żadnych zaworów termostatycznych przy grzejnikach...Hmm :| Co tam jest skopane, to naprawdę nie wiem.
  • TespolTespol
  • #92
    Max_O
    Level 7  
    [quote="Kropek3"]
    Max_O wrote:
    Mam podobny temat

    Piec Gold plus 20kW 1 funkcyjny ograniczony do 32% mocy
    sterowany przez open term CR11011 + pogodówka
    pompa moduluje od 35 do 50%

    Palnik moduluje do wymaganej temperatury falując od mocy minimalnej do ograniczonej w tym przypadku do 32%.

    Czy to normalne?
    Czy nie powinno ustabilizować na "średniej wartości"

    https://filmy.elektroda.pl/40_1542817961.mp4


    Jaką masz wersję oprogramowania sterownika kotła?

    Płyta i wyświetlacz wymieniony na wersję 11.

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    James1994 wrote:
    Max_O wrote:
    Mam podobny temat

    Piec Gold plus 20kW 1 funkcyjny ograniczony do 32% mocy
    sterowany przez open term CR11011 + pogodówka
    pompa moduluje od 35 do 50%

    Palnik moduluje do wymaganej temperatury falując od mocy minimalnej do ograniczonej w tym przypadku do 32%.

    Czy to normalne?
    Czy nie powinno ustabilizować na "średniej wartości"

    https://filmy.elektroda.pl/40_1542817961.mp4

    Oczywiście że jest to nieprawidłowa praca kotła, już kilka osób zgłaszało podobne usterki, co więcej taka praca kotła prowadzi do zwiększonego zużycia gazu.
    Takie nazwijmy to próbkowanie powinno trwać tylko chwile, do czasu kiedy moc palnika dostosuje się do zapotrzebowania na ciepło aby utrzymać żądaną temperaturę zasilania. Niestety nasze kotły z jakiegoś powodu tego nie potrafią.


    Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
    Czy można coś takiego reklamować bo piec kupiłem miesiąc temu.
  • #93
    James1994
    Level 8  
    [quote="Max_O"]
    Kropek3 wrote:
    Max_O wrote:
    Mam podobny temat

    Piec Gold plus 20kW 1 funkcyjny ograniczony do 32% mocy
    sterowany przez open term CR11011 + pogodówka
    pompa moduluje od 35 do 50%

    Palnik moduluje do wymaganej temperatury falując od mocy minimalnej do ograniczonej w tym przypadku do 32%.

    Czy to normalne?
    Czy nie powinno ustabilizować na "średniej wartości"

    https://filmy.elektroda.pl/40_1542817961.mp4


    Jaką masz wersję oprogramowania sterownika kotła?

    Płyta i wyświetlacz wymieniony na wersję 11.

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    James1994 wrote:
    Max_O wrote:
    Mam podobny temat

    Piec Gold plus 20kW 1 funkcyjny ograniczony do 32% mocy
    sterowany przez open term CR11011 + pogodówka
    pompa moduluje od 35 do 50%

    Palnik moduluje do wymaganej temperatury falując od mocy minimalnej do ograniczonej w tym przypadku do 32%.

    Czy to normalne?
    Czy nie powinno ustabilizować na "średniej wartości"

    https://filmy.elektroda.pl/40_1542817961.mp4

    Oczywiście że jest to nieprawidłowa praca kotła, już kilka osób zgłaszało podobne usterki, co więcej taka praca kotła prowadzi do zwiększonego zużycia gazu.
    Takie nazwijmy to próbkowanie powinno trwać tylko chwile, do czasu kiedy moc palnika dostosuje się do zapotrzebowania na ciepło aby utrzymać żądaną temperaturę zasilania. Niestety nasze kotły z jakiegoś powodu tego nie potrafią.


    Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
    Czy można coś takiego reklamować bo piec kupiłem miesiąc temu.

