Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.

22 Paź 2018 11:06 777 27
  • Poziom 3  
    Kupiłem nowy dysk WD Blue 3TB 3,5 WD30EZRX(edycja błędu)SATA III.
    Wrzuciłem dane(pliki video z kamery/każdy plik średnio 10GB)
    Z 3TB zostało 250GB wolnego miejsca.
    Dysk posiadam od około miesiąca.
    Jest to magazyn danych, a z dysku korzystałem sporadycznie. Podłączony do PC, ale w zasadzie na niego nie wchodziłem.

    Dziś przypadkowo sprawdzałem SMART. Okazało się, że jest problem z C5:
    Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.

    Uruchomiłem HD Tune i wygląda tak :
    (całość wrzucę wieczorem)
    Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.


    [C5] Current Pending Sector Count:
    200/Always OK, Worst: 200 (Data = 117,0)
    Te powyższe DATA wzrasta.
    117 miałem wczoraj. Dziś 126.

    Co radzicie ?
  • Poziom 16  
    Witam,

    dysk uszkodzony. Jeśli wciąż jest na gwarancji -> kopiuj szybko dane i złóż reklamację.

    Pozdrawiam

  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Nie tylko z C5 jest problem, 01 również powinno wynosić 0.
    Przychylę się do rady kolegi aby skopiować dane w bezpieczne miejsce a dysk wysłać na gwarancję.
  • Poziom 3  
    Ale jaja ....


    Kupiłem dysk na Allegro. Duży sklep Neo24.
    Nowy,gwarancja.
    Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.

    Dziś go zarejestrowałem na stronie WD.
    Po wpisaniu numeru seryjnego sprawdziłem do kiedy gwarancja.
    Oczywiste było dla mnie, że pewnie zostało jakieś 23 miesiące.
    Okazuje się, że ten numer seryjny to dysk Green, a nie Blue i gwarancji już nie ma.
    Zgłupiałem ...

    Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.
  • Poziom 3  
    @pidar co się zgadza?
    Poprawiłem w pierwszym poście model dysku.

    Model z literka X to BLUE, a tutaj pokazuje że Green.
    Greenów to już chyba nawet kupić oficjalnie nie można.
    Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.
  • Spec od pamięci masowych
    Ja nie wiem co Ci przysłali -> pokaż zdjęcie z naklejki na dysku i napisz jaki model i numer seryjny podali w rachunku.
    Opis z tej aukcji:
    Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.
  • Poziom 3  
    WCC4N2FJR05R
    Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5. Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.

  • Poziom 15  
    Reklamuj to tam gdzie kupowałeś. Jak miesiąc temu to masz i gwarancję i rękojmię sprzedawcy
  • Poziom 3  
    Odpowiedź od Neo24:
    Cytat:
    W ostatnim czasie dostaliśmy zgłoszenie iż w wyniku błędu dostawcy otrzymaliśmy małą błędą pulę dysków, które zostały przez producenta źle opisane. Przez to reklamacja powinna zostać zrealizowana ekspresowo.
    Pozdrawiam


    ....gdzie ja teraz 3TB przerzucę :/
    Do wiader i do piwnicy ?
  • Poziom 34  
    Będziesz musiał wygospodarować ze trzy stówki na jakąś Toshibę - i chyba z nią zostaniesz. Dysk, który zakupiłeś, prawdopodobnie już pochodził z wymiany serwisowej. Do tego producent "scalił" serie Green i Blue więc sklep sprzedaje stare, padające Green jako "lepsze" Blue. W te "wyjaśnienia" ani trochę nie wierzę. Nie wiadomo co Ci przyślą, może inny taki egzemplarz.
  • Poziom 3  
    Gdzieś mi się o uszy obiło, że tego typu sklepy jak Neo itp. handlują towarem po zwrocie, refub. itp.
    Ciężko kogoś o to osądzać, ale w tym przypadku mam mieszane uczucia :/

    Zastanawiam się czy nie skorzystać z rękojmi i za tym idąc - zwrotu gotówki.
    Wydaje mi się, że w tym przypadku WesternDigital Polska był by w stanie (o ile są uczciwi) odpowiedzieć co tu się tak na prawdę stało ... i przycisnąć Neo24.
    ...no nic, idę szukać co na to(rękojmia) powie wujek Google.
  • Spec od pamięci masowych
    markostka napisał:
    ... WesternDigital Polska był by w stanie (o ile są uczciwi) odpowiedzieć co tu się tak na prawdę stało ...

