Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 208 - brak ładowania

mario 77 22 Oct 2018 10:22 5799 17
NDN
  • #1
    mario 77
    Level 23  
    Witam,
    Temat dotyczy Peugeot 208 1.2 HMZ(EB2) z 2015 roku.
    Problem dotyczy ładowania. Nie wiem jakie były pierwsze objawy bo auto trafiło do mnie z wymienionym akumulatorem i alternatorem. Na tą chwilę ładowanie jest na poziomie 12.15V czyli można powiedzieć że go nie ma. W kalkulatorze wtrysku żadnych błędów , kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu auta.Po włożeniu kluczyka w stacyjkę , na pinie sterującym pojawia się napięcie (przewód między ECU a alternatorem sprawdzony), po wypięciu wtyczki alternator ładuje 14.10V . Auto nie posiada modułu stanu naładowania akumulatora na klemie. Jedynie w BSI jest błąd U1F1B -LIN fault 2 ale nie wiem czy dotyczy on ładowania. Nie jestem pewny jakie sygnały bierze pod uwagę ECU przy zarządzaniu ładowaniem bo być może jest problem między ECU a BSI bądź samo BSI. Wypowie się ktoś kompetentny?
    Pozdrawiam
  • NDN
  • #2
    zi.ko
    Level 26  
    Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama sieć może sterować też innymi urządzeniami np. syreną alarmu lub modułem stanu naładowania akumulatora. Wiem w Twoim samochodzie nie ma tego modułu ale może być luźna wtyczka i bez zabezpieczenia mogła złapać wodę.
  • NDN
  • #3
    mario 77
    Level 23  
    Dzięki za info. Widzisz w tym przypadku przydałby się schemat sieci komunikacyjnej którego nie posiadam , tym bardziej że wczoraj zrobiłem pełnego skana i jest jeszcze kilka błędów. W BSI pojawiły się chwilowe błędy:
    U1802 Invalid 'Vehicle Speed' data- Faulty signal
    C1651 - Tyre under-inflation detection reset request signal- Faulty signal
    a module AIRBAG :
    U1802 - Vehicle speed information- Message error
    U1F03 - No communication with BSI- No message
    U1F00 - Fault event not stored in the faults log- No symptom
    W AIRBAGu te błędy są nie kasowalne a w BSI po skasowaniu zostaje tylko U1F1B.
    Sprawdzałem LAUNCHem i DELPHIM , niestety LEXIA którą mam umarła a byłaby najbardziej wiarygodna. Może ktoś ma schemat LIN / CAN do tego auta?
  • #4
    Cinek505611
    Level 10  
    Kolego poradziłeś sobie z tym ładowaniem? Mam ten sam problem
  • #7
    Cinek505611
    Level 10  
    melas wrote:
    Niestety schematy do wykupienia na stronie servicebox 8 ojro godzinny dostęp.
    schemat mam wszystko wtyczki połączenia oki

    Dodano po 18 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    mario 77 wrote:
    po wypięciu wtyczki alternator ładuje 14.10V


    I świecie się kontrolka?
    nie świeci. Alternator sterowany szyna lin/can
  • #9
    Cinek505611
    Level 10  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Cinek505611 wrote:
    nie świeci. Alternator sterowany szyna lin/can

    Więc albo oddaj auto do dobrego elektronika albo jezdzij jak jest .
    no właśnie nie chcę tak oddać auta. Chce ustalić przyczynę tego
  • #11
    Cinek505611
    Level 10  
    Sygnały poprawne są. Może racja z tym bsi. A co tam przekodować? Mam czym kodować spokojnie
  • #13
    Cinek505611
    Level 10  
    melas wrote:
    Masz kilka rodzai alternatorów do wyboru w konfiguracji pojazdu tam popróbuj.

    no właśnie wróciłem z garażu i jak kolega wyżej napisał w bsi można wybrać różne rodzaje alternatorów. zrobiłem kilka kodowań pozmieniałem na różne rodzaje i nie ma zmian bez reakcji. Już mnie to zaczyna irytować. Mam pytanie a może to auto jeździć z wypiętą wtyczką od alternatora?? wtedy ładowanie jest cały czas 14.20V. kontrolka się nie zapala.
  • #14
    AMRIF
    Level 13  
    mam identyczny temat, czy ktoś znalazł rozwiązanie?
  • #15
    melas
    Level 31  
    Ostatnio miałem croslanda z taką przypadłością oczywiście z grupy PSA już na ecu Continental V56.1 bo z niego wychodzi lin do altka. Na liczniku ładowanie sprawdź i w ecu błąd Sieci Lin alternatora kasuje się po chwili wraca. Sygnał idzie chyba w każdy PSA przez 6 pionową kostkę na lewej podłużnicy koło aku. Sygnał płaskie 12.5v na innych podgląd i sygnał na tym poziomie ale już cyfrowy ( przebieg podobny do K-line). Doradzono mi wymiana alternatora plus telekodowanie ECU. Tak zrobiłem i błąd znikł i wszystko ok.
  • #16
    AMRIF
    Level 13  
    wszystko się zgadza z przebiegiem instalacji, ale alternator juz byl wymieniany - nic to nie dalo i mam stary. Może nie trafili z typem alternatora i dlatego nie ladowania po wymianie, ale wydaje mi się że to inny problem bo mam dwa błędy identyczne jak kolega w pierwszym poście.