    Ja borykam się z tym od początku użytkownika kotła, sprawa ciągnie się od jesieni 2017roku. Oczywiście że można a nawet trzeba to reklamować, najlepiej w ramach rękojmi sprzedawcy. W moim przypadku Termet usiłował to naprawić a gdy to się po wielokrotnych próbach nie udało przysłał lokalnych serwisantów którzy stwierdzili że kocioł pracuje poprawnie.
  • #94
    Kropek3
    Level 12  
    Szukajcie na forum informacji, niestety nie mogę odnaleźć, ktoś pisał o problemach tego kotła wynikających ze "skopanego" sterownika, dlatego też producent zamierza wypuścić kolejną jego wersje o numerze 12. która ma wyeliminować przynajmniej niektóre problemy.
  • TespolTespol
  • #95
    Fenix1986
    Level 10  
    Witam,kolegów , czy ktoś może rozwiązał problem?.Ja również mam problem falujących obrotów (1F ,24KW,ver.B10).
  • #96
    James1994
    Level 8  
    Niestety u mnie problem wciąż występuje, nie mam już pomysłów jak to unormować.
  • #97
    Fenix1986
    Level 10  
    Ja narazie zredukowałem moc kotła (P03-25, w mniejszym zakresie faluje) .Chyba pozostało tylko czekać na nowszą wersję softu.Po tygodniu nie równej walki muszę stwierdzić że nie da się ustawić tego kotła tak aby pracował płynnie.Myślę że brakuje parametryzacji regulatora PID.
  • #98
    James1994
    Level 8  
    Też zredukowałem moc, jednak przy skokach temperatury kocioł bardzo długo dogrzewa do zadanej temperatury, a przy większych spadkach potrafi jej nie osiągać co prowadzi do jego ciągłej pracy. Ewidentnie widać że kocioł nie radzi sobie z modulacja i ten problem zgłaszało już kilka osób. Pomimo obniżenia mocy, cykliczne wahania palnika w dalszym ciągu występują jedynie w mniejszym zakresie.
  • #99
    Kropek3
    Level 12  
    James1994 wrote:
    Też zredukowałem moc, jednak przy skokach temperatury kocioł bardzo długo dogrzewa do zadanej temperatury, a przy większych spadkach potrafi jej nie osiągać co prowadzi do jego ciągłej pracy. Ewidentnie widać że kocioł nie radzi sobie z modulacja i ten problem zgłaszało już kilka osób. Pomimo obniżenia mocy, cykliczne wahania palnika w dalszym ciągu występują jedynie w mniejszym zakresie.


    Na parametrach jakie Tobie podałem, mój faluje tylko na początku, zanim dobierze wlasciwe. Po osiągnięciu temperatury zadanej przez pogodowkę (dzisiaj 43 krzywa 0.8 bo na zewnątrz +7') pracuje około 1-1,5 godziny, FR 6. Czasami coś próbkuje FR6...FR10 do FR13, ale trwa to kilka minut i później, jak sprawdzi, wraca do FR6 lub jeżeli FR10 w zależności co tam sobie "wymyśli.

    Link Tak to wygląda.
  • #100
    Fenix1986
    Level 10  
    Kropek3
    Jakie masz wartości parametrów P13,P22?
  • #101
    Kropek3
    Level 12  
    Fenix1986 wrote:
    Kropek3
    Jakie masz wartości parametrów P13,P22?


    P13 ustawione na 08. U mnie, osiągnięcie różnicy pomiędzy zasilaniem, a powrotem 10 stopni graniczy z cudem. Natomiast P22 na zero, nie przesuwałem krzywej.
  • #102
    James1994
    Level 8  
    Kropek3 wrote:
    James1994 wrote:
    Też zredukowałem moc, jednak przy skokach temperatury kocioł bardzo długo dogrzewa do zadanej temperatury, a przy większych spadkach potrafi jej nie osiągać co prowadzi do jego ciągłej pracy. Ewidentnie widać że kocioł nie radzi sobie z modulacja i ten problem zgłaszało już kilka osób. Pomimo obniżenia mocy, cykliczne wahania palnika w dalszym ciągu występują jedynie w mniejszym zakresie.