    Przecież to tylko sklep ewidentnie zawinił, przecież to widać po "datach", dysk prawdopodobnie wrócił z naprawy (RMA ?) i ponownie został sprzedany:
    Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5. Dysk WD30EZRZ 3TB - rosnący smart C5.
  • Poziom 3  
    @pidar wobec tego to "niezgodność z umową, odstąpienie od umowy" i zwrot gotówki?
    Sprzedawali jako nowy, dostałem jakąś używkę po naprawach.
    ?

    edit:
    Czekam na (emailowe) ustosunkowanie się do mojego żądania odstąpienia od umowy i zwrotu gotówki.
  • Spec od pamięci masowych
    Nie mnie to oceniać i doradzać w tej kwestii. :|


    markostka napisał:
    Odpowiedź od Neo24:
    Cytat:
    W ostatnim czasie dostaliśmy zgłoszenie iż w wyniku błędu dostawcy otrzymaliśmy małą błędą pulę dysków, które zostały przez producenta źle opisane. Przez to reklamacja powinna zostać zrealizowana ekspresowo.
    Pozdrawiam

    Tu już dostałeś odpowiedź i chcą Ci to chyba wymienić (? - nie znam treści pisma do nich), daj im szansę na naprawienie pomyłki. :idea:
  • Poziom 3  
    Nie chcę zakładać kolejnego tematu ...
    W planach mam zakup dysku.
    https://proline.pl/dysk-seagate-skyhawk-st3000vx009-3tb-sata-iii-5900rpm-256mb-p1289448
    https://proline.pl/dysk-seagate-barracuda-st3000dm007-3tb-sata-iii-256mb-p1270272

    Co powiecie na temat dysku serwerowego ?
    Różnica pomiędzy "zwykłym", a serwerowym w cenie znikoma.
    Czyli - "bierz serwerowy, bo to dysk PRO i podziała dłużej i lepiej" ?

    ps.statystyki awaryjności Seagate pomijam, bo to dyski używane w największej ilości
  • Specjalista AGD
    markostka napisał:
    Nie chcę zakładać kolejnego tematu ...
    W planach mam zakup dysku.
    https://proline.pl/dysk-seagate-skyhawk-st3000vx009-3tb-sata-iii-5900rpm-256mb-p1289448
    https://proline.pl/dysk-seagate-barracuda-st3000dm007-3tb-sata-iii-256mb-p1270272

    Co powiecie na temat dysku serwerowego ?
    Różnica pomiędzy "zwykłym", a serwerowym w cenie znikoma.
    Czyli - "bierz serwerowy, bo to dysk PRO i podziała dłużej i lepiej" ?

    ps.statystyki awaryjności Seagate pomijam, bo to dyski używane w największej ilości


    Od dawna Seagate nie używam. Brałbym Toshibę P300 lub jak kasa to WD RED. HGST daje 5 lat gwarancji, ale cena sporo wyższa.
  • Poziom 38  
    SkyHawk to nie jest żaden dysk serwerowy jak to nazywasz, tylko dysk do systemów monitoringu. Seria Enterprise to dyski serwerowe ale są one 2 razy droższe, więc ta różnica nie jest znikoma.
  • Poziom 3  
    @MARCIN.SLASK Miałem P300 i z racji swoich obrotów 7200rpm sprzedałem - był zbyt głośny.Nie zależy mi na szybkości.

