Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra G 2001r. - Podlłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka

21 Paź 2018 21:56 1176 7
  • Poziom 9  
    Witam. Z racji tego że mam w swoim Oplu tylko jeden orginalny kluczyk/pilot z którego działa centralka i ostatnio zaczął szwankować, więc postanowiłem kupić uniwersalny sterownik z dwoma pilotami. Wybór padł na RTX SE2C firmy Remotronix. Podpięcie niby sprawa względnie prosta ale jednak nie do końca. Przewertowałem kilka tematów i nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy. Do sterownika dostałem oczywiście schemat, dostałem się do wiązki/wtyczki w nogach kierowcy, podałem na centralkę 12V, mase na kabel żółty oraz żółto/czarny, kable sterowania podpiąłem według schematu biały-czerwono/niebieski i biało/czarny-czerwono/czarny i sama centralka z pilota działa, słychać przekaźniki a centralny zamek ani rusz, ani nie zamyka ani nie otwiera. W czym może być problem?? Na schemacie który otrzymałem ze sklepu jest napisane żeby kable sterujące wpiąc w wiązkę drzwiową, ale z racji tego że jest do niej słaby dostęp a idzie ona do tego dużego zielonego złącza więc kable wpiąłem we wtyczkę "męską" sugerując się tym że kolory są te same, chodz w tej wtyczce były np: dwa kable czerwono/niebieskie (centralkę wpiąłem w cieńszy). Teraz pytanie czy w tej wtyczce "męskiej" kable od centralnego mają inne kolory, niż w wiązce drzwiowej która do niej dochodzi i dlatego nie działa?? A druga sprawa to które dwa przewody odpowiadają w tej wiązce za kierunki, aby wpiąc centralkę i sygnalizowały zamknięcie/otwarcie?? Z góry dzięki za pomoc.

    Opel Astra G 2001r. - Podlłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka Opel Astra G 2001r. - Podlłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka Opel Astra G 2001r. - Podlłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka Opel Astra G 2001r. - Podlłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka Opel Astra G 2001r. - Podlłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    bubu1769 napisał:
    Jesteś pewny że pod odpowiednie przewody się podpiołeś? Dodatkowy sterownik najłatwiej dodać przy oryginalnym w nogach pasażera.

    O podłączeniu w nogach pasażera myślałem, ale jest tam według mnie mało miejsca na sterownik. Od strony kierowcy jest go o wiele więcej i dojście prostsze według mnie.
    Co do podpięcia może błędem było wpinanie się z kablami sterującymi w tą wtyczkę męską i wpiąc się po prostu bezpośrednio w wiązkę idącą z drzwi kierowcy??
  • Warunkowo odblokowany
    Najpierw upewnij się że podpinasz się pod właściwe przewody. Jeśli sugerowałeś się samymi kolorami to w wiązce jest kilka przewodów o takiej samej kolorystyce ale różniących się przekrojem i zastosowaniem.
    Według schematów przewody od sterowania centralnym nawet chyba nie idą przez to złącze.
  • Poziom 9  
    bubu1769 napisał:

    Według schematów przewody od sterowania centralnym nawet chyba nie idą przez to złącze.


    Jakies przewody na pewno ida poniewaz po rozlaczeniu tego zlacza centralny nie dziala. Wyciagnalem wiazke idaca bezposrednio z drzwi kierowcy i tam dla odmiany sa dwa czarno/czerwone i jeden niebiesko/czerwono. To bialy podpiolem wedlug schematu pod niebiesko/czerwony a bialo/czarny raz pod jeden czerwono/czarny i raz pod drugi, ale centralka cyka a drzwi dalej nic ani otworz ani zamknij.
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    Przez złącze X1 idzie zasilanie do sterownika od centralnego zamka dlatego przestawał działać. Tu masz schematy do Astry G, na stronie 37 masz centralny zamek, w lewym dolnym rogu masz te przewody które cię interesują. Złącze X3 to to od drzwi, interesują cię przewody na pinach 3 i 13.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=900432
  • Poziom 9  
    Problem został rozwiązany, "googlując" dowiedziałem się że w astrze g były różnice w wiązkach w nogach kierowcy, i były przynajmniej dwa rodzaje wiązki do 2001r. i po 2001r. Moja astra jest z 2001r. i kupując centralkę dostałem schemat do astry po 2001r. (widać na fotach), a się okazało że w mojej astrze jest wiązka sprzed 2001r.(osobne pytanie to do kiedy produkujący astry w 2001r. opel montował wiązki "starsze" a od kiedy "nowsze"). Zadzwoniłem do sklepu z którego kupiłem centralkę i podał mi kolory jakie się wpina w astrze sprzed 2001r. Także dla potomnych u mnie za sterowanie centralnym zamkiem odpowiadają przewody idące z wiązki drzwi kierowcy brązowo/czerwony oraz brązowo/biały, natomiast za kierunki czarno/zielony oraz czarno/biały(z tym trzeba "celować" bo jest ich bodajże 3-4 w wiązce i przy pierwszym podpięciu podpiąłem żarówkę od wstecznego). W każdym razie teraz centralka hula bez problemu. Dzięki za pomoc 8-)
  • Poziom 9  
    Problem został rozwiązany, "googlując" dowiedziałem się że w astrze g były różnice w wiązkach w nogach kierowcy, i były przynajmniej dwa rodzaje wiązki do 2001r. i po 2001r. Moja astra jest z 2001r. i kupując centralkę dostałem schemat do astry po 2001r. (widać na fotach), a się okazało że w mojej astrze jest wiązka sprzed 2001r.(osobne pytanie to do kiedy produkujący astry w 2001r. opel montował wiązki "starsze" a od kiedy "nowsze"). Zadzwoniłem do sklepu z którego kupiłem centralkę i podał mi kolory jakie się wpina w astrze sprzed 2001r. Także dla potomnych u mnie za sterowanie centralnym zamkiem odpowiadają przewody idące z wiązki drzwi kierowcy brązowo/czerwony oraz brązowo/biały, natomiast za kierunki czarno/zielony oraz czarno/biały(z tym trzeba "celować" bo jest ich bodajże 3-4 w wiązce i przy pierwszym podpięciu podpiąłem żarówkę od wstecznego). W każdym razie teraz centralka hula bez problemu. Dzięki za pomoc 8-)