    Na parametrach jakie Tobie podałem, mój faluje tylko na początku, zanim dobierze wlasciwe. Po osiągnięciu temperatury zadanej przez pogodowkę (dzisiaj 43 krzywa 0.8 bo na zewnątrz +7') pracuje około 1-1,5 godziny, FR 6. Czasami coś próbkuje FR6...FR10 do FR13, ale trwa to kilka minut i później, jak sprawdzi, wraca do FR6 lub jeżeli FR10 w zależności co tam sobie "wymyśli.

    Link Tak to wyglądae
    .

    Kropek ustawiałem parametry dokładnie takie jak u Ciebie ale u mnie krzywa 0.8 nie potrafiła dogrzc pomieszczeń. Zauważyłem że jeśli temperatura zasilania jest ustawiona w granicach 43, 45 stopni to palnik pracuje bardziej płynnie. Tylko że w moim przypadku to się sprawdza przy temperaturze zewnętrznej powyżej +10stopni. Jeśli ustawię temperaturę zasilania powyżej np 48 do 58 (kt 2-2.2)stopni bo tyle potrzebowałem kiedy w nocy było -12 kocioł falował przez cały czas. Mój budynek potrzebuje więcej ciepła ponieważ nie jest ocieplony (ściany zewnętrzne jak i strop nad pomieszczeniami)
    Kropek czy miałeś kiedyś temperaturę zasilania w okolicach lub powyżej 50 stopni i czy kocioł wówczas pracował stabilnie ?
  • #103
    GETomek
    Level 15  
    Naprawdę nie rozumiem was, ustawiasz różnice miedzy zasilaniem a powrotem na 8 stopni, na filmie masz 13 stopni roznicy-zawsze tak masz??? Skoro masz 13 stopni to ustaw na 13 stopni, bo widzisz ze pompa hula na 100% mocy i palnik faluje bo stara się osiągnąć ustawione przez ciebie parametry...
  • #104
    James1994
    Level 8  
    James1994 wrote:
    Kropek3 wrote:
    James1994 wrote:
    Też zredukowałem moc, jednak przy skokach temperatury kocioł bardzo długo dogrzewa do zadanej temperatury, a przy większych spadkach potrafi jej nie osiągać co prowadzi do jego ciągłej pracy. Ewidentnie widać że kocioł nie radzi sobie z modulacja i ten problem zgłaszało już kilka osób. Pomimo obniżenia mocy, cykliczne wahania palnika w dalszym ciągu występują jedynie w mniejszym zakresie.


    Na parametrach jakie Tobie podałem, mój faluje tylko na początku, zanim dobierze wlasciwe. Po osiągnięciu temperatury zadanej przez pogodowkę (dzisiaj 43 krzywa 0.8 bo na zewnątrz +7') pracuje około 1-1,5 godziny, FR 6. Czasami coś próbkuje FR6...FR10 do FR13, ale trwa to kilka minut i później, jak sprawdzi, wraca do FR6 lub jeżeli FR10 w zależności co tam sobie "wymyśli.

    Link Tak to wyglądae
    .

    Kropek ustawiałem parametry dokładnie takie jak u Ciebie ale u mnie krzywa 0.8 nie potrafiła dogrzc pomieszczeń. Zauważyłem że jeśli temperatura zasilania jest ustawiona w granicach 43, 45 stopni to palnik pracuje bardziej płynnie. Tylko że w moim przypadku to się sprawdza przy temperaturze zewnętrznej powyżej +10stopni. Jeśli ustawię temperaturę zasilania powyżej np 48 do 58 (kt 2-2.2)stopni bo tyle potrzebowałem kiedy w nocy było -12 kocioł falował przez cały czas. Mój budynek potrzebuje więcej ciepła ponieważ nie jest ocieplony (ściany zewnętrzne jak i strop nad pomieszczeniami)
    Kropek czy miałeś kiedyś temperaturę zasilania w okolicach lub powyżej 50 stopni i czy kocioł wówczas pracował stabilnie ?