    @badboy84
    W tej cenie pojawił się także WD Purple WD30PURZ 3TB sATA III 64MB i być może na niego postawię.
    SkyHawk opisywany jest jako :
    Cytat:
    Limit obciążenia pracą na poziomie 180 TB/rok, 3 razy więcej niż w przypadku dysków do komputerów stacjonarnych oraz 3-letnia ograniczona gwarancja

    Nie uważasz, że jest to coś na co warto postawić ?
    Może to znowu jakiś marketingowy bełkot i mydlenie oczu?
  • Specjalista AGD
    Szczerze nie mam P300, więc nie wiem jak hałasem. Znajomi mają od kilku MSC i chwalą go. Seagate i Samsungi coś u mnie padały. WD zamieniłem z racji głośności na Hitachi / (potem HGST. Podobno HGST ma być obecnie pod marką WD)..
    Jeżeli ma to być typowy magazyn danych, to mniejszą prędkość obrotowa w niczym nie będzie przeszkadzać.
  • Poziom 34  
    WD Purple to dyski do monitoringu. Wolnoobrotowa Toshiba do przechowywania danych to model E300. W lipcu zakupiłem bo nagle jeden z WD Red "chrupnął" i wyleciał z macierzy. Udało się odtworzyć i działa nadal ale od tej pory Toshiba kręci się jako "hot spare" na wszelki wypadek.
  • Poziom 3  
    Temat reklamacji rozwinął się. Sprawę przeniosłem z emaila na portal Allegro.
    Treść rozmowy zamieszczam poniżej.
    Czy ktoś z Państwa jest chętny na zarobek w wysokości 300zł ? ;)
    W skrócie - demontaż dysku,instalacja systemu,dojazd do klienta itd itp.
    Głównie chodzi mi o pożyczenie dysku 3TB na okres kilku dni lub max 14(czas rozpatrzenia reklamacji przez neo24)
    Za usługę zgodnie z ustawą płaci Neo24.
    Gdyby był Ktoś chętny z Katowic i był w stanie wystawić fakturę/rachunek, to proszę pisać na priv.
    Ewentualnie skorzystam z pierwszego lepszego serwisu.

    Spoiler:
    28 października 2018 18:57
    Powód otwarcia dyskusji: otrzymałem zamówienie niezgodne z opisem

    Problem jaki opiszę dotyczy sprzedaży przedmiotu, który w opisie aukcji nosi miano Nowy, a jest produktem z ponad 2 letnią przeszłością, pogwarancyjnym, naprawianym w serwisie i w dodatku modelem wycofanym z dystrybucji.

    Po około miesiącu od dnia zakupu dysku, postanowiłem sprawdzić jego stan pod względem prawidłowości działania. Wykorzystałem do tego celu programy diagnostyczne.
    Okazało się, że na dysku pojawiają się uszkodzone sektory, co przekłada się w następstwie czasu na utratę sprawności dysku nawet w 100% i tym samym utratę danych, których wartość w moim przypadku jest wysoka.
    Postanowiłem rozpocząć procedurę reklamacyjną bezpośrednio u producenta dysku - firma Western Digital. Logując się na stronie internetowej WD, dokonałem rejestracji dysku poprzez formularz w jakim wpisałem numer seryjny. Kolejnym krokiem miało być skorzystanie z gwarancji jaka mi przysługuje. Niestety moim oczom okazał się dość śmieszny obraz. Gwarancja bezpłatnej naprawy dysku skończyła się 29 kwietnia 2018 roku. Czyli dysk na chwilę obecną ma 2,5 roku.
    Ponadto w opisie widnieje inny model dysku czyli WD Green. Jest to model przypisany do numeru seryjnego tego egzemplarza.
    Nie trudno domyśleć się dlaczego taki stan rzeczy nastąpił. Otóż otrzymałem produkt serwisowany tzw. refubrished. Jest to mówiąc dokładnie produkt, przedmiot odnowiony.

    Kontaktując się ze sprzedawcą Neo24, ten oznajmił, że:
    "W ostatnim czasie dostaliśmy zgłoszenie iż w wyniku błędu dostawcy otrzymaliśmy małą błędą pulę dysków, które zostały przez producenta źle opisane. Przez to reklamacja powinna zostać zrealizowana ekspresowo."

