Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel tableka sumowanie pól

dykus17 24 Paź 2018 14:14 189 12
  • #1 24 Paź 2018 14:14
    dykus17
    Poziom 7  

    Problem polega w tym że co miesiąc robię zestawienia dla szefa. Z uwzględnieniem że 1 komórce wpisuje dane za wrzesień w drugiej ogólną sume (ta komórka plus stała kwota) kolejnego miesiąca pojawia się problem bo nie wiem czy da się tak zrobić żeby aktualne wyliczenie z komórki sumującej trakował jako całość, w przypadku edycji pierwszej kolumny funkcja pada bo odejmuje mi wcześniej dodaną funkcje. Proszę o pomoc

    0 12
  • #2 24 Paź 2018 14:51
    mistrzszymon1
    Poziom 24  

    ?? Weź może wstaw plik żeby było jaśniej :)

    0
  • #4 24 Paź 2018 15:30
    mistrzszymon1
    Poziom 24  

    Z tego pliku nie da sie zrobić tego co chcesz :/ To jpg

    0
  • #5 24 Paź 2018 16:20
    PRL
    Poziom 34  

    "Problem polega w tym", że nie przywitałeś się i źle opisałeś zadanie.

    0
  • #7 26 Paź 2018 13:07
    mistrzszymon1
    Poziom 24  

    Masakra to wytłumaczyłeś :D czyli oglnie potrzebujesz 3 komórki ?

    0
  • #8 26 Paź 2018 15:12
    dykus17
    Poziom 7  

    Przeczytaj jeszcze raz :) dwie. Chce żeby w komórce suma funkcja zapamiętywała wcześniej dodane wartości żeby z pola miesiąc za każdym razem dodawała do niej kwotę

    0
  • #9 26 Paź 2018 15:52
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    Można makrem, ale...
    Jesteś pewien, że tak to ma liczyć? Tzn stała kwota (tu 100) + ilość wierszy wyżej * 100 + komórka z lewej?

    Excel tableka sumowanie pól

    Jeśli w B8 wpiszę "14", to w C8 ma być formuła "=400+B8"

    0
  • #10 26 Paź 2018 16:03
    pafciowaw
    Specjalista Automatyk

    Skoro usuwasz wartość poprzednią (nadpisując ją) to excel tego nie policzy.
    zrób tak: wyznacz 12 kolumn (każdy miesiąc) w 13 kolumnie suma 12-tu (+ co tam chcesz doliczyć stałego). Dla szefa przygotuj to tak że ukryjesz miesiące wcześniejsze i kolejne (nadal z zerowymi/do wypełnienia polami) - uzyskasz w widoku: bieżący miesiąc i sumarycznie narastająco (13 kolumna)....a excel będzia miał z czego liczyć...

    0
  • #11 26 Paź 2018 16:12
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    Tak sobie myślę,,,
    Musi być formuła o takiej konstrukcji? Bo jeśli w C5 wpisać
    =100*(WIERSZ()-4)+B5
    i przeciągnąć w dół...

    Ale znowu nijak to się ma do obrazka z #3 (?)

    dodano po chwili

    Aaa, już chyba złapałem. Wpisujesz coś w Kol B, następnie w C i ma policzyć wszystko z C wyżej, bez tego z B, z wyjątkiem aktualnego wiersza?

    Wykorzystaj trzy kolumny, jak ktoś już sugerował, i z głowy. Szefowi wytłumacz, że tak działa Excel ;)

    1
  • #12 26 Paź 2018 16:23
    Maciej Gonet
    Poziom 32  

    Ja to zrozumiałem trochę inaczej, ale rzeczywiście opis nie należy do klarownych.
    Makro zdarzeniowe reaguje na zmiany w komórkach B5:B7 wprowadzone ręcznie, nie makrem. Tekst makra jest w module arkusza. Zakres trzeba dopasować.

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    Tak jak ja zrozumiałem chodziło o dodanie wartości wprowadzonych do komórek B5:B7 do aktualnej zawartości komórek odpowiednio C5:C7. Pozostawiłem tam formuły, jak we wzorcowym arkuszu, żeby można było zweryfikować, ew. poprawić poprzednią zawartość komórki.

    P.S. Po tej dopisanej uwadze:
    Cytat:
    Jeśli w B8 wpiszę "14", to w C8 ma być formuła "=400+B8"
    chyba jednak źle zrozumiałem, ale może to sobie przerobisz.

    0