    Czy zauważyliście że kiedy moc kotła zaczyna falować temperatura na grzejnikach spada o kilka stopni w stosunku do zadanej temperatury na zasilaniu ? Pewnie bierze się to po części ze zmniejszonej wydajności pompy która po tym jak układ osiągnie żądaną temperaturę pracuje na minimum czyli na np 50%, a po części z wahań temperatury zasilania które powodowane są niestabilną praca palnika.
  • #105
    Fenix1986
    Level 10  
    Ja mam bardzo przewymiarowaną instalacje temperatura powrotu 33C, zasilanie 50C,pompa PWM 43 ustawiona na sztywno.Budynek stary nie ocieplony.Równice nawet 15 stopni bez problemu osiągalne.Z ciekawości ustawiłem przy różnicy 14 stopni ( pompka stałe 43PWM)ustawiłem P13 =25.Jaki wniosek=dalej faluje przy osiągnięciu temperatury zadanej.
    Mam jeszcze jedno spostrzeżenie , temperatura na wyjściu z kotła mierzona rurce ma niższą wartość o jakies 6-7C niż na wyświetlaczu.Jaka kol wiek zmiana modulacji powoduje bardzo gwałtowna zmianie temperatury na wyświetlaczu.Może umiejscowienie tego czujnika nie jest zbyt trafne( bardzo mała bezwładność termiczna)?
  • #106
    James1994
    Level 8  
    GETomek wrote:
    Naprawdę nie rozumiem was, ustawiasz różnice miedzy zasilaniem a powrotem na 8 stopni, na filmie masz 13 stopni roznicy-zawsze tak masz??? Skoro masz 13 stopni to ustaw na 13 stopni, bo widzisz ze pompa hula na 100% mocy i palnik faluje bo stara się osiągnąć ustawione przez ciebie parametry...

    Nie wiem o czyim filmie piszesz, ale ja deltę przestawiałem na różne sposoby i nie poprawiało to pracy kotła. Wręcz zauważyłem że przy niskich temperaturach zasilania kiedy kocioł pracował stabilnie, temperatura powrotu była poza deltą. Kidy powrót osiągnął zadaną deltę zaczynało się falowanie.
  • #107
    Kropek3
    Level 12  
    GETomek wrote:
    Naprawdę nie rozumiem was, ustawiasz różnice miedzy zasilaniem a powrotem na 8 stopni, na filmie masz 13 stopni roznicy-zawsze tak masz??? Skoro masz 13 stopni to ustaw na 13 stopni, bo widzisz ze pompa hula na 100% mocy i palnik faluje bo stara się osiągnąć ustawione przez ciebie parametry...


    Nie nie...Ustawiłem temperaturę P13 na 8 stopni, żeby chociaż zbliżyć się do różnicy 10 stopni. Prawdopodobnie w moim przypadku, woda powrotna z grzejników po drodze traci temperaturę i to znacznie, dlatego uzyskanie na przykład wyższej jest nie możliwe, nawet kiedy jest na zewnątrz cieplej. Mogę w P13 ustawić nawet 5, a powrót i tak będzie zimny.
    Na filmie kocioł dopiero podjął pracę, chodził może pół godziny, dlatego widzisz taką, a nie inną wartość. Po 1,5....2 godzinnej pracy kiedy na zasilaniu jest 43...44 stopnie powrót może będzie miał 33...34 maksymalnie, to wszystko. Tak więc czy w P13 ustawię 5...8 i tak niczego, to nie zmieni.

    Fakt, pompa zmieniłaby swoje parametry pracy - modulację, ale wtedy gdyby powrót zaczął przekraczać ustawioną wartość. Oczywiście mogę ustawić w P13, 13 stopni, ale co uzyskam? To, że pompa zwolni i będzie pracowała na przykład PR 70 zamiast 99? Różnica pomiędzy zasilaniem będzie wówczas około 13, a nie założonych przeze mnie 10....Dlaczego akurat 10, a nie więcej? Może dlatego, że chce wykorzystać maksymalną moc jaką dysponują grzejniki z jak najniższą temperaturą na zasilaniu.

    Mogę ustawić P13 na wartość na przykład 15 i co uzyskam? Owszem, pompa w końcu zmoduluje do PR50 a palnik-wentylator do FR03 lub nawet FR00, tylko co z tego, że grzejniki dołem zaczną się robić chłodniejsze, a wiec nie będą grzały całą powierzchnią, a ich moc spadnie. Kółko się zamyka.