    W tej chwili staję przed pewnego rodzaju problemem, którym jest tymczasowe przeniesienie danych z dysku na ... i tu pojawia się pytanie - gdzie ?
    W sytuacji gdzie dysk ulega uszkodzeniu ze względu na wadę fabryczną, jestem w stanie, a nawet powinienem być przygotowany na taką ewentualność.
    W tym przypadku jednak nastąpiła pomyłka ze strony sprzedawcy i to sprzedawca spowodował problem, który powinien rozwiązać w taki sposób aby uwzględnić również techniczne rozwiązanie pozwalające mi na zabezpieczeniu cennych, wartościowych danych. Nie ukrywając jest to dość duża przestrzeń dysku czyli 3 terabajty. Obrazując - to około 4000 płyt CD.

    Trudno mi uwierzyć w zapewnienia określane jako "pomyłka".
    Straciłem zaufanie do sprzedawcy Neo24 ...
    Łatwo wyciągać pochopne wnioski, ale w momencie gdybym to ja odsprzedał dysk kolejnemu Allegrowiczowi, a ten sprawdził stan faktyczny przedmiotu, skończyło by się pewnie na blokadzie mojego konta, a ja został bym uznany za oszusta.

    Wobec tego proszę o rozpatrzenie reklamacji w sposób taki jakim jest zwrot gotówki.
    Jaką ja mam mieć pewność, że kolejny dysk jaki otrzymam będzie dyskiem po prostu NOWYM ? Znikome.
    Moja propozycja to odesłanie Państwu dysku, jednak proszę najpierw o pisemne(email) zapewnienie, że w sytuacji gdy opisana historia będzie zgodna z prawdą, czyli tym co zamieściłem powyżej, otrzymam zwrot gotówki. Jest to dla mnie tak bardzo ważne ponieważ kolejnym krokiem jaki muszę wykonać to wyciągnąć z kieszeni 300-400zł w celu zakupu nośnika gwarantującego mi zachowanie danych.

    Proszę o przystanie na moją propozycję.



    neo24-pl 29 października 2018 09:14
    Witam,
    Niestety, ale muszę potwierdzić Pańską sytuację. Dostaliśmy błędną pulę dysków "green", opisane jako "blue", dyski dodatkowo okazały się być recertyfikowane, a nie nowe.

    Proszę o informację czy złożył Pan już reklamację u nas czy jeszcze nie. W razie potrzeby złożymy taką reklamację w Pana imieniu, ale chciałbym uniknąć zdublowania zgłoszeń.

    29 października 2018 12:23
    Postanowiłem, że przeniosę rozmowę tutaj, ponieważ zgłaszanie reklamacji poprzez Państwa adres email nie wygląda prawidłowo.
    W pierwszej kolejności tak właśnie postąpiłem rozmawiając z Panią Ewelina Chlebowska. Kolejną rozmowę przeprowadziłem telefonicznie z ...kolejną osobą, z którą uzgodniłem coś innego włączając w to samego kierownika reklamacji. Do kolejnej rozmowy włączyła się Pani Kamila Issak. Kilka osób i w zasadzie nic z tego nie wynika prócz podesłania do mnie firmy kurierskiej. Standardowy tryb. Mam wrażenie, że za każdym razem ktoś nowy otwiera sprawę nie znając do końca istoty sprawy.
    Ja w zasadzie powinienem w tej chwili zamówić serwis komputerowy, który zajmie się demontażem, zabezpieczeniem danych, a kosztami obciążyć Państwa, do czego mam prawo.
    Cytuję - "Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jeżeli koszt demontażu i ponownego montażu przewyższa cenę kupionego towaru, to konsument jest zobowiązany ponieść koszty przewyższające wartość zakupionego towaru lub ma prawo żądać od sprzedawcy pokrycia kosztów montażu i ponownego zamontowania – do wysokości ceny kupionego towaru." https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

    Instalacja systemu operacyjnego na dysku w granicach 50zł.
    Wymiana dysku HDD około 60zł.
    Dojazd 30zł.
    Ogólna diagnostyka sprzętu komputerowego 40zł - 60zł.
    Instalacja peryferii komputerowych (drukarki, skanery, kamery, itp.): od 50zł do 80zł
    Archiwizacja danych z dysku na czas "przenosin" - od 100zł do ....
    ...no i mamy ponad 300zł.