    Ustawienia mające na celu doprowadzenie różnicy w P13 na 10 stopni, maksymalnie, powodują, że grzejniki grzejąc, wykorzystują całą swoją moc, a że skutkiem ubocznym jest w moim przypadku praca pompy na 100%, trudno, coś za coś. Wole nie zmuszać na siłę pompy do modulacji w dół, tylko dlatego, że taką mam więc niech moduluje. Myślę, że po ustabilizowaniu się temperatury na zasilaniu na wartość FR03...06, a nawet FR10 odniosę większe korzyści jak w sytuacji, kiedy grzejniki nie oddawałyby całej mocy, a pompa pracowałaby z modulacją PR 70 czy FR50 a palnik FR03.

    Przy powyższych ustawieniach palnik moduluje, ale tylko wtedy kiedy szuka przez kilka minut optymalnych dla siebie warunków pracy, później cały czas pracuje z parametrami widocznymi na filmie, a więc stabilnie.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Link Tak to wyglądae
    .[/quote]
    Kropek ustawiałem parametry dokładnie takie jak u Ciebie ale u mnie krzywa 0.8 nie potrafiła dogrzc pomieszczeń. Zauważyłem że jeśli temperatura zasilania jest ustawiona w granicach 43, 45 stopni to palnik pracuje bardziej płynnie. Tylko że w moim przypadku to się sprawdza przy temperaturze zewnętrznej powyżej +10stopni. Jeśli ustawię temperaturę zasilania powyżej np 48 do 58 (kt 2-2.2)stopni bo tyle potrzebowałem kiedy w nocy było -12 kocioł falował przez cały czas. Mój budynek potrzebuje więcej ciepła ponieważ nie jest ocieplony (ściany zewnętrzne jak i strop nad pomieszczeniami)
    Kropek czy miałeś kiedyś temperaturę zasilania w okolicach lub powyżej 50 stopni i czy kocioł wówczas pracował stabilnie ?[/quote]

    Krótko...Biorąc pod uwagę nasze bliźniacze instalacje i budynki, nie sadze, że potrzeba dla Ciebie wyższej krzywej jak KT1, absolutnie :!: Powtórzę...ustaw P13 na 09, zasilaniem w dalszym ciągu niech się zajmuje pogodówka, a moc kotła ustaw na minimum 35, chociaż zalecam 40. Natomiast P04 na wartość 1400 lub jeżeli musisz się uprzeć, nie mniej jak 1400.

    Teraz dla wszystkich ważna sprawa która ma znaczący wpływ na nasze problemy....Filtr na powrocie z instalacji musi być idealnie czysty. Nie dlatego, że ma być czysty, bo od tego jest, to oczywiste, tylko dlatego, że ma wpływ na zachowania kotła które tu opisujemy :!: Dlaczego tak? Nie wnikam, odkryłem przez przypadek.
  • #108
    GETomek
    Level 15  
    To jaka jest różnica miedzy zasilaniem a powrotem w twojej instalacji? Normalnie ręce opadają, blokujecie pompy na stałe ustawiacie różnice miedzy zasilaniem i powrotem taką której kocioł nigdy nie osiągnie a potem pretensje ze palnik faluje i będzie falował.
  • #109
    Fenix1986
    Level 10  
    To uzasadni dlaczego miałbym nie ustawić stałej wydajności pompy?Różnice ustawiłem z ciekawości(nic to nie zmienia, jest i tak poza zakresem), normalnie mam ustawiona P13=14
  • #110
    Kropek3
    Level 12  
    GETomek wrote:
    To jaka jest różnica miedzy zasilaniem a powrotem w twojej instalacji? Normalnie ręce opadają, blokujecie pompy na stałe ustawiacie różnice miedzy zasilaniem i powrotem taką której kocioł nigdy nie osiągnie a potem pretensje ze palnik faluje i będzie falował.

    Ojj, szanowny kolega nie czyta dokładnie. Niczego nie blokuje 😉 Jeżeli temperatura na powrocie jakimś cudem u mnie osiągnęłaby założone przeze mnie 10 stopni, wtedy by modulowala, ale skoro nie osiąga z powodów opisanych wyżej, to musi pracować z pełną wydajnością, prawda? Zresztą, czy na filmie widać, że u mnie faluje? Nie, no właśnie 😊

    Dodano po 4 [minuty]:

    [quote="Fenix1986"]To uzasadni dlaczego miałby nie ustawić stałej wydajności pompy?Różnice ustawiłem z ciekawości(nic to nie zmienia, jest i tak poza zakresem), normalnie mam ustawiona P13=14[/quote

    Z ciekawości zapytam dlaczego P13 na 14, a nie na 10? Przy różnicy 10 grzejniki oddają max tego co mogą, natomiast wszystko powyżej ,czyli 13...20...czy 25 nie oddają, więc 🙄
  • #111
    Fenix1986
    Level 10  
    Z tego powodu że chcę uzyskiwać odwrotny efekt:górna cześć grzejników bardzkiej gorąca,powrót niższa temperatura (kondensacja),niższe złożycie prądu dla pompki CO .Temperaturę w domu mam wystarczającą.Poza ty na pełnej mocy pompki CO jest słyszalna w domu( szumy w grzejnikach).
  • #112
    Kropek3
    Level 12  
    Fenix1986 wrote:
    Z tego powodu że chcę uzyskiwać odwrotny efekt:górna cześć grzejników bardzkiej gorąca,powrót niższa temperatura (kondensacja),niższe złożycie prądu dla pompki CO .Temperaturę w domu mam wystarczającą.

    Nie lepiej bedzie, kiedy masz znacznie przewymiarowane grzejniki obniżyć temperaturę zasilania z na przykład 49 stopni na 43, bo może tyle wystarczy, zachowując różnice 10 stopni? Kondensacja w tym wypadku też będzie miała miejsce, wcale nie mniej jak przy Twoich założeniach, a pompa wcześniej czy później również zmoduluje?
  • #113
    Fenix1986
    Level 10  
    Pewnie jak bym miał dobrze docieplony budynek to by starczyło.Przy wyżej temperaturze odczuwam wierszy komfort cieplny.Z ta modulacja pompki CO to nie wiem czy mi to potrzebne(jeśli i tak nie mogę zejść poniżej 40). Po co mi dwie modulacje skoro ( tym bardziej że jedna pracuje nie stabilnie). Zgodzę się że przy wyższych obrotach pompki CO jest większa stabilność palnika.Na razie testuje ten kocioł...zobaczę do jakich wniosków dojdę...
  • #114
    Kropek3
    Level 12  
    Fenix1986 wrote:
    Pewnie jak bym miał dobrze docieplony budynek to by starczyło.Przy wyżej temperaturze odczuwam wierszy komfort cieplny.Z ta modulacja pompki CO to nie wiem czy mi to potrzebne(jeśli i tak nie mogę zejść poniżej 40). Po co mi dwie modulacje skoro ( tym bardziej że jedna pracuje nie stabilnie). Zgodzę się że przy wyższych obrotach pompki CO jest większa stabilność palnika.Na razie testuje ten kocioł...zobaczę do jakich wniosków dojdę...

    Mój budynek również nie jest ocieplony, ale powyższe zdaje egzamin i odnośnie komfortu i kieszeni.
  • #115
    Fenix1986
    Level 10  
    A jak u Ciebie jest z tą kieszenią( jakie masz średnie dobowe zużycie gazu przy obecnych warunkach) ile masz metrów powierzchni do ogrzania?
  • #116
    Kropek3
    Level 12  
    Fenix1986 wrote:
    A jak u Ciebie jest z tą kieszenią( jakie masz średnie dobowe zużycie gazu przy obecnych warunkach) ile masz metrów powierzchni do ogrzania?