    Czy to ma tak wyglądać ? Nie prościej się dogadać ?

    Przysyłacie Państwo kuriera lecz tak jak tłumaczyłem - w jaki sposób mam rozwiązać problem przeniesienia danych? Liczyłem na to, że wyjdziecie Państwo z jakąś inicjatywą, ponieważ to Wy popełniliście błąd, nie ja. Sprzedawca powinien wiedzieć co sprzedaje. Po Państwa stronie leży sprawdzenie numerów seryjnych dysku z stanem faktycznym. Możecie to zrobić właśnie na podstawie strony internetowej WesternDigital. W jaki sposób ja miałem tego dokonać przy odbiorze przesyłki ? Zatrzymując dostawcę/kuriera w drzwiach na 30 minut ?

    Proszę jeszcze raz o decyzję czy zwrócicie Państwo pieniądze po odesłaniu dysku? Ja najpierw muszę wyłożyć kolejne na zakup nowego nośnika w celu przeniesienia danych, stąd moje obawy.


    neo24-pl 29 października 2018 16:39
    Tutaj niestety znowu nowa osoba będzie prowadziła rozmowę, ale postaram się wszystko jak najlepiej zorganizować.

    Jeżeli otrzymał Pan numer zgłoszenia reklamacyjnego to bardzo proszę o załączenie tutaj.

    Ja niestety nie mam możliwości podjęcia takiej decyzji, natomiast sprawa jest oczywista i nie spodziewam się innego końca, niż przyjęcie dysku i odstąpienie od umowy lub wysyłka nowej sztuki.

    Proszę o numer reklamacji, ja w dniu jutrzejszym postaram się wyjaśnić sprawę i wrócę z odpowiedzią.


    29 października 2018 17:18
    Dotyczy: 01N/013448/2018
    Sprawa stanęła w miejscu w dniu 26/10 w momencie odmówienia odbioru przesyłki przez kolejnego kuriera i wysłaniu wiadomości do Pani Kamila Issak.


    neo24-pl 30 października 2018 10:18
    Już wyjaśniam sprawę.


    08 listopada 2018 12:53
    Na Państwa decyzję czekam od 30 października. To około 10 dni. Proszę odpowiedzieć czy dać Państwu jeszcze te 4 ustawowe dni na podjęcie tej trudnej decyzji ? Jeśli nie przystajecie Państwo na moją propozycję, proszę o podanie danych na jakie ma być wystawiona faktura bądź rachunek obciążająca sprzedawcę czyli Państwa. Kwota usługi m.in. demontażu/montażu/transportu/instalacji systemu/tymczasowego przeniesienia danych będzie oscylować w przedziale 270-299zł. Ewentualnie proszę o wspomnianą usługę zleconą przez Państwa.

    08 listopada 2018 12:53 (wkracza do rozmowy Allegro)
    Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

    08 listopada 2018 13:01 (wkracza do rozmowy Allegro)
    Proszę Sprzedającego o konkretne odniesienie się do sprawy.

    Przypominam, że punkt 10.2 regulaminu Allegro nakłada obowiązek zabierania głosu w toczących się dyskusjach z Kupującymi.


    neo24-pl 08 listopada 2018 15:46
    Witam,
    Bez wydania urządzenia kurierowi reklamacja nie ruszy z miejsca. Niestety, ale nie odpowiadamy za dane zapisane na dysku, a za sam dysk. Tak samo działa to w przypadku telefonu etc. oczywiście może Pan dochodzić od nas zwrotu kosztów w przypadku poniesionych strat, po wykonaniu takiej usługi może Pan skierować do nas taki wniosek w formie pisma wraz z dokumentem poświadczającym poniesione koszty.
  • Specjalista AGD
    markostka napisał:
    Temat reklamacji rozwinął się. Sprawę przeniosłem z emaila na portal Allegro.
    Treść rozmowy zamieszczam poniżej.
    Czy ktoś z Państwa jest chętny na zarobek w wysokości 300zł ? ;)
    W skrócie - demontaż dysku,instalacja systemu,dojazd do klienta itd itp.
    Głównie chodzi mi o pożyczenie dysku 3TB na okres kilku dni lub max 14(czas rozpatrzenia reklamacji przez neo24)
    Za usługę zgodnie z ustawą płaci Neo24.
    Gdyby był Ktoś chętny z Katowic i był w stanie wystawić fakturę/rachunek, to proszę pisać na priv.
    Ewentualnie skorzystam z pierwszego lepszego serwisu.

    Spoiler:
    28 października 2018 18:57
    Powód otwarcia dyskusji: otrzymałem zamówienie niezgodne z opisem

    Problem jaki opiszę dotyczy sprzedaży przedmiotu, który w opisie aukcji nosi miano Nowy, a jest produktem z ponad 2 letnią przeszłością, pogwarancyjnym, naprawianym w serwisie i w dodatku modelem wycofanym z dystrybucji.

    Po około miesiącu od dnia zakupu dysku, postanowiłem sprawdzić jego stan pod względem prawidłowości działania. Wykorzystałem do tego celu programy diagnostyczne.
    Okazało się, że na dysku pojawiają się uszkodzone sektory, co przekłada się w następstwie czasu na utratę sprawności dysku nawet w 100% i tym samym utratę danych, których wartość w moim przypadku jest wysoka.
    Postanowiłem rozpocząć procedurę reklamacyjną bezpośrednio u producenta dysku - firma Western Digital. Logując się na stronie internetowej WD, dokonałem rejestracji dysku poprzez formularz w jakim wpisałem numer seryjny. Kolejnym krokiem miało być skorzystanie z gwarancji jaka mi przysługuje. Niestety moim oczom okazał się dość śmieszny obraz. Gwarancja bezpłatnej naprawy dysku skończyła się 29 kwietnia 2018 roku. Czyli dysk na chwilę obecną ma 2,5 roku.
    Ponadto w opisie widnieje inny model dysku czyli WD Green. Jest to model przypisany do numeru seryjnego tego egzemplarza.
    Nie trudno domyśleć się dlaczego taki stan rzeczy nastąpił. Otóż otrzymałem produkt serwisowany tzw. refubrished. Jest to mówiąc dokładnie produkt, przedmiot odnowiony.

    Kontaktując się ze sprzedawcą Neo24, ten oznajmił, że:
    "W ostatnim czasie dostaliśmy zgłoszenie iż w wyniku błędu dostawcy otrzymaliśmy małą błędą pulę dysków, które zostały przez producenta źle opisane. Przez to reklamacja powinna zostać zrealizowana ekspresowo."

    W tej chwili staję przed pewnego rodzaju problemem, którym jest tymczasowe przeniesienie danych z dysku na ... i tu pojawia się pytanie - gdzie ?
    W sytuacji gdzie dysk ulega uszkodzeniu ze względu na wadę fabryczną, jestem w stanie, a nawet powinienem być przygotowany na taką ewentualność.
    W tym przypadku jednak nastąpiła pomyłka ze strony sprzedawcy i to sprzedawca spowodował problem, który powinien rozwiązać w taki sposób aby uwzględnić również techniczne rozwiązanie pozwalające mi na zabezpieczeniu cennych, wartościowych danych. Nie ukrywając jest to dość duża przestrzeń dysku czyli 3 terabajty. Obrazując - to około 4000 płyt CD.

    Trudno mi uwierzyć w zapewnienia określane jako "pomyłka".
    Straciłem zaufanie do sprzedawcy Neo24 ...
    Łatwo wyciągać pochopne wnioski, ale w momencie gdybym to ja odsprzedał dysk kolejnemu Allegrowiczowi, a ten sprawdził stan faktyczny przedmiotu, skończyło by się pewnie na blokadzie mojego konta, a ja został bym uznany za oszusta.