    100 mkw, dwie osoby, kąpanie, mycie naczyń oraz oczywiście C.O za cały sezon grzewczy, średnio druga połowa września do końca kwietnia 2150 złotych.
  • #117
    Fenix1986
    Level 10  
    Też bym tak chciał ,ja mam powierzchnie ponad 200m2 i zużyłem już około 500m3 gazu.To mój pierwszy sezon.. trochę się obawiam...rachunku...może 5 tyś się zmieszczę....
  • #118
    Max_O
    Level 7  
    Fenix1986 wrote:
    Ja mam bardzo przewymiarowaną instalacje temperatura powrotu 33C, zasilanie 50C,pompa PWM 43 ustawiona na sztywno.Budynek stary nie ocieplony.Równice nawet 15 stopni bez problemu osiągalne.Z ciekawości ustawiłem przy różnicy 14 stopni ( pompka stałe 43PWM)ustawiłem P13 =25.Jaki wniosek=dalej faluje przy osiągnięciu temperatury zadanej.
    Mam jeszcze jedno spostrzeżenie , temperatura na wyjściu z kotła mierzona rurce ma niższą wartość o jakies 6-7C niż na wyświetlaczu.Jaka kol wiek zmiana modulacji powoduje bardzo gwałtowna zmianie temperatury na wyświetlaczu.Może umiejscowienie tego czujnika nie jest zbyt trafne( bardzo mała bezwładność termiczna)?


    Też zauważyłem różnicę miedzy temperatura na wyjściu a na wyświetlaczu ( niższa o 5 do 7 oC). Może to wada czujnika temperatury powoduje takie zachowanie?

    Dodano po 2 [godziny] 36 [minuty]:

    wygibus wrote:
    Kropek3 wrote:
    Natomiast jeżeli serwisant podczas uruchamiania zerowego ustawiał z analizatorem kocioł, a P04 miało wartość 1500, nie możesz zmienić na wartość niższą ! To znaczy możesz, nic się nie stanie, ale wówczas potrzebny by był do tego celu analizator i konieczność powtórnych regulacji.

    Tym wpisem zasugerowałeś, że moc min. serwisant ustalił na 1500obr.
    Serwisant nie ustawia mocy min. przy takich obrotach, robi to przy 1200obr i bada skład mieszanki, następnie zwiększa ilość obrotów, a automatyka dobiera skład mieszanki, ewentualnie przy takich obrotach robi korekcję, w zależności od potrzeb instalacji kominowej itp. Miałem na początku ustawione min obr na 1500 ze względu na opory komina, ale to zwiększyło moc min do jakiej modulował kocioł, nie była to moc min z danych tech. Po zwiększeniu średnicy komina opory zmalały i można było zmniejszyć obr do 1200.



    Mam ustawiona moc minimalna na 1200 obr z analizatorem spalin i zużycie gazu na pracy minimalnej wynosi 0,16m3. Czy możesz to sprawdzić u siebie i potwierdzić? W dokumentacji Termet podaje zużycie 0,25m3 przy mocy minimalnej 2,8kW.
  • #119
    James1994
    Level 8  
    W moim przypadku serwisant ustawiał skład mieszanki przy 1400 obr. (dostał takie zalecenie od Termetu) i przy minimalnej mocy zużycie wychodzi ok 0.25m3 /h (minimalne obroty wentylatora 1400)
  • #120
    Fenix1986
    Level 10  
    Kropek3 wrote:
    Fenix1986 wrote:
    Z tego powodu że chcę uzyskiwać odwrotny efekt:górna cześć grzejników bardzkiej gorąca,powrót niższa temperatura (kondensacja),niższe złożycie prądu dla pompki CO .Temperaturę w domu mam wystarczającą.

    Nie lepiej bedzie, kiedy masz znacznie przewymiarowane grzejniki obniżyć temperaturę zasilania z na przykład 49 stopni na 43, bo może tyle wystarczy, zachowując różnice 10 stopni? Kondensacja w tym wypadku też będzie miała miejsce, wcale nie mniej jak przy Twoich założeniach, a pompa wcześniej czy później również zmoduluje?


    Przychylam się do rad kolegi.Kocioł potrzebuje większego wydatku pompy w wtedy się stabilizuje stabilizuje.Przy małym wydatku przegrzewa zbyt gwałtownie wymiennik,z tak gwałtownymi zmianami nie radzi sobie sterownik.PWM dla pompy przynajmniej 50 w zależności od instalacji( ja przestawiłem na 56).
    Co do czujnika to jest raczej ok.