    Wobec tego proszę o rozpatrzenie reklamacji w sposób taki jakim jest zwrot gotówki.
    Jaką ja mam mieć pewność, że kolejny dysk jaki otrzymam będzie dyskiem po prostu NOWYM ? Znikome.
    Moja propozycja to odesłanie Państwu dysku, jednak proszę najpierw o pisemne(email) zapewnienie, że w sytuacji gdy opisana historia będzie zgodna z prawdą, czyli tym co zamieściłem powyżej, otrzymam zwrot gotówki. Jest to dla mnie tak bardzo ważne ponieważ kolejnym krokiem jaki muszę wykonać to wyciągnąć z kieszeni 300-400zł w celu zakupu nośnika gwarantującego mi zachowanie danych.

    Proszę o przystanie na moją propozycję.



    neo24-pl 29 października 2018 09:14
    Witam,
    Niestety, ale muszę potwierdzić Pańską sytuację. Dostaliśmy błędną pulę dysków "green", opisane jako "blue", dyski dodatkowo okazały się być recertyfikowane, a nie nowe.

    Proszę o informację czy złożył Pan już reklamację u nas czy jeszcze nie. W razie potrzeby złożymy taką reklamację w Pana imieniu, ale chciałbym uniknąć zdublowania zgłoszeń.

    29 października 2018 12:23
    Postanowiłem, że przeniosę rozmowę tutaj, ponieważ zgłaszanie reklamacji poprzez Państwa adres email nie wygląda prawidłowo.
    W pierwszej kolejności tak właśnie postąpiłem rozmawiając z Panią Ewelina Chlebowska. Kolejną rozmowę przeprowadziłem telefonicznie z ...kolejną osobą, z którą uzgodniłem coś innego włączając w to samego kierownika reklamacji. Do kolejnej rozmowy włączyła się Pani Kamila Issak. Kilka osób i w zasadzie nic z tego nie wynika prócz podesłania do mnie firmy kurierskiej. Standardowy tryb. Mam wrażenie, że za każdym razem ktoś nowy otwiera sprawę nie znając do końca istoty sprawy.
    Ja w zasadzie powinienem w tej chwili zamówić serwis komputerowy, który zajmie się demontażem, zabezpieczeniem danych, a kosztami obciążyć Państwa, do czego mam prawo.
    Cytuję - "Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jeżeli koszt demontażu i ponownego montażu przewyższa cenę kupionego towaru, to konsument jest zobowiązany ponieść koszty przewyższające wartość zakupionego towaru lub ma prawo żądać od sprzedawcy pokrycia kosztów montażu i ponownego zamontowania – do wysokości ceny kupionego towaru." https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

    Instalacja systemu operacyjnego na dysku w granicach 50zł.
    Wymiana dysku HDD około 60zł.
    Dojazd 30zł.
    Ogólna diagnostyka sprzętu komputerowego 40zł - 60zł.
    Instalacja peryferii komputerowych (drukarki, skanery, kamery, itp.): od 50zł do 80zł
    Archiwizacja danych z dysku na czas "przenosin" - od 100zł do ....
    ...no i mamy ponad 300zł.

    Czy to ma tak wyglądać ? Nie prościej się dogadać ?

    Przysyłacie Państwo kuriera lecz tak jak tłumaczyłem - w jaki sposób mam rozwiązać problem przeniesienia danych? Liczyłem na to, że wyjdziecie Państwo z jakąś inicjatywą, ponieważ to Wy popełniliście błąd, nie ja. Sprzedawca powinien wiedzieć co sprzedaje. Po Państwa stronie leży sprawdzenie numerów seryjnych dysku z stanem faktycznym. Możecie to zrobić właśnie na podstawie strony internetowej WesternDigital. W jaki sposób ja miałem tego dokonać przy odbiorze przesyłki ? Zatrzymując dostawcę/kuriera w drzwiach na 30 minut ?

    Proszę jeszcze raz o decyzję czy zwrócicie Państwo pieniądze po odesłaniu dysku? Ja najpierw muszę wyłożyć kolejne na zakup nowego nośnika w celu przeniesienia danych, stąd moje obawy.


    neo24-pl 29 października 2018 16:39
    Tutaj niestety znowu nowa osoba będzie prowadziła rozmowę, ale postaram się wszystko jak najlepiej zorganizować.

    Jeżeli otrzymał Pan numer zgłoszenia reklamacyjnego to bardzo proszę o załączenie tutaj.

    Ja niestety nie mam możliwości podjęcia takiej decyzji, natomiast sprawa jest oczywista i nie spodziewam się innego końca, niż przyjęcie dysku i odstąpienie od umowy lub wysyłka nowej sztuki.

    Proszę o numer reklamacji, ja w dniu jutrzejszym postaram się wyjaśnić sprawę i wrócę z odpowiedzią.


    29 października 2018 17:18
    Dotyczy: 01N/013448/2018
    Sprawa stanęła w miejscu w dniu 26/10 w momencie odmówienia odbioru przesyłki przez kolejnego kuriera i wysłaniu wiadomości do Pani Kamila Issak.


    neo24-pl 30 października 2018 10:18
    Już wyjaśniam sprawę.


    08 listopada 2018 12:53
    Na Państwa decyzję czekam od 30 października. To około 10 dni. Proszę odpowiedzieć czy dać Państwu jeszcze te 4 ustawowe dni na podjęcie tej trudnej decyzji ? Jeśli nie przystajecie Państwo na moją propozycję, proszę o podanie danych na jakie ma być wystawiona faktura bądź rachunek obciążająca sprzedawcę czyli Państwa. Kwota usługi m.in. demontażu/montażu/transportu/instalacji systemu/tymczasowego przeniesienia danych będzie oscylować w przedziale 270-299zł. Ewentualnie proszę o wspomnianą usługę zleconą przez Państwa.

    08 listopada 2018 12:53 (wkracza do rozmowy Allegro)
    Kupujący poprosił nas o pomoc. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

    08 listopada 2018 13:01 (wkracza do rozmowy Allegro)
    Proszę Sprzedającego o konkretne odniesienie się do sprawy.

    Przypominam, że punkt 10.2 regulaminu Allegro nakłada obowiązek zabierania głosu w toczących się dyskusjach z Kupującymi.


    neo24-pl 08 listopada 2018 15:46
    Witam,
    Bez wydania urządzenia kurierowi reklamacja nie ruszy z miejsca. Niestety, ale nie odpowiadamy za dane zapisane na dysku, a za sam dysk. Tak samo działa to w przypadku telefonu etc. oczywiście może Pan dochodzić od nas zwrotu kosztów w przypadku poniesionych strat, po wykonaniu takiej usługi może Pan skierować do nas taki wniosek w formie pisma wraz z dokumentem poświadczającym poniesione koszty.


    Kto płaci 300zł?
    Dysk P300 HDWD130UZSVA 3TB sATA III 64MB 7200rpm tyle kosztuje. To tak jakby ktoś kupił dysk, pożyczył i dostał kasę za zakup dysku (czasem to kwota 90-95% wartości zakupu - zależy od sklepu).
    Niestety nie mam. W sumie mógłbym kupić. Katowice mam obok. Dysk miałbym gratis :D
  • Poziom 3  
    Zakładka "Koszty reklamacji".
    Koszty ponosi Neo24 po przedstawieniu faktury,rachunku za usługę.
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
    Jak wynika z tego-trzeba zainwestować aby otrzymać zwrot pieniędzy.

    Cytat:
    Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jeżeli koszt demontażu i ponownego montażu przewyższa cenę kupionego towaru, to konsument jest zobowiązany ponieść koszty przewyższające wartość zakupionego towaru lub ma prawo żądać od sprzedawcy pokrycia kosztów montażu i ponownego zamontowania – do wysokości ceny kupionego towaru.
  • Poziom 3  
    Historia ma swój koniec :

    Cytat:
    Uprzejmie informuję, iż środki z zamówienia o numerze xxxxxxx zostały przekazane do zwrotu na wskazany przez Państwa numer rachunku.
  • Poziom 3  
    Rozwiązanie